bron: www.nu.nlquote:BOL.com vergist zich in prijs
Uitgegeven: 21 mei 2007 12:49
Laatst gewijzigd: 21 mei 2007 12:51
AMSTERDAM - Webwinkel BOL.com heeft dit weekeinde per abuis een digitale fotocamera aangeboden met een korting van 92 procent. Het toestel, met een waarde van 349,95 euro, stond voor 28,99 euro te koop.
Verschillende klanten trachtten de camera, een Canon Digital Ixus 75, snel te bestellen - soms in grote aantallen. In een e-mail aan de klanten annuleerde BOL.com de bestelling echter. "Door een technische fout in ons systeem is de getoonde prijs van de Canon Digital Ixus 75 echter niet de juiste. Conform artikel 2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden, hebben wij uw bestelling geannuleerd. Onze oprechte excuses voor het ongemak", schrijft de webwinkel.
De verkeerde prijs stond maandag aan het begin van de middag nog altijd op de website. Wel vermeldt BOL.com dat de camera niet leverbaar is.
Otto
De kwestie vertoont gelijkenis met een voorval bij postorderbedrijf Otto. Dat bood in oktober 2006 op de website een breedbeeldtelevisie te koop aan voor 99 euro. In werkelijkheid kostte het toestel zeventien keer zo veel.
De verkeerde prijs bleef destijds ruim een week op de website staan, omdat Otto de fout niet tijdig kon herstellen. Vele honderden klanten trachtten toen een slaatje uit de situatie te slaan. Ook groothandelaren meldden zich, en bestelden tientallen televisies tegelijk.
Kort geding
Otto weigerde de bestellingen te leveren, onder verwijzing naar de algemene voorwaarden. Een deel van de Otto-klanten spande daarop een kort geding aan, dat ze in januari echter verloren. De stichting Postwanorder, die de klanten vertegenwoordigt, besloot in hoger beroep te gaan. Dat moet nog dienen.
Een woordvoerster van BOL.com kon niet onmiddellijk inhoudelijk reageren.
dat topic zit vol, moron.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:27 schreef rene90 het volgende:
slotje lijkt me:) alsof we dit nog niet wisten, persbericht staat ook in het orginele topic
quote:Op maandag 21 mei 2007 13:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb anders m'n Canon al binnen hoor! Jullie niet?
quote:Wie zijn online?
We hebben 42 gasten online
Dus..?quote:Op maandag 21 mei 2007 13:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Omdat ze op basis van de wet "Koop op afstand" verplicht zijn binnen afzienbare termijn een bevestiging te sturen.
Anders is de zichtperiode geen 8 dagen maar 3 maanden.
Ik vind 'm niet meer op de site hoor.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
hij staat nog steeds voor 29 euro op de site, rare zaak hoor.
klikquote:Op maandag 21 mei 2007 14:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind 'm niet meer op de site hoor.
Subtiel aangepakt ook.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:07 schreef RonSijm het volgende:
lol... ik zou ook niet rekenen op een tegoed bon ofzo![]()
http://i15.tinypic.com/6fuiww6.gif <- klik
(Van beneden maar boven lezen (1~5))
Ah, ik ging gewoon via Elektronica, Digitale Camera's, 7 MP. Dan staat 'ie er niet tussen.quote:
Je had dus inderdaad gewoon 30 camera's moeten bestellen, op allerlei verschillende namen van familieleden / vrienden / fictieve persoon. Dan had je 300 euro aan tegoedbonnen en kon je alsnog die camera kopengratis krijgen.quote:Witte verklaart tegenover Webwereld dat Bol.com het incident betreurt en de betrokken gebruikers een tegoedbon van 10 euro heeft toegezegd wegens het ongemak.
Hehe... dan gaat er een slordige site beheerder ontslagen worden denk ikquote:Op maandag 21 mei 2007 15:42 schreef Andyy het volgende:
BOL.com gaat de 1700 klanten als goedmakertje een tegoedbon van tien euro aanbieden.
nouja, liever 17k dan 440k verlies denk ik.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:52 schreef RonSijm het volgende:
[..]
Hehe... dan gaat er een slordige site beheerder ontslagen worden denk ik
Hebben ze toch nog 17000 euro verlies, als iedereen zn bon gaat gebruiken teminste
Vaak moet je wel wat bij betalen en iets van ¤10,- is voor BOL.com misschien maar ¤7,-.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:52 schreef RonSijm het volgende:
[..]
Hehe... dan gaat er een slordige site beheerder ontslagen worden denk ik
Hebben ze toch nog 17000 euro verlies, als iedereen zn bon gaat gebruiken teminste
nouja een vlugge rekensom leert dat dus 1700 keer een 10 euro kadobon. dat is dus al een kostenpost van 17.000 euro, plus dat iedereen zijn geld moet terugkrijgen. stel dat iemand daar 2 minuten mee bezig is, is dat dus een klusje van 3400 minuten. 3400 minuten /60 is ongeveer 56 uur. Ze zijn dus een hele week kwijt om iemand in te zetten om al die bedragen in te voeren...quote:Op maandag 21 mei 2007 16:03 schreef yosander het volgende:
[..]
Vaak moet je wel wat bij betalen en iets van ¤10,- is voor BOL.com misschien maar ¤7,-.
ik zat nog aardig in de buurt ookquote:Op zondag 20 mei 2007 19:47 schreef Adelante het volgende:
bestelde aantallen canon digicam:
do 17 mei - 0 stuks (hemelvaart hê!)
vr 18 mei - 3 stuks
za 19 mei - 5 stuks
zo 20 mei - 1.612 stuks
nu hebben ze geen verlies meer, maar minder winst.quote:Op maandag 21 mei 2007 16:01 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
nouja, liever 17k dan 440k verlies denk ik.
het waren 1.700 klanten he, wie weet hoeveel die handelaren er ineens hebben besteld. Ben benieuwd wat het percentage FOK!ers is van die 1.700, volgens mij aardig wat gezien de vorige twee topicsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |