Geef eens antwoord op deze vraag: Getto's een geimporteerd probleem?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:00 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Ja hallo, het is jouw topic, jouw stelling; waar zijn jouw argumenten? Naar jouw geweldige 'logica' zou met de 'komst' van vele 'allochtonen' het aantal achterstandswijken - en dus de criminaliteit - toegenomen zijn. De cijfers wijzen anders uit. Hoe verklaar je dat?
Ja, en dus??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:00 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Ja hallo, het is jouw topic, jouw stelling; waar zijn jouw argumenten? Naar jouw geweldige 'logica' zou met de 'komst' van vele 'allochtonen' het aantal achterstandswijken - en dus de criminaliteit - de laatste decennia toegenomen moeten zijn. De cijfers wijzen anders uit. Hoe verklaar je dat?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op deze vraag: Getto's een geimporteerd probleem?
Dan weten we genoeg.
En dus praat je peop.quote:
Ja.quote:De criminaliteit zou dus veel lager geweest zijn zonder veel allochtonen - door toegenomen welvaart onder autochtonen. Of zouden er dan opeens vet veel meer autochtone criminelen zijn?
Je bent het dus eigelijk met me eens, maar je wilt gewoon even voor de lol recalcitrant zijn. Ook prima.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:04 schreef llawonk_ het volgende:
[..]geef jij eens antwoord op vragen die je gesteld worden. Uiteraard geldt alles enkel binnen de redelijkheid. Dus ja, als je morgen vijf miljoen ongeschoolde mensen in Nederland dumpt, zal dat niet bepaald positief zijn, zeker op de korte termijn, daar ben ik het dan ook niet mee oneens.
Dat hoef je MIJ niet uit te leggen. Ik heb het nog opgezocht trouwens: Den Uyl was er een voorstander van dat de gastarbeiders met een vetrekpremie van luttele honderden guldens vertrokken. Den Uyl werd daarbij echter tegengewerkt door z'n eigen partij en de KVP (bron: Binnen zonder kloppen).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Oliecrisis was toch niet zijn pakkie aan, net zoals mijnensluitingen... allemaal globale issues.
Als je beweert dat we nu minder achterstandswijken gehad zouden hebben wanneer we altijd gesloten grenzen gehad zouden hebben, dan ben ik het met je oneens.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bent het dus eigelijk met me eens, maar je wilt gewoon even voor de lol recalcitrant zijn. Ook prima.
Wat bezeer je dat laatste op dan?quote:
Ik had het ook niet tegen jou.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat hoef je MIJ niet uit te leggen. Ik heb het nog opgezocht trouwens: Den Uyl was er een voorstander van dat de gastarbeiders met een vetrekpremie van luttele honderden guldens vertrokken. Den Uyl werd daarbij echter tegengewerkt door z'n eigen partij en de KVP (bron: Binnen zonder kloppen).
Je bent het met me oneens, maar iedereen met logisch denkvermogen zou kunnen weten dat we minder achterstandswijken zouden hebben als we veel minder immigranten zouden hebben toegelaten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Als je beweert dat we nu minder achterstandswijken gehad zouden hebben wanneer we altijd gesloten grenzen gehad zouden hebben, dan ben ik het met je oneens.
Logisch redeneren. Er is een markt voor crimineel gedrag, de prijs is het gemak waarmee je kan inbreken (met dan vraag naar crimineel gedrag en aanbod van crimineel gedrag). Zet je stoute allochtonen uit, dan daalt het aanbod, er zal even minder criminaliteit zijn, waardoor mensen wat nonchalanter met bv. (de bescherming van) hun bezit omgaan, oftewel de prijs stijgt (het gemak waarmee ingebroken kan worden neemt toe), waardoor het aanbod van crimineel gedrag weer stijgt en het oude niveau weer gehaald wordt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef pberends het volgende:
Wat bezeer je dat laatste op dan?
Landen 1-op-1 vergelijken.quote:In Japan heb je veel lagere criminaliteit, maar daar is dan ook 99% van de bevolking autochtoon. Oh nee wacht, volgens jou beredenatie zou het gebrek aan allochtone criminelen er weer een hele berg autochtonen uit het niets crimineel worden![]()
.
5 miljoen laaggeschoolden mensen kan je niet laten integreren op een bevolking van 16 miljoen. Dus dan zou ke of gettovorming krijgen of een situatie zoals in sommige grote steden (wat sommigen al zien als getto's).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Of door het importeren van meer sociaal zwakkeren?
Stel dat je morgen tegen 5 miljoen Afrikanen zegt dat ze in Nederland mogen komen wonen; en ze zijn allen laag of niet-geschoold, zou je dan meer of evenveel achterstandswijken hebben?
De toevallig lage criminaliteit zou ik nou niet aan het aantal 'allochtonen' in Japan aldaar willen verbinden, eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat bezeer je dat laatste op dan?
In Japan heb je veel lagere criminaliteit, maar daar is dan ook 99% van de bevolking autochtoon. Oh nee wacht, volgens jou beredenatie zou het gebrek aan allochtone criminelen er weer een hele berg autochtonen uit het niets crimineel worden![]()
.
Met 'n SBS6-redenatievermogen wellicht.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bent het met me oneens, maar iedereen met logisch denkvermogen zou kunnen weten dat we minder achterstandswijken zouden hebben als we veel minder immigranten zouden hebben toegelaten.
Als de 1,7 miljoen niet-westerse immigranten goed geintegreerd zijnquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:09 schreef Lucille het volgende:
[..]
5 miljoen laaggeschoolden mensen kan je niet laten integreren op een bevolking van 16 miljoen. Dus dan zou ke of gettovorming krijgen of een situatie zoals in sommige grote steden (wat sommigen al zien als getto's).
Wat een crap zeg, geloof je dit zelf? een "markt" voor criminelenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:09 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Logisch redeneren. Er is een markt voor crimineel gedrag, de prijs is het gemak waarmee je kan inbreken (met dan vraag naar crimineel gedrag en aanbod van crimineel gedrag). Zet je stoute allochtonen uit, dan daalt het aanbod, er zal even minder criminaliteit zijn, waardoor mensen wat nonchalanter met bv. (de bescherming van) hun bezit omgaan, oftewel de prijs stijgt (het gemak waarmee ingebroken kan worden neemt toe), waardoor het aanbod van crimineel gedrag weer stijgt en het oude niveau weer gehaald wordt.
[..]
Landen 1-op-1 vergelijken.In Amerika is veel criminaliteit, voornamelijk door 'autochtonen'. Gaat nergens over dus.
Ah, eindelijk een rationeel persoon in dit topique. De stelling lijkt me uber-logisch en duidelijk. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Ghetto's zijn het gevolg van persoonlijk en overheidsfalen. Ik zou ook wel durven te stellen dat de toenname van probleembuurten aka ghetto's, hoewel dat misschien overdreven is, een geïmporteerd probleem is of beter gezegd een probleem ontstaan na het "importeren" van mensen.
De Johnny's zijn nog steeds Johnny's hoor. Oh nee, die zijn opeens heel braaf geworden omdat er criminele allochtonen zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:31 schreef k3vil het volgende:
De immigraten die onderaan de sociale ladder staan zijn niets anders dan plaatsvervangers van menig sjonnie
Ja flapdrol, je kan het als een markt zien.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een crap zeg, geloof je dit zelf? een "markt" voor criminelen.
Dat komt ook wel een beetje doordat jouw simpelheid elk gat in je stelling, waar eventueel een speld in geduwd had kunnen worden, opvult.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, eindelijk een rationeel persoon in dit topique. De stelling lijkt me uber-logisch en duidelijk. Geen speld tussen te krijgen.
Ik las laatst dat dat 22.000 marokkanen waren. Nu hebben we er 400.000 (oid) das net ff een factor 20 meer.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen. Dezelfde werkgevers, overigens, die niets liever willen dan een nieuwe kunstmatige onderklasse importeren vanuit Oost-Europa, om op die manier hun winsten lekker hoog te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |