Poes, maar er staat 'kat', niet katerquote:Op zondag 20 mei 2007 17:47 schreef Maruna het volgende:
poes of kater?
Vooral als je deze foto zietquote:Op zondag 20 mei 2007 18:27 schreef SnowCockroach het volgende:
Hij ziet er nogal moordlustig uit, TS. Niet echt een 'Hey Sunshine!'-hoofd.
Ze is niet zo lief, nee, nou ja, tegen mij danquote:Op zondag 20 mei 2007 18:27 schreef SnowCockroach het volgende:
Hij ziet er nogal moordlustig uit, TS. Niet echt een 'Hey Sunshine!'-hoofd.
We hebben ooit thuis 8 katten gehad, waaronder 6 kittens, iemand had ze in een doos voor ons huis gedumpd.Dat is alweer 8 jaar geleden. Daar zat ook een lapjeskat tussen: Toet.
Zo had mijn zus hem genoemd. Ik heb er alleen wat onduideljke foto's van. Hij werd goede vrienden met mijn hond Bloddy, die toen nog pup was. Uiteindelijk hebben we ze allemaal weg kunnen geven aan mensen die wel een kat wilden.
![]()
Aww, een oranje neusjequote:Op zondag 20 mei 2007 18:42 schreef Petracev het volgende:
[[url=http://www.plaatjesupload.nl/output2/1179700909.jpg]afbeelding][/url]
Tammy in de wolken
[[url=http://www.plaatjesupload.nl/output2/1179701203.jpg]afbeelding][/url]
Gapende Tammy
Ja, da's wel een lapjeskat. Wat een mooie kleur rood!quote:Op zondag 20 mei 2007 19:17 schreef Cat22 het volgende:
Mag ik u voorstellen aan Sietske:
[afbeelding]
Een echte boekenwurm.![]()
'Telt' zij trouwens als lapjeskat? Tis geen officieel zwart-rood-witje. Mevrouw heeft voornamelijk rood-wit-cypers en een beetje zwart.
Die waar ze TV kijktquote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef Tally het volgende:
Jinky
[afbeelding]
Jinky heeft een hekel aan foto's maken
[afbeelding]
Ze heeft soms lef om even te voelen hoe warm het water is..
[afbeelding]
Jinky kijkt op deze manier graag tv
[afbeelding]
Maar liever ligt ze gewoon in het zonnetje te slapen..
[afbeelding]
lapjes zijn altijd poezenquote:Op zondag 20 mei 2007 17:47 schreef Maruna het volgende:
poes of kater?
quote:Op maandag 21 mei 2007 09:28 schreef Maruna het volgende:
mijn lapjespoes is net vorige week donderdag ingeslapen![]()
Niet altijd. Lapjeskaters komen ook voor, maar die zijn steriel, krijgen dus geen nakomelingen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:22 schreef QueenR het volgende:
[..]
lapjes zijn altijd poezen![]()
Leuke fotos en een beetje bitchy is toch ook best leuk.staan de lapjes trouwens wel om bekend, felheid.
(al zijn er uiteraard altijd de uitzonderingen die de regel bevestigen)
Ah ok, dan was ik even in de warquote:Op maandag 21 mei 2007 17:37 schreef Lienekien het volgende:
Janneke is een schildpad. Je ziet wat wij lapjespoezen noemen ook wel aangeduid als 'schildpad met wit'.
mooi beestje, hoorquote:
Die van jou is ook een schatje, deze dame is nu 9 maanden en heeft ook bruinige oogjes!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mooi beestje, hoor. Ook bruine oogjes? (die van mij wel nml, zie wat verder naar boven
).
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Die van jou is ook een schatje, deze dame is nu 9 maanden en heeft ook bruinige oogjes!
Dat is met Daantje precies hetzelfde. Nu is ze 9 maanden, maar heeft nog echt een kittengezichtje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Janneke is bijna 7 maanden, maar ze groeit niet zo snel (of ze is gewoon klein). Mijn kat Taco (zie mijn fobo) was op haar leeftijd al een stuk groter. Janneke heeft nog steeds de uitstraling van een echte kitten. Kraaloogjes e.d.
Ze is bovendien kwart Pers, dus ze heeft een lekker wollige vacht. Alleen moet je haar wel goed borstelen, want ze laat echt ontzettend veel haren achter.
Janneke lijkt wel op Luna:quote:Op maandag 21 mei 2007 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Valt Janneke ook in de categorie lapjeskat? (poes):
De moeder van Daantje heette ook Luna, 2 weken geleden overredenquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:06 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Janneke lijkt wel op Luna:
[afbeelding]
Mijn ouwe lap die nu nog bij mijn moeder woont, Daisy:
[afbeelding]
Kan ik je niet vertellenquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:46 schreef Angelcakes het volgende:
Pebbles hoort hier ook thuis ook al is ze helaas sinds vorige week niet meer onder ons *snif
Dus beschouw het maar als een soort eerbetoon:
Pebbles met haar vriendinnen
[afbeelding]
ps, ik kreeg wel ff een brok in mijn keel toen ik de foto's van Jinky hierboven ergens zag.. volgens mij lijken ze wel een beetje op elkaar ...
Jeetje wat een vrolijkerdquote:Op zondag 20 mei 2007 17:39 schreef TherAngelina het volgende:
Het lapjeskattentopic!!
Mijn lapjeskat Ivy:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, erg veel, maar ik ben nu eenmaal erg trots op mijn kindje.
Geweldige fotoquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:50 schreef teigan het volgende:
Ja, een lapjeskat topic..
Hier een vage van die van ons, Anisha
[afbeelding]
't is een schildpadje volgens mij. Wat een dotjequote:Op maandag 21 mei 2007 17:15 schreef Viking84 het volgende:
Valt Janneke ook in de categorie lapjeskat? (poes):
[afbeelding]
quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo en dit is dus tessa
oooooooo, daar ben jequote:Op donderdag 24 mei 2007 16:36 schreef LadyDanae het volgende:
Mag ik u voorstellen aan mijn grote trots en mannenverslinder, Ronja:
[afbeelding]
ze zijn allemaal geweldigquote:
Ronjaquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:44 schreef LadyDanae het volgende:
RonjaEen wat oudere foto om te bewijzen dat ze ook nog witte vlekken heeft:
[afbeelding]
Die namen waren inderdaad in overwegingquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:50 schreef Viking84 het volgende:
Casper?. Hij heette toch Raoul / Raul? (dat herinner ik me nu ineens wel weer).
Echt te dik hèquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:33 schreef Lienekien het volgende:
Die mag wel op dieet. Arme Bob.
Dankje,ik ben zelf ook verliefdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:53 schreef Lienekien het volgende:
Maar Bob is wel een prachtexemplaar, hoor.
Ik had wel ongeveer gedacht dat er zo'n verhaal achter zou zitten. En ik weet ook dat het een hele toer is om een kat af te laten vallen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:00 schreef Lollifant het volgende:
Bedankt voor de zorgen,maar het gaat juist veel beter met Bob. Ik heb hem niet zo vetgemest in 1 jaar tijd hoor. Ik heb hem juist in huis genomen omdat hij in zijn oude huis helemaal geen ruimte had, en uit frustratie vanalles ging slopen. Hier heeft hij ruimte om te spelen en te rennen en hij is 1,5kilo afgevallen, hij krijgt goed dieetvoer en zijn vachtje glanst weer mooi.
Hij zal nooit meer 4 kilo wegen, maar zoals hij nu is kan hij goed uit de voeten. Ik vind het nog zieliger om hem nauwelijks te eten te geven, omdat zijn vorige baasje hem juist volpropte met eten.
Dankjewel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had wel ongeveer gedacht dat er zo'n verhaal achter zou zitten. En ik weet ook dat het een hele toer is om een kat af te laten vallen.
Alle lof. Bob ziet er heel happy uit.![]()
Ahh lijkt me echt een knuffelkont,of niet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:18 schreef Lienekien het volgende:
't Is geen geweldige foto, maar dit was mijn lieve lapjespoes.![]()
[afbeelding]
Ze was een heel nerveuze kat, toen ik haar uit het asiel haalde. Met heel veel geduld kwam ze na een paar jaar voorzichtig wel eens op schoot zitten. De laatste jaren was ze soms niet bij me weg te slaan. Dan zat ze het liefst met haar koppie onder mijn kin en dan spinde ze zo hard dat ik wel eens bang was dat ze er in zou blijven.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:32 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ahh lijkt me echt een knuffelkont,of niet?
Ahh wat lief zeg!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze was een heel nerveuze kat, toen ik haar uit het asiel haalde. Met heel veel geduld kwam ze na een paar jaar voorzichtig wel eens op schoot zitten. De laatste jaren was ze soms niet bij me weg te slaan. Dan zat ze het liefst met haar koppie onder mijn kin en dan spinde ze zo hard dat ik wel eens bang was dat ze er in zou blijven.
Mijn liefste herinnering aan haar is dat ik op een ochtend op de rand van het bed mijn schoenen aan zat te doen en dat ze naast me op bed sprong, om me een kopje te geven.![]()
Ze heeft ruim 16 jaar bij me gewoond.![]()
Is Bob een mannetje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:23 schreef Lollifant het volgende:
Mijn liefste Bob! (12 jaar oud, woont sinds 1 jaar bij mij)![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat Bob gewoon een vrouwtje is.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:09 schreef Petracev het volgende:
[..]
Is Bob een mannetje?
Dat zie je niet veel bij lapjeskatten!
1 op de 2000 lapjes katten is een mannetje heb ik me laten vertellen door een dierenarts in opleidingquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:09 schreef Petracev het volgende:
[..]
Is Bob een mannetje?
Dat zie je niet veel bij lapjeskatten!
Van Wikipedia:quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
1 op de 2000 lapjes katten is een mannetje heb ik me laten vertellen door een dierenarts in opleiding
dat zou dus 200 per 2000 zijnquote:Lapjeskatten zijn vrijwel altijd vrouwelijk; ze hebben immers twee X-chromosomen nodig. Toch is 10% van de lapjeskatten mannelijk. Dit wordt veroorzaakt door erfelijke afwijkingen, en zo'n mannelijk exemplaar is vaak onvruchtbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat dat percentage van 10% klopt. Je hoort en leest toch altijd dat het heel zeldzaam is, 10% is niet zeldzaam.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:44 schreef Maruna het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
[..]
dat zou dus 200 per 2000 zijnmaar goed, als je het dus goed bekijkt en 2 X-chromosomen nodig hebt, dan is een mannelijke lapjeskat een mislukt vrouwtje ^_^
Bron
Die 1e 2 foto's!quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:20 schreef Ardenlyn het volgende:
Onze Pepper. Grote trut maar wat een mietje als ze alleen is
[afbeelding]
[afbeelding]
En ons propje Ren![]()
[afbeelding]
update:quote:Op maandag 21 mei 2007 09:28 schreef Maruna het volgende:
mijn lapjespoes is net vorige week donderdag ingeslapen![]()
Dat is het vlies in de ooghoek naast de neus. Dat hoor je eigenlijk niet te kunnen zien, als je het wel ziet, is er vaak iets aan de hand.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:11 schreef Viking84 het volgende:
derde ooglid?
maar oogjes zien er idd wat waterig uit. Hoe kom je eigenlijk aan haar, Freecell?
Ik zie het.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is het vlies in de ooghoek naast de neus. Dat hoor je eigenlijk niet te kunnen zien, als je het wel ziet, is er vaak iets aan de hand.
Ben meteen toen ik haar had met haar bij de dierenarts geweest (voor onder andere eerste enting) en heb aangegeven dat ze inderdaad nieste en dus die vliesjes had.quote:
Dierenkliniek Eikenlaanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:27 schreef Lienekien het volgende:
Goed om te horen! Ben je bij Van Messel en Straatman geweest?
Is primaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Ah, die zit daar nog niet zo lang. Prettig als het klikt met de dierenarts. Dan voel je je ook niet zo bezwaard als je een keer de overbezorgde poezenmoeder uithangt, is mijn ervaring.
Wat spannend, zo'n kleintje. Ik hoop dat je ons regelmatig verblijdt met updates (incl.foto's!).
Het isquote:
Arme Jainaquote:
Jeps, inclusief crème, antibiotica en een injectie was het bijna 70 euro...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:59 schreef teigan het volgende:
Fijn dat ze zich verder wel goed voelt..
Balen van al die rekeningen enzo, ik schrok ook wel toen ik met Anisha naar de dierenarts ging afgelopen week, alleen het consult was al 30 euro...
net als haar baasjequote:
is dat niet gewoon omdat ze een ietsje scheel isquote:Op zondag 10 juni 2007 08:33 schreef freecell het volgende:
Ik moet even iets melden hoor
(is er geen kitten verhalentopic?)
Jaina nam net een aanloop, sprong op een rieten mandje, sprong vandaar in de oudpapierdoos.... Althans, dat was de planning. Ze haalde het nèt niet, ging aan een papiertje hangen, die hield het niet. En ze viel me papiertje en al uit de oudpapierbak.
Dit was schrikken geoeg om met een dikke staart in mijn spijkerbroek te klimmen
Ze is nog niets zo handigGisteren ook al van de tafel gekletterd, samen met een bamboefluit
Geen ideequote:Op donderdag 21 juni 2007 22:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
is dat niet gewoon omdat ze een ietsje scheel is![]()
Ik kan het niet vergelijkenquote:
Heeft ze ook schaapskleertjesquote:maar laat je niet misleiden hoor. Het is een zeer dominant meisje
Ze laat zeker niet met haar dollen en de grenzen met wie no de baas is worden vaak getest hier.
Maar aan het eind van alles zijn we de dikste maatjes en vallen we samen tegen elkaar in slaap
Als het geen lapjeskatten zijn moet je ze ook niet hier postenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:49 schreef Maruna het volgende:
Kick van een oud topic! tijd voor een update!
Heb 2 poesjes gekregen, helaas geen lapjeskat:
[afbeelding]
[afbeelding]
De meest witte Minou genoemd, en de grijs met donkergrijs heel orgineel Tijger
op de 2e foto trouwens leuk te zien dat die beestjes een goede neus hebben voor lekkere plekjes om te liggenze zijn achter de bank gelopen om te gaan liggen waar ze daar liggen
Ja, maar ik had hier beloofd hier m'n nieuwe poes te postenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als het geen lapjeskatten zijn moet je ze ook niet hier postenLieve poesjes hoor, maar daar zijn andere topics voor.
Moooi..quote:
Arghhhquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:50 schreef teigan het volgende:
Ja, een lapjeskat topic..
Hier een vage van die van ons, Anisha
[afbeelding]
quote:
quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo en dit is dus tessa
Die ogen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:33 schreef sophie24 het volgende:
[afbeelding]
Vrij hinderlijk als je aan het koken bent en dit kijkt de hele tijd mee ¬¬
(Luna, kat van mn zus, op keukenkastje)
AGUTquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:58 schreef Mipsie het volgende:
[afbeelding]
snoezel( en haar zusje die we vorig jaar in hebben moeten laten slapen
)
Cute (altijd he of hoor) !!quote:Op zondag 10 juni 2007 16:12 schreef Addict89 het volgende:
[afbeelding]
Ze mocht eens een keer naar buiten, meteen grote ogen opzetten![]()
Wat een poepies ! Ze zijn lief..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:49 schreef Maruna het volgende:
Kick van een oud topic! tijd voor een update!
Heb 2 poesjes gekregen, helaas geen lapjeskat:
[afbeelding]
[afbeelding]
De meest witte Minou genoemd, en de grijs met donkergrijs heel orgineel Tijger
op de 2e foto trouwens leuk te zien dat die beestjes een goede neus hebben voor lekkere plekjes om te liggenze zijn achter de bank gelopen om te gaan liggen waar ze daar liggen
Deze dan, even serieusquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:39 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo en dit is dus tessa
Wat is ze al groot!quote:Op woensdag 5 september 2007 00:06 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
lekker lui slapen in de zon
Jee..tje, wat kuddelig weer.. zuchtquote:
Die van mij waren 'geholpen'. Dus geen last van.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:35 schreef kikoooooo het volgende:
Kick!
Zijn jullie lapjeskatten/schilpadden ook zo 'vreemd'?
De onze is nu in 8 weken tijd al 3x krols geweest en volgens de dierenarts is dat normaal voor een schildpad/lapjeskat...
Niet zielig voor de poes, hoor. Die wordt ook niet gelukkig van krols zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:09 schreef kikoooooo het volgende:
Guus wordt maandag geholpen gelukkig. Wel zielig, want we wouden er eigenlijk wel ooit kittens mee, maargoed. Ben het echt helemaal zat, dat gegil.
Lapjekatten zijn bijna altijd poezenquote:Op donderdag 26 november 2009 16:13 schreef LPFAN het volgende:
[ afbeelding ]
Videl
[ afbeelding ]
Chi-Chi
mijn 2 schatjeszijn allebei poezen
Je foto doet het nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |