SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de symobiliek zal me verder een zorg zijn aangezien het ook niet in de 90 minuten er voor zat. Ja, we zagen een keer kop of munt en de vergelijking tussen dat beide jagers zijn snap ik ook.
Een wát voor semi-actiethriller?quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:22 schreef SunChaser het volgende:
een pschylohische semi-actiethriller
Tja, de mensen die de trailer maken hebben de opdracht iets te produceren dat geld oplevert. Heb je toevallig de trailer van Sweeney Todd op tv gezien, met één of ander opgewekt stemmetje? Die is pas belachelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:22 schreef SunChaser het volgende:
Nogmaals ik heb niks tegen symboliek, Pulp Fiction zat er vol mee. Maar ze presenteren het als een pschylohische semi-actiethriller en dan stappen ze laatste 20 minuten over op een heel andere film.
Sterker nog, ik zal zondag in de bioscoop (!) de trailer van NCFOM en dat was een recht toe recht aan actiethrillertrailer. Maar ik zal vanavond de DVD nog eens opzetten vanaf het stuk dat Moss een biertje aan t zwembad krijgt aangeboden.
als je zelf moet gaan verzinnen hoe een film is bedoeld dan is de film niet goed gemaakt. Film is nep, alles wat je ziet is met een reden gefilmd. Dat kan niet open worden gelaten voor eigen interpretatie, want dan is de regisseur de regie kwijt.quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:52 schreef JelleS het volgende:
Ik heb zo mijn eigen idee, wat wel qua thematiek vaak overeenkomt met anderen (betekenis van het kop/munt spelletje aan het einde), jij moet zelf maar je eigen idee vormen.
Zeg dat maar eens tegen elke film (of literatuur, mag ook) wetenschapper van de laatste 50 jaar, die lachen je allemaal uitquote:Op woensdag 6 februari 2008 20:14 schreef Herald het volgende:
[..]
als je zelf moet gaan verzinnen hoe een film is bedoeld dan is de film niet goed gemaakt. Film is nep, alles wat je ziet is met een reden gefilmd. Dat kan niet open worden gelaten voor eigen interpretatie, want dan is de regisseur de regie kwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een film mag best elitair zijn, niet voor iedereen en waar je over na moet denken. Cronenberg en Lynch zijn derhalve niet aan mij besteed (muv History of Violence). Alleen bij NCFOM slaan de makers van een rechttoe rechtaan thriller a la Simple Plan over naar een heel andere film. Alsof je het laatste kwartier van Zwartboek ineens door Johan Nijenhuis laat filmen en je ineens Daan Schuurmans ziet. De film belooft 90 min lang een kat en muisspel en ineens is dat over tussen neus en lippen door, opgebouwde spanning weg en gaat de Sherrif met pensioen. Dat er mensen zijn die het einde helemaal geweldig vinden is prima, maar in mijn ogen sturen ze de kijker gewoon met een kluitje in het riet. Zo van zoek het maar uit.
[ Bericht 3% gewijzigd door SunChaser op 06-02-2008 23:18:09 ]
Lijkt me idd een gevalletje:quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:18 schreef SunChaser het volgende:
Is dat nog steeds een spoiler? Iig done
Sorry, maar het einde van Planet of the Apes lijkt me redelijk gemeen goed. Is al zo vaak geparodieerd en gespoofd.quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:35 schreef JelleS het volgende:
Leuke strip, maar slaat eigenlijk in dit geval helemaal nergens opEinde van Planet of the Apes is misschien onder de filmliefhebbers bekend, maar een aardig gedeelte van de wereldbevolking heeft geen van de versies gezien.
Er zullen vast wel mensen zijn, die het niet weten. Maar dat zijn mensen, die zich ene echt geen reet interessen in films. Bij iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in films, kan je het bekend veronderstellen. Ik wist het einde ook al lang voor ik de film zag. En zo ken ik er nog meer.quote:Op donderdag 7 februari 2008 00:10 schreef JelleS het volgende:
Doe maar eens een buurtonderzoek en je zal zien dat ik gelijk heb
Aan de andere kant, op de huidige DVD cover staat het einde gewoon luid en duidelijk gespoilerdquote:Op donderdag 7 februari 2008 00:10 schreef JelleS het volgende:
Doe maar eens een buurtonderzoek en je zal zien dat ik gelijk heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, maar dat vind ik dus een zwaktebod en de hele film en de opgebouwde spanning verpesten.
het zijn juist de filmwetenschappers die in elke brandkraan een grote piemel zien en blauwe sokken bij zwarte schoenen opvatten als iemand met een communistische achtergrond die nu twijfelt aan zijn eigen geestelijke gezondheid. "Oh in deze scene verliest het onschuldig ogende meisje haar zakdoekje terwijl ze over het pad huppelt en een oude man vindt de zakdoek. Dat is een metafoor dat het meisje haar maagdelijkheid heeft verloren aan een oudere man, wellicht haar vader". Dat ze dan zogenaamd niet weten hoe een film bedoeld wordt is omdat ze elke scene overanalyseren en elkaar proberen te overtreffen met diepere lagen in de film, waarbij een missende teen uiteindelijk wordt uitgelegd als teken van impotentie.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:32 schreef JelleS het volgende:
Zeg dat maar eens tegen elke film (of literatuur, mag ook) wetenschapper van de laatste 50 jaar, die lachen je allemaal uitNu ben ik het niet helemaal met ze eens, maar de betekenis van een film ontstaat pas als jij er naar kijkt. Natuurlijk had de maker(s) een bepaalde visie, maar een film is een collectief product, en niet alles is even bewust. Een kijker heeft ook zijn eigen referentiekader, waardoor hij er totaal iets anders in kan zien dan de maker er in heeft gestopt. Is dat daardoor minder waar? Het verschilt natuurlijk per film, weinig ruimte voor interpretatie in een Jerry Bruckheimer flick. Maar als ik iets anders in het einde van NCFOM zie (het is redelijk duidelijk, dus het zit hem in de detaills), dan betekent dat nog niet dat de regisseurs niet duidelijk zijn geweest, of dat mijn waarheid minder waar is dan die van een ander. Al zijn er natuurlijk belachelijke interpretaties die nergens op slaan, die voortkomen uit overgeanalyseer of gewoon domheid, maar dat doet er even niet toe.
David Lynch zou volgens jouw theorie in bijv Mulholland Dr de regie kwijt zijn. Dat lijkt me toch niet, hij laat alleen ruimte aan de kijker, iets wat ik persoonlijk erg fijn vind. Tot zover de lezing![]()
Dat zou je ook kunnen zeggen over bijvoorbeeld War of the Worlds. Toch denk ik dat er veel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen als je het einde vertelt.quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:14 schreef Cheiron het volgende:
Planet of the Apes "spoileren" .. serieus. Als je die film NU nog niet hebt gezien maakt een spoiler oko geen fuck meer uit natuurlijk.
Sorry, maar dat schaar ik toch echt onder algemene kennis. Er is in zn algemeenheid toch wel een soort verjaring mbt spoilers lijkt mij. Mag je het einde van Cassablanca ook niet verklappen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:29 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat zou je ook kunnen zeggen over bijvoorbeeld War of the Worlds. Toch denk ik dat er veel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen als je het einde vertelt.
Een beetje zoals beweren dat de film iemand niet veel deed, maar dat 't wel een meesterwerk was, jawel, dat wel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:03 schreef Herald het volgende:
Overigens vind ik nog altijd het mooiste dat mensen bij vage eindes beweren "ja het is duidelijk, maar wat het nou precies betekent zeg ik niet. Maar dat het einde duidelijk is staat buiten kijf!".
Niet halverwege, na 95 minuten als we midden in Moss zijn verhaal zitten en we een fade to black krijgen meteen overschakelen naar de Sherrif, als ineens alles achter de rug blijkt te zijin. weg actie, en ineens geneuzelquote:Op donderdag 7 februari 2008 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stijlbreuken halverwege de film heb ik niet opgemerkt; hoogstwaarschijnlijk omdat ze er niet zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn. Niet dat ik het geloof, wel orgineel.
En over t eind verpesten, je kunt het vergelijken met LOTR, dat Frodo bijna bij de berg is en dat we ineens fade to black zien en hij in bed ligt en de rest vertelt wat er is gebeurd.
En dat van POTA niet,ook niet bij het zien van de filmposter?quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:46 schreef JelleS het volgende:
Het einde van Casablanca is nogal voorspelbaar, .
Ja ach, er zijn ook mensen die niet weten dat Jezus aan het kruis sterft bij het zien van Passion of th Christ of niet weten dat Darth Vader de vader is van Luke Skywalker.quote:Op donderdag 7 februari 2008 10:29 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat zou je ook kunnen zeggen over bijvoorbeeld War of the Worlds. Toch denk ik dat er veel mensen zijn die het niet zo op prijs stellen als je het einde vertelt.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:54 schreef SunChaser het volgende:
Niet halverwege, na 95 minuten als we midden in Moss zijn verhaal zitten en we een fade to black krijgen meteen overschakelen naar de Sherrif, als ineens alles achter de rug blijkt te zijin. weg actie, en ineens geneuzel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nog wel het beste voorbeeld is van die hopeloosheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Heathen. op 22-02-2008 15:06:34 ]
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:46 schreef MrHayo het volgende:
Wel een leuk verhaal en een boeiende (rustige/hectische) sfeer in de film gecreeerd, maar het is veel te langdradig en het einde is gaar.
Wel aardige dialogen, maar teveel (onnodige) dialogen, waardoor de film geregeld mijn aandacht verloor.
Geen oscar waard.
Ja nou iedereen zijn ding he, maar ik verspil mijn tijd liever niet met langdradige films.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
![]()
![]()
misschien moet je Jumper eens gaan kijken, is meer wat voor jou
Heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen dat ik het geen prijs voor beste film waard vind. Vier oscars wtf!quote:Op zondag 24 februari 2008 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad Heathen.. en net zoals je gigantisch dikke mensen hebt die alleen maar junk food eten heb je die ook bij films. Dat elke persoon een eigen smaak heeft ben ik het ook wel mee eens, maar ga dan niet zeggen dat het geen oscar waard is omdat jij het zo langdradig vindt.
[ afbeelding ]
Vandaar dat fast food restaurants ook nooit een michelinster krijgenquote:Op maandag 25 februari 2008 09:21 schreef MrHayo het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen dat ik het geen prijs voor beste film waard vind. Vier oscars wtf!
Oscars worden altijd aan lange films met lange dialogen gegeven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |