oooooooo, daar ben jequote:Op donderdag 24 mei 2007 16:36 schreef LadyDanae het volgende:
Mag ik u voorstellen aan mijn grote trots en mannenverslinder, Ronja:
[afbeelding]
ze zijn allemaal geweldigquote:
Ronjaquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:44 schreef LadyDanae het volgende:
RonjaEen wat oudere foto om te bewijzen dat ze ook nog witte vlekken heeft:
[afbeelding]
Die namen waren inderdaad in overwegingquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
Casper?. Hij heette toch Raoul / Raul? (dat herinner ik me nu ineens wel weer).
Echt te dik hèquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:33 schreef Lienekien het volgende:
Die mag wel op dieet. Arme Bob.
Dankje,ik ben zelf ook verliefdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:53 schreef Lienekien het volgende:
Maar Bob is wel een prachtexemplaar, hoor.
Ik had wel ongeveer gedacht dat er zo'n verhaal achter zou zitten. En ik weet ook dat het een hele toer is om een kat af te laten vallen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:00 schreef Lollifant het volgende:
Bedankt voor de zorgen,maar het gaat juist veel beter met Bob. Ik heb hem niet zo vetgemest in 1 jaar tijd hoor. Ik heb hem juist in huis genomen omdat hij in zijn oude huis helemaal geen ruimte had, en uit frustratie vanalles ging slopen. Hier heeft hij ruimte om te spelen en te rennen en hij is 1,5kilo afgevallen, hij krijgt goed dieetvoer en zijn vachtje glanst weer mooi.
Hij zal nooit meer 4 kilo wegen, maar zoals hij nu is kan hij goed uit de voeten. Ik vind het nog zieliger om hem nauwelijks te eten te geven, omdat zijn vorige baasje hem juist volpropte met eten.
Dankjewel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had wel ongeveer gedacht dat er zo'n verhaal achter zou zitten. En ik weet ook dat het een hele toer is om een kat af te laten vallen.
Alle lof. Bob ziet er heel happy uit.![]()
Ahh lijkt me echt een knuffelkont,of niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
't Is geen geweldige foto, maar dit was mijn lieve lapjespoes.![]()
[afbeelding]
Ze was een heel nerveuze kat, toen ik haar uit het asiel haalde. Met heel veel geduld kwam ze na een paar jaar voorzichtig wel eens op schoot zitten. De laatste jaren was ze soms niet bij me weg te slaan. Dan zat ze het liefst met haar koppie onder mijn kin en dan spinde ze zo hard dat ik wel eens bang was dat ze er in zou blijven.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:32 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ahh lijkt me echt een knuffelkont,of niet?
Ahh wat lief zeg!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze was een heel nerveuze kat, toen ik haar uit het asiel haalde. Met heel veel geduld kwam ze na een paar jaar voorzichtig wel eens op schoot zitten. De laatste jaren was ze soms niet bij me weg te slaan. Dan zat ze het liefst met haar koppie onder mijn kin en dan spinde ze zo hard dat ik wel eens bang was dat ze er in zou blijven.
Mijn liefste herinnering aan haar is dat ik op een ochtend op de rand van het bed mijn schoenen aan zat te doen en dat ze naast me op bed sprong, om me een kopje te geven.![]()
Ze heeft ruim 16 jaar bij me gewoond.![]()
Is Bob een mannetje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:23 schreef Lollifant het volgende:
Mijn liefste Bob! (12 jaar oud, woont sinds 1 jaar bij mij)![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat Bob gewoon een vrouwtje is.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:09 schreef Petracev het volgende:
[..]
Is Bob een mannetje?
Dat zie je niet veel bij lapjeskatten!
1 op de 2000 lapjes katten is een mannetje heb ik me laten vertellen door een dierenarts in opleidingquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:09 schreef Petracev het volgende:
[..]
Is Bob een mannetje?
Dat zie je niet veel bij lapjeskatten!
Van Wikipedia:quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
1 op de 2000 lapjes katten is een mannetje heb ik me laten vertellen door een dierenarts in opleiding
dat zou dus 200 per 2000 zijnquote:Lapjeskatten zijn vrijwel altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch is 10% van de lapjeskatten mannelijk. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, en zo'n mannelijk exemplaar is vaak onvruchtbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat dat percentage van 10% klopt. Je hoort en leest toch altijd dat het heel zeldzaam is, 10% is niet zeldzaam.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:44 schreef Maruna het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
[..]
dat zou dus 200 per 2000 zijnmaar goed, als je het dus goed bekijkt en 2 X-chromosomen nodig hebt, dan is een mannelijke lapjeskat een mislukt vrouwtje ^_^
Bron
Die 1e 2 foto's!quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:20 schreef Ardenlyn het volgende:
Onze Pepper. Grote trut maar wat een mietje als ze alleen is
[afbeelding]
[afbeelding]
En ons propje Ren![]()
[afbeelding]
update:quote:Op maandag 21 mei 2007 09:28 schreef Maruna het volgende:
mijn lapjespoes is net vorige week donderdag ingeslapen![]()
Dat is het vlies in de ooghoek naast de neus. Dat hoor je eigenlijk niet te kunnen zien, als je het wel ziet, is er vaak iets aan de hand.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:11 schreef Viking84 het volgende:
derde ooglid?
maar oogjes zien er idd wat waterig uit. Hoe kom je eigenlijk aan haar, Freecell?
Ik zie het.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is het vlies in de ooghoek naast de neus. Dat hoor je eigenlijk niet te kunnen zien, als je het wel ziet, is er vaak iets aan de hand.
Ben meteen toen ik haar had met haar bij de dierenarts geweest (voor onder andere eerste enting) en heb aangegeven dat ze inderdaad nieste en dus die vliesjes had.quote:
Dierenkliniek Eikenlaanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:27 schreef Lienekien het volgende:
Goed om te horen! Ben je bij Van Messel en Straatman geweest?
Is primaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Ah, die zit daar nog niet zo lang. Prettig als het klikt met de dierenarts. Dan voel je je ook niet zo bezwaard als je een keer de overbezorgde poezenmoeder uithangt, is mijn ervaring.
Wat spannend, zo'n kleintje. Ik hoop dat je ons regelmatig verblijdt met updates (incl.foto's!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |