quote:Op zondag 20 mei 2007 17:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Het was al langer duidelijk dat het een volledig achterlijk land is.
Ik wist het. Vroeg of laat zou zo'n linkse knuffelaar met zoiets komen. Jullie zijn zo voorspelbaar. Altijd maar alles willen relativeren.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
ach ja, in Nederland willen ze ook dat bepaalde kleding niet op straat gedragen wordt omdat het tegen de normen van het land is .. en dat is hier dus even achterlijk als daar
Wat een vergelijking.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
ach ja, in Nederland willen ze ook dat bepaalde kleding niet op straat gedragen wordt omdat het tegen de normen van het land is .. en dat is hier dus even achterlijk als daar
He, en wordt het hier ook gedaan, ja of nee? Hmm? Nou?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
Als je kritisch wilt zijn doe het dan alsjeblieft goed.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:14 schreef moussie het volgende:
nog niet, maar er zijn wel liefhebbers zat die zoiets liever gisteren dan morgen willen invoeren ..quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, en wordt het hier ook gedaan, ja of nee? Hmm? Nou?
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:12 schreef MasthaX het volgende:
niet echt aangesproken, eerder aangehouden. Als je het niet doorhebt. Die vrouwen zijn agenten.
Mocht die tijd er komen dan worden mensen nog steeds in NL niet afgevoerd zoals in dat soort Islamitische landen gebeurt.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
[..]
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?
want dat is het enige wat ik zeg .. er zijn er mensen hier in Nederland die dat ook willen, bepalen wat een ander wel of niet mag dragen, nou en die zijn dus in mijn ogen net zo verkeerd bezig als die lui daar
Dus het gebeurt hier niet, en daar wel, en toch zijn we even erg?quote:Op zondag 20 mei 2007 19:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nog niet, maar er zijn wel liefhebbers zat die zoiets liever gisteren dan morgen willen invoeren ..
en dan blijft het principe gewoon hetzelfde, je wordt op straat aangesproken op de kleding die je draagt
Ja maar Islam behandelt mannen en vrouwen als gelijkwaardig hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 19:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Wat een tegenstelling met die gast die hier links voorbijloopt
Je blijft echt zo maar constant doorgaan he. Waarom alles willen relativeren altijd? Jij kunt nooit eens gewoon toegeven van: ja, die mensen daar zijn volkomen achterlijk. Nee, jij moet er altijd totaal andere zaken bij halen.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef moussie het volgende:
en wat denk je dat er hier gebeurt als het echt verboden wordt om een boerka te dragen op straat .. dat je dan niet afgevoerd wordt door de politie ?
want dat is het enige wat ik zeg .. er zijn er mensen hier in Nederland die dat ook willen, bepalen wat een ander wel of niet mag dragen, nou en die zijn dus in mijn ogen net zo verkeerd bezig als die lui daar
Die vrouwen worden vanaf kleins af aan gebrainwashed dat zij er volgens 1 of andere profeet zo bij moeten lopen... en waarom? omdat die geitenneukers blijkbaar hun testosteron niet onder cotrole hebben. Misschien zouden ze geiten ook voortaan in burka's moeten kledenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar Islam behandelt mannen en vrouwen als gelijkwaardig hoor
ik zei dat het willen opleggen welke kleding je moet dragen in het openbaar om te voldoen aan de "algemene norm" achterlijk is .. daar en hier ..quote:Op zondag 20 mei 2007 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus het gebeurt hier niet, en daar wel, en toch zijn we even erg?
tuurlijk, zolang als mensen als jij niet inzien dat hetgeen jij aanvoert aan argumenten om een bepaald kledingsstuk niet te mogen dragen in het openbaar in basis geen haar verschilt van de argumenten van de ayatolla's daarquote:Op zondag 20 mei 2007 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je blijft echt zo maar constant doorgaan he. Waarom alles willen relativeren altijd?
nah, ik zei alleen dat een verbod op kleding daar even achterlijk is als hier, voor de rest zie ik mensen die, met verschillende argumenten, willen bepalen wat vrouwen dragen dus welke andere zaken haal ik erbij ?quote:Jij kunt nooit eens gewoon toegeven van: ja, die mensen daar zijn volkomen achterlijk. Nee, jij moet er altijd totaal andere zaken bij halen.
Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..quote:Een eventueel boerkaverbod is totaal anders, vanuit een totaal ander oogpunt. Dat zou vanuit veiligheidsoogpunt zijn. Het absurde kledingvoorschrift daar is vanuit vrouwenonderdrukkend oogpunt.
Misschien ben jij wel diegene die gebrainwashed is met dat standpunt dat zo'n hoofddoek/boerka vrouwonderdrukkend zou zijn en ervaren die vrouwen zelf dat heel anders ?quote:En nee, dat het op dat filmpje vrouwen zijn die het verbod proberen hand te haven zegt niks. Die zijn zo gehersenspoeld dat ze denken met iets juists bezig te zijn.
de achterliggende gedachte is anders dezelfde .. en kom nou niet weer met dat veiligheidsaspect want dat gelul over de hoofddoeken is al een paar jaar ouder dan 9/11 ..quote:Maar goed, die discussie is ook al tig keer gevoerd. Jij zul toch weer hardnekkig blijven volhouden dat zo'n verbod hier hetzelfde is als wat zij daar doen.
Iets willen en werkelijk doen zijn 2 andere zaken, daarnaast lees ook eens mijn reactie op jouw posting.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:43 schreef moussie het volgende:
ik zei dat het willen opleggen welke kleding je moet dragen in het openbaar om te voldoen aan de "algemene norm" achterlijk is .. daar en hier ..
Zie dus mijn posting ook hiervoor en de user heeft wel degelijk een punt mbt veiligheid.quote:Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..
bla bla zeg. Dit exact bedoel ik dus. Qua dit heb jij echt zo'n achterlijke visie. Dat je het uberhaupt durft te vergelijken zeg.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:59 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk, zolang als mensen als jij niet inzien dat hetgeen jij aanvoert aan argumenten om een bepaald kledingsstuk niet te mogen dragen in het openbaar in basis geen haar verschilt van de argumenten van de ayatolla's daar
[..]
nah, ik zei alleen dat een verbod op kleding daar even achterlijk is als hier, voor de rest zie ik mensen die, met verschillende argumenten, willen bepalen wat vrouwen dragen dus welke andere zaken haal ik erbij ?
[..]
Dat is de uitleg die jij eraan wenst te geven, maar zover ik weet heb jij niet de absolute waarheid/wijsheid in pacht ..
[..]
Misschien ben jij wel diegene die gebrainwashed is met dat standpunt dat zo'n hoofddoek/boerka vrouwonderdrukkend zou zijn en ervaren die vrouwen zelf dat heel anders ?
(nou ja, sommigen dan, maar evengoed, het hoort gewoon hun eigen keuze te zijn, als ze bevrijdt willen worden van dat kloffie doen ze het zelf wel, geen behoefte aan blanke ridders op .. euhm .. tanks)
[..]
de achterliggende gedachte is anders dezelfde .. en kom nou niet weer met dat veiligheidsaspect want dat gelul over de hoofddoeken is al een paar jaar ouder dan 9/11 ..
wij hebben een <vul ideologie in> maatschappij en daarin passen dit soort kledingstukken niet
Ok ook goed, dan zijn die vrouwen die zich niet aan de code houden achterlijk en is de politie daar goed bezig.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:45 schreef __Saviour__ het volgende:
en dat die er vervolgens op aangesproken worden, geeft weer wel aan dat ze achterlijk bezig zijn.
Binnenkort dus een moslimreformatie? da's ook bijna 400 jaar geleden..quote:Op zondag 20 mei 2007 17:05 schreef Blue_ei het volgende:
Er is niets veranderd, triest.
De Inquisitie was een rechtbank van de Rooms-Katholieke Kerk, belast met de opsporing, het onderzoek naar en het opleggen van straffen aan ketters (mensen die in opvattingen en/of daden van de leer van de rooms-katholieke kerk afwijken). Ze lopen 400 jaar achter .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.htmlquote:Op maandag 21 mei 2007 12:59 schreef Bond het volgende:
Wat zou er gebeuren als je als westers meisje daar op vakantie gaat en dan in je korte rokje / broekje met bikinitopje over straat gaat omdat het zo vreselijk warm is? Zou je dan opgesloten worden?![]()
Wat een stel achterlijke mensen daar (in het filmpje) helaas gebeuren zulke dingen ook bijvoorbeeld in Tunesië. Een nekschot zou hier absoluut terecht zijn voor zulke mensen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.html
Na helaas kan men er niks aan doen. Het leven in een dergelijke samenleving brengt onvermijdelijk frustraties voort en dat zie je mooi in een dergelijke reportage naar voren komen.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:10 schreef MasthaX het volgende:
[..]
Wat een stel achterlijke mensen daar (in het filmpje) helaas gebeuren zulke dingen ook bijvoorbeeld in Tunesië. Een nekschot zou hier absoluut terecht zijn voor zulke mensen.
man, je herkent ware vrijheid nog niet als je erover zou gaan struikelen .. maar ga jij maar kledingstukken verbieden en ga me daarna vertellen dat jij dat wel mag maar hun niet, want jouw visie is goed en de hunne nietquote:Op maandag 21 mei 2007 11:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
bla bla zeg. Dit exact bedoel ik dus. Qua dit heb jij echt zo'n achterlijke visie. Dat je het uberhaupt durft te vergelijken zeg.
ik wil helemaal niemand de mond snoeren, ik heb er alleen maar een hekel aan als mensen menen dat hun waarheid de enige waarheid is, zo is het en niet anders, die vrouwen daar worden onderdrukt en basta .. lijkt net als dat andere op een dogma gebaseerd op wat jij gelooftquote:En dan nog zoiets. 'de absolute waarheid en dat weet jij niet huil huil'. Nog zo'n favoriet argument van je waarme je hoopt anderen de mond te snoeren. Dat werkt echt niet hoor
en moeite met lezen heb je blijkbaar ook, ik heb al lang en breed gezegd dat ik het achterlijk vind om bepaalde kledingstukken te verbieden omdat ze niet in de plaatselijke cultuur passen .. ik voeg er alleen waar dan ook aan toequote:Kun je nou niet gewoon eens toegeven van: 'ja, ze zijn daar achterlijk bezig' zonder er ineens totaal andere zaken bij te halen?
waar zeg ik dat die zandlanden niets verkeerds doen dan .. volgens mij zeg ik alleen maar dat mensen zoals jij geen haar beter zijn dan die ayatolla's daar .. jullie zeggen immers precies hetzelfde .. dit kledingstuk mag niet gedragen worden omdat het niet in onze cultuur pastquote:Waarom kunnen die zandlanden in jouw ogen nooit eens iets verkeerd doen, altijd dat domme gerelativeer van je.
ik weet niet of het onderdrukkend is, ik ben er niet mee opgegroeid .. en sommige moslima's die ik ken vinden van wel en anderen weer niet, mi is dat dan ook hun persoonlijke keuze of hoort dat te zijn .. niet iets wat opgelegd wordt door overheid, kerk en/of samenlevingquote:Maar jij denkt dat ik het mis heb als ik zeg dat het onderdrukkend is? Ze hebben geen enkele vrijheid om te dragen wat ze willen, nee alles moet bedekt zijn. Maar is niet onderdrukkend he, nee het is hun cultuur joh
Hier zijn er hooguit een paar regeltjes en JA, vanuit veiligheidsoogpunt. Ja, en je kunt niet naakt over straat en moet dus wel wat kleding dragen, voordat je weer met dat achterlijke argument aan wilt komen zetten
Nogmaals: (dit wordt zo ontzettend herhalend)quote:Op maandag 21 mei 2007 14:38 schreef moussie het volgende:
man, je herkent ware vrijheid nog niet als je erover zou gaan struikelen .. maar ga jij maar kledingstukken verbieden en ga me daarna vertellen dat jij dat wel mag maar hun niet, want jouw visie is goed en de hunne niet
Zoals in elke discussie, gaat het over eigen meningen en opvattingen. Niks is de absolute waarheid, dus laat dat kutargument nou eens achterwegequote:ik wil helemaal niemand de mond snoeren, ik heb er alleen maar een hekel aan als mensen menen dat hun waarheid de enige waarheid is, zo is het en niet anders, die vrouwen daar worden onderdrukt en basta .. lijkt net als dat andere op een dogma gebaseerd op wat jij gelooft
het is nauwelijks hun eigen keuze, het wordt ze door de strot geduwd. Die hele cultuur, samenleving en vooral famlie verwacht een 'brave' moslimdochter die naar goed gebruik zo'n dom hoofddoekje draagt. iran gaat nog verder en verplicht het zelfs.quote:en moeite met lezen heb je blijkbaar ook, ik heb al lang en breed gezegd dat ik het achterlijk vind om bepaalde kledingstukken te verbieden omdat ze niet in de plaatselijke cultuur passen .. ik voeg er alleen waar dan ook aan toe
Maar waarom dat constante toevoegen van andere irrelevante zaken? Zodat de situatie in die zandlanden minder erg lijkt?
ik weet niet of het onderdrukkend is, ik ben er niet mee opgegroeid .. en sommige moslima's die ik ken vinden van wel en anderen weer niet, mi is dat dan ook hun persoonlijke keuze of hoort dat te zijn .. niet iets wat opgelegd wordt door overheid, kerk en/of samenleving
mwah, spijkerbroeken en mini-rokken voor vrouwen werden hier 40 jaar geleden nou ook niet bepaald met open armen ontvangen .. ik heb een paar keer in de cel gezeten onder het mom van : moet je je maar niet kleden als een hoer .. en dan waren de korte rokjes van toen een stuk langer dan die van nuquote:Op maandag 21 mei 2007 14:44 schreef don-diablo het volgende:
damn weer dikke onzin dus..Ja vasthouden aan oude normen en waarden is wel leuk en aardig allemaal etc maar je moet ook met je tijd meegaan vind ik en dat gebeurt in dat soort landen gewoon te weinig, merk ik.
je spreekt jezelf een beetje tegen ?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Zoals in elke discussie, gaat het over eigen meningen en opvattingen. Niks is de absolute waarheid, dus laat dat kutargument nou eens achterwege
quote:Gelijkheid is er niet. Sommige culturen staan nu eenmaal gewoon boven de andere.
Dat is mijn mening. Ik zal het even langzaam spellen. M E N I N G. Ik hoef toch niet overal 'ik vind...' bij te zetten he?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:57 schreef moussie het volgende:
[..]
je spreekt jezelf een beetje tegen ?
[..]
Waarom hoekt die cameraman hem niet neer?quote:Op maandag 21 mei 2007 13:17 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat moet je aan Froukje vragen. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014634.html
Maar natuurlijk. Heb je daar problemen mee dan ga je toch gewoon niet naar dat land?quote:Op maandag 21 mei 2007 12:59 schreef Bond het volgende:
Wat zou er gebeuren als je als westers meisje daar op vakantie gaat en dan in je korte rokje / broekje met bikinitopje over straat gaat omdat het zo vreselijk warm is? Zou je dan opgesloten worden?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |