Eerste hit in google: http://www.metacafe.com/w(...)nd_beaten_in_london/quote:Op zondag 20 mei 2007 01:55 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Amerika hebben ze een hele andere wetgeving over wapens, dat maakt mijn punt al duidelijk dat wij als land totaal verschillen met Amerika. In Engeland worden agenten dus duidelijk niet aangevallen door burgers, daar hebben de burgers het lef niet eens voor.
Zoals ik al zei, ik heb het over de manier van gezagvoeren. Dit land kan daar een les in leren![]()
De cultuur is echter alweer veranderd. Waarbij een corrigierende vaderlijke politie en buurdtoezicht (sociale controle) in die landen heel gewoon zijn, als je dit zou toepassen op de marokkanen die op dit moment hier rondlopen dan krijg je pas grote problemen. Ze hebben hun hele leven vrij rond mogen lopen en zijn eigenlijk niet door hun ouders opgevoed maar door elkaar. Ik kan hier (Amsterdam West) zo even het balkon op lopen en ik zie rond dit tijdstip nog groepjes van ong. 5 op de hoek staan en daar zitten dan gassies van 12 tot 18 bij.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik heb enorm veel respect voor mensen die zich weten aan te passen!
Meen ik dat is niet een gemakkelijk iets..
Ik heb een tijd geholpen bij vluchtelingenwerk en heb best veel gezien..
Maar er zijn er velen die verzanden in drugs en andere verslavingen
dat is heel jammer maar gezien de achtergronden soms is dat ook wel verklaarbaar..
Als eenling hiernaartoe komen en je aanpassen terwijl je liever thuis was gebleven daar kan ik me iets bij voorstellen..
Vreemd is wel dat bepaalde bevolkingsgroepen echt enorm veel moeite hebben met aanpassen..enige verklaring hiervoor is bv
dat in marokko men op straat wordt opgevoed door de politie
en een deeltje ouderlijk en familietoezicht..dat valt hier redelijk weg
dus ons slappe optreden in deze werkt niet bepaald goed...
aanpakken net als in hun eigen land zo moet het!
Het is niet zo moeilijk gewoon ff mailen met die politie in marokko hoe zij dat doen maar ja
daar heeft balkie geen zin in blijkbaar
die zit met zijn neus in de kaviaar
En wat doen ze daar?quote:Op zondag 20 mei 2007 01:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Eerste hit in google: http://www.metacafe.com/w(...)nd_beaten_in_london/
Nee, doe ze nooit in Engeland![]()
Verder heeft de wapenwetgeving er geen reet mee te maken: alsof de bendes in de VS legale en geregistreerde wapens hebben. En alsof de serieuze straatbendes hier niet over meer dan zakmessen en klapperpistooltjes beschikken.
Nog harder aanpakken!!!!!quote:Op zondag 20 mei 2007 01:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De cultuur is echter alweer veranderd. Waarbij een corrigierende vaderlijke politie en buurdtoezicht (sociale controle) in die landen heel gewoon zijn, als je dit zou toepassen op de marokkanen die op dit moment hier rondlopen dan krijg je pas grote problemen. Ze hebben hun hele leven vrij rond mogen lopen en zijn eigenlijk niet door hun ouders opgevoed maar door elkaar. Ik kan hier (Amsterdam West) zo even het balkon op lopen en ik zie rond dit tijdstip nog groepjes van ong. 5 op de hoek staan en daar zitten dan gassies van 12 tot 18 bij.![]()
Het is wat dat aangaat te laat. Ze hebben al de vrijheid geproeft en de leiders van de 'scene' op straat zijn al te oud voor heropvoeding.
Het wordt gewoon een heel nieuw cultuurtje wat hier niet past en wat in marokko ook totaal niet terugherkend zou worden.
Alsof Nederlandse agenten in dat soort gevallen geen pepperspray mogen gebruikenquote:Op zondag 20 mei 2007 02:02 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
En wat doen ze daar?
Precies ze gebruiken pepperspray. En dat is precies waar ik het over heb, dus bedankt voor je voorbeeld![]()
Mijn voorbeeld is goed? Net beweer je nog dat agenten never nooit worden aangevallen aan de overkant van de grote sloot.quote:Zowiezo is Engeland een veel groter land, dus er zullen altijd wel een aantal rotte appels in zitten die zich toch aangetrokken voelen tot agressie naar een agent, maar die gebruiken tenminste direct hun spray om gezag te voeren.
Nogmaals, je voorbeeld is precies goed![]()
Toch voelt dat voor mij meer aan als symptoombestrijding (moet ook natuurlijk). Er zijn uiteraard onderliggende factren die dit veroorzaken. Schuld ligt voor een groot deel bij de ouders die zelf vaak weinig sociale binding hebben met de omgeving maar toch er voor kiezen de kinderen de hele dag maar buiten te hebben.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:02 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nog harder aanpakken!!!!!
Nog harder dan zij ooit in hun stoutste dirty dreams niet zouden verwachten!
Heel simpel niet luisteren klaar straf en goed ook!
Als jij een kind hebt dat mega ondeugend slecht en stout is wat doe jij?
ok nu mag je een kind niet meer straffen volgens het strafrecht...jaja zie wat ervan komt anyways!
Wat doe je laat je je eigen bloedje kapot gaan in deze rotte wereld of doe jij hier iets aan als ouder zijnde?
Stel...je bent een turkse ouder die de familie mist en die depri is..heeft deze nog de kracht op te treden t.o ontsporende pubers?
Niet dus...?
Aanpakken keihard vanuit de maatschappij!
Dat doen wij hier dus niet zo!
Nee Nederlandse agenten gebruiken dat zelden tot nooit bij zo'n situatie, pas wanneer het nog erger uit de hand loopt durven ze wat terug te doen.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse agenten in dat soort gevallen geen pepperspray mogen gebruiken![]()
[..]
Mijn voorbeeld is goed? Net beweer je nog dat agenten never nooit worden aangevallen aan de overkant van de grote sloot.![]()
Bovendien mogen Nederlandse agenten net zo goed pepperspray gebruiken als hun Britse collega's. En doen ze dat ook, vorige week heb ik 't ze nog zien doen bij een dronken debiel die z'n handen niet kon thuis houden![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 02:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Toch voelt dat voor mij meer aan als symptoombestrijding (moet ook natuurlijk). Er zijn uiteraard onderliggende factren die dit veroorzaken. Schuld ligt voor een groot deel bij de ouders die zelf vaak weinig sociale binding hebben met de omgeving maar toch er voor kiezen de kinderen de hele dag maar buiten te hebben.
Misschien moeten deze gezinnen wel gewoon eens grondig geholpen worden. Opvoed cursussen, cursus nederlands indien nodig en misschien een toezichthouder die er op toeziet dat dit ook wordt nageleefd door de ouders.
Volgens mij is dit de enige manier om een cultureshift te bewerkstelligen en preventief af te komen van deze gang-cultuur die zich aan het vormen is (en dus ook weer zal propageren op de volgende generatie).
Dat zijn inderdaad maatregels die daadwerkelijk helpen. Niet Robocops die alles wat los en vastzit neerschieten en peppersprayenquote:Op zondag 20 mei 2007 02:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Toch voelt dat voor mij meer aan als symptoombestrijding (moet ook natuurlijk). Er zijn uiteraard onderliggende factren die dit veroorzaken. Schuld ligt voor een groot deel bij de ouders die zelf vaak weinig sociale binding hebben met de omgeving maar toch er voor kiezen de kinderen de hele dag maar buiten te hebben.
Misschien moeten deze gezinnen wel gewoon eens grondig geholpen worden. Opvoed cursussen, cursus nederlands indien nodig en misschien een toezichthouder die er op toeziet dat dit ook wordt nageleefd door de ouders.
Volgens mij is dit de enige manier om een cultureshift te bewerkstelligen en preventief af te komen van deze gang-cultuur die zich aan het vormen is (en dus ook weer zal propageren op de volgende generatie).
heeyz doe die geitewollen sokkies us uit dudequote:Op zondag 20 mei 2007 02:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad maatregels die daadwerkelijk helpen. Niet Robocops die alles wat los en vastzit neerschieten en peppersprayen
Beschrijf eens een voorbeeld als je wil?quote:Op zondag 20 mei 2007 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
er zit wel iets scheef bij de ouders ja
maar dat snap ik wel natuurlijk
als je gewend bent om alles te delen met familieleden en ineens alleen alles moet regelen tjah?
dus meer hulp
viel me ook wel op bij vluchtelingen werk toen, men liet de mensen maar wat dobberen...
zelf uitzoeken etc..
He, tuurlijk peppersprayen en niets pikken, dat zeg ik net nog. Maar dat is (inderdaad) symptoom bestrijding, daar los je echt het probleem niet mee op. Als je de ene hebt gepeppersprayt staat de volgende al weer klaar om op de andere straathoek te gaan staan kloten.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heeyz doe die geitewollen sokkies us uit dude
natuurlijk wel peppersprayen
en schiete
maar de ouders moeten wel een heropvoedingswijzerds meekrijgen dat vanzelfs
wie wil zijn kind nu laten pepperspraye?
Ik heb geen hoge pet op van de Nederlandse politie. Maar als ze moeten peppersprayen dan doen ze het echt wel. Dat is niet eens het volgen van procedures en instructies maar puur instinct als je gevaar loopt.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:12 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Nee Nederlandse agenten gebruiken dat zelden tot nooit bij zo'n situatie, pas wanneer het nog erger uit de hand loopt durven ze wat terug te doen.
En je voorbeeld is inderdaad goed, na het spuiten van pepperspray zie je niemand meer dichtbij een agent staan. Dan weet ik niet of ze arresaties verricht hebben, maar in ieder geval stralen ze gezag uit, wat zowiezo al een pluspunt is.
oh bij inrichten huis krijgt men geld als leningquote:Op zondag 20 mei 2007 02:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beschrijf eens een voorbeeld als je wil?
politie is niet erg slim in ons landquote:Op zondag 20 mei 2007 02:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van de Nederlandse politie. Maar als ze moeten peppersprayen dan doen ze het echt wel. Dat is niet eens het volgen van procedures en instructies maar puur instinct als je gevaar loopt.
Alleen om het minste en geringste al gaan sprayen en beuken met je knuppel lost natuurlijk geen reet op.
Lijkt me een kleine moeite om toch minimaal een soort van begeleid wonen traject voor deze mensen te starten.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:20 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
oh bij inrichten huis krijgt men geld als lening
hiervan koopt het merendeel alles wat men nooit had bv tv's, installaties, en meubels is hen vaak een rotzorg
interesseerd ze niets..
luxe is een brommertje of als men het kan betalen een autootje
De meubels in huis of huisraad is vaak 2e hands, de rest = duurder is nieuw
en luxe!
Ok huis is ingericht en geverfd en dan is het sluiten die handel , zoek het maar uit!
mocht men hulp nodig hebben, dan moeten ze vaak maar kontakt opnemen met..en dat doen ze dus vaak niet.
Trots is de mens eigen, dus zoeken ze het liever zelf uit..
En in kontakt met de mensen waarmee men in nederland kwam, zijn dat vaak mensen waar men in eigen land geen kontakt mee zou willen hebben, maar beter iets dan niets immers?
Ook logisch.
Als men de taal niet wilde leren dan was dat ook goed...so be it..er was geen toezicht op niets..
dat is als ze opgevangen worden in het begin!quote:Op zondag 20 mei 2007 02:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Lijkt me een kleine moeite om toch minimaal een soort van begeleid wonen traject voor deze mensen te starten.
Waar een klein land soms klein in kan zijn.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dat is als ze opgevangen worden in het begin!
Hierna hangt het af van vrijwilligers...en dat duurt ook een maandje of drie
en dan moeten ze het zelf maar uitzoeken
idem een traject van 2 jaar lijkt me een minimaal iets
nou wel sad en onafgemaakt!quote:Op zondag 20 mei 2007 02:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waar een klein land soms klein in kan zijn.
Ik ga maffen trouwens. Truste!
Maar wat als die agent een iq heeft van een koe?quote:Op zondag 20 mei 2007 02:45 schreef Diepvriez het volgende:
Ben ook niet fan van de politie maar ik denk dat de politie maar met tazers rond moeten gaan lopen. Lig je gelijk stil na 10.000 volt.
om eerlijk te zijnquote:Op zondag 20 mei 2007 01:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vreemd voorstel. Ik kan me een nieuwsbericht herinneren waarin werd aangestipt dat als marokkanen uit europa terug gaan naar marokko op vakantie ze door de lokale bevolking helemaal worden uitgekotst zo asociaal dat ze zijn.
Maargoed. Prima initiatief maar neem dan wel het tuig en niet de mensen die wel echt hun best doen om deel uit te maken van onze samenleving zou ik zo zeggen.
ja maar je bent nu eenmaal niet minister president he...quote:Op zondag 20 mei 2007 02:49 schreef finsternis het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn
van mij mogen ze allemaal terug
zijn dat dan nog fatsoenlijke menselijke wezens of simpele zielen?quote:Op zondag 20 mei 2007 02:57 schreef Johnns het volgende:
Wow, de rillingen liepen over mijn rug toen ik dat audiofragment hoorde van die bewaker die afgetuigd werd met mokers. Gadverdamme, misselijk word ik er gewoon van![]()
Ook dat filmpje van die 2 agenten die proberen een jongen te overmeesteren, en ondertussen door omstanders geslagen en geschopt worden. In de VS hadden die agenten allang hun vuurwapen getrokken, eventueel ondersteund door een shotgun en iedereen die voor problemen zorgt (en dan al helemaal een agent aanvalt) neergeschoten.
Dit soort mensen is de maatschappij liever kwijt dan rijk.
Hopelijk is het nog een beetje goed met deze man afgelopen.quote:Op zondag 20 mei 2007 00:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit is echt ernstig zeg. En het blijft "een kleine groep die het voor de rest verpest" he, laat me niet lachenTuig
Ik kan hier zo boos om worden he, die jongen wil weglopen, doet niks terug, maar ze komen em gewoon met de hele groep achterna![]()
![]()
Zelfs een koe in nood mag dan een tazer gebruiken als het aan mij ligt. Of je gehoorzaamt, of je ligt. Makkelijk dacht ik.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar wat als die agent een iq heeft van een koe?
Wat dan?
Juist. Agenten in NL hebben al hun respect verloren. WTF moet je daar met je lange mouwen en stropdas tussen een bende waarbij je voor 80% weet dat er problemen zullen komen.quote:Op zondag 20 mei 2007 03:37 schreef W00fer het volgende:
Wie is er hier in NL nog bang voor de politie ? Niemand, omdat zelfs de Nederlanders zien dat de politie niets doet. Veel agenten zitten te versuffen ergens achter een computertje op kantoor. Of ze delen zinloze boetes uit. Ga boeven vangen
Dit deed prem toch wel aardig sterk.quote:Op zondag 20 mei 2007 03:30 schreef W00fer het volgende:
Oja hier de video waar ik het over had:
http://player.omroep.nl/?aflid=4389217
Staan er nog veel meer (Zeer goede) @ http://www.omroep.nl/nps/premtime/archief_frame.html
Wat ben jij toch een ongelofelijke kleuter. Een typische Marokkaan die uitblinkt in slachtoffertje spelen, naar anderen wijzen en bovendien erbarmelijk slecht Nederlands kan. Het gaat hier over Marokkaanse jeugdbendes en over niks anders. Dat is niet generaliserend of racistisch, maar gewoon het beestje bij zijn naam noemen. Er spelen meer problemen in Nederland, maar daar gaat het niet over in dit topic. Open zelf een topic over hooligans, tokkies of joden zou ik zeggen. Blijkbaar ben je nog te dom om begrijpend te lezen.quote:Op zondag 20 mei 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik doe niks verkeerd. ik geef de TS een advies niet met 2 maten meten. dat doet ie absoluut.
Maar dat vindt ie niet leuk als ik hem daarop aanspreek
Wtf die kereltjes zijn 8 a 10 jaar oud en ze hebben al een facking grote bekquote:Op zondag 20 mei 2007 03:30 schreef W00fer het volgende:
Oja hier de video waar ik het over had:
http://player.omroep.nl/?aflid=4389217
Staan er nog veel meer (Zeer goede) @ http://www.omroep.nl/nps/premtime/archief_frame.html
Lekker naïef beeld, dat is gewoon niet zoquote:Op zondag 20 mei 2007 10:59 schreef Dragoljub het volgende:
Ah joh, dit zijn gewoon een stel kwajongens, laat ze lekker. Ze draaien echt wel bij!
quote:Op zondag 20 mei 2007 10:59 schreef Dragoljub het volgende:
Ah joh, dit zijn gewoon een stel kwajongens, laat ze lekker. Ze draaien echt wel bij!
Dit is zo typisch de Nederlandse politie hè.quote:Op zondag 20 mei 2007 02:57 schreef Johnns het volgende:
Ook dat filmpje van die 2 agenten die proberen een jongen te overmeesteren, en ondertussen door omstanders geslagen en geschopt worden. In de VS hadden die agenten allang hun vuurwapen getrokken, eventueel ondersteund door een shotgun en iedereen die voor problemen zorgt (en dan al helemaal een agent aanvalt) neergeschoten
Racist, geef die lui gewoon een kans. Ik kots op mensen zoals jou!quote:Op zondag 20 mei 2007 11:04 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Lekker naïef beeld, dat is gewoon niet zo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |