maar ook daarvan wil je over een paar jaar niet dat ie los door de dierentuin wandelt lijkt mequote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Knut zou zoiets nooit doen, Knut is Lief
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus een betere kooi bouwen, is het de schuld van de gorilla dat hij kon ontsnappen? Zet dan de architect tegen de muur.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wrom niet? Ik vind dat dit beest echt afgemaakt moet worden hoor.![]()
" hij was zo bang".. ja so? dan zijn wilde dieren op hun gevaarlijkst. Da's toch algemeen bekend zeg. Blijkbaar is men niet in staat om hem binnen te houden, dan moet wmb de veiligheid van de bezoekers voorrang krijgen
Minder. Gorilla's zijn redelijke beesten en banger voor ons dan andersom. IJsberen zijn uitermate agressief.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar ook daarvan wil je over een paar jaar niet dat ie los door de dierentuin wandelt lijkt me
Je zou even op maps.google kunnen kijken maar ik heb zelf geen idee welk eiland van de gorilla's is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:49 schreef Modus het volgende:
Er moeten toch mensen zijn die gezien hebben hoe het beest heeft kunnen ontsnappen? Hoe breed is die gracht precies? Zou ie er overheen gesprongen zijn? En sta je dan meteen tussen de bezoekers?
Het is gebeurd. Een jaar of 25 geleden in Ouwehand. Wij hadden onze stacaravan op de camping bij het park en op een avond (gelukkig na sluitingstijd) reed een van de campinggasten doorhet park op weg naar de uitgang. Steekt er ineens een leeuw over! Blijken er 3 vrouwtjes ontsnapt te zijn. Die hebben de hele nacht rondgezworven en zijn de volgende ochtend gevonden en meteen afgeschoten. Ze zaten in bomen recht tegenover het leeuwenverblijf.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
SCH![]()
Schandalig dat de aap kon ontsnappen. Waarom hij is ontsnapt kan me eigenlijk niet veel schelen, maar dat het kan vind ik erg verontrustend. Ik vrees namelijk dat dit niet het enige dierenverblijf is wat zo slecht beveiligd is, om het zo maar even te zeggen. De volgende keer is het een leeuw die er vandoor gaat. Je zal er zitten met je kinders, doodangsten zul je uitstaan.
quote:ROTTERDAM - De Rotterdamse strafrechtadvocaat Frank van Ardenne zegt naar aanleiding van de ontsnapping van gorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp dat het strafbaar is als een houder van gevaarlijke dieren onvoldoende toezicht houdt. In hoeverre van zo'n misdrijf sprake is, zou door justitie moeten worden onderzocht, vindt hij.
anp
Op het misdrijf, vervat in artikel 425 van het Wetboek van Strafrecht staat maximaal een gevangenisstraf van een half jaar. Behalve de dierentuin zelf, zou justitie ook de directeur als feitelijk leidinggevende kunnen vervolgen, aldus Van Ardenne zaterdag.
De raadsman zei verder dat ook degenen die Bokito vlak voor de ontsnapping zouden hebben getreiterd, zich mogelijk aan een strafbaar feit hebben schuldig gemaakt als zij het dier hebben "opgehitst tegen een mens". Volgens de dierentuin hebben getuigen verklaard dat de zilverrug voor hij de benen nam, door bezoekers werd gepest.
Shockschade
Afgezien van de strafrechtelijke kant kunnen slachtoffers in een civiele procedure schade eisen. Het gaat dan niet alleen om gewonden. Ook mensen die de aap de vrouw zagen toetakelen en daardoor langdurig van de kaart zijn, kunnen volgens de advocaat shockschade claimen.
Een woordvoerster van justitie in Rotterdam zegt dat de politie uiteraard proces-verbaal opmaakt en dat justitie aan de hand daarvan kijkt of nader onderzoek nodig is.
4 meter breed en 1,5 meter diepquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:49 schreef Modus het volgende:
Er moeten toch mensen zijn die gezien hebben hoe het beest heeft kunnen ontsnappen? Hoe breed is die gracht precies? Zou ie er overheen gesprongen zijn? En sta je dan meteen tussen de bezoekers?
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:49 schreef Modus het volgende:
Iets waar niets verkeerd aan is, aangezien de sociale zekerheid sterk is afgebouwt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
De vrouw die is aangevallen door die aap moeten ze gewoon een abbo voor het leven geven. Ze kwam er elke dag en moet dat in de toekomst gewoon blijven doen. Of die aap had genoeg van haar "stalk" gedrag.
In een dierentuin kom je om dieren te kijken en soms komen ze wat dichterbij dan je wilt of de bedoeling is. Zo'n letselschade advocaat die er direct op springt. Begrijpelijk vanuit zijn invalshoek maar voor je het weet heb je hier ook zo'n sue cultuur als in Amerika.
Ik vind het toch niet zo heel wenselijk als zeikwijven tig miljoen krijgen omdat er een kopje hete thee is omgevallen e.d....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets waar niets verkeerd aan is, aangezien de sociale zekerheid sterk is afgebouwt.
Alsof het daarom gaat bij de schadevergoedingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet zo heel wenselijk als zeikwijven tig miljoen krijgen omdat er een kopje hete thee is omgevallen e.d....
Okee, in dat soort gevallen is het inderdaad wel terecht.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof het daarom gaat bij de schadevergoedingen.
Het gaat om mensen die op hun werk een ongeluk krijgen en arbeidsongeschikt worden, het gaat om mensen die aangereden worden en in een rolstoel belanden.
Het overspannen beeld wat jij en veel anderen nederlanders hebben is maar al te vaak op broodje aap verhalen en bijzonder uitzonderlijke gevalllen.
Broek kwijt -> 49 miljoen euro schadevergoedingquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets waar niets verkeerd aan is, aangezien de sociale zekerheid sterk is afgebouwt.
Wat een hoop onzin weer op de zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
" hij was zo bang".. ja so? dan zijn wilde dieren op hun gevaarlijkst. Da's toch algemeen bekend zeg. Blijkbaar is men niet in staat om hem binnen te houden, dan moet wmb de veiligheid van de bezoekers voorrang krijgen
Als ze die beesten nou überhaupt niet op zouden sluiten ter vermaak van mensen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:15 schreef teamlead het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |