Hij heeft eerst haar Breezah afgepakt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dom wijf, je moet ook niet gaan gillen.![]()
Wat zit jij nou weer te zeiken. Het leven zit vol risico's, dus ook een bezoek naar de dierentuin.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef SCH het volgende:
Ik vind het belachelijjk dat de directie dit direct suggereert - om het eigen straatje schoon te vegen.
De directie van Blijdorp is verantwoordelijk voor dit drama!!!
Het is idd net Duke Nukem in z'n betere jarenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:47 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die kijkt wel alsof hij die aap in elkaar zou hoeken.
Mwoah...ik denk dat een tijger toch iets gevaarlijker is dan een gorilla.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat veel gevaarlijker is, hoor. Is toch niet zo heel lang geleden gebeurd in een grote Amerikaanse stad? Die liep echt door een winkelstraat.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:55 schreef Jane het volgende:
Small boy falls into the zoo's gorilla enclosure
Yup, maar dat doen ze doorgaans alleen als ze honger hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mwoah...ik denk dat een tijger toch iets gevaarlijker is dan een gorilla.
Een tijger is een roofdier en dus een carnivoor. Bovendien voorzien van scherpe klauwen en erg snel.
Tijgers bespringen hun prooi en bijten in 1 keer hun nekwervels kapot. Dood.
Dat filmpje was ik dus ook aan het zoeken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Greys het volgende:
Hier is een filmpje waar ook een jongetje in de gorilla kuil valt en... naar de verzorgers deur wordt gebracht door een gorilla![]()
http://www.youtube.com/watch?v=KIY5vUbbh4Y
Liefquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Greys het volgende:
Hier is een filmpje waar ook een jongetje in de gorilla kuil valt en... naar de verzorgers deur wordt gebracht door een gorilla![]()
Maar dan nog... Ik heb het idee dat als je bij een gorilla maar rustig blijft, hij je niks zal doen. Een tijger vertrouw ik heel wat minder.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yup, maar dat doen ze doorgaans alleen als ze honger hebben.
Inderdaad!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat filmpje was ik dus ook aan het zoeken.Geweldig.
Voorzichtigheid is geboden idd. Ken je Tiger Island in Australië? http://www.dreamworld.com(...)asp?name=TigerIslandquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dan nog... Ik heb het idee dat als je bij een gorilla maar rustig blijft, hij je niks zal doen. Een tijger vertrouw ik heel wat minder.Die staat ook in deze lijst:
http://en.wikipedia.org/w(...)ttack_and_eat_humans
Eergisteren kreeg ik bij een rondleiding in de dierentuin te horen dat je een tijger nog wel kan aaien of een knuffel kan geven, maar dat juist leeuwen volkomen onbetrouwbaar zijn en dat je die nooit kan aanraken. (drogeren ze leeuwen in een circus soms?)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:19 schreef Jane het volgende:
Maar dan nog... Ik heb het idee dat als je bij een gorilla maar rustig blijft, hij je niks zal doen. Een tijger vertrouw ik heel wat minder.Die staat ook in deze lijst:
Wat een geweldig filmpjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Greys het volgende:
Hieronder een filmpje van een ZEER gevaarlijke leeuw!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eergisteren kreeg ik bij een rondleiding in de dierentuin te horen dat je een tijger nog wel kan aaien of een knuffel kan geven, maar dat juist leeuwen volkomen onbetrouwbaar zijn en dat je die nooit kan aanraken. (drogeren ze leeuwen in een circus soms?)
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Hieronder een filmpje van een ZEER gevaarlijke leeuw!![]()
(Pssst, je kunt gewoon kijken, echt de moeite waard)
http://www.youtube.com/watch?v=2ylLicYEclU
Ik ben het eens met SCHquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zeker shmoopy. Het is niet onlogisch dat Blijdorp zoiets meldt omdat ze veel te verliezen hebben opdit moment.
Ik vind het ietwat raar dat de sympathie veel meer bij de aap dan bij die vrouw lijkt te liggen. Tuurlijk was die aap in paniek en kan ie er ook niks aan doen maar wat te denken van die vrouw en al die andere mensen. Je rekent er toch op dat zoiets niet kan gebeuren. Blijdorp heeft heel wat uit te leggen.
En anderen die hier dan een beetje slim stellen dat gorilla's niet agressief zijn. Dat is allemaal gebaseerd op een natuurlijke habitat en niet op dieren die jarenlang in gevangenschap leven en vaak sowieso al erg atypisch gedrag vertonen en niet zelden aan de vreemdste neuroses lijden.
Zou best kunnen. Ik weet het niet meer precies, maar ik meende me ook te herinneren dat er een groot verschil was tussen die grote katten wat onbetrouwbaarheid betreft. Misschien had ik idd beter een leeuw als voorbeeld kunnen nemen dan.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eergisteren kreeg ik bij een rondleiding in de dierentuin te horen dat je een tijger nog wel kan aaien of een knuffel kan geven, maar dat juist leeuwen volkomen onbetrouwbaar zijn en dat je die nooit kan aanraken. (drogeren ze leeuwen in een circus soms?)
Hier de reportage van RTL Nieuws met die beelden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:39 schreef milagro het volgende:
Ik zie net op het nieuws beelden van zijn eerste ontsnapping.
Wat een held![]()
Alleen toen ging-ie nog braaf aan de hand mee terug
"jaja, okay okay, kon het toch proberen?"![]()
Daktari.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]toen hij dat vertelde moest ik ook direct denken aan:
[afbeelding]
maar volgens mij zijn het met name de vrouwtjes die levensgevaarlijk zijn
Ahhh wat lievquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:11 schreef Greys het volgende:
Ne-ne-ne-ne-neeehquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:20 schreef SCH het volgende:
Je sluit beesten op, blijkbaar kunnen ze ontsnappen, een vrouw wordt zwaar verwond en wat is de eerste reactie van de directie: MOGELIJK IS HET DIER GEPEST....
Jammer van die plant.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:35 schreef raptorix het volgende:
Absoluut de foto van het jaar.
[..]
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat zit jij nou weer te zeiken. Het leven zit vol risico's, dus ook een bezoek naar de dierentuin.
Ja valt me ook tegen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:07 schreef Loedertje het volgende:
In deze tijd van camcorders , gsm's met fotofunctie en digitale camera's had ik toch wat meer bewegende beelden verwacht. Gewoon, lekker nonchelant op een veilige afstand inzoomen op de ontsnapte gorilla..
![]()
Ja, zit ik ook al heel lang stiekem aan te denken. Dat zou ik nou echt geweldig vinden. Berggorilla's in het wild zien.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:52 schreef Isegrim het volgende:
http://www.discoveryinitiatives.co.uk/info/uganda
Het is niet eens zo schrikbarend duur. Dat zou ik toch wel heel graag willen...
Dat soort reizen accepteert een zeer beperkt aantal bezoekers en de gorilla's worden zo min mogelijk gestoord. Ze geven vaak ook géén garantie dat je de dieren daadwerkelijk te zien krijgt. En ze gebruiken de opbrangst idd op een goede manier.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, zit ik ook al heel lang stiekem aan te denken. Dat zou ik nou echt geweldig vinden. Berggorilla's in het wild zien.
Ik heb er alleen ook altijd gemengde gevoelens over. Ik bedoel... éigenlijk vind ik dat je die dieren in het wild met rust moet laten. Zeker omdat er nog maar iets van 600 berggorilla's in het wild zijn. Maar aan de andere kant gebruiken ze het geld dat de bezoekers meebrengen nu juist ook om de dieren te beschermen tegen stropers en dergelijke. Hmmm....
Safety Naziquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
SCH![]()
Schandalig dat de aap kon ontsnappen. Waarom hij is ontsnapt kan me eigenlijk niet veel schelen, maar dat het kan vind ik erg verontrustend. Ik vrees namelijk dat dit niet het enige dierenverblijf is wat zo slecht beveiligd is, om het zo maar even te zeggen. De volgende keer is het een leeuw die er vandoor gaat. Je zal er zitten met je kinders, doodangsten zul je uitstaan.
OPIUM IN HUN VOEDERBAK! IK ZEG HET JE!!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
SCH![]()
Schandalig dat de aap kon ontsnappen. Waarom hij is ontsnapt kan me eigenlijk niet veel schelen, maar dat het kan vind ik erg verontrustend. Ik vrees namelijk dat dit niet het enige dierenverblijf is wat zo slecht beveiligd is, om het zo maar even te zeggen. De volgende keer is het een leeuw die er vandoor gaat. Je zal er zitten met je kinders, doodangsten zul je uitstaan.
Fire drill.quote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:52 schreef Isegrim het volgende:
http://www.discoveryinitiatives.co.uk/info/uganda
Het is niet eens zo schrikbarend duur. Dat zou ik toch wel heel graag willen...
Of je slaat ff door.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
Ik vrees namelijk dat dit niet het enige dierenverblijf is wat zo slecht beveiligd is, om het zo maar even te zeggen. De volgende keer is het een leeuw die er vandoor gaat. Je zal er zitten met je kinders, doodangsten zul je uitstaan.
Volgens mij bedenken mensen zoals jij al die overtrokken anti-terreurwettenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
SCH![]()
Man, dan heb je tenminste waar voor je geld. Ik zit hier te balen dat ik vorige week al geweest was naar Blijdorpquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:26 schreef BettyR het volgende:
SCH![]()
Toen ik vanmiddag in Dierenpark Amersfoort liep (en net op de radio gehoord had van de gorilla) sms'te ik mijn vriend ook al dat ik het zo jammer vond dat ik niet in Blijdorp was.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:44 schreef Flawless2006 het volgende:
[..]
Man, dan heb je tenminste waar voor je geld. Ik zit hier te balen dat ik vorige week al geweest was naar Blijdorp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |