Kerncentrale => kanker. Bewijs genoeg?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als het zo is gegaan, is het duidelijk selectie. Dan moeten we nog het 'mutatie'-aspect zien te bewijzen. Dat is wat lastiger.
Mwoa. In Weurt, bij Nijmegen, staat een grote energiecentrale, er komen enge grote wolken uit de schoorsteen. Er komt ook meer kanker voor in Weurt dan gemiddeld in NL! De conclusie was snel getrokken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:43 schreef juon_jacket1 het volgende:
Kerncentrale => kanker. Bewijs genoeg?
quote:Uit onderzoek van de Radboud Universiteit Nijmegen en GGD blijkt dat het risico om ten gevolge van uitstoot door bedrijven in Nijmegen-West [en] Weurt kanker te krijgen 1 op de 100 miljoen is. Dit is in gezondheidstermen een verwaarloosbaar risico.
Logica. Ik ben geboren uit 2 mensen en zij zijn op hun beurt geboren uit 2 mensen, enz. Maar grote kans dat 50.000 generaties iets te ver terug is. Je kunt tot hooguit de eerste mens gaan, namelijk Adam (vzmh)quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:36 schreef Rasing het volgende:
[..]
En je voorouders 50.000 generaties terug? Hoe weet je dat dat mensen waren?
Volgens wetenschappers ongeveer 4.5 miljard jaar. Ze zouden er best een paar miljoen jaar naast kunnen zitten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:35 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
Hoe oud is de aarde dan volgens jou?
Bewijzen te over, maar ervaring leert dat meeste ongelovigen nu eenmaal niet zien wat gelovigen zien. Het is net als met turqoise. Voor de een is dit groen, voor de ander blauw. Is het een meer waar dan de ander aangezien blauw en groen toch echt andere kleuren zijn? Wat valt er aan turqoise te bewijzen? Iedereen interpreteert die kleur gewoon anders.quote:En probeer eerst maar eens te bewjizen dat God bestaat voor je "atheistische" theorieėn overboord gooit.
Wat is primitief? In die tijd hadden ze minder kennis dan we nu in de loop der tijd verzameld hebben, maar het waren gewoon mensen. Ze waren hooguit onwetend.quote:Jou voorouders zijn net zo primitief als de mijne
Je bedoelt net zoals een moeder via borstmelk haar kind resistentie kan doorgeven? Waarom denk je dat moeders van kleine baby's bepaalde dingen niet mogen eten? Omdat het wordt overgedragen. Dit zit opgeslagen in het lichaam en wordt weer doorgegeven als het zover is. Het lichaam is dan ook blijkbaar ontworpen als zelfdenkend mechanisme.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt, als eerst alle ratten doodgaan aan een bepaald gif, en na een paar generaties slechts de helft, lijkt het er toch sterk op.
Eerst overleeft een enkele rat een portie gif. Die krijgt (wel) kindjes, die weer resistente kindjes krijgen. Ratten die niet tegen het gif kunne gaan dood en krijgen ook geen (niet-resistent) nageslacht.
Een systeem dat is opgebouwd en geautomatiseerd door de tijden heen. Angst voor slangen/spinnen en dergelijk hebben regelmatig een genetische oorzaak, je zou kunnen zeggen dat dit komt door aanpassing en overleving van degene die daadwerkelijk die angst in zich had. Het systeem van adrenaline, mensen die in een dreigende situatie zitten krijgen opeens even meer snelheid/kracht, heel veel elementen van de mens zijn 'aangepaste' delen, zou je kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals een moeder via borstmelk haar kind resistentie kan doorgeven? Waarom denk je dat moeders van kleine baby's bepaalde dingen niet mogen eten? Omdat het wordt overgedragen. Dit zit opgeslagen in het lichaam en wordt weer doorgegeven als het zover is. Het lichaam is dan ook blijkbaar ontworpen als zelfdenkend mechanisme.
En die leefde 6000 jaar geleden?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Logica. Ik ben geboren uit 2 mensen en zij zijn op hun beurt geboren uit 2 mensen, enz. Maar grote kans dat 50.000 generaties iets te ver terug is. Je kunt tot hooguit de eerste mens gaan, namelijk Adam (vzmh)
50.000 jaar maal een jaar of 25 (1 generatie) is 1.250.000 jaar. De oudste resten van moderne mensen zijn 130.000 jaar oud. Conclusie: jouw voorouders van 50.000 generaties terug waren geen Homo sapiens.quote:Maar hoe weet jij dat het geen mensen waren?
Er is toch vrij sterk bewijs, fosielen etc, om te beweren dat "mensen" 50.000 generaties terug geen homo sapiens waren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Logica. Ik ben geboren uit 2 mensen en zij zijn op hun beurt geboren uit 2 mensen, enz. Maar grote kans dat 50.000 generaties iets te ver terug is. Je kunt tot hooguit de eerste mens gaan, namelijk Adam (vzmh)
Maar hoe weet jij dat het geen mensen waren?
Ik vermoed van niet aangezien rond die periode Mozes (vzmh) al leefde. Voordat hij er was, was er al beschaving en om beschaving op te zetten heb je wel wat meer tijd nodig. Tussen Mozes (vzmh) en Abraham (vzmh) en de eerste mens Adam (vzmh) zullen zeker nog vele jaren zitten.quote:
Jij kwam aanzetten met 50.000. Ik heb enkel aangegeven dat we teruggaan dat Adam (vzmh) en niemand weet wanneer hij op Aarde was.quote:[..]
50.000 jaar maal een jaar of 25 (1 generatie) is 1.250.000 jaar. De oudste resten van moderne mensen zijn 130.000 jaar oud. Conclusie: jouw voorouders van 50.000 generaties terug waren geen Homo sapiens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ligerquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij dat het geen mensen waren?
Fossielen op zich tonen niets aan. Ze tonen hooguit aan dat ze er op dat moment waren als wezens die opzichzelf staan. Ze tonen in ieder geval niet een schakel of wat dan ook aan, wat wel een voorwaarde is voor evolutie.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef Semisane het volgende:
[..]
Er is toch vrij sterk bewijs, fosielen etc, om te beweren dat "mensen" 50.000 generaties terug geen homo sapiens waren.
Wat wil je hier exact mee aantonen? Dat ik niet geloof dat een kat familie is van tijgers of leeuwen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Liger
http://en.wikipedia.org/wiki/Tion
dat een liger niet een liger als moeder of vader hoeft te hebben, hiermee haal ik jouw idee onderuit dat een homo sapiens persee een homo sapiens als moeder en vader gehad moest hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat wil je hier exact mee aantonen? Dat ik niet geloof dat een kat familie is van tijgers of leeuwen?
Waar staat in de koran dat Allah de dinosauriėrs heeft geschapen? En waarom denk je dat dat er niet in staat? Omdat Allah toen nog niet bestond, wellicht?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat denk je dat ik ben? Een christen? Lees je in en sta versteld dat moslims echt niet geloven dat de aarde 6000 jaar oud is. God heeft uiteraard wel de mens geschapen, net zoals Hij alles heeft geschapen.mensen.
Een Turk hoeft ook geen Turk als moeder of vader te hebben. Een Turk kan een Chinees als moeder en een Turk als vader hebben of een Turk als moeder en een Somalier als vader.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:26 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
dat een liger niet een liger als moeder of vader hoeft te hebben, hiermee haal ik jouw idee onderuit dat een homo sapiens persee een homo sapiens als moeder en vader gehad moest hebben.
Waar staat in de Koran dat Allah de dino's niet heeft geschapen? Er staat trouwens wel dat Hij alles heeft geschapen, dus ook de dino's.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:30 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waar staat in de koran dat Allah de dinosauriėrs heeft geschapen? En waarom denk je dat dat er niet in staat? Omdat Allah toen nog niet bestond, wellicht?
Mohammed komt uit de Arabische woestijn, niet uit de Gobi, de noordpool of Arnheimsland.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:30 schreef onemangang het volgende:
[..]
Waar staat in de koran dat Allah de dinosauriėrs heeft geschapen? En waarom denk je dat dat er niet in staat? Omdat Allah toen nog niet bestond, wellicht?
Selectie vind toch alleen plaats als daar noodzaak voor is? Voordat de bril was uitgevonden was iedereen met een redelijke oogafwijking hulpeloos en kon zich hoogstwaarschijnlijk niet voortplanten, en / of zijn kinderen tot geslachtsrijpe leeftijd laten opgroeien.quote:Ik zie in het dagelijks leven een enorme hoeveelheid aan diversiteit, wie weet hoe de natuur hierin selecteert? Het is mischien niet zichtbaar, omdat we het effect mischien pas over 1000 jaar zien, maar dat betekend niet dat evolutie niet heeft plaatsgevonden.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een Turk hoeft ook geen Turk als moeder of vader te hebben. Een Turk kan een Chinees als moeder en een Turk als vader hebben of een Turk als moeder en een Somalier als vader.
Kortom, je toont enkel je eigen ongelijk aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |