abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49637272
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:57 schreef DS4 het volgende:
Ligt het nu aan mij of wil dit kabinet relatief veel verbieden?

Ik vind het iig een onzalig plan. Doe dan een extra heffing op gloeilampen oid. Maar verbieden? Met hetzelfde gemak is over 10 jaar iedere auto die een hogere CO2 uitstoot dan 90 heeft verboden en rijden we allemaal (in NL...) rond in kleine koekblikjes die met moeite harder dan 80 km/u kunnen (niet dat je dat dan nog ergens mag rijden, laat staan KAN rijden.
Dat zou in ieder geval veel malen meer energie besparen dan deze bijna loze maatregel van gloeilampen willen verbieden.

Wanneer ik haar was zou ik een fexibele bijtelling voor leaseautos in gaan voeren hoe onzuiniger de auto hoe meer bijtelling.
pi_49637399
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:51 schreef MouseOver het volgende:
Alle kleine beetjes helpen, maar de verspilde energie van het autoritje naar de supermarkt om die lampen te kopen is meer dan je in 5 jaar tijd met een spaarlamp bespaart.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Allereerst durf ik ten zeerste te betwijfelen of jij net zoveel energie nodig hebt voor 1 ritje naar de supermarkt als 5 jaar lang een spaarlamp gebruiken ipv een gloeilamp. Ten tweede zal je dat ritje als je gloeilampen blijft gebruiken veel vaker moeten maken. Ten derde gaat het over een verbod op de verkoop van gloeilampen in Nederland. Niemand die jou gaat verbieden jouw oude peertjes op te maken, dus er is niet eens sprake van een ritje naar de supermarkt .
quote:
Niettemin is het gebruik van gloeilampen sowieso een kwestie van kortetermijndenken. Maar een verbod gaat ver.
Maar het is wel verdomd effectief .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_49639048
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

In Australie ook hoor en daar zijn ze gewoon rechts.
Australië is op vele punten zo repressief als maar wat. Ik zou Australië ook niet zo snel rechts willen noemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49639178
Weet iemand hier of er niet ook winst valt te behalen door gebruik van halogeen? Staat mij bij dat dit energiezuiniger is (maar misschien niet zoveel als spaarlamp?).

Ikzelf heb in mijn huis merendeels halogeen. Netjes met dimmers vaak ook nog.
pi_49640209
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Australië is op vele punten zo repressief als maar wat. Ik zou Australië ook niet zo snel rechts willen noemen.
Welnee, John Howard is links wil je zeggen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_49640936
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Welnee, John Howard is links wil je zeggen!
Dat zeg ik niet. Alleen bestrijd ik de stelling dat de regering daar puur rechts zou zijn. Dat is natuurlijk onzin. Nog afgezien van het feit dat de term "links" en "rechts" niet zelden verkeerd wordt gebruikt.
pi_49641374
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Alleen bestrijd ik de stelling dat de regering daar puur rechts zou zijn. Dat is natuurlijk onzin. Nog afgezien van het feit dat de term "links" en "rechts" niet zelden verkeerd wordt gebruikt.
"Puur" rechts is natuurlijk ook maar een loze kreet. De politiek daar is gewoon rechts, klaar. En rechtse regimes staan nou niet bepaald bekend om hun afkeer van repressie.
pi_49641615
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een onzin? Allereerst durf ik ten zeerste te betwijfelen of jij net zoveel energie nodig hebt voor 1 ritje naar de supermarkt als 5 jaar lang een spaarlamp gebruiken ipv een gloeilamp.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzine#Energie-inhoud

De energie-inhoud van benzine is ongeveer 32 MJ/liter. Dat komt overeen met 8,9 kWh elektrische energie.
Dus elke liter benzine die bespaard kan worden levert meteen 8900 WH op. De levenduur van een normale lamp ligt rond de 9000 uur. Gaan we uit van een 50 watt lamp dan moeten we al 2 lampen hun hele levensduur gebruiken.

Zoals ik al eerder stelde dit verbod op gloeilampen is totale onzin. Symptoonbestrijding ipv de echte vervuiklers er als eerste uit te pikken.

Als ze echt iets aan energiebesparing willen doen moeten ze autos die niet zuinig genoeg zijn gaan verbieden. En ook de bijtelling van leaseautos koppelen aan de zuinigheid van die auto's.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:10:10 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49641729
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die spaarlampen hebben ze ook met een mooie kleur hoor. Dat is toch allang verholpen.
Heb ze nog niet gezien, nog afgezien van het flikkerende licht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49641802
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

"Puur" rechts is natuurlijk ook maar een loze kreet. De politiek daar is gewoon rechts, klaar. En rechtse regimes staan nou niet bepaald bekend om hun afkeer van repressie.
"Links" bekend staande regimes staan ook niet bekend om hun afkeer van repressie.

De politiek is nooit alleen maar rechts of alleen maar links. Daarnaast verschilt per land het begrip nog wel. Waar in NL de VVD, als zijnde liberale partij als rechts wordt gezien ben je in de VS werkelijk links als "liberal". Het is daar eigenlijk een scheldwoord. Zelfs de democratische partij uit de VS zou men hier als rechts moeten betitelen.

Eigenlijk is de term "links" dan wel "rechts" onzinnig. Het is een hokje welke politieke standpunten van alle nuances ontdoet. En dat terwijl zonder die nuance er geen donder van de standpunten over blijft.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:12:00 #86
45206 Pietverdriet
pi_49641805
Zeggen dat spaarlampen net zo fijn licht leveren als gloeilampen is als zeggen dat sex met condooms net zo lekker is als zonder
pi_49641911
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee. Want bij een HR CV gaat 10% van de warmte de schoorsteen uit.
Een gloeilamp produceert licht en warmte. Er is geen verlies.
alleen is electrisch stoken niet zo efficient ivm verliezen bij electriciteits opwekking en transport. maar het klopt wel dat de geproduceerde warmte niet per definitie verspild is. alleen als je in de zomer je gloeilampen EN airco aan hebt staan, dan is het verspilling.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:15:19 #88
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_49641925
Ik heb een practisch bezwaar!

Mijn lava-lamp werkt niet met spaarlampen, die worden niet heet genoeg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_49641953
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

"Links" bekend staande regimes staan ook niet bekend om hun afkeer van repressie.
Uiteraard, jij had het echter over rechtse regimes en je leek te suggereren dat een repressief regime niet "rechts" is. En dat is natuurlijk onzin.
quote:
De politiek is nooit alleen maar rechts of alleen maar links. Daarnaast verschilt per land het begrip nog wel. Waar in NL de VVD, als zijnde liberale partij als rechts wordt gezien ben je in de VS werkelijk links als "liberal". Het is daar eigenlijk een scheldwoord. Zelfs de democratische partij uit de VS zou men hier als rechts moeten betitelen.
De VVD is natuurlijk verre van liberaal meer te noemen, maar dat terzijde.
pi_49642011
hmmm, spaarlampen tl en led zijn lelijk.

Gloeilampen geven gewoon fijner licht
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:19:39 #91
45206 Pietverdriet
pi_49642057
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Uiteraard, jij had het echter over rechtse regimes en je leek te suggereren dat een repressief regime niet "rechts" is. En dat is natuurlijk onzin.
[..]

Zou deze tekst eens lezen en proberen te begrijpen, dan heb je misschien door dat Liberal in de VS en Liberaal zoals we dat in Europa kennen naar twee verschillende dingen verwijzen
http://www.gavagai.de/HHP31.htm
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:20:56 #92
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49642099
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus 90% van de warmte-energie van de gloeilamp wordt alsnog benut om het huis warm te houden en de CV iets eerder af te laten slaan.
Dat dus.

Ik denk dat een verbod op zinloze autoritjes een stuk meer effect heeft
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49642115
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Dus elke liter benzine die bespaard kan worden levert meteen 8900 WH op. De levenduur van een normale lamp ligt rond de 9000 uur. Gaan we uit van een 50 watt lamp dan moeten we al 2 lampen hun hele levensduur gebruiken.

Zoals ik al eerder stelde dit verbod op gloeilampen is totale onzin. Symptoonbestrijding ipv de echte vervuiklers er als eerste uit te pikken.

Als ze echt iets aan energiebesparing willen doen moeten ze autos die niet zuinig genoeg zijn gaan verbieden. En ook de bijtelling van leaseautos koppelen aan de zuinigheid van die auto's.
Allemaal leuk en aardig maar dan nog is het argument van mouseover onzin, spaarlampen leiden juist tot minder ritjes naar de supermarkt.

Ik vraage me trouwens af hoeveel mensen er een hele liter benzine doorheen moeten jagen om bij een supermarkt te komen .
pi_49642166
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ik snap dat je dat er in zou kunnen lezen, maar dat is niet wat ik bedoelde. Australië is gewoon op bepaalde punten extreem repressief en dus vond ik het niet zo'n sterke vergelijking.
quote:
Ik bespeur dat vrijwel alle partijen flink aan het schuiven zijn met de standpunten. Zie de SP, de PvdA, het CDA (maar dat is al jaaaaaaren een zwalkpartij) en idd. ook de VVD.
pi_49642168
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou deze tekst eens lezen en proberen te begrijpen, dan heb je misschien door dat Liberal in de VS en Liberaal zoals we dat in Europa kennen naar twee verschillende dingen verwijzen
Dat is mij bekend beste Piet .
pi_49642169
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vraage me trouwens af hoeveel mensen er een hele liter benzine doorheen moeten jagen om bij een supermarkt te komen .
Zo'n beetje half Hilversum, zoals de binnenstad daar vakkundig is aangelegd, om te beginnen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_49642197
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ze nog niet gezien, nog afgezien van het flikkerende licht
quote:
En flikerend licht van een spaarlamp dar heb ik nog nooit last van gehad. Een spaarlamp is in principe niets anders als een minatuur tl balkje. Als die zouden flikkeren zou 80% van werkend nederland thuis zitten.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:23:39 #98
45206 Pietverdriet
pi_49642207
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Dat dus.

Ik denk dat een verbod op zinloze autoritjes een stuk meer effect heeft
Accijns en belastingen op autobezit afschaffen en de brandstof duurder maken.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:24:23 #99
45206 Pietverdriet
pi_49642228
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

En flikerend licht van een spaarlamp dar heb ik nog nooit last van gehad. Een spaarlamp is in principe niets anders als een minatuur tl balkje. Als die zouden flikkeren zou 80% van werkend nederland thuis zitten.
Ik zie ook TL lampen flikkeren, net als 50Hrz TV's

En die gekleurde lampen, wat hebben die met de kleurtemperatuur van gloeilampen te maken?
pi_49642236
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

Net zo goed als dat je links en rechts niet in één standaard kan mikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')