quote:Op zondag 20 mei 2007 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Het was al langer duidelijk dat het een volledig achterlijk land is.
Ik wist het. Vroeg of laat zou zo'n linkse knuffelaar met zoiets komen. Jullie zijn zo voorspelbaar. Altijd maar alles willen relativeren.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
ach ja, in Nederland willen ze ook dat bepaalde kleding niet op straat gedragen wordt omdat het tegen de normen van het land is .. en dat is hier dus even achterlijk als daar
Wat een vergelijking.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
ach ja, in Nederland willen ze ook dat bepaalde kleding niet op straat gedragen wordt omdat het tegen de normen van het land is .. en dat is hier dus even achterlijk als daar
He, en wordt het hier ook gedaan, ja of nee? Hmm? Nou?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
Als je kritisch wilt zijn doe het dan alsjeblieft goed.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
nog niet, maar er zijn wel liefhebbers zat die zoiets liever gisteren dan morgen willen invoeren ..quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, en wordt het hier ook gedaan, ja of nee? Hmm? Nou?
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:12 schreef MasthaX het volgende:
niet echt aangesproken, eerder aangehouden. Als je het niet doorhebt. Die vrouwen zijn agenten.
Mocht die tijd er komen dan worden mensen nog steeds in NL niet afgevoerd zoals in dat soort Islamitische landen gebeurt.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?
want dat is het enige wat ik zeg .. er zijn er mensen hier in Nederland die dat ook willen, bepalen wat een ander wel of niet mag dragen, nou en die zijn dus in mijn ogen net zo verkeerd bezig als die lui daar
Dus het gebeurt hier niet, en daar wel, en toch zijn we even erg?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nog niet, maar er zijn wel liefhebbers zat die zoiets liever gisteren dan morgen willen invoeren ..
en dan blijft het principe gewoon hetzelfde, je wordt op straat aangesproken op de kleding die je draagt
Ja maar Islam behandelt mannen en vrouwen als gelijkwaardig hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Wat een tegenstelling met die gast die hier links voorbijloopt
Je blijft echt zo maar constant doorgaan he. Waarom alles willen relativeren altijd? Jij kunt nooit eens gewoon toegeven van: ja, die mensen daar zijn volkomen achterlijk. Nee, jij moet er altijd totaal andere zaken bij halen.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?
want dat is het enige wat ik zeg .. er zijn er mensen hier in Nederland die dat ook willen, bepalen wat een ander wel of niet mag dragen, nou en die zijn dus in mijn ogen net zo verkeerd bezig als die lui daar
Die vrouwen worden vanaf kleins af aan gebrainwashed dat zij er volgens 1 of andere profeet zo bij moeten lopen... en waarom? omdat die geitenneukers blijkbaar hun testosteron niet onder cotrole hebben. Misschien zouden ze geiten ook voortaan in burka's moeten kledenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar Islam behandelt mannen en vrouwen als gelijkwaardig hoor
ik zei dat het willen opleggen welke kleding je moet dragen in het openbaar om te voldoen aan de "algemene norm" achterlijk is .. daar en hier ..quote:Op zondag 20 mei 2007 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus het gebeurt hier niet, en daar wel, en toch zijn we even erg?
tuurlijk, zolang als mensen als jij niet inzien dat hetgeen jij aanvoert aan argumenten om een bepaald kledingsstuk niet te mogen dragen in het openbaar in basis geen haar verschilt van de argumenten van de ayatolla's daarquote:Op zondag 20 mei 2007 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je blijft echt zo maar constant doorgaan he. Waarom alles willen relativeren altijd?
nah, ik zei alleen dat een verbod op kleding daar even achterlijk is als hier, voor de rest zie ik mensen die, met verschillende argumenten, willen bepalen wat vrouwen dragen dus welke andere zaken haal ik erbij ?quote:Jij kunt nooit eens gewoon toegeven van: ja, die mensen daar zijn volkomen achterlijk. Nee, jij moet er altijd totaal andere zaken bij halen.
Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..quote:Een eventueel boerkaverbod is totaal anders, vanuit een totaal ander oogpunt. Dat zou vanuit veiligheidsoogpunt zijn. Het absurde kledingvoorschrift daar is vanuit vrouwenonderdrukkend oogpunt.
Misschien ben jij wel diegene die gebrainwashed is met dat standpunt dat zo'n hoofddoek/boerka vrouwonderdrukkend zou zijn en ervaren die vrouwen zelf dat heel anders ?quote:En nee, dat het op dat filmpje vrouwen zijn die het verbod proberen hand te haven zegt niks. Die zijn zo gehersenspoeld dat ze denken met iets juists bezig te zijn.
de achterliggende gedachte is anders dezelfde .. en kom nou niet weer met dat veiligheidsaspect want dat gelul over de hoofddoeken is al een paar jaar ouder dan 9/11 ..quote:Maar goed, die discussie is ook al tig keer gevoerd. Jij zul toch weer hardnekkig blijven volhouden dat zo'n verbod hier hetzelfde is als wat zij daar doen.
Iets willen en werkelijk doen zijn 2 andere zaken, daarnaast lees ook eens mijn reactie op jouw posting.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:43 schreef moussie het volgende:
ik zei dat het willen opleggen welke kleding je moet dragen in het openbaar om te voldoen aan de "algemene norm" achterlijk is .. daar en hier ..
Zie dus mijn posting ook hiervoor en de user heeft wel degelijk een punt mbt veiligheid.quote:Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..
bla bla zeg. Dit exact bedoel ik dus. Qua dit heb jij echt zo'n achterlijke visie. Dat je het uberhaupt durft te vergelijken zeg.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:59 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk, zolang als mensen als jij niet inzien dat hetgeen jij aanvoert aan argumenten om een bepaald kledingsstuk niet te mogen dragen in het openbaar in basis geen haar verschilt van de argumenten van de ayatolla's daar
[..]
nah, ik zei alleen dat een verbod op kleding daar even achterlijk is als hier, voor de rest zie ik mensen die, met verschillende argumenten, willen bepalen wat vrouwen dragen dus welke andere zaken haal ik erbij ?
[..]
Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..
[..]
Misschien ben jij wel diegene die gebrainwashed is met dat standpunt dat zo'n hoofddoek/boerka vrouwonderdrukkend zou zijn en ervaren die vrouwen zelf dat heel anders ?
(nou ja, sommigen dan, maar evengoed, het hoort gewoon hun eigen keuze te zijn, als ze bevrijdt willen worden van dat kloffie doen ze het zelf wel, geen behoefte aan blanke ridders op .. euhm .. tanks)
[..]
de achterliggende gedachte is anders dezelfde .. en kom nou niet weer met dat veiligheidsaspect want dat gelul over de hoofddoeken is al een paar jaar ouder dan 9/11 ..
wij hebben een <vul ideologie in> maatschappij en daarin passen dit soort kledingstukken niet
Ok ook goed, dan zijn die vrouwen die zich niet aan de code houden achterlijk en is de politie daar goed bezig.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:45 schreef __Saviour__ het volgende:
en dat die er vervolgens op aangesproken worden, geeft weer wel aan dat ze achterlijk bezig zijn.
Binnenkort dus een moslimreformatie? da's ook bijna 400 jaar geleden..quote:Op zondag 20 mei 2007 17:05 schreef Blue_ei het volgende:
Er is niets veranderd, triest.
De Inquisitie was een rechtbank van de Rooms-Katholieke Kerk, belast met de opsporing, het onderzoek naar en het opleggen van straffen aan ketters (mensen die in opvattingen en/of daden van de leer van de rooms-katholieke kerk afwijken). Ze lopen 400 jaar achter .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.htmlquote:Op maandag 21 mei 2007 12:59 schreef Bond het volgende:
Wat zou er gebeuren als je als westers meisje daar op vakantie gaat en dan in je korte rokje / broekje met bikinitopje over straat gaat omdat het zo vreselijk warm is? Zou je dan opgesloten worden?![]()
Wat een stel achterlijke mensen daar (in het filmpje) helaas gebeuren zulke dingen ook bijvoorbeeld in Tunesië. Een nekschot zou hier absoluut terecht zijn voor zulke mensen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.html
Na helaas kan men er niks aan doen. Het leven in een dergelijke samenleving brengt onvermijdelijk frustraties voort en dat zie je mooi in een dergelijke reportage naar voren komen.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Wat een stel achterlijke mensen daar (in het filmpje) helaas gebeuren zulke dingen ook bijvoorbeeld in Tunesië. Een nekschot zou hier absoluut terecht zijn voor zulke mensen.
man, je herkent ware vrijheid nog niet als je erover zou gaan struikelen .. maar ga jij maar kledingstukken verbieden en ga me daarna vertellen dat jij dat wel mag maar hun niet, want jouw visie is goed en de hunne nietquote:Op maandag 21 mei 2007 11:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
bla bla zeg. Dit exact bedoel ik dus. Qua dit heb jij echt zo'n achterlijke visie. Dat je het uberhaupt durft te vergelijken zeg.
ik wil helemaal niemand de mond snoeren, ik heb er alleen maar een hekel aan als mensen menen dat hun waarheid de enige waarheid is, zo is het en niet anders, die vrouwen daar worden onderdrukt en basta .. lijkt net als dat andere op een dogma gebaseerd op wat jij gelooftquote:En dan nog zoiets. 'de absolute waarheid en dat weet jij niet huil huil'. Nog zo'n favoriet argument van je waarme je hoopt anderen de mond te snoeren. Dat werkt echt niet hoor
en moeite met lezen heb je blijkbaar ook, ik heb al lang en breed gezegd dat ik het achterlijk vind om bepaalde kledingstukken te verbieden omdat ze niet in de plaatselijke cultuur passen .. ik voeg er alleen waar dan ook aan toequote:Kun je nou niet gewoon eens toegeven van: 'ja, ze zijn daar achterlijk bezig' zonder er ineens totaal andere zaken bij te halen?
waar zeg ik dat die zandlanden niets verkeerds doen dan .. volgens mij zeg ik alleen maar dat mensen zoals jij geen haar beter zijn dan die ayatolla's daar .. jullie zeggen immers precies hetzelfde .. dit kledingstuk mag niet gedragen worden omdat het niet in onze cultuur pastquote:Waarom kunnen die zandlanden in jouw ogen nooit eens iets verkeerd doen, altijd dat domme gerelativeer van je.
ik weet niet of het onderdrukkend is, ik ben er niet mee opgegroeid .. en sommige moslima's die ik ken vinden van wel en anderen weer niet, mi is dat dan ook hun persoonlijke keuze of hoort dat te zijn .. niet iets wat opgelegd wordt door overheid, kerk en/of samenlevingquote:Maar jij denkt dat ik het mis heb als ik zeg dat het onderdrukkend is? Ze hebben geen enkele vrijheid om te dragen wat ze willen, nee alles moet bedekt zijn. Maar is niet onderdrukkend he, nee het is hun cultuur joh
Hier zijn er hooguit een paar regeltjes en JA, vanuit veiligheidsoogpunt. Ja, en je kunt niet naakt over straat en moet dus wel wat kleding dragen, voordat je weer met dat achterlijke argument aan wilt komen zetten
Nogmaals: (dit wordt zo ontzettend herhalend)quote:Op maandag 21 mei 2007 14:38 schreef moussie het volgende:
man, je herkent ware vrijheid nog niet als je erover zou gaan struikelen .. maar ga jij maar kledingstukken verbieden en ga me daarna vertellen dat jij dat wel mag maar hun niet, want jouw visie is goed en de hunne niet
Zoals in elke discussie, gaat het over eigen meningen en opvattingen. Niks is de absolute waarheid, dus laat dat kutargument nou eens achterwegequote:ik wil helemaal niemand de mond snoeren, ik heb er alleen maar een hekel aan als mensen menen dat hun waarheid de enige waarheid is, zo is het en niet anders, die vrouwen daar worden onderdrukt en basta .. lijkt net als dat andere op een dogma gebaseerd op wat jij gelooft
het is nauwelijks hun eigen keuze, het wordt ze door de strot geduwd. Die hele cultuur, samenleving en vooral famlie verwacht een 'brave' moslimdochter die naar goed gebruik zo'n dom hoofddoekje draagt. iran gaat nog verder en verplicht het zelfs.quote:en moeite met lezen heb je blijkbaar ook, ik heb al lang en breed gezegd dat ik het achterlijk vind om bepaalde kledingstukken te verbieden omdat ze niet in de plaatselijke cultuur passen .. ik voeg er alleen waar dan ook aan toe
Maar waarom dat constante toevoegen van andere irrelevante zaken? Zodat de situatie in die zandlanden minder erg lijkt?
ik weet niet of het onderdrukkend is, ik ben er niet mee opgegroeid .. en sommige moslima's die ik ken vinden van wel en anderen weer niet, mi is dat dan ook hun persoonlijke keuze of hoort dat te zijn .. niet iets wat opgelegd wordt door overheid, kerk en/of samenleving
mwah, spijkerbroeken en mini-rokken voor vrouwen werden hier 40 jaar geleden nou ook niet bepaald met open armen ontvangen .. ik heb een paar keer in de cel gezeten onder het mom van : moet je je maar niet kleden als een hoer .. en dan waren de korte rokjes van toen een stuk langer dan die van nuquote:Op maandag 21 mei 2007 14:44 schreef don-diablo het volgende:
damn weer dikke onzin dus..Ja vasthouden aan oude normen en waarden is wel leuk en aardig allemaal etc maar je moet ook met je tijd meegaan vind ik en dat gebeurt in dat soort landen gewoon te weinig, merk ik.
je spreekt jezelf een beetje tegen ?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Zoals in elke discussie, gaat het over eigen meningen en opvattingen. Niks is de absolute waarheid, dus laat dat kutargument nou eens achterwege
quote:Gelijkheid is er niet. Sommige culturen staan nu eenmaal gewoon boven de andere.
Dat is mijn mening. Ik zal het even langzaam spellen. M E N I N G. Ik hoef toch niet overal 'ik vind...' bij te zetten he?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:57 schreef moussie het volgende:
[..]
je spreekt jezelf een beetje tegen ?
[..]
Waarom hoekt die cameraman hem niet neer?quote:Op maandag 21 mei 2007 13:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.html
Maar natuurlijk. Heb je daar problemen mee dan ga je toch gewoon niet naar dat land?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:59 schreef Bond het volgende:
Wat zou er gebeuren als je als westers meisje daar op vakantie gaat en dan in je korte rokje / broekje met bikinitopje over straat gaat omdat het zo vreselijk warm is? Zou je dan opgesloten worden?![]()
Voor een man zou dit land wel aardig te doen zijn alhoewel je waarschijnlijk keihard wordt gediscrimineerd. Maar dat weet ik natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:03 schreef Bond het volgende:
[..]
Waarom hoekt die cameraman hem niet neer?![]()
* Bond zet Iran op het lijstje om nooit heen te gaan.
Het zou me op zich niks verbazen als ze zoiets doen voor een televisie programma, maar 't zou toch fijn zijn als je dit kan ondersteunen met een bron...quote:Op maandag 21 mei 2007 16:17 schreef MaximumRush het volgende:
Net zoals dat filmpje van Froukje, waar achteraf werd verteld dat het gespeeld was.
Je schijnt prima door Iran te kunnen reizen naar wat ik uit eerste hand begrepen heb.quote:Op maandag 21 mei 2007 16:21 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Voor een man zou dit land wel aardig te doen zijn alhoewel je waarschijnlijk keihard wordt gediscrimineerd. Maar dat weet ik natuurlijk niet.
tuurlijk joh, en dat ga je dan bereiken door ook hier een 'modepolitie' in te voeren die je verteld wat je wel of niet mag dragen .. dat je dan in principe hetzelfde doet als hunnie daar komt nog niet eens bij je op blijkbaar, zo overtuigd ben je van je eigen gelijkquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:04 schreef XTHinkz het volgende:
Een heel oud topic, maar ik wil hier toch even mijn mening over geven.
Wat moussie hier niet snapt is dat veel mensen hier in nederland de gebruiken van zulke (extremistische) moslims hier niet willen hebben. Die mensen verplichten je een Burka te dragen en ook toaal niks aan de verbeelding over te laten.Van een beetje haar dat zichtbaar is bij een vrouw, dan wordt je ervoor opgepakt en gestraft???
Dit en een hele hoop gebruiken die voor onze westerse maatsaven te achterlijk worden gevonden wil men dus tegengaan. En hoe gaat je dat dat tegen? Er zit niks anders op dan het verbieden deze figuren en hun gebruiken die ze openlijk willen aanhangen/opdringen hier in het westen.
Als het dus betekent dat Burka's niet hier gedragen mogen worden om duidelijk te maken dat we dat hier gewoon niet willen, dan zij dat zo.
In die landen daar hoor je je aan de achterlijke regels die daar gelden houden, en voor velen van ons dus een hele goede reden om daar weg te blijven.
Als wij hier dus hun achterlijke regels verbieden, dan is dat voor deze extremisten misschien een hele goede reden om hier weg te blijven. Mooie oplossing dan toch?
Je beschermd dus door zulke extremistische gebruiken te verbieden, de gematigde moslims, die gewoon een vrij en normaal en rustig leven willen leiden en hier een toekomst willen opbouwen.
De enige die mij of een ander hier iets probeert op te leggen ben anders jij .. en al is er 10 keer een handje vol extremisten dat droomt van de wereldheerschappij, so what, ze zijn heus niet de enige groepering die daarvan droomtquote:Hier in Europa extremisten alle vrijheid te geven betekent dus dat je die achterlijke figuren met hun achterlijke gebruiken dubbel in de de kaart speelt.
Ze leggen gematigden hun gebruiken uit hun land op, en proberen dat ook nog eens hier in het westen op te dringen. Aangezien ze hier de vrijheid hebben en krijgen om he te doen, zullen ze dat ook doen waar en wanneer ze het kunnen.
Extremisten de vrijheid geven om hun achterlijke en extremistische gebruiken aan hun eigen bevolkingsgroepen/geloofsaanhang op te leggen betekent dus het toestaan van een dictatoriaal geloof die zoveel mogelijk de onschuldige en gematigde moslims probeert te onderdrukken met extremistische gedachtengoed.
Wat niet tot jouw door wil dringen is dat jij slachtoffers maakt, niet ik maar jij offert onze moeizaam bevochten vrijheden op voor wat uiterlijkheden, wat kledingstukken .. denk je nou echt dat denkbeelden veranderen door mensen te dwingen andere kleding te dragen ? Wat dat aangaat ben jij dus net zo 'achterlijk' als dat volk in Iran dat denkt dat je iets bereikt door het willen opleggen van hun 'kledingregels'quote:Je zorgt ervoor dat er vanuit dit geloof niet alleen in dat achterlijke land slachtoffers vallen, maar ook hier in het westen.
Ik herhaal deze dingen omdat het op een of andere manier maar niet tot mensen zoals moussie door willen dringen.
ooh, dus als die boerka uit is bestaan de denkbeelden opeens niet meer, beetje simplistisch niet waar ?quote:Het doel van het verbieden van Burka's is om de slachtoffers van de extremisten van dat geloof te beschermen.
Ten eerste is moussie een zij, en dan eentje die opgegroeid is in een tijd dat vrouwen nog geen broeken mochten dragen, en ten tweede, zoals al gezegd, biedt jij geen vrijheid aan, je verruilt alleen maar het ene verbod/gebod voor het anderequote:Wat moussie steeds doet met zijn relativeringen en "argumenten" zijn de extremisten van de dictatoriale Islam te beschermen. En daarbij voelt hij zichzelf waarschijnlijk heel nobel bij, omdat hij staat voor zijn "vrijheid".
Dat terwijl hij eigenlijk totaal niet beseft dat hij superegoistisch is ten opzichte van de slachtoffers die die vrijheid niet hebben dankzij zijn denkwijze.
een klassiekerquote:Door onbeperkt vrijheid te bieden aan dictaturen bescherm je echt geen democratie.
Soms moet je dus een deel van de democratie opgeven om het te beschermen. En dus de aanhang en gebruiken uit zo'n dictatuur hier in het westen te verbieden.
Moussie noemt dat het opgeven van vrijheid, en beschuldigt je dan vevolgens van dat we dan geen haar beter zijn dan die achterlijke landen...![]()
Als je dit niet snapt, dan zou je maar eens naar zo'n dictatuur moeten verhuizen met jouw houding moussie, want dat is precies wat je met jouw houding binnenhaalt.
De extremisten in de Islam hebben de macht over alle moslims. Want met het lieverdje spelen in een dictatuur of in een oorlog win je gewoonweg niet. Daar wint het recht van de sterkste.
Extremisten zijn ondanks de lage aantallen veel sterker en hebben zoals extremistische Imams veel meer macht dan de vele lieve en naieve moslims helaas.
Als je vrijheid zo belangrijk vindt dat je een democratische regering dwingt om iedereen de vrijheid te geven en dus ook een dictatuur aan de macht te laten komen. Dan heb je dus net je eigen democratie om zeep geholpen. (Zie Turkije).
Dus hoe bescherm je de democratie? Hoe tegenstrijdig het ook lijkt: Je verbiedt de dictatuur.
In de ogen van de democratie ben je misschien geen pure democratie meer, maar in de ogen van de dictatuur ben je vrij. Want zolang je een dictatuur niet toelaat, blijf je vrij om keuzes voor jezelf te maken.
Als je dat nog steeds niet snapt...
Hier worden ook veel eissen gesteld. Zo mogen vrouwen geen broek dragen. Alleen lange rokken zijn toegestaan. Midden in de winter, waar 'normale' mensen met dikke winterse kleding fietsen, fietsen zij met rokken naar school toe. Ik moet er niet aan denken hoe koud dat zal moeten zijn. Toch vind ik dat iedere school vrij zou moeten zijn in de dingen die ze van hun leerlingen verwachten. Als het je niet bevalt kies je een andere school. Toch is het jammer dat veel van deze kinderen eigenlijk geen keuze hebben, omdat hun ouders de keuze maken.quote:Toelating
Bij de aanmelding van kinderen voor de school wordt de ouders gevraagd een identiteitsverklaring te ondertekenen. Daarmee onderschrijven zij de principiële uitgangspunten en daarop gebaseerde regels en bepalingen van de school.
Zo worden leerlingen geacht ’s zondags zo mogelijk tweemaal de kerk te bezoeken met hun ouders. Jongens en meisjes dienen als zodanig gekleed te gaan, dus zónder sekseoverschrijding in kleding en uiterlijk. Moderne lectuur, televisie, popmuziek, disco en sportverdwazing moeten zorgvuldig gemeden worden. Bijbelse vreemdelingschap past ons.
Leden van het bestuur en de directie vormen een toelatingscommissie.
Als je het dan toch goed wilt doen en zo om vrijheid geeft, zou je moeten strijden voor dezelfde vrijheden voor de mensen in dat land die daar leven in een geloofsdictatuur.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk joh, en dat ga je dan bereiken door ook hier een 'modepolitie' in te voeren die je verteld wat je wel of niet mag dragen .. dat je dan in principe hetzelfde doet als hunnie daar komt nog niet eens bij je op blijkbaar, zo overtuigd ben je van je eigen gelijk
[..]
quote:De enige die mij of een ander hier iets probeert op te leggen ben anders jij .. en al is er 10 keer een handje vol extremisten dat droomt van de wereldheerschappij, so what, ze zijn heus niet de enige groepering die daarvan droomt
[..]
Het gaat erom dat je extremisten met hun extremistische gedachten hun rechten en middelen afneemt, waar dus tegenover staat dat in ieder geval in europa niet toestaat gematigde moslims en hun vrouwen te onderdrukken. Oftewel een dictatuur te verbieden en zo zijn slachtoffers vrijheid te geven.quote:Wat niet tot jouw door wil dringen is dat jij slachtoffers maakt, niet ik maar jij offert onze moeizaam bevochten vrijheden op voor wat uiterlijkheden, wat kledingstukken .. denk je nou echt dat denkbeelden veranderen door mensen te dwingen andere kleding te dragen ? Wat dat aangaat ben jij dus net zo 'achterlijk' als dat volk in Iran dat denkt dat je iets bereikt door het willen opleggen van hun 'kledingregels'
[..]
Weet je hoe je een moslima heel makkelijk en vrijwillig een burka aankrijgt? Door zo'n moslima die niet naar deze figuren willen luisteren door een familielid laten/ of zelf te verkrachten en dan zeggen dat dat komt omdat ze een hoer is, een slechte moslima en niet naar Allah heeft geluisterd, niet haar hoofdoek heeft gedragen zoals dat hoort en ze er dus zelf om gevraagd heeft. En zolang ze haar burka/hoofddoek niet aandoet ze vaker zal worden verkracht.quote:ooh, dus als die boerka uit is bestaan de denkbeelden opeens niet meer, beetje simplistisch niet waar ?
Is het je trouwens opgevallen dat er sinds de discussie over de hoofddoekjes is losgebarsten er juist meer islamitische dames kiezen voor het dragen van dat hoofddoek ipv minder ? Zal wel niet, het enige wat mensen zoals jij daaruit concluderen is dat je nog harder moet optreden tegen 'die achterlijke gewoonte', lijkt potverdomme Iran wel hier !!
[..]
Ligt eraan wie je vrijheid geeft en gunt. Ik leef in nederland en vind de nederlandse gebruiken belangrijker dan die vanuit een of ander achterlijk moslimland.quote:Ten eerste is moussie een zij, en dan eentje die opgegroeid is in een tijd dat vrouwen nog geen broeken mochten dragen, en ten tweede, zoals al gezegd, biedt jij geen vrijheid aan, je verruilt alleen maar het ene verbod/gebod voor het andere
[..]
Typisch een uitspraak van een naieve idealist.quote:een klassieker
'Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both'
Jij bent echt ver heenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kun je nou niet gewoon eens toegeven van: 'ja, ze zijn daar achterlijk bezig' zonder er ineens totaal andere zaken bij te halen? Waarom kunnen die zandlanden in jouw ogen nooit eens iets verkeerd doen, altijd dat domme gerelativeer van je.
Moussie is een van de weinigen in dit topic die "zelf"kritisch bezig is. Hij had ook heel makkelijk kunnen zeggen: HAHA Kijk eens hoe achterlijk ze daar bezig zijn. Ff met je vingertje wijzen, zodat de idee van westerse superioriteit en islamistische achterlijkheid weer bevestigd wordt. Zo simpel, been there done that. En als je dan ziet dat zo een K3mongooltje zich op zit te winden omdat moussie niet gewoonweg wil claimen dat ze "daar achterlijk zijn" ga je toch even bij jezelf denken over hoe achterlijk zo een persoon zelf wel niet moet zijn. Minstens zo achterlijk als die "modepolitie", me dunkt!quote:Op donderdag 8 mei 2008 02:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tja, je moet de discussie niet eens meer aangaan met mensen als moussie. Die praten het nog goed als verkrachte vrouwen worden doodgeknuppeld daar. Of als er iets wordt gezegd over de homovervolging in Iran, zeggen ze gewoon: "Ja, hier in Nederland worden ook mensen vervolgd." Voor moord ja! Dit soort mensen (moussie e.d.) ziet gewoon niet in dat ze een achterlijk standpunt van een achterlijk wetboek verdedigen. Ik zeg niet dat de mensen zelf achterlijk zijn; zij volgen immers gewoon op wat er in hun wetboek staat. Het wetboek echter is wel achterlijk en vandaar dat er ook achterlijke dingen gebeuren daar.
Geweldig zeg! We laten de duitsers de superioriteit en unieke waarden van onze samenleving zien. Dat we tolerant zijn en neutraliteit en vrijheid boven alles stellen! Dat zal ze leren! Wij zijn tenminste niet achterlijk!quote:Deze mensen snappen niet dat zelfreflectie/kritiek en tolerantie unieke waarden zijn, die de superioriteit van een samenleving aangeven. En het gebrek aan deze waarden juist de achterlijkheid ervan!
Hoe een mooi ideaal zonder slag of stoot 6 miljoen doden heeft geproduceerd...quote:een klassieker
'Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both'
lol, ja hoor, er was geen verzet om idealistische reden .. ga toch fietsen man, wat had NL willen doen tegen dat leger, ze hadden geen schijn van kans, dus niets doen was puur een kwestie van overleven ..quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:19 schreef XTHinkz het volgende:
Een nog beter voorbeeld:
De nederlanders vonden neutraliteit zo belangrijk dat ze kostte wat kost zich niet wilden bemoeien met de duitsers die mensen wilden onderdrukken en oorlog wilden voeren om een eigen rijk te richten.
Idealistisch en naief dachten ze dat als ze zich zo neutraal mogelijk opstelden, ze met rust zouden worden gelaten en niet betrokken zouden worden in een oorlog, net zoals in WOI.
Wat gebeurde er vervolgens? Duitsland de bezetter liep nederland binnen en had binnen 1 dag nederland veroverd. Nog steeds gelovend in neutraliteit werden de duitsers geen stroobreed in de weg gelegd.
je maakt het nou wel heel erg bont, nou is het vermeende idealisme van de Nederlander verantwoordelijk voor de holocaust ... tssquote:Geweldig zeg! We laten de duitsers de superioriteit en unieke waarden van onze samenleving zien. Dat we tolerant zijn en neutraliteit en vrijheid boven alles stellen! Dat zal ze leren! Wij zijn tenminste niet achterlijk!
Vervolgens begonnen de duitsers met het disrimineren van joden door ze een gele ster te laten dragen.
En wat deden de naieve nederlanders? Die dachten nog steeds: we moeten neutraal blijven, dan laten ze ons met rust en zijn we vrij. Want wij zijn superieur en tolerant! Wij hebben echte waarden!
Vervolgens gaan de duitsers joden deporteren...
En wat deden de nederlanders... die geloofden nog steeds in hun neutraliteit. Sommigen waren zelfs zo naief en dachten alleen maar aan hun eigen waarden en vrijheid. Die gingen de duitsers een handje helpen vertellen waar de joden zaten, en de duitsers deden extra vriendelijk tegen hun, en gaf ze in deze tijden extra vrijheid en en voorkeursbehandeling. Wow die duitsers zin zo erg nog niet! En heej, anderen tegenwerken en dingen te verbieden, daar neem je niet het gedachtengoed mee weg, het kan geen kwaad, gewoon je waarden hoog houden en het komt allemaal goed!
Uiteindelijk heeft dit naieve ideaal 6 miljoen joden het even gekost, zonder slag of stoot dankzij de naiviteit van deze idealisten.
Vanaf het moment dat de nederlanders de duitsers vrij hun gang lieten gaan werden er minimaal 6 miljoen joden hun vrijheid afgenomen en uiteindelijk het leven ontnomen..
ten eerste wisten de mensen echt niet dat die joden vergast werden in kampen, of het nou Duitsers, Nederlanders, Fransen of Engelsen waren .. hoe hadden ze het kunnen weten, van die paar onduidelijke luchtfoto's werd niemand echt wijzer ?quote:Wir haben es nicht gewusst?
Zijn deze idealistische nederlanders nou medeschuldig geweest aan de dood van 6 miljoen Joden?
Nee natuurlijk niet! De enige daaraan schuld hebben zijn de duitsers toch? Wij waren gewoon naief en wilden ons neutraal houden. Dat 6 miljoen joden een hel hebben meegemaakt en in grote concentratiekampen onderdrukt en als slaaf moesten werken en vervolgens vergast werden kunnen wij toch niks aan doen? Wij zijn tenminste niet zo achterlijk dat we onze neutraliteit opgeven en anderen gaan vertellen wat ze wel of niet mogen! Nee we gaan geen dinge verbieden!
Als we dat gaan doen dan geef je je idealen op, dan leveren we een beetje vrijheid in voor een beetje veiligheid voor de joden en onderdrukten en dan zijn we het beiden niet waard!
yup, je verliest idd je unieke waarden als je je bezig houdt met futiliteiten als kleding, en in tegenstelling tot jou ben ik van mening dat jij met die instelling extremisme (aan beide kanten) juist bevordert .. het 'zie je wel' effect ..quote:En als je nu goed rond kijkt zijn dezelfde naieve idealisten keihard aan het meewerken dat de geschiedenis zich herhaald.
Extremisten lopen binnen en mogen hun geen strobreed in de weg worden gelegd. Want als je dat doet verlies je je unieke waarden en ben je zelf ook achterlijk?
Nou, iemand die een ander uit het land wil verwijderen omdat die een boerka wil dragen is imho een extremist .. en wat nu ?quote:Extremisten moet je net zoals de duitse bezetters eruit schoppen! Wat zijn jouw idealen waard als er ondertussen miljoenen mensen onder druk van extremisten hier in het vrije westen geen vrijheid kennen?
En dat zegt iemand die mensen die anders zijn en denken uit het land wil verwijderen, vroeger werden de jodensterren gedeporteerd en tegenwoordig de boerka's .. of wist je soms niet hoe de Joden voor de tijd neer werden gezet, nooit 'der ewige jude' gezien ?quote:Hoe een mooi ideaal zonder slag of stoot 6 miljoen doden heeft geproduceerd...
Lekker weer met zoals in WOII het lieverdje, de naieve idealist spelen, dan kom je er bij deze figuren wel he? Wees er maar trots op! Jullie zijn tenminste superieur en niet achterlijk!
idd, joh, alle achterlijke gebruiken, incluis zwarte-kousen-kliek, en andersdenkenden uit het land schoppen, dat zal helpen .. wie wil blijven moet een blauwe kiel en klompen aan, want zo hoort het voor een Nederlander .. toch ?quote:Nee dat zijn wij, de mensen die deze extremisten hun achterlijke gebruiken hier in het westen willen verbieden!
Toch?
Aan onderdrukking is niks dubbelzijdigs hoor. Onderdrukking is onderdrukking en vrouwen worden daar onderdrukt. Het wordt misschien tijd dat enkelen die dit goed praten eens wat stukken lezen van goed opgeleide islamitische vrouwen. Zij weten de Koran naar waarde te schatten als het gaat om vraagstukken omtrend gezichtsbedekking. Het is eigenlijk gewoon gênant dat het door sommigen goedgepraat wordt onder het mom van cultuur. Derhalve is een verbod op de boerka in Nederland ook van een compleet andere aard dan het verplicht dragen van een boerka in Iran. Daar word je keuze ernstig beperkt omdat je maar één kledingstuk mag dragen dat zeer onderdrukkend voor de vrouw is. Hier mag je alles dragen alleen geen onderdrukkend kledingstuk waarbij tevens de identificatieplicht in het geding is. Het mag niet verbazen dat allerhande criminelen zich bedienen van een boerka waardoor ze ongestoord spullen kunnen stelen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 03:13 schreef Flashwin het volgende:
--knip--
Nederland had een leger van niets. Waarom? Als je als ideaal aanhoudt dat als je je ten alle tijden neutraalquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:54 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, ja hoor, er was geen verzet om idealistische reden .. ga toch fietsen man, wat had NL willen doen tegen dat leger, ze hadden geen schijn van kans, dus niets doen was puur een kwestie van overleven ..
en vertel me nou niet dat het anders was, mijn (adodtief)moeder heeft in die tijd geleefd en werd uitgewezen omdat zij geboren Duitser was, dus ik weet het uit eerste hand, niet de geïdealiseerde versie die jij schijnt te geloven
[..]
Het ideaal was leuk voor de nederlanders zelf, maar totaal niks waard voor de vrijheid van de slachtoffers van de bezetters/onderdrukkers (duitsers/extremisten).quote:je maakt het nou wel heel erg bont, nou is het vermeende idealisme van de Nederlander verantwoordelijk voor de holocaust ... tss
[..]
Is dat een excuus? Ik wist het niet? We konden toch niks doen? Mensen met als doel een nieuwe rijk te stichten, dit op een extremistische manier willen bereiken, en zomaar je land binnelopen en vrij hun gang laten gaan?quote:Ten eerste wisten de mensen echt niet dat die joden vergast werden in kampen, of het nou Duitsers, Nederlanders, Fransen of Engelsen waren .. hoe hadden ze het kunnen weten, van die paar onduidelijke luchtfoto's werd niemand echt wijzer ?
Daarnaast, wat had jij als Nederland kunnen/willen doen dan, jij had met je handje vol soldaten wel even klaargespeeld wat de Russen of Fransen niet konden ?
Overlevingstrategie die niks waard is zoals bewezen in WOII. In jouw ogen nog steeds de perfecte strategie voor al die steden en mensen in die landen waar ik die links over heb geplaatst?quote:Zoals gezegd, neutraliteit is voor kleine landjes zoals Nederland nu eenmaal de aangewezen overlevingsstrategie, het is niet leuk, niets om je op je borst te kunnen kloppen, maar het is niet anders
[..]
Als ik nou een zou zeggen dat ik wil verbieden dat joden met een ster lopen? Zodat men niet kan zien dat ze jood zijn en de duitsers geen of moeilijk onderscheid konden maken? Was dat dan nog steeds slecht geweest in jouw ogen? Waarschijnlijk wel. Zo'n gele flut sterretje, wat kan dat nou voor kwaad toch? In jouw ogen zou dat sterreje helemaal geen kwaad kunnen! Maar heel toevallig was dat flutsterretje voor die mensen onderdukking, een hel, het verschil tussen leven en dood..quote:yup, je verliest idd je unieke waarden als je je bezig houdt met futiliteiten als kleding, en in tegenstelling tot jou ben ik van mening dat jij met die instelling extremisme (aan beide kanten) juist bevordert .. het 'zie je wel' effect ..
[..]
Iemand die de duitse onderdrukkers uit nederland schopt omdat ze joden een ster lieten dragen is ook een extremist he? Jij als supernaieve nederlander zou volgens mij nog staan schreeuwen tegen de amerikanen dat ze moeten oprotten!quote:Nou, iemand die een ander uit het land wil verwijderen omdat die een boerka wil dragen is imho een extremist .. en wat nu ?
Heel leuk dat je dat allemaal leest. Echter is je vermogen om voor deze situatie een onderscheid te maken tussen de burkalopers en jodensterren miniem.quote:En dat zegt iemand die mensen die anders zijn en denken uit het land wil verwijderen, vroeger werden de jodensterren gedeporteerd en tegenwoordig de boerka's .. of wist je soms niet hoe de Joden voor de tijd neer werden gezet, nooit 'der ewige jude' gezien ?
Echt een aanrader voor je, je zal een boel van je eigen retoriek erin terugvinden
[..]
Het zou heel veel mensen die graag ook de vrijheid die jij hebt willen en kunnen proeven inderdaad helpen.quote:idd, joh, alle achterlijke gebruiken, incluis zwarte-kousen-kliek, en andersdenkenden uit het land schoppen, dat zal helpen .. wie wil blijven moet een blauwe kiel en klompen aan, want zo hoort het voor een Nederlander .. toch ?
Het probleem is dat jij het ziet als maar een kledingstuk.quote:vraagje : hoe kom jij eigenlijk aan het absurde idee dat een kledingstuk niet willen verbieden extremisme steunen is .. wtf heeft een kledingstuk met extremisme te maken, extremisme zit tussen de oren !!
Heb je nou echt zo weinig vertrouwen in de overtuigingskracht van je eigen denkbeelden dat je terug wil grijpen naar dezelfde dwingende maatregelen die je zegt af te keuren ?
Dus door het opleiden van imams stop je de import?quote:fyi, ik ben al sinds jaren voor het opleiden van eigen imams om de import te stoppen, maar ik denk dus dat verboden vooral de jongere generaties negatief zullen beïnvloeden, en dat zien we dus al gebeuren, het maakt van onze 'vrijheid' lippendienst aan een ideaal dat we zelf niet naleven en is daardoor gevonden vreten voor radicale imams ..
Ik heb zelfkritiek genoeg aangezien ikzelf allochtoon ben en dus genoeg dingen over mijn eigen cultuur verafschuw.quote:dat je voor de rest wel de splinter in andermans oog ziet maar niet de balk voor je eigen kop .. so be it .. het gebrek aan zelfkritiek is iets wat je wel vaker tegen komt bij fanatici
Dus als ik het goed begrijp moeten vrouwonvriendelijke kledingstukken verboden worden. Naast burka's zijn natuurlijk ook hoofddoekjes vrouwonvriendelijk. En laten we ook de lange rokken van de gereformeerden niet vergeten. Om dat te kunnen handhaven is zo'n modepolitie best een goed idee. Zo leren we nog eens wat van Ianden als Iran.quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:48 schreef XTHinkz het volgende:
Het zou heel veel mensen die graag ook de vrijheid die jij hebt willen en kunnen proeven inderdaad helpen.
Dan heb ik het niet over eruitschoppen, maar de gebruiken verbieden waarmee deze kliekjes hun aanhang mee verplichten. Want dat is het geval bij deze extremisten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |