abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49504696
Ik vraag me altijd af wat atheisten zo stoort aan gelovigen? Waarom atheisten menen de gelovigen te moeten 'redden' en hiervoor hele boekwerken opstellen. Richard Dawkins komt bij mij over als een bang mannetje. Waarom zou je immers zoveel tijd en moeite steken in iets waar je niet in gelooft.

Ik geloof niet in Marsmannetjes, maar of anderen daar wel in geloven zal mij aan mijn reet roesten. Ze gaan hun gang maar. Vanwaar die onophoudelijke fixatie van atheisten als het erop aankomt om gelovigen te overtuigen van hun gelijk? Ze zijn vaak nog erder dan de mensen die ze zo vervloeken in hun overtuiging.
pi_49504903
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik vraag me altijd af wat atheisten zo stoort aan gelovigen? Waarom atheisten menen de gelovigen te moeten 'redden' en hiervoor hele boekwerken opstellen. Richard Dawkins komt bij mij over als een bang mannetje. Waarom zou je immers zoveel tijd en moeite steken in iets waar je niet in gelooft.

Ik geloof niet in Marsmannetjes, maar of anderen daar wel in geloven zal mij aan mijn reet roesten. Ze gaan hun gang maar. Vanwaar die onophoudelijke fixatie van atheisten als het erop aankomt om gelovigen te overtuigen van hun gelijk? Ze zijn vaak nog erder dan de mensen die ze zo vervloeken in hun overtuiging.
Jij snapt inderdaad niet waarom richard dawkins dat boek geschreven heeft.

Tuurlijk kan religie mij wat schelen, het zorgt voor haat, oorlog, moord en doodslag en ze pogen ook met hun indoctrinatie de politiek en scholen te beinvloeden. En dan met name in Amerika lukt het de Christenen heel goed om atheisten te onderdrukken.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_49505364
Ik voel mij verbonden met de atheistische levenstijl!

Ik heb een GE-NI-AAL idee trouwens!

Laten we tradities opstellen, en geboden! Zodat de atheisten over 2000 jaar nog PRECIES hetzelfde denken en doen als wij nu.

Om serieus genomen te worden als geloof moet je zowieso iets niet eten, dus laten wij pindakaas als onrijn beschouwen! (en we gaan er van uit dat de generaties na ons dit zullen interpeteren als helemaal geen noten, zaden of peulvruchten)

Daarbij moet de atheistische kerk een soort heilige dag hebben, ik stel voor vrijdag! Dan kunnen na het stappen op studentenavond een dagje lekker chillen.

En nu moeten we een soort hekel hebben aan een minderheid, waarom niet straatmuzikanten? Dat zijn pas echte zondaars.

Kan iemand mij even helpen de atheistische levenswijze verder uit te werken?
pi_49505533
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:35 schreef Het_is_At het volgende:

Daarbij moet de atheistische kerk een soort heilige dag hebben, ik stel voor vrijdag! Dan kunnen na het stappen op studentenavond een dagje lekker chillen.
Hebben moslims al
pi_49505617
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:20 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Jij snapt inderdaad niet waarom richard dawkins dat boek geschreven heeft.
Omdat hij bang is en denkt dat de angst verdwijnt als hij meer aanhang krijgt.
quote:
Tuurlijk kan religie mij wat schelen, het zorgt voor haat, oorlog, moord en doodslag en ze pogen ook met hun indoctrinatie de politiek en scholen te beinvloeden. En dan met name in Amerika lukt het de Christenen heel goed om atheisten te onderdrukken.
De feiten laten echter een ander beeld zien. We hebben oa de volgende atheisten gehad: Mao, Stalin, Lenin, Hitler. Toch niet de minsten dacht ik zo.

Daarbij wordt je op school en in de politiek eerder geindoctrineerd met atheisme dan met religie. Als je alleen al bedenkt dat de evolutietheorie als enige waarheid wordt gepresenteerd in de lessen, dan zul je dat ook kunnen inzien. Of jij moet met concrete voorbeelden kunnen komen waaruit blijkt dat je op school wordt geindoctrineerd met religie.
pi_49505630
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hebben moslims al
de rest toch ook.

atheisten moeten dus duidelijk níet zo'n dag hebben, want dat is juist het hele punt van niet geloven.
pi_49505664
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:43 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

de rest toch ook.

atheisten moeten dus duidelijk níet zo'n dag hebben, want dat is juist het hele punt van niet geloven.
Bedoel nadrukkelijk vrijdag.
pi_49505669
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Omdat hij bang is en denkt dat de angst verdwijnt als hij meer aanhang krijgt.
[..]

De feiten laten echter een ander beeld zien. We hebben oa de volgende atheisten gehad: Mao, Stalin, Lenin, Hitler. Toch niet de minsten dacht ik zo.

Daarbij wordt je op school en in de politiek eerder geindoctrineerd met atheisme dan met religie. Als je alleen al bedenkt dat de evolutietheorie als enige waarheid wordt gepresenteerd in de lessen, dan zul je dat ook kunnen inzien. Of jij moet met concrete voorbeelden kunnen komen waaruit blijkt dat je op school wordt geindoctrineerd met religie.
hey, niks mis met Lenin.
pi_49505716
Kunnen vergelijkingen met Hitler wegblijven, zoals vermeld in WFL-FAQ.
pi_49505729
En Hitler's praktijken waren niet bepaald atheistisch te noemen aangezien hij het geloof had dat er een superieur ras bestond en hij zou dat vinden en de rest uitmoorden.
pi_49505739
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:45 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen vergelijkingen met Hitler wegblijven, zoals vermeld in WFL-FAQ.
mijne ook?
pi_49505773
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedoel nadrukkelijk vrijdag.
oh ok.
wij hebben er toch geen last van als moslims dan ook al iets doen?
pi_49505880
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:46 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

mijne ook?
Ik heb geen zin in een atheisten bash topic, jij wel TS?
pi_49505895
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:47 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

oh ok.
wij hebben er toch geen last van als moslims dan ook al iets doen?
Denk aan files
pi_49505948
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in een atheisten bash topic, jij wel TS?
Mijn post laat dan ook zien dat hitler niet echt een atheist was, om daarmee de boel weer enigzins recht te trekken.
pi_49505987
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:52 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Mijn post laat dan ook zien dat hitler niet echt een atheist was, om daarmee de boel weer enigzins recht te trekken.
pi_49506139
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:45 schreef imported_sphinx het volgende:
En Hitler's praktijken waren niet bepaald atheistisch te noemen aangezien hij het geloof had dat er een superieur ras bestond en hij zou dat vinden en de rest uitmoorden.
Atheistischer dan dat krijg je het niet. Als Darwin er niet was geweest met zijn evolutieleer, hadden sommige dictators nooit bestaan. Het was Darwin die ze inprentte dat sommigen superieur zijn aan anderen en dat alleen de sterksten/meest aangepasten overleven. Darwin was een rechtstreekse inspiratiebron voor het kwaad van de afgelopen honderd en nog wat jaar.
pi_49506584
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:43 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

de rest toch ook.

'

Ik hoop dat ook wel duidelijk was in mijn post, ik zal het sarcasme er volgende keer nog dikker op leggen!
pi_49506724
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Atheistischer dan dat krijg je het niet. Als Darwin er niet was geweest met zijn evolutieleer, hadden sommige dictators nooit bestaan. Het was Darwin die ze inprentte dat sommigen superieur zijn aan anderen en dat alleen de sterksten/meest aangepasten overleven. Darwin was een rechtstreekse inspiratiebron voor het kwaad van de afgelopen honderd en nog wat jaar.
En nu ga je beweren dat dat voor gelovigen niet geldt?

en trouwens, dit is een topic vóór atheisten, niet tegen.
pi_49506762
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:08 schreef Het_is_At het volgende:

[..]

'

Ik hoop dat ook wel duidelijk was in mijn post, ik zal het sarcasme er volgende keer nog dikker op leggen!
Is 'net wakker' een goed excuus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')