abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50166448
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:59 schreef Beach het volgende:
nice guys finish last [afbeelding]
pi_50176204
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 15:40 schreef DNLZZ het volgende:

[..]

Volgens mij was er nog zo'n quote
Nice guys don't get laid.
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:22:03 #153
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50176277
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:20 schreef jorgentol het volgende:

[..]

Volgens mij was er nog zo'n quote
Nice guys don't get laid.
geloof ik direct.
Die worden op een gegeven moment gezien als geschikte verzorgende papa terwijl vrouwlief lekker rond neukt enzo
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_50176310
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:22 schreef kless het volgende:

[..]

geloof ik direct.
Die worden op een gegeven moment gezien als geschikte verzorgende papa terwijl vrouwlief lekker rond neukt enzo
En dan laten ze je of
-betalen voor van alles en nog wat
-trouwen met ze
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:24:31 #155
41885 kless
pi_50176409
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:22 schreef jorgentol het volgende:

[..]

En dan laten ze je of
-betalen voor van alles en nog wat
-trouwen met ze
Ohnee dat vind de overheid / rechter enzo.
En ik zelf waarschijnlijk ook opt moment dat ik zeker weet dat het mijn kinderen zijn.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 6 juni 2007 @ 20:29:02 #156
41885 kless
pi_50176627
Maar ik heb me er al bij neergelegt. Verleider zal ik nooit worden.
Zoeken naar andere kwaliteiten die ik heb (vastwel iets).
En rustig op die manier mn leven verder leven.
Je moet doen waar je goed in bent, en verleiden is dat zeker niet!!!
iGEM
pi_50178549
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:29 schreef kless het volgende:
Maar ik heb me er al bij neergelegt. Verleider zal ik nooit worden.
Zoeken naar andere kwaliteiten die ik heb (vastwel iets).
En rustig op die manier mn leven verder leven.
Je moet doen waar je goed in bent, en verleiden is dat zeker niet!!!
Tsja, als je hier niet echt 100% voor gaat zal het je inderdaad niet lukken. dan hoop ik maar ander mensen hiermee te helpen. vraag maar mensen.
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:33:41 #158
41885 kless
pi_50179457
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:12 schreef jorgentol het volgende:

[..]

Tsja, als je hier niet echt 100% voor gaat zal het je inderdaad niet lukken. dan hoop ik maar ander mensen hiermee te helpen. vraag maar mensen.
En dat komt omdat IK er niet in geloof.
iGEM
pi_50179937
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:33 schreef kless het volgende:

[..]

En dat komt omdat IK er niet in geloof.
Yup, Hier een quote van Style
"Some guys get it, some guys don't and some....can be learnt."
pi_50183686
Mij gaat het verleiden opzich niet verkeerd af, ik heb vaak genoeg sjans van meiden, dus dat onderdeel zit wel goed. Het probleem is echter: Ik durf niet op de meiden af te stappen, en als zij op mij afstappen slaan de zenuwen meteen toe.

Hoe kan ik hier verandering in brengen? Nogal kut namelijk dat ik weet dat ik de meiden wel zou kunnen krijgen, maar dat ik alles laat schieten omdat ik niet durf
pi_50185650
Ok, je moet eerst zelf lekker in je vel zitten, en schijt hebben aan de eventuele reacties die je gaat krijgen. Als jij je zelfverzekerd voelt, en lekker je eigen leventje leid, wat maakt die ene afwijzing dan nog uit. En zo hard kan die echt niet aankomen als je lol hebt.

Eerst zelfverzekerd zijn, daarna versieren. Werk daar maar aan.
Vergeet niet dat je ook nog een leven hebt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:19:13 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50192830
Omfg... dus jullie geloven die shit van Straus etc. echt? Die rukker eindigt ook gewoon huisje boompje beestje hoor! Ik bedoel, doe ervooral je voordeel mee, maar dit wordt een beetje triest jongens. Letterlijk citaten uit het boek gebruiken om vrouwen te versieren? Dan blijf je gewoon een "AFC" omdat eigen orginaliteit mijlen ver te zoeken is?

Get a life boys...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:58:34 #163
41885 kless
pi_50195892
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:19 schreef AgLarrr het volgende:
Omfg... dus jullie geloven die shit van Straus etc. echt? Die rukker eindigt ook gewoon huisje boompje beestje hoor! Ik bedoel, doe ervooral je voordeel mee, maar dit wordt een beetje triest jongens. Letterlijk citaten uit het boek gebruiken om vrouwen te versieren? Dan blijf je gewoon een "AFC" omdat eigen orginaliteit mijlen ver te zoeken is?

Get a life boys...
En dat zegt iemand die zich bezig houdt met bestuurstkunde en politiekologie.
Jij houdt je dan opzich best druk bezig met de verdeling van de macht enzo?
Moa das net zoiets hoor.
*verleiden macht onderhandelen enzo zit niet zo ver vanelkaar als dat jij voor wil doen komen.*
Het was mij opgevallen dat andere mensen het gewoon beter/makkelijker af gaat.
En ik ben benieuwt of ik dingen nog "fout" doe die ik makkelijk anders kan doen ofzo.
Maar nee dat scheit hebben aan dingen. ach. Dat is gewoon niet voor me weg gelegt. Dus maar weer op andere dingen richten.
iGEM
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:06:11 #164
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_50196161
^Hij heeft het vooral over originaliteit, waar het uiteindelijk ook om gaat. Je moet je onderscheiden, anders val je niet op, zeg maar. Nu kun je ook lekker niet opvallen, maar dan kom je ook nergens. Noch in het verleiden, noch in macht, noch in onderhandelen.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:26:18 #165
41885 kless
pi_50196797
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:06 schreef Forkbender het volgende:
^Hij heeft het vooral over originaliteit, waar het uiteindelijk ook om gaat. Je moet je onderscheiden, anders val je niet op, zeg maar. Nu kun je ook lekker niet opvallen, maar dan kom je ook nergens. Noch in het verleiden, noch in macht, noch in onderhandelen.
Ik moest maar es gaan bedenken waar die ergens is waar ik heen wil.
en wat ik kan met wat ik in me heb.
originaliteit? mijn ervaringen in het verleden was dat dat nie techt positief ontvangen wordt was er wat te vroeg mee ofzo.
Ik viel vroeger op de verkeerde manier op?
iGEM
pi_50197166
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:19 schreef AgLarrr het volgende:

Get a life boys...
Strauss heeft het juist goed bekeken en ingezien dat je leven lang achter vrouwen aanjagen, steeds een andere, op den duur geen voldoening meer geeft. en dat je die voldoening juist wel kan krijgen in een goede relatie. hij lijkt mij een van de "normaalste" PUAs. als je kijkt naar jeffries of mystery, om maar een paar groten te noemen, dat zijn op persoonlijk vlak kneuzen. maar ja, ze krijgen wel veel vrouwen. zo zou ik voor geen goud willen eindigen. ik heb het trouwens ook vrijwel gehad met ONS e.d. ben tegenwoordig eerder op zoek naar de perfecte partner dan een nieuw neukertje.
pi_50197344
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:52 schreef jorgentol het volgende:
Wou nog even dit met jullie delen. ik vond dit wel een mooi interview.
http://www.seduction-chro(...)n-masters-interview/
Ahahaha wat een stakker is dat zeg! Player van de eerste rang, zulke mensen moeten echt dood!
pi_50197532
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:45 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Ahahaha wat een stakker is dat zeg! Player van de eerste rang, zulke mensen moeten echt dood!
In engeland is iedereen een player. stelletje snollen, die vrouwen daar.
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:13:13 #169
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50198282
quote:
En dat zegt iemand die zich bezig houdt met bestuurstkunde en politiekologie.
Jij houdt je dan opzich best druk bezig met de verdeling van de macht enzo?
Moa das net zoiets hoor.
*verleiden macht onderhandelen enzo zit niet zo ver vanelkaar als dat jij voor wil doen komen.*
Het was mij opgevallen dat andere mensen het gewoon beter/makkelijker af gaat.
En ik ben benieuwt of ik dingen nog "fout" doe die ik makkelijk anders kan doen ofzo.
Maar nee dat scheit hebben aan dingen. ach. Dat is gewoon niet voor me weg gelegt. Dus maar weer op andere dingen richten.
Offtopic: Dude, politiekologie?! Politicologie...

Het gaat mij niet zozeer óf ze het spelletje spelen (natuurlijk doen ze dat) maar meer om hoe ze het spelletje spelen; obsessief. Dat macht en verleiding niet ver van elkaar afliggen dat realiseer ik me, maar als jij denkt dat daar op die manier de nadruk ligt in de politicologie, en helemaal de bestuurskunde, dan vrees ik dat je het mis hebt..
quote:
Hij heeft het vooral over originaliteit, waar het uiteindelijk ook om gaat. Je moet je onderscheiden, anders val je niet op, zeg maar. Nu kun je ook lekker niet opvallen, maar dan kom je ook nergens. Noch in het verleiden, noch in macht, noch in onderhandelen.
Inderdaad. Die jongens hierboven hebben het nog niet helemaal begrepen denk ik. De rode draad van all die bullshit is: wees zelfverzekerd en origineel. Al die belachelijke voorbeeldjes en trucjes zullen best gewerkt hebben, maar als jij niet creatief genoeg bent om met die rode draad aan de slag te gaan blijft je een "Average Frustrated Chump", alleen eentje die het weet te verbergen omdat ie een trucje geleerd heeft...

Daar komt nog bij, dat als een vrouw jou op het eerste oog wel ziet zitten het werkelijk geen reet uitmaakt wat je zegt (het meest geniale voorbeeld is toch wel van Ronald Giphart die als openingszin gebruikt: "Heb jij wel eens een zalmsalade gemaakt?") als je het maar postief/leuk brengt..

[ Bericht 3% gewijzigd door AgLarrr op 07-06-2007 13:18:20 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:29:11 #170
41885 kless
pi_50198835
Is toch ook niks anders dan een gecultiveerd spelletje wat je leren moet?(ook met hopenloze spelregels die continu veranderen?)

Originaliteit / anders zijn is / was afgestraft vroeger.

Ik moet, nouja ik wil beter leren herkenen welke vrouwen mij wel zien zitten en waarom ze dat doen.
iGEM
pi_50199177
Je moet bij Style et.al vooral kijken naar de achterliggende logica & psychologische wetten - de social interaction/dynamics principles. Die zijn in je leven (werk/prive) universeel toepasbaar (AMOGing, qualifying, catstring, lichaamstaal, Alexander techniek, push-pull, freeze-out etc). Als je je eenmaal bewust bent van deze technieken/principes, kun je er veel voordeel mee behalen . Ik gebruik ze vooral in mijn beroepsleven....
Vrouwen zijn bijzaak.....
pi_50206814
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:45 schreef Mastertje het volgende:

[..]

Hij noemt een pua een player
No shit sherlock.
pi_50207001
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef jorgentol het volgende:

[..]

Hij noemt een pua een player
No shit sherlock.
Idd: wat een onkunde! Een PUA is een kunstenaar, (A staat voor Artist) een improviserende stand-up performer .....
De Venusian Arts is dan ook een kunstvorm....
pi_50207321
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:57 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Idd: wat een onkunde! Een PUA is een kunstenaar, (A staat voor Artist) een improviserende stand-up performer .....
De Venusian Arts is dan ook een kunstvorm....
Ja, ik wil subsidie van de overheid!
pi_50338665
  maandag 11 juni 2007 @ 17:38:54 #176
41885 kless
pi_50338717
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:37 schreef Fastmatti het volgende:
Wat scheeld er aan?
iGEM
pi_50338720
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:37 schreef Fastmatti het volgende:
Niet janken of klagen, dit vinden vrouwen zwaar onaantrekklijk
  maandag 11 juni 2007 @ 17:39:43 #178
41885 kless
pi_50338742
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:39 schreef jorgentol het volgende:

[..]

Niet janken of klagen, dit vinden vrouwen zwaar onaantrekklijk
Niet alleen vrouwen, mannen vinden het ook maar niks.
iGEM
pi_50338894
Kan er zo gefrustreerd om raken. In principe ben/kom ik heel zelfverzekerd over, behalve dan op één punt.......Kan dan zelfs geen enkel glimlachje meer geven
  maandag 11 juni 2007 @ 17:59:18 #180
41885 kless
pi_50339482
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:44 schreef Fastmatti het volgende:
Kan er zo gefrustreerd om raken. In principe ben/kom ik heel zelfverzekerd over, behalve dan op één punt.......Kan dan zelfs geen enkel glimlachje meer geven
Op't moment dat ik wegdrijft in iemands ogen dan ben ik ook even compleet van de wereld....
iGEM
pi_50339614
Gozers wat is dat voor gezeur, we zijn mannen hoor, geen wijven.
pi_50339711
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:59 schreef kless het volgende:

[..]

Op't moment dat ik wegdrijft in iemands ogen dan ben ik ook even compleet van de wereld....
Overdrijven is ook een vak. Ik schiet op zo'n moment gewoon in de stress
pi_50340530
Nou goed. Ik ga maar eens een frisse neus halen. Kijken of die deuk in mijn ego eruit kan gaan.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:38:10 #184
41885 kless
pi_50340769
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Ik schiet op zo'n moment gewoon in de stress
Ownee, ik geniet gewoon van dat moment.
Helaas zijn dat ook vaak maar momenten.
iGEM
pi_50340881
Van kansloze nerd via leesmateriaal op internet leren verleiden...

Hopeloos!
pi_50340974
  maandag 11 juni 2007 @ 18:46:53 #187
41885 kless
pi_50341032
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:41 schreef Roellio het volgende:

Hopeloos!
Neuh das gewoon wat getheoretiseer over de psyche van de mens en daar misbruik/gebruik van maken.
Dat toepassen ligt me alleen niet zo.
Maar wie houdt er niet van illusies en hoopt en gelooft vanalles.
Ik wou dat ik IETS geloofde alleen kom ik meestal veel te snel al bedrogen uit.
iGEM
pi_50341245
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:41 schreef Roellio het volgende:

Hopeloos!
Ja, dit is de perfecte beschrijving van mij, ik was ooit een kansloze nerd.
Dus?
pi_53082401
Hopen dat dit topic weer een serieuze kant op kan gaan

Moeilijkste vind ik nog het 'contact' maken met meiden in een kroeg oid. Daar ligt mijn probleem.... Niet direct mijn uiterlijk etc. Maar hoe the fuck doe je zoiets als er geen 'gelegenheid' tot opening is....? Glimlachen? Heel zelden doet er een gelegenheid zich voor, waar ik op in kan spelen (lees:praten). Maar ik durf/loop nooit 'zomaar' naar een meid toe om maar een praatje te maken (of is dat wél gebruikelijk)
Love is in the air!
  maandag 10 september 2007 @ 22:30:41 #190
41885 kless
pi_53083346
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:54 schreef Landgeld het volgende:

Moeilijkste vind ik nog het 'contact' maken met meiden in een kroeg oid. Daar ligt mijn probleem.... Niet direct mijn uiterlijk etc. Maar hoe the fuck doe je zoiets als er geen 'gelegenheid' tot opening is....? Glimlachen? Heel zelden doet er een gelegenheid zich voor, waar ik op in kan spelen (lees:praten). Maar ik durf/loop nooit 'zomaar' naar een meid toe om maar een praatje te maken (of is dat wél gebruikelijk)
Ik vind dat het relatief serieus aantoe gaat in dit topic (vergeleken met de rest van fok forum )
Dat zomaar praatje maken is heel makkelijk, vrouwen zijn ook maar mensen ookal zien ze er soms fantastisch uit.
TOTDAT ik iets van gevoelens er bij krijg of iets van een andere soort "verbinding" dat zijn opeens geen "gewone mensen" meer en raak ik van streek (gebrek aan ervaring om daar mee om te gaan)
iGEM
pi_53096856
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:02 schreef jorgentol het volgende:
Gozers wat is dat voor gezeur, we zijn mannen hoor, geen wijven.
Lucidity4All
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:17 #192
104367 Thrackan
new and improved
pi_53099040
Heh ik heb het eigenlijk andersom gedaan. Ben anderhalf jaar geleden per toeval tegen een vriendin aangelopen en dat is nu nog steeds geweldig. Maar pas SINDS die tijd heb ik echt verschrikkelijk makkelijk contact leren leggen met dames.
Overigens heb ik van voor die tijd nog wel een aantal dames waarvan ik achteraf zéker wist dat ze wel wat wilden, maar waar ik nooit op af heb durven stappen, of verder mee heb durven gaan. Ik was best wel een mietje toen.

En weet je wat het leuke is, ik heb er geen enkele cursus voor hoeven volgen, ik doe gewoon zoals ik het meeste plezier kan maken en dan straal je dat ook uit.

Enig nadeel is dat ik niet van mijn vriendin afwil, maar wel erg graag andere dames zou willen versieren
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:20:41 #193
172358 oddman
Introspecteur
pi_53100122
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:54 schreef Landgeld het volgende:

1. Lachen / er uit zien of je lol hebt (beter is natuurlijk daadwerkelijk lol hebben end at uitstralen, ook voor jezelf).
2. Oogcontact. En lachen, daarbij. Eventueel een gekke bek trekken als dat meer je ding is.
3. Niet te lang wachten met aanspreken. Gewoon meteen op af lopen en iets onzinnigs zeggen. Oefen dat! Gewoon random praatjes aanknopen met random mensen, ook mannen en oude dametjes op straat. Als je de kunst van het zomaar uit de losse pols babbelen door hebt kun je dat ook op dames toepassen. Zorg er voor dat je in de eerste instantie geen interesse laat blijken (of in ieder geval niet te veel); daar is een strenge screening op.
Tenzij je reteaantrekkelijk en zelfverzekerd bent, dan kun je bijna alles maken .
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_53108535
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:20 schreef oddman het volgende:

[..]
Zorg er voor dat je in de eerste instantie geen interesse laat blijken
Ja en teringmoeilijk dat dat is.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:01:42 #195
104367 Thrackan
new and improved
pi_53108760
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:55 schreef Ja.dus. het volgende:

[..]

Moet je eens proberen voordat je op jacht gaat de spanning eraf te halen
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:30:00 #196
172358 oddman
Introspecteur
pi_53167347
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:55 schreef Ja.dus. het volgende:

[..]

Daarom is dat dus voor vrouwen een prima meetlat om te checken of die vent een beetje goed in de markt ligt.
Zo ja, dan kan 'ie ook prima zonder je en is hij dus niet geïnteresseerd.
Is hij heel geïnteresseerd, dan is hij misschien wel hopeloos en dus niet interessant.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  FOK!fotograaf vrijdag 14 september 2007 @ 11:53:26 #197
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53167987
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:30 schreef oddman het volgende:

[..]

Daarom is dat dus voor vrouwen een prima meetlat om te checken of die vent een beetje goed in de markt ligt.
Zo ja, dan kan 'ie ook prima zonder je en is hij dus niet geïnteresseerd.
Is hij heel geïnteresseerd, dan is hij misschien wel hopeloos en dus niet interessant.
Grappig. Mijn ervaring is gewoon eerlijk zijn, en als je iemand leuk vindt, dat gewoon laten merken! Hoe vaak het al niet fout gaat omdat je allebei denkt 'nah, hij/zij ziet me niet staan...". Gewoon eerlijk zijn, en vooral overduidelijk. En nee, dan bedoel ik niet over haar heen kwjilen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:22:06 #198
172358 oddman
Introspecteur
pi_53170218
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:53 schreef freud het volgende:

[..]

Grappig. Mijn ervaring is gewoon eerlijk zijn, en als je iemand leuk vindt, dat gewoon laten merken! Hoe vaak het al niet fout gaat omdat je allebei denkt 'nah, hij/zij ziet me niet staan...". Gewoon eerlijk zijn, en vooral overduidelijk. En nee, dan bedoel ik niet over haar heen kwjilen .
Gulden middenweg, idd. Wel interesse, maar niet kwijlen. Is nog niet zo makkelijk als het klinkt .

Helemaal geen (seksuele / relationele) interesse tonen landt je definitief in de Friend Zone.
- Bertrand Russell
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:23:14 #199
104367 Thrackan
new and improved
pi_53171995
Ik zie het probleem niet van die middenweg? Duidelijk interesse tonen betekent gewoon op iemand afstappen of seinen maar niet te overdreven. Je weet zelf wel wat overdreven is en wat niet als je indenkt hoe het andersom zou staan.
Daarnaast brengt even nadenken het bloed weer naar je harses ipv je pik, kan ook helpen
  FOK!fotograaf vrijdag 14 september 2007 @ 14:35:16 #200
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53172363
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:23 schreef Thrackan het volgende:
Ik zie het probleem niet van die middenweg? Duidelijk interesse tonen betekent gewoon op iemand afstappen of seinen maar niet te overdreven. Je weet zelf wel wat overdreven is en wat niet als je indenkt hoe het andersom zou staan.
Daarnaast brengt even nadenken het bloed weer naar je harses ipv je pik, kan ook helpen
Er van uitgaan dat een vrouw precies zo denkt als een man is niet altijd gunstig .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')