abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:29:43 #126
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56577721
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:14 schreef Cheiron het volgende:
Planet of the Apes "spoileren" .. serieus. Als je die film NU nog niet hebt gezien maakt een spoiler oko geen fuck meer uit natuurlijk.
Dat zou je ook kunnen zeggen over bijvoorbeeld War of the Worlds. Toch denk ik dat er veel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen als je het einde vertelt.
pi_56577858
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:29 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dat zou je ook kunnen zeggen over bijvoorbeeld War of the Worlds. Toch denk ik dat er veel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen als je het einde vertelt.
Sorry, maar dat schaar ik toch echt onder algemene kennis. Er is in zn algemeenheid toch wel een soort verjaring mbt spoilers lijkt mij. Mag je het einde van Cassablanca ook niet verklappen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:46:32 #128
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56577970
Het einde van Casablanca is nogal voorspelbaar, veel verklap je er niet mee (vertellen dat een Hollywoodfilm goed afloopt is nooit een spoiler), maar het is zeker geen algemene kennis.
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:49:21 #129
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56578031
Ik snap de hele discussie niet. Nou ja, ik snap ze wel inhoudelijk, maar niet dat ze bij deze film wordt gevoerd. Zo ontzettend complex, diepzinnig, vaag of multi-interpretatief vond ik NCFOM nu ook weer niet.

Ik bleef niet meteen achter met een idee van "Jezus, diepe shit, dat kon ik niet bevatten, hier moet ik over nadenken." Ik vond het gewoon een sterk drama/thriller met een paar opmerkelijke keuzes maar verder vond ik dit nauwelijks symbolischer dat de doorsnee betere film. Stijlbreuken halverwege de film heb ik niet opgemerkt; hoogstwaarschijnlijk omdat ze er niet zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 februari 2008 @ 19:45:36 #130
862 Arcee
Look closer
pi_56588700
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:03 schreef Herald het volgende:
Overigens vind ik nog altijd het mooiste dat mensen bij vage eindes beweren "ja het is duidelijk, maar wat het nou precies betekent zeg ik niet. Maar dat het einde duidelijk is staat buiten kijf!".
Een beetje zoals beweren dat de film iemand niet veel deed, maar dat 't wel een meesterwerk was, jawel, dat wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2008 @ 22:54:37 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56592743
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stijlbreuken halverwege de film heb ik niet opgemerkt; hoogstwaarschijnlijk omdat ze er niet zijn.
Niet halverwege, na 95 minuten als we midden in Moss zijn verhaal zitten en we een fade to black krijgen meteen overschakelen naar de Sherrif, als ineens alles achter de rug blijkt te zijin. weg actie, en ineens geneuzel

Wat ik wel weer een intriigerende gedachte op imdb vond was dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zijn. Niet dat ik het geloof, wel orgineel.

En over t eind verpesten, je kunt het vergelijken met LOTR, dat Frodo bijna bij de berg is en dat we ineens fade to black zien en hij in bed ligt en de rest vertelt wat er is gebeurd.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2008 @ 22:56:36 #132
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56592791
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:46 schreef JelleS het volgende:
Het einde van Casablanca is nogal voorspelbaar, .
En dat van POTA niet,ook niet bij het zien van de filmposter?
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2008 @ 23:01:07 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56592907
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 10:29 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ja ach, er zijn ook mensen die niet weten dat Jezus aan het kruis sterft bij het zien van Passion of th Christ of niet weten dat Darth Vader de vader is van Luke Skywalker.
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:19:49 #134
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56593381
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:54 schreef SunChaser het volgende:
Niet halverwege, na 95 minuten als we midden in Moss zijn verhaal zitten en we een fade to black krijgen meteen overschakelen naar de Sherrif, als ineens alles achter de rug blijkt te zijin. weg actie, en ineens geneuzel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2008 @ 23:35:31 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56593729
Niet mee eens, wat er achter het begin zat doet er niet toe want het gaat om de koffer met geld die Moss vindt.
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:53:49 #136
3767 Herald
Come get some
pi_56594096
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
SPOILER
SPOILER
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage vrijdag 8 februari 2008 @ 00:01:08 #137
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56594236
Precies
SPOILER
pi_56816583
Gisteren deze film gezien, erg gaaf, vooral het acteerwerk van Javier Bardem. Wat een heerlijke rol!
  donderdag 21 februari 2008 @ 10:51:41 #139
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_56880013
Eens met Harald.
SPOILER
  ESF Reporter vrijdag 22 februari 2008 @ 08:01:47 #140
87554 Cee
Welluk?
pi_56899304
Ik vond hem tegenvallen. Bij Coen films is het altijd 'hit or miss' bij mij; Raising Arizona vond ik goed, Fargo briljant (één van mijn favoriete films), Big Lebowski deed me weer helemaal niets, en deze ging ook compleet langs me heen.
pi_56906296
Ik vond het hartstikke mooi camerawerk. Alleen daar om alleen al moet je de film bekijken. Maar goed, ik houd ook van westerns en dit is een moderne. Het einde mag dan voor velen tegenvallen, ik vond het wel een aardige. Iedereen verwacht een 'oplossing', maar de film keert langzaam van hoop naar angst naar hopeloosheid. Ik denk dat
SPOILER
nog wel het beste voorbeeld is van die hopeloosheid.
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Heathen. op 22-02-2008 15:06:34 ]
pi_56928924
Wel een leuk verhaal en een boeiende (rustige/hectische) sfeer in de film gecreeerd, maar het is veel te langdradig en het einde is gaar.

Wel aardige dialogen, maar teveel (onnodige) dialogen, waardoor de film geregeld mijn aandacht verloor.

Geen oscar waard.
pi_56938318
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:46 schreef MrHayo het volgende:
Wel een leuk verhaal en een boeiende (rustige/hectische) sfeer in de film gecreeerd, maar het is veel te langdradig en het einde is gaar.

Wel aardige dialogen, maar teveel (onnodige) dialogen, waardoor de film geregeld mijn aandacht verloor.

Geen oscar waard.
misschien moet je Jumper eens gaan kijken, is meer wat voor jou
Facts don't care about your feelings
pi_56941773
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

misschien moet je Jumper eens gaan kijken, is meer wat voor jou
Ja nou iedereen zijn ding he, maar ik verspil mijn tijd liever niet met langdradige films.

Jumper al gezien - dat was helemaal bagger, maar nog wel vermakelijk en niet te lang gelukkig.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:33:24 #145
196697 Heathen.
Its No Game
pi_56949756
Ja ach, ik zie films als eten. Bij de een smaakt een hamburger ontzettend goed, maar af en toe ben je ook wel eens toe om de smaakpapillen voluit te gaan testen. En daar moet je nou eenmaal de tijd voor nemen.
pi_56949940
Inderdaad Heathen.. en net zoals je gigantisch dikke mensen hebt die alleen maar junk food eten heb je die ook bij films. Dat elke persoon een eigen smaak heeft ben ik het ook wel mee eens, maar ga dan niet zeggen dat het geen oscar waard is omdat jij het zo langdradig vindt.

pi_56962547
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad Heathen.. en net zoals je gigantisch dikke mensen hebt die alleen maar junk food eten heb je die ook bij films. Dat elke persoon een eigen smaak heeft ben ik het ook wel mee eens, maar ga dan niet zeggen dat het geen oscar waard is omdat jij het zo langdradig vindt.

[ afbeelding ]
Heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen dat ik het geen prijs voor beste film waard vind. Vier oscars wtf!

Oscars worden altijd aan lange films met lange dialogen gegeven
  maandag 25 februari 2008 @ 13:56:03 #148
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56963494
Geweldige film en ik vind wel terecht met 4 oscars

Vanavond weer eens kijken denk ik
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56963982
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:21 schreef MrHayo het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen dat ik het geen prijs voor beste film waard vind. Vier oscars wtf!

Oscars worden altijd aan lange films met lange dialogen gegeven
Vandaar dat fast food restaurants ook nooit een michelinster krijgen

Maar even serieus, ik vind die 4 oscars allemaal verdiend. De dialogen vallen nog reuze mee, heb gisteren There Will Be Blood gezien. Alhoewel de sfeer ook goed is valt het toch in het niet met No Country For Old Men.

Ik zat er idd ook maar weer aan te denken om hem te gaan kijken
  maandag 25 februari 2008 @ 23:41:35 #150
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_56976633
Zeer goede film, prachtige beelden en fenomenaal acteerwerk .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')