abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54411323
Hmm, het ruim 20 liter, wel te weinig per visje, maar ze vinden het heel gezellig samen

Maar weet niemand hoe het komt dat het kiewtje zo gek doet?

Oh, en het water wordt elke 2 weken voor 1/2e ververst, met liefde en anti-zware-metalen-druppeltjes dus dat zit wel goed. En ze krijgen maar 1x per 2 a 3 dagen eten. Behalve als vriendlief ze stiekem bijvoert
I will take the sun in my mouth
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:10:16 #52
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54510020
een Warreltopic over visjes ga ik volgen

Je kikkervisjestopic een tijdje terug vond ik ook zo leuk
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_54516874
Hey! Dit is eigenlijk niet zo'n 'volg alle avonturen van Warrels visjes'-topic. M'n visjes gaan zich niet ontwikkelen tot viervoetig amfibie. Hoop ik

Ik had 'm weer een schopje gegeven omdat ik wilde weten waarom de linkerkiew van visje 2 (zie foto's in deze post) zo naar buiten stond en rood was.. En visje 2 is nog steeds minder actief dan de anderen, maar ze eet gelukkig nog wel goed.
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:00:23 #54
80089 kres
Komt goed...
pi_54564803
Er is een maatstaaf die voor alle dieren geldt.. en dat is: Als ze eten hebben ze het ook naar hun zin..

Het kan zo maar zijn dat het net ff een slome is van de hele stel. Niets om je zorgen over te maken.. (en zal je net zien... morgen is hij er niet meer)

Ik heb ook in een van mijn bakken drie maanvissen en ze zijn lang niet alledrie even actief....
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_54567390
Ja, maar eerst ging ze eigenlijk wel altijd mee met de groep.. Maar gelukkig leeft ze nog
pi_54572417
Jeetje, ik heb één vis in m'n aquarium en die schijt tegen de klippen op, dat kan m'n filter echt niet aan, en jij hebt er veul meer .
Tap tap tap
pi_54572650
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:19 schreef CherryLips het volgende:
Jeetje, ik heb één vis in m'n aquarium en die schijt tegen de klippen op, dat kan m'n filter echt niet aan, en jij hebt er veul meer .
Geef je je visje elke dag te eten? Dan zou ik af gaan bouwen. Ik geef mijn visje zo eens in de 2 a 3 dagen eten, en dat is meestal met enige onregelmatigheid omdat ik het ook afstem op wanneer vriendlief er is, want hij wil ze nog wel eens stiekem bijvoeren..
En ik heb een redelijk groot pompje die ik toch eigenlijk 1 x in de 2 weken goed schoon moet spoelen (gebeurt niet altijd..). Het kan trouwens ook zo zijn dat een dood plantje je pompje verstopt. Ik had een heleboel plantjes, die er op het eerste gezicht goed uitzagen, heel veel takjes verloren. Na 2 dagen was het pompje verstopt
pi_54573278
Mijn vis krijgt twee a drie keer per week eten . Maar het zijn denk ik idd ook de plantjes. Het is nu zover dat het schoonmaakmagneetje aan de binnenkant vastgekoekt zit. En ik kan niet overal komen met dat ding . Ik zat eraan te denken om andere plantjes te nemen, ik heb nu telkens zo'n bosje gemengde plantjes met oa waterpest en dat is echt takkespul, het valt uit elkaar, wordt bruin, maar groeit toch als kool. M'n vis eet ervan en trekt de hele boel los en dat gaat idd in het filter zitten. Een vriendin van me heeft ook een aquarium met één goudvis en die had de waterpest vervangen door wat vastere plantjes die steviger zijn, maar die zorgen niet voor zuurstof, maar het visje was lekker actief enzo, totaal niet sloom, dus misschien dat ik ook ga overstappen. Ze hadden er ook een simpel, klein verwarmingselementje in hangen zodat er een allesetertje in kon, dat is echt een piepklein beestje, maar die heeft een temperatuur van zo'n 20 graden nodig. Ik dacht altijd dat een goudvis die temperatuur niet trok, maar blijkbaar wel. Ik ben alleen bang dat m'n goudvis dat algenetertje opeet .
Ik ga het denk ik van de week eens proberen (al heb ik wel tien algeneters nodig met zo'n ransbak-goudvis). Als het niet goed gaat met het algenetertje kon ik hem nog altijd naar die vriendin brengen .
Tap tap tap
  woensdag 14 november 2007 @ 14:20:39 #59
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_54600632
Leuk om te lezen dat het goed gaat met je vissies...
ik weet niet wat er mis kan zijn met je visje...
misschien even weer naar delft gaan of bellen wat het kan zijn

mijn vissen vermenigvuldigen zich lekker...
keek vanochtend in me bak...en zag vervolgens weer 3 vrolijke kleine mini-guppy's rondzwemmen
krijg beetje overvolle bak haha..maar goed ik vind ze wel lief :d:D
pi_54601213
Ik wil eigenlijk dat mijn visjes ook wel kindjes gaan maken, maar daarvoor is het vast iets te gezellig Misschien moet ik een soort van knuffelhoekje maken

Binnenkort ga ik wel weer naar de goede aquariumzaak in Delft voor een vers plantje en advies over het zieligekiewenvisje.
pi_54601326
Mocht m'n Curly-Sue ooit te komen overlijden, stap ik ook over op guppy's. Die poepen minder (ze produceren alleen heel veel kleintjes ).
Tap tap tap
pi_54602998
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Een groter aquarium moet tweedehands niet zo'n probleem zijn.
Met je poten van de invoeren knop afblijven ook niet
pi_54609504
Het gaat echt niet goed met visje 2!! Ze ging net gewoon op de bodem liggen, en niet meer wapperen met d'r vinnetjes
Wat moet ik nou, want ik kan haar ook nog niet apart zetten omdat ze dan geen plantje heeft voor zuurstof
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 20:58:13 #64
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54610900
Aaww

Heb je deze vragen ook op bv. een aquariumforum gesteld? De kans dat er daar mensen zijn die wel weten wat het is lijkt me vrij groot. Als de anderen geen last hebben zal het wel niet besmettelijk zijn dus laat ze maar bij elkaar.

Sterkte!

[ Bericht 2% gewijzigd door Barbaaf op 14-11-2007 21:04:04 ]
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54611099
Ik ga me inderdaad maar even registreren op zo'n forum..
Heb visje 2 trouwens wel net eten kunnen geven, ik heb het onder water gegeven, ze at het van m'n hand Ze houdt gelukkig nog wel van me. Ik vind dit zo naar Ik wil niet dat ze doodgaat..
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 21:11:27 #66
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54611223
Bereid je toch maar voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_54611987
Bah..
pi_54612268
En dan zwemt ze soms weer naar de oppervlakte en laat zich dan weer naar de bodem vallen.. Ik kan hier niet zo goed tegen.
pi_54612347
En dan denk ik dat ze het opeens heel goed doet, en dan haal ik haar door de war met visje 1..

Hopelijk hoef ik haar morgen nog niet in de gracht achter te laten op een plankje met een waxinelichtje..
  woensdag 14 november 2007 @ 21:57:58 #70
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54612725
Ze gaat dood Had onze vis vorige week ook last, precies dezelfde symptomen

RIP aan de nabestaanden
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_54612952
BART!! GEMENERD!!
  woensdag 14 november 2007 @ 22:15:25 #72
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54613221
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:06 schreef warrel het volgende:
BART!! GEMENERD!!
Hoezo dat, ik zeg gewoon waar het op staat. Ik kan je wel valse hoop gaan geven, maar dan valt het straks alleen maar extra tegen
pi_54614156

sorry voor de slechte foto

De groetjes van mijn IQ en EQ!

Ze zitten in een bak van 40 bij 30 bij 30, met filtertje en pompje en plantjes
en leuke schelpjes en en en... volgens mij hebben ze het er prima!
Op aquariumfora zijn de koudwateraquariumhouders altijd een beetje
de outsiders. Maar goudvissen roelen!

Aan Warrel: waarom neem je het zieke visje niet mee naar een speciaalzaak,
dan kunnen ze meteen kijken wat er mis met 'm is!
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_54616317
Hm, ik ga het visje niet meesjouwen in een tupperware op de fiets, dat kan niet goed voor d'r zijn. Wel ga ik morgen eventjes langs om te vragen of ik er wat aan kan doen..

Oh, en ze lijkt nu trouwens wat actiever
  donderdag 15 november 2007 @ 00:10:38 #75
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54616466
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:04 schreef warrel het volgende:
Hm, ik ga het visje niet meesjouwen in een tupperware op de fiets, dat kan niet goed voor d'r zijn. Wel ga ik morgen eventjes langs om te vragen of ik er wat aan kan doen..

Oh, en ze lijkt nu trouwens wat actiever
Kan best hoor Visjes krijg je ook mee in een simpel plastic zakje als je ze koopt
pi_54621987
Ja, maar dan stoot ze steeds haar hoofdje zo tegen het bakje als ik zo over die hobbelstraatjes fiets..
Oh, en goed nieuws trouwens, het gaat beter met haar. Ze zondert zich nog steeds wel wat af van de anderen, maar ze is wel door de bak aan het zwemmen Niet meer dat gekke 'ik ga heel stilletjes op de bodem liggen' gedoe in ieder geval
pi_54622152
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:11 schreef warrel het volgende:
Het gaat echt niet goed met visje 2!! Ze ging net gewoon op de bodem liggen, en niet meer wapperen met d'r vinnetjes
Wat moet ik nou, want ik kan haar ook nog niet apart zetten omdat ze dan geen plantje heeft voor zuurstof
mond op mond-beademing Warrel...breng die vinnetjes weer in beweging en zo het visje tot leven
pi_54622359
En dan post je dat het beter gaat, gaat ze weer zo raar op de bodem liggen..
Wat me ook opvalt dat ze haar vinnetje op haar rug inklapt:

Ik fiets vanmiddag zeker eventjes langs de aquariumzaak..
  donderdag 15 november 2007 @ 13:29:16 #79
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54624242
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:24 schreef warrel het volgende:
Hey! Dit is eigenlijk niet zo'n 'volg alle avonturen van Warrels visjes'-topic.
wellus!
Ik zoek nu al speciaal je topic op om maar te weten te komen hoe het met je zieke visje is en hoe jij daar mee omgaat als visjesmamma
pi_54624249
de rugvin inklappen is inderdaad een teken dat er iets niet goed is met de vis, idd ff langs de dierenwinkel.
  donderdag 15 november 2007 @ 13:30:27 #81
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54624262
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:43 schreef warrel het volgende:
Ja, maar dan stoot ze steeds haar hoofdje zo tegen het bakje als ik zo over die hobbelstraatjes fiets..

van die dingen dus..
pi_54625226

Maar ik kom dus net van de vissenwinkel vandaan M'n water was iets te zuur, ik gaf de visjes te veel eten volgens de meneer. En toen zei ik 'Maar ze krijgen maar 1x in de 2 a 3 dagen!' Maar toen zei de vissenmeneer dat ik toch ook iedere dag wil eten, hihi. Dus ik moet ze iedere dag een héél klein beetje geven. Een dagje overslaan kan toch wel, maar iedere dag zou beter zijn.. Ook heb ik een nieuw zuurstofplantje én een kek slangetje om de bodem beter schoon te kunnen maken. Want water moest ik iets vaker verversen, iedere week een halve emmer. En ik heb een vissenpreparaat gekocht, heb ik net in het water gedaan, en nu ziet het een beetje groen
Maar visje 2 was vandaag best wel actief, zeker vergeleken met gisteravond. Dus ik weiger haar in de vriezer te stoppen zoals de vissenmeneer zei.. Vind ik zielig.. Zeker omdat ze nu zo actief is, wil ik toch proberen haar te redden.
Oh, en ik heb ook een speciaal schoonmaaksponsje voor het glas
En het appart zetten van visje 2 was ook geen goed idee, want dat zou te veel stress veroorzaken, en dat zou net de druppel kunnen zijn..
Nu ga ik als een malle een nieuwe emmer kopen speciaal voor het nieuwe schone water, want dat doe ik normaal gewoon met een goed afgespoelde huishoudelijke emmer
pi_54625252
Ze vindt het nieuwe plantje ook spannend
pi_54632642
mooi ook dat iedere vissenmeneer iets anders zegt . Bij mij zeiden ze eerst dat een filter en pomp helemaal niet nodig waren bij een goudvis en dat iedere dag voeren ook niet nodig was .
Tap tap tap
pi_54633947
Maar ik denk dat ze alsnog niet elke dag eten gaan krijgen hoor.. Het zijn aan de andere kant ook van origine wilde beestjes. Die eten ook niet elke dag. En ze kunnen anders ook altijd aan de plantjes eten. En ik ben simpelweg niet elke dag thuis.
Ik ben nu trouwens niet thuis, en ik vind het heel spannend.. Ik hoop maar dat alles gewoon goed gaat!!
  donderdag 15 november 2007 @ 20:32:19 #86
3185 Adelante
To let it go now
pi_54634089
"in de vriezer stoppen"

spoel 'm dan gewoon door het toilet...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54634255
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:32 schreef Adelante het volgende:
"in de vriezer stoppen"

In de vriezer slaapt hij in, ofzo, dat is een zachte dood, schijnt. Het is luguber, gelukkig heb ik het zelf nog niet hoeven doen. Dat is net zoiets als je zieke hamster voor de uitlaat houden .
Tap tap tap
  Moderator donderdag 15 november 2007 @ 20:46:25 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_54634460
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:32 schreef Adelante het volgende:
"in de vriezer stoppen"

nee, das lekker, door t riool

* Guppyfriend is trouwens ook fan van Warrels visjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54636398
Ik voel me vereerd Guppufriend, en m'n visjes vast ook
En dat in de vriezer stoppen kan ik niet over m'n hart verkrijgen om dat beestje in een dichtgeknoopt plastic zakje in de vriezer weg te stoppen.. Ik las ergens anders een methode met olie, waardoor ie ook in slaap zou vallen.. Maar ik gooi liever een goede wijn in het water
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 08:14:09 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_54642681
maar tot nu toe doet ie t nog, toch?
ik heb ook een visje die een tijdje lang heel slecht eruit zag, maar die is (om wat voor reden dan ook) weer helemaal bijgetrokken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54664522
ZE LEEFT NOG!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:46:39 #92
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54664567
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:45 schreef warrel het volgende:
ZE LEEFT NOG!!
* blij voor Warrel is!

pi_54670225
En toen lag ze vanmorgen weer helemaal verstopt op de bodem, maar gelukkig was ze wel verplaatst na het douchen. Ik heb d'r weer gevoerd en straks de druppeltjes weer..
Ze is nog wel een beetje aan het kwakkelen enzo..
pi_54705158
Ok, na een heel weekend verstopt op de bodem te hebben gelegen, is ze vanavond naar boven gezwommen en nu ademt ze echt heeel moeilijk..
Ik ga haar in de vriezer stoppen..
  zondag 18 november 2007 @ 22:27:18 #95
3185 Adelante
To let it go now
pi_54705225
tsssk, laat dat beest nog ff lekker zelf herstellen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 18 november 2007 @ 22:27:56 #96
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54705246
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:25 schreef warrel het volgende:
Ok, na een heel weekend verstopt op de bodem te hebben gelegen, is ze vanavond naar boven gezwommen en nu ademt ze echt heeel moeilijk..
Ik ga haar in de vriezer stoppen..
oeh weet je t' zeker?

kan ze nog normaal zwemmen?
  zondag 18 november 2007 @ 22:57:11 #97
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54706261

sterkte warreltje
  † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 23:04:20 #98
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54706424
Jij weet 't beste of ze lijdt, Warrel, ik ga er van uit dat je de goede beslissing neemt.

RIP aan de nabestaanden
pi_54706779

Ik kan het niet, je stopt toch zeker geen vis in de vriezer?!
Nouja, ik in ieder geval niet. Na het schrikken van het slechte ademen was ik op zoek gegaan naar een plastic zakje, en toen ik die gevonden had deed ze het weer een stukje beter Ik heb haar in m'n hand gehouden en nog wat gevoerd en ook wat duppeltjes vlak boven haar laten vallen. Daar hapte ze ook netjes naar. Nu dwarrelt ze zo'n beetje rond, af en toe d'r rugvin omhoog, af en toe weer naar beneden..

Ik denk, en vriendlief ook, dat als visje 2 doodgaat, ze liever doodgaat in d'r aquarium met d'r aquariummaatjes er omheen, dan koud en helemaal alleen in de vriezer
Maar ik moet me er wel bij neerleggen dat ze het eind van volgende week niet gaat halen, al hoop ik van wel..
  † In Memoriam † maandag 19 november 2007 @ 09:54:00 #100
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_54711063
Ik denk dat doodvriezen voor een goudvis, net als voor een mens, niet eens zo'n heel vervelende dood is. Het beetje bewustzijn dat zo'n diertje heeft zakt gewoon weg in een diepe slaap, daarna niets meer....

Maar je weet nog steeds niet wat er nu precies met haar aan de hand is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')