Goede middag
![]()
Vandaag op deze zaterdag de eerste zaterdag sinds maanden dat ik geen bier drink
![]()
Vroeg me ineens af waarom ik iedere zaterdag mijn biertje pak en of het niet zonder kan een keer. Alsof bier de zaterdag beter maakt en dan probeer ik nu eens zonder bier een zaterdag te beleven en dan uitgaan van het feit dat het net zo goed een leuke zaterdag kan zijn.
Lijkt net alsof ik nu pas sinds tijden nuchter ben omdat ik zo ingesteld ben. Ben van plan om eens een lange tijd nuchter door het leven te gaan dus. Eerste doel is 1 week volhouden en daarna verder. Volgende week jarig dus dan drink ik denk ik toch mijn warsteiner en dan kan ik daarna een nieuw doel stellen waar ik opaf ga struimen. Doelen stellen dus, enige manier om iets te bereiken.
Bier als broodnodig iets inzien in het weekend bevalt me even niet.
Verder ben ik wat meer te vinden in het forum R&P, vooral over doelen stellen en nastreven. Kleine doelen om mee te beginnen en dan is het bezig zijn met doelen stellen voldoende om actiever te voelen. De drempel wordt kleiner op die manier. Sneller het idee dat het oppakken van bijvoorbeeld een studie sneller kan gaan omdat ik bezig ben met het doel. Zou ik niet bezig zijn met doelen stellen dan komt er nooit wat van. De eerste stap tot doorzettingsvermogen is denken aan een mogelijk doel, een haalbaar doel dus ook.
Druk programma heb ik nodig ook. Een drukker schema en dat moet ik dus echt zelf gaan doen. En dan nogmaals begint het bij het stellen van een doel. Kan een simpel doel zijn om mee te beginnen. Nu het doel om tot mijn verjaardag geen biertje te pakken, en dan kijken wat ik daarna ga doen.
Mijn leven moet opgepakt worden. Al is het op een andere manier alsnog moet ik een leven oppakken en opbouwen. Niet haasten en niet mezelf jagen maar de tijd nemen dus. Stapje voor stapje net zoals draculettje stapje voor stapje bezig is met revalidatie.
En dan is nuchter blijven wel even zo makkelijk. Zou ik vanavond biertjes drinken dan stort mijn instelling weer in en kan ik opnieuw gaan opbouwen. Biertjes drinken al is het om te genieten kan dus hier echt zorgen dat ik weer terugval een stuk.
Opleiding kwam weer naar voren net, ik wil een opleiding gaan doen en dan heb ik nu het idee dat het dichter bij me ligt. Soms zeg ik dat ik een opleiding wil volgen en dan lijkt het te ver weg alsof het niet haalbaar is. Net kwam even de overtuiging dat het mogelijk is met succes en dat doet een mens dus goed op dat moment. Het klaart wat meer op.