abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49507570
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:32 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

je zei net nog dat atheisten de bron van al het kwaad zijn, met iets andere woorden
Dat zei ik niet. Ook niet met andere woorden.
pi_49507654
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, die moorden omdat er mensen zijn die wel in God geloven.
[..]
Geef me 1 goeie reden waarom ik een gelovige zou moeten vermoorden ? Of dat ik uberhaupt zou biasen en afzoeken al dan niet dat het meedingt om iemand te vermoorden?
quote:
Nee, gelukkig niet. Maar je beseft dat ik het niet over die scholen had?
[..]

Het is maar wat je vooruitstrevend vindt. Het onderwijs in het verval van normen en waarden vind ik bij verre geen vooruitgang.
[..]

Nee, hij is niet bang voor religieuzen. Dat maak jij ervan. Hij is bang voor God. Hij probeert zijn eigen angst te overwinnen door vaak en hard te roepen "Hij bestaat niet, Hij bestaat niet, hij bestat niet"
[..]
Er zijn zoveel andere kanten van hoe je zijn acties kunt beoordelen, yet pak je alleen deze. Waarom? omdat het je getuigd van een almachtige god? Zoals ik al zei, zijn acties zijn een getuige dat hij bang is voor de mensen die in god geloven, dat die wel eens zijn rechten zouden kunnen wegnemen.
quote:
Wat een vooroordelen. Zoiets doe ik nou nooit. Wat ik wel doe is de gaten aantonen die de atheistische wetenschap negeert omdat het anders niet verder kan onderzoeken. Ze loopt tegen een muur op, maar negeert die muur en gaat gewoon links of rechtaf, niet beseffende dat de muur rondom is gebouwd en dat je vroeger of later altijd met die muur te maken zult krijgen.
[..]
Is dat muurverhaal dan een reden dat atheistisch denkgoed niet juist is? Sorry hoor maar volgensmij zijn er een hoop gelovigen die niet eens verder gaan zodra ze een muur belanden. Wat aardig wat sites overtuigen is dat sommige gelovigen wel van alles en nog wat verzinnen (voornamelijk incorrect) om bepaalde 'theorien' uit te leggen zodat God en diens geloof erin mogelijk is/ belangrijk is. Dat is meer apart juist, aangezien die wetenschap zonder God is beschreven, moet er toch opeens wel bij zijn, waarom?
quote:
Laat ze. Wat is er mis mee dat mensen hun eigen gedachten beheersen ipv dat mensen als jij voor ze bepalen wat ze moeten geloven?
Zeg dat tegen de gelovigen! Kijk naar Amerika, etc. als je niet gelooft wordt je helemaal opgedrongen, opgehitst, gefrustreerd, gestressed door de rest omdat ze het je opdringen!
pi_49507673
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ook niet met andere woorden.
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Atheistischer dan dat krijg je het niet. Als Darwin er niet was geweest met zijn evolutieleer, hadden sommige dictators nooit bestaan. Het was Darwin die ze inprentte dat sommigen superieur zijn aan anderen en dat alleen de sterksten/meest aangepasten overleven. Darwin was een rechtstreekse inspiratiebron voor het kwaad van de afgelopen honderd en nog wat jaar.
AHEM, KUCH, KUCH.

?
pi_49507714
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus eigenlijk noem ook jij atheisten de nieuwe fundi's.
[..]
? wat bedoel jij nou weer Oo ?
quote:
Het is maar een theorie. Een met gigantische gaten. En nee, ik gebruik er niets van op andere gebieden in mijn leven.
Welke gaten? Na zoveel topics (ergens anders op dit forum) moet er nog een enkele gat worden bewezen in de evolutietheorie! Zoveel sites verder, nog moeten er gaten worden bewezen worden. Er zijn zat sites die verkondige dat ze die hebben gevonden en dat mensen dat geloven (neem aan jij), maar hetgene wat ik zie is vaak verdraaide argumenten, zelfverzonnen, al dan niet onmogelijke/belachelijke beredenaties van hoe of wat lek is aan de evolutietheorie.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:47:20 #80
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49507838
Er zijn idd nog nooit gaten aangetoond in de evolutietheorie, anders was het geen theorie meer maar afgedaan. Zodra een theorie wordt bevestigd is het een wetenschap, wanneer het wordt ontkracht is het onzin... Tot op heden is het nog steeds een theorie.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_49507897
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:47 schreef locutus51 het volgende:
Er zijn idd nog nooit gaten aangetoond in de evolutietheorie, anders was het geen theorie meer maar afgedaan. Zodra een theorie wordt bevestigd is het een wetenschap, wanneer het wordt ontkracht is het onzin... Tot op heden is het nog steeds een theorie.
er zijn wel wat gaten geloof ik, maar die stellen niet veel voor.
pi_49508002
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:39 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Geef me 1 goeie reden waarom ik een gelovige zou moeten vermoorden ? Of dat ik uberhaupt zou biasen en afzoeken al dan niet dat het meedingt om iemand te vermoorden?
Alleen als jij mij 1 goede reden geeft waarom ik een ongelovige zou moeten vermoorden.
quote:
[..]
Er zijn zoveel andere kanten van hoe je zijn acties kunt beoordelen, yet pak je alleen deze. Waarom? omdat het je getuigd van een almachtige god? Zoals ik al zei, zijn acties zijn een getuige dat hij bang is voor de mensen die in god geloven, dat die wel eens zijn rechten zouden kunnen wegnemen.
Prima dat jij dat in hem ziet. Ik zie pure angst in hem. Angst voor God.
quote:
[..]
Is dat muurverhaal dan een reden dat atheistisch denkgoed niet juist is? Sorry hoor maar volgensmij zijn er een hoop gelovigen die niet eens verder gaan zodra ze een muur belanden. Wat aardig wat sites overtuigen is dat sommige gelovigen wel van alles en nog wat verzinnen (voornamelijk incorrect) om bepaalde 'theorien' uit te leggen zodat God en diens geloof erin mogelijk is/ belangrijk is. Dat is meer apart juist, aangezien die wetenschap zonder God is beschreven, moet er toch opeens wel bij zijn, waarom?
Waarom trek je mij of een ander op 1 lijn met andere gelovigen?
quote:
[..]
Zeg dat tegen de gelovigen! Kijk naar Amerika, etc. als je niet gelooft wordt je helemaal opgedrongen, opgehitst, gefrustreerd, gestressed door de rest omdat ze het je opdringen!
Wat een onzin. Zo zijn er ook atheisten die zich opgedrongen, opgehitst, gefrustreerd en gestressed voelen door een stuk stof van 1x1. Dat getuigt enkel van achterlijkheid van diegene die dat zo ervaart.
pi_49508127
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Alleen als jij mij 1 goede reden geeft waarom ik een ongelovige zou moeten vermoorden.
[..]

[..]

[..]

Wat een onzin. Zo zijn er ook atheisten die zich opgedrongen, opgehitst, gefrustreerd en gestressed voelen door een stuk stof van 1x1. Dat getuigt enkel van achterlijkheid van diegene die dat zo ervaart.
Ik vind dat je een beetje mijn topic verpest.
pi_49508163
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar dit heeft 0,0 met God te maken, dit is gewoon natuurkunde.
Opzich heeft het er wel mee temaken. Mensen die in God geloven, geloven vaak ook dat hij het universum en alles daarin heeft geschapen. Daar geloof ik dus simpelweg niet in. Alles wat daarbij komt zoals leven na de dood, Satan, geesten en dergelijke geloof ik ook niet in.
pi_49508213
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:58 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Opzich heeft het er wel mee temaken. Mensen die in God geloven, geloven vaak ook dat hij het universum en alles daarin heeft geschapen. Daar geloof ik dus simpelweg niet in. Alles wat daarbij komt zoals leven na de dood, Satan, geesten en dergelijke geloof ik ook niet in.
Om de een of andere reden lijkt het zoveel logischer
te geloven dat er geen god bestaat dus
pi_49508242
quote:
[..]

Nee, hij is niet bang voor religieuzen. Dat maak jij ervan. Hij is bang voor God. Hij probeert zijn eigen angst te overwinnen door vaak en hard te roepen "Hij bestaat niet, Hij bestaat niet, hij bestat niet"
Mooie zin. Want deze kun je namelijk ook omkeren:
quote:
Nee, de religieuzen zijn bang voor ongelovig zijn. Ze hebben een God nodig om hun eigen angsten te overwinnen en door vaak te roepen "Hij bestaat! Hij bestaat! Hij bestaat!"
En deze tweede vind ik als Atheist ook een stuk geloofwaardiger. Ik durf er een miljoen op te verwedden dat als je iemand z'n leven laat opgroeien met mensen die niet over geloof praten, deze persoon niet gelovig wordt.

Ik ben vrij opgevoed, met ongelovige ouders - ik ben atheistisch nu. Echter vind ik een zeer klein percentage mensen die gelovig is, ZONDER dat dat er door de ouders in is geprent.

Geloven is hersenspoelen. Als je vrij opgevoed wordt kun je je eigen verstand goed benutten en hoef deze niet in te perken met bekrompen ideeen zoals een God.
pi_49508260
quote:

[..]

Nee, die moorden omdat er mensen zijn die wel in God geloven.
quote:
[..]

Nee, gelukkig niet. Maar je beseft dat ik het niet over die scholen had?
openbare scholen zijn dan ook geen plek voor sprookjes.
quote:
[..]

Het is maar wat je vooruitstrevend vindt. Het onderwijs in het verval van normen en waarden vind ik bij verre geen vooruitgang.
moet je eens naar amerika kijken, enorm christelijk land en toch gebeurt er relatief veel dingen die niet binnen de algemeen geaccepteerde normen en waarden vallen. En nee dat is niet door die paar procent atheisten, in de Amerikaanse gevangenissen zijn juist atheisten amper vertegenwoordigt en gelovigen oververtegenwoordigt.
En gebrek aan strenge religie heeft weinig te maken met het zogenaamde verval van normen en waarden. Alleen al dat jij oppert dat je een geloof in een god nodig hebt om je te kunnen gedragen is ronduit beledigend voor de hele mensheid.
quote:
[..]

ja, en we zijn ook bang voor apollo, zeus, olifantdude en kabouters. doe eens niet zo ontzettend sneu.
quote:
[..]

Wat een vooroordelen. Zoiets doe ik nou nooit. Wat ik wel doe is de gaten aantonen die de atheistische wetenschap negeert omdat het anders niet verder kan onderzoeken. Ze loopt tegen een muur op, maar negeert die muur en gaat gewoon links of rechtaf, niet beseffende dat de muur rondom is gebouwd en dat je vroeger of later altijd met die muur te maken zult krijgen.
als het aan gelovigen lag zaten we nu nog in de middeleeuwen. je geeft nu toe dat alleen maar omdat je iets nog niet helemaal snapt/kan verklaren, je gewoon een goddelijkheid verzint die het allemaal regelt.
quote:
[..]

Laat ze. Wat is er mis mee dat mensen hun eigen gedachten beheersen ipv dat mensen als jij voor ze bepalen wat ze moeten geloven?
Oh jij denkt dat ik de straat op ga om te schreeuwen dat god niet bestaat? dat heb ik nou nog nooit gedaan, in tegenstelling tot die christenen die me in den haag telkens aanspreken over dat ik gered moet worden door jezus.

Ik hoop dat je nu wel even inhoudelijk gaat reageren in plaats van dom roepen dat dawkins bang voor god is want dat slaat echt als een kip op een drol.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_49508274
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:57 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Ik vind dat je een beetje mijn topic verpest.
Hoezo Moeite met kritiek? Heel normaal hoor in de grote mensen wereld. Je zou me moeten bedanken voor deze wijze lessen
pi_49508387
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoezo Moeite met kritiek? Heel normaal hoor in de grote mensen wereld. Je zou me moeten bedanken voor deze wijze lessen
Je kritiek boeit me geen flikker, je schiet er ook niks mee op.
Dit topic moet niet atheisten vs. gelovigen worden of wat dan ook. Ik wou gewoon weten waarom mensen atheistisch zijn, terwijl vaak (in mijn geval tenminste wel) in een christelijke omgeving zijn opgevoed. Jouw kritiek is daarbij compleet onnodig en ongewenst.
pi_49508457
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

je verdraait alles + de eerste: jij kwam met dat atheisten gelovigen moorden omdat ze geloven... ja tuurlijk jongen...natuurlijk moet ik nu een reden geven waarom het andersom is -_- jij kwam ermee
pi_49508647
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:07 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Je kritiek boeit me geen flikker, je schiet er ook niks mee op.
Dit topic moet niet atheisten vs. gelovigen worden of wat dan ook. Ik wou gewoon weten waarom mensen atheistisch zijn, terwijl vaak (in mijn geval tenminste wel) in een christelijke omgeving zijn opgevoed. Jouw kritiek is daarbij compleet onnodig en ongewenst.
Om het omgeving & opvoeding stuk wat ik niet heb beantwoord in mijn eerste post van dit topic alsnog te voldoen:

ik ben opgegroeid in een omgeving met vrijwel geen gelovigen. Desalniettemin ben ik wel opgevoed met de regel: gedraag je tegen anderen zoals je wilt dat anderen je behandelen. Laat mensen in hun waarde, gedraag je, wees beleefd tegen vreemden, als iemand anders iets anders gelooft/denkt dan is hij vrij om dat te doen, etcetera. Kortom ik heb geen god nodig om gelukkig te zijn of me te gedragen.
pi_49508700
Er van uit gaan dat alles om ons heen nergens vandaan komt, is niet reeel.
Ben geen atheist, ook geen christen.
pi_49508728
Of moslim. of zo .
pi_49508875
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:18 schreef Futurama het volgende:
Er van uit gaan dat alles om ons heen nergens vandaan komt, is niet reeel.
Ben geen atheist, ook geen christen.
Het is niet nergens vandaan. Er was een oerknal en toen waren er wat atoompjes en door een aaneenschakeling van toevalligheden is het huidige heelal gevormd. Of zoiets.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:25:06 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49508892
ik ben een atheïst in wording, mag dat ook? Waarom het mij beter lijkt om atheïst te zijn:

- hoewel ik eigenlijk niet geloof in 'niets', vind ik het niet aannemelijk dat het 'iets' dat er is een god is. Dat is naar mijn mening een poging van de mens om dat 'iets' begrijpelijk te maken. Ik zou eerder zeggen dat dat 'iets' niet te benoemen is. Ik ben dus een atheïst, omdat ik niet geloof in een god, maar je zou ook kunnen zeggen dat ik agnost ben, omdat ik het bestaan van een god ook niet direct ontken, of liever: ik ontken het bestaan van datgene dat ik 'iets' noem niet. Weet niet of je jezelf nog atheïst mag noemen als je 'ietsist' bent? Ik ben dus een agnost met een sterke neiging richting het atheïsme .

- verder vind ik dat religies mensen groot onrecht aan doen. Ten eerste hebben maar weinig mensen de mogelijkheid om te kiezen of ze wel of niet willen geloven. Ze worden van jongs af aan met een bepaald wereldbeeld geïndoctrineerd. Ten tweede hebben mensen constant de behoefte hun religie aan anderen te willen opleggen. Doen ze dat niet expliciet (door te trachten anderen te bekeren), dan doen ze het wel impliciet (door wetten door te voeren die rechtstreeks uit de bijbel komen). En ten derde hebben georganiseerde religies voor nogal wat bloedvergieten gezorgd, zoals iedereen wel weet.

Laat iedereen gewoon lekker in z'n waarde, maak je niet zo druk om wat de ander doet. Het leven is al moeilijk genoeg zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_49509143
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Misschien is deze reeks filmpjes iets om je OP een beetje mee te versterken.

An atheist among Christians (1/5)
An atheist among Christians (2/5)
An atheist among Christians (3/5)
An atheist among Christians (4/5)
An atheist among Christians (5/5)

Slotjes/kickje verkomende maatregelen enzo.
zo in de VS is dit echt een veel groter issue of wat?
pi_49509253
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is niet nergens vandaan. Er was een oerknal en toen waren er wat atoompjes en door een aaneenschakeling van toevalligheden is het huidige heelal gevormd. Of zoiets.
Yeah, naar het schijnt.
Maar die gebeurtenis van de vorming van het universum kent dus geen oorsprong volgens Atheisten.
Een soort van Generatio Spontanea maar dan voor het universum... Gaat er bij mij gewoon niet in
Vind het lui en gemakzichtig om er vanuit te gaan dat alles om ons heen geen oorsprong kent.
pi_49509396
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:36 schreef Futurama het volgende:

[..]

Yeah, naar het schijnt.
Maar die gebeurtenis van de vorming van het universum kent dus geen oorsprong volgens Atheisten.
Een soort van Generatio Spontanea maar dan voor het universum... Gaat er bij mij gewoon niet in
Vind het lui en gemakzichtig om er vanuit te gaan dat alles om ons heen geen oorsprong kent.
Ik anders wel dat alles juist door een god zou moeten zijn. En al helemaal dat die god een mens of menselijke trekjes heeft en dan ook nog man zou moeten zijn.
pi_49509508
Ik ben atheïst om het simpele feit dat ik het veel aannemelijker vind dat alles is ontstaan via natuurlijke processen en niet va een intelligent 'wezen'. Ik zie geen enkele rol voor een 'god' in het hele gebeuren, van het ontstaan van het heelal tot het ontstaan van leven. Er is voor mij dus geen enkele reden om te geloven of ook maar te twijfelen dat er zoiets als een god bestaat, dus ben ik atheïst
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:48:40 #100
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49509665
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

zo in de VS is dit echt een veel groter issue of wat?
de 90% gelovigen en 6% atheisten verhouding daar zorgt ervoor dat het niet echt een issue is maar wel dat mensen gewoon eigenlijk bijna niet weten wat atheisme inhoud. Eerste wat bij die mensen opkomt is dat atheisme duivelaanbidding is oid. Het is in ieder geval niet iets waar je je positief over uit laat.

2e filmpje wat ik heb gepost laat dat een beetje beter zien (filmpje met dat schoolmeisje). En het illustreert ook wat beter de strijd die secularisten (kunnen dus ook christenen zijn) moeten voeren tegen de religeuze boventoon van het straatbeeld en de overheid.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')