abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49576500
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:18 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ok. maar wat ik me dán afvraag, is hoe hij zijn heup heeft kunnen verbrijzelen als hij headfirst ging? Daarnaast is het wel goed hoe dat bedrijf het ongeluk heeft aangepakt, in hoeverre je het goed kan noemen natuurlijk
Hij is met zijn onderlichaam op de rand geknald. Waarschijnlijk liep het touw ongeveer evenwijdig met het podium op het punt waar dit begon. Daarnaast heeft hij ook een hersenschudding opgelopen dus zijn hoofd heeft wel iets geraakt. Een andere jongen heeft het zien gebeuren dus die kan nog uitsluitsel geven over hoe hij precies terecht kwam. Doet er eigenlijk ook niet zo toe.
Als je het ziet als een ongeluk waar niemand van zou vermoeden dat het zou kunnen gebeuren valt het bedrijf mijns inziens weinig te verwijten. Eerst maar eens de resultaten van het onderzoek afwachten.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_49576808
"weinig te verwijten", ik weet het niet, je zou het kunnen zien dat door "nalatigheid" van het bedrijf er een ongeluk is gebeurd, het bedrijf is verantwoordelijk voor de opstelling lijkt mij, en als er een ongeluk gebeurd door het uitrekken van het touw/verhoogde veerkracht....

maar oke inderdaad wachten op de resultaten van het onderzoek, en het belangrijkste is de gezondheid van je neef natuurlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 20 mei 2007 @ 18:27:49 #28
130803 Gripper
Get a grip
pi_49578842
Nylon klimtouw is er in twee soorten: statisch en dynamisch touw. Statisch touw rekt bijna niet, hooguit 2%. Dynamisch touw rekt 10-14% bij een val. Als je een opstelling met strakgespannen touw bouwt, kun je dus beter statisch touw pakken dan dynamisch touw, anders moet je tussendoor telkens het touw opspannen. Voor tokkelbanen wordt dan ook áltijd statisch touw gebruikt.

Misschien is dat hier niet gebeurd? Statisch touw is te herkennen aan een witte buitenmantel, dynamische touwen zijn altijd gekleurd.
En verder natuurlijk sterkte, we horen het wel als er meer bekend is..
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_49579005
Ja, dat wat je zegt over statisch en dynamisch touw is mij bekend. Het lijkt mij meest logisch dat er statisch touw gebruikt is omdat dat toch een lichte elasticiteit heeft t.o.v staalkabel. Ik geloof niet dat het bedrijf zulke domme fouten gemaakt heeft, dat ze dynamisch touw gebruikt hebben. Nogmaals, alles is al vele keren succesvol verlopen en ook uitvoerig getest.

Het is nog maar de vraag of zijn heup sterk genoeg zal zijn om weer te kunnen klimmen, en als het revalidatieproces niet zo snel verloopt kan hij zo een jaar studie weggooien. Het is op dit moment nog even afwachten inderdaad.
pi_49579395
Als ik het zo lees is het touw gewoon gespannen bij lage temp daarna zijn de lampen aangegaan dit heeft het touw verwarmt het hierdoor is het linear uitgerekt, bij een stijging van 30 graden rekt het touw 3-4% uit al is het niet eens belast!
pi_49579561
Cijfers zeggen niet zoveel zonder de exact overbrugging, de diameter van het touw en de temperatuur te weten. Maar bewezen is in ieder geval dat het heel goed mogelijk is dat het touw uitgerekt is onder invloed van de warmte.
pi_49743347
En TS, weet je al meer?
pi_49752297
Ik begreep van zijn ouders dat het de goede kant uit gaat. Het heeft natuurlijk wel tijd nodig. Hij is in ieder geval thuis. Over de oorzaak etc. weet ik nog niets.
pi_49752796
oke nou daar gaat het om toch:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:01:57 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_49753717
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:40 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Klopt ook wel kan je ook wel uitreken maar er speelt zo veel meer mee zoals spanningen,
die waarde die jij gaf zegt niks meer dan als je een stuk touw hebt van een meter als je dat verwarmt hoelang het dan daarna is als er geen spanningen op staan!
valt wel mee hoor, want als hij warm word met een spanning erop (doordat hij strak geknoopt vast zit) dan gaat de spanning eraf zodra hij heter word dan de krachten die in het touw zit
(dus stel dat hij met 100kg voorspanning vastzit, en daarna rekt hij zo ver door de hitte dat hij verder uitzet dan door die kracht alleen). ik zal even kijken of ik uit de som kom.
trouwens, ik denk dat het 100/140 moet zijn hoor....
(100/140)x10^-6Xlengte draadXtempratuur=lengteverschil
((100/140)x10^-6) X 100 (lengte draad)X 50(tempratuur)=0.003571429
hmmm, ik denk dat hier iets is misgegaan... misschien dat iemand anders even verder kan? elasticiteit is niet mijn sterkste punt. (simpel mbostudentje he )
hier word is de draad dus 100 meter lang, en word 50 graden warmer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_49759638
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:16 schreef Casparovvv het volgende:
Ik begreep van zijn ouders dat het de goede kant uit gaat. Het heeft natuurlijk wel tijd nodig. Hij is in ieder geval thuis. Over de oorzaak etc. weet ik nog niets.
Da's uiteindelijk waqar het om draait. Goed om te horen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:33:49 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_49761571
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:45 schreef dynamiet het volgende:
Als ik het zo lees is het touw gewoon gespannen bij lage temp daarna zijn de lampen aangegaan dit heeft het touw verwarmt het hierdoor is het linear uitgerekt, bij een stijging van 30 graden rekt het touw 3-4% uit al is het niet eens belast!
je zit er een factor 10 naast.

100 à 140 * 10-6 K-1 (zoals in 1 van de eerste posts aangegeven werd) is 0,3 à 0,42 % lengteverandering bij 30 K temperatuurverschil.

De waarde in die eerste post wordt bijvoorbeeld gesteund door wat hier staat. Daar is sprake van een Linear Expansion van 130 * 10-6 K-1.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_49769004
quote:
Op zondag 20 mei 2007 16:02 schreef Casparovvv het volgende:

Er werd een groot feest voor Zeeman personeel georganiseerd,
Vanaf hier heb ik niet meer gelezen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:51:07 #39
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49769117
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:47 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Ja, lachen, een verbrijzelde heup. Kietel me effe.
pi_49769782
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:47 schreef Mindstate het volgende:

[..]

Dat is te zien aan je reactie. ONZ is een deurtje verder. Daar kunnen figuren als jij, zo dom als het achtereind van een varken, terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')