abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63504386
SLeeve, volgens mij moet het rubberen randje naar beneden.
Zodat er geen vuiligheid achter de plinten komt.

En meestal zit er een kliksysteem op. Met van die halve haken, die om een ronde poot klikken.

Blijf toch lekker zitten waar je zit! Er komt een moeilijkere tijd aan....
Verkopen kan altijd nog!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:12:06 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63504500
Ik zou het ook doen, Sleeve! Je hebt gelijk dat je een risico loopt, financieel, maar ik geloof dat ik het zou wagen. Als er dan iets groots stuk gaat dat geld kost, kun je misschien alsnog verkopen. Of toch ergens iets zien te lenen. Ik bedoel: een schuld heb je ook als je nu verkoopt. Dan maar liever onroerend goed op je naam hebben! Bovendien woon je inderdaad nu mooi met tuin en garage, is het bewoonbaar en wie weet waar je anders terechtkomt (in een sjofele huurflat, mét schuld. Ik zou het wel weten!).

En misschien komt er over een tijd wel weer eens een leuke meneer voorbij die het huisje óók leuk vindt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63504851
Listen to dude!

pi_63505310
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:12 schreef Duderinnetje het volgende:
En misschien komt er over een tijd wel weer eens een leuke meneer voorbij die het huisje óók leuk vindt.
Ik zit nu nog in de fase waarin ik roep dat ik nóóit meer een vriend hoef en al helemaal niet meer ga samenwonen ....

Maar, ik weet natuurlijk ook wel (uit ervaring) dat dit een stadium is waar ik even doorheen moet en dat ik daar over een tijdje waarschijnlijk weer heel anders over denk.

Om de hypotheek zelf op mijn naam te kunnen krijgen moet ik nog wel eerst de proeftijd van mijn nieuwe baan door zien te komen! Ik begin maandag namelijk met een nieuwe baan Ik hoef de beslissing dus nog niet direct te nemen maar kan er mooi nog een tijdje over nadenken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:52:52 #205
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63505656
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:41 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik zit nu nog in de fase waarin ik roep dat ik nóóit meer een vriend hoef en al helemaal niet meer ga samenwonen ....

Maar, ik weet natuurlijk ook wel (uit ervaring) dat dit een stadium is waar ik even doorheen moet en dat ik daar over een tijdje waarschijnlijk weer heel anders over denk.

Om de hypotheek zelf op mijn naam te kunnen krijgen moet ik nog wel eerst de proeftijd van mijn nieuwe baan door zien te komen! Ik begin maandag namelijk met een nieuwe baan Ik hoef de beslissing dus nog niet direct te nemen maar kan er mooi nog een tijdje over nadenken.
Een nieuwe baan is goed, in dit soort tijden! Frisse start!

En denk er inderdaad maar eens rustig over na. Jullie hebben dus geen haast om de boel "af te handelen"?

En natuurlijk ga je nooit meer samenwonen en alle mannen zijn honden en deugen niet en who needs them anyway Écht.

Nog even wat ouwelullenwijsheid van Dude nog: Als je in between mannen bent nooit meer verkering gaat nemen, is het een hartstikke goed gevoel een eigen huisje te hebben. Ik heb in between mannen, als ik weer eens nooit meer verkering wilde, altijd een eigen koop-stek gehad en het was financieel soms best spannend en soms was het bidden tot de dakgoot dat hij bleef hangen, maar het was wel míjn dakgoot die me daar in de financiële misère dreigde te helpen en dat voelde goed!
Simpelweg het feit dat je in je uppie in elk geval op een plek woont waar je gek op bent (in tegenstelling tot genoemde naargeestige huurflat voor iets minder geld), maakt al zo gelukkig.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63513942
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Een nieuwe baan is goed, in dit soort tijden! Frisse start!

En denk er inderdaad maar eens rustig over na. Jullie hebben dus geen haast om de boel "af te handelen"?

Ik ben inderdaad wel blij dat ik ook meteen met een nieuwe baan begin. Op de eerste plaats vanwege het bijpassende prettige salaris. Op de tweede plaats omdat het echt voelt als een nieuwe start op deze manier.

Gelukkig zijn mijn ex en ik allebei redelijke mensen (vooral ik natuurlijk ) en hoef ik daarom nu nog niet meteen een beslissing te nemen. Ik wil alle opties gewoon goed overwegen. Een huurflat hoeft natuurlijk niet per se naargeestig te zijn (al zijn ze dat inderdaad meestal wel als het snel moet en goedkoop ...). Een ander huis of appartement ofzo kopen is ook een optie puur om de maandlasten te drukken, maar gezien mijn budget zal ik dan òf bij iets klein òf bij een opknapper uitkomen.

En ergens heb ik ook nog steeds zo'n verwrongen zelfbeeld van een stoere klusvrouw die haar huis wel eens even helemaal omtovert tot een paradijs zonder hulp van een sowieso al nutteloze man
pi_63514021
Misschien moet ik de topictitel ook maar eens aanpassen ...

Goede suggesties zijn welkom!
pi_63514377
Nou ik heb je blog gelezen, ik ben overstag!

Jij bent stoer!
Heel stoer!

pi_63514681
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:49 schreef Oblivion het volgende:
Nou ik heb je blog gelezen, ik ben overstag!

Jij bent stoer!
Heel stoer!

Helaas wordt er samen met die inkt niet ook een beetje 'klus DNA' ingebracht ofzo
pi_63514850
Je doet toch je best?
En proberen kan altijd. Je kan soms meer dan je zelf denkt!
pi_63515201
Ik doe zeker mijn best! En ik vind het leuk. Het is echt een hobby van me aan het worden. Ik wil ook graag meer leren op klusgebied. Wat dat betreft vind ik het dus ook niet echt een probleem om er veel tijd of geld aan te besteden. Nu alleen nog een goede leraar zien te vinden
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:21:13 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63515501
Sleeve, op de een of andere manier is de helft van je weblog zwart en kan ik het alleen lezen door dat gebied met mijn muis te selecteren.

Of is dat de bedoeling?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63515577
Ik moet ineens denken aan de aflevering van Grand Designs Abroad die ik gisteren zag. Hoeveel die mensen met een beetje wilskracht konden bereiken..die gast had zelfs een prachtige trap gebouwd en hij had het geleerd uit een boekje Dus wie weet..
pi_63515710
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Sleeve, op de een of andere manier is de helft van je weblog zwart en kan ik het alleen lezen door dat gebied met mijn muis te selecteren.

Of is dat de bedoeling?
Dat is zeker niet de bedoeling! Met welke browser bekijk je de website? Ik weet dat er problemen zijn als je Internet Explorer gebruikt. Ik heb zelf Mozilla en dan gaat het goed ...
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:15:28 #215
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63517388
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:26 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Dat is zeker niet de bedoeling! Met welke browser bekijk je de website? Ik weet dat er problemen zijn als je Internet Explorer gebruikt. Ik heb zelf Mozilla en dan gaat het goed ...
Explorer inderdaad. Ik zal op de computer boven een keer kijken met Opera.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63519562
Succes Sleeve! Op alle gebieden.

Het is een goed moment om dingen te leren die je wilde leren. Alle klusjes die je voor het eerst doet zijn doodeng, maar als je ze een tweede keer doet ben je er niet onzeker meer over.

Als je de woning op je salaris kan betalen, dan zou ik niet zo snel weggaan als ik jou was. Je hebt (jullie hebben) er al veel tijd en energie in gestopt en het is zonde om dat weg te gooien.

En... je kan met een gerust hart die schrootjes eruit rammen!
pi_63519590
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:23 schreef Walter-Ego het volgende:

Echt niet!
pi_63519796
Jij bent schrootjesfan?
pi_63519824
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:29 schreef Walter-Ego het volgende:
Jij bent schrootjesfan?

Don't shoot me...!

Zeker als ze geverfd zijn...
pi_63519984
Wow.... Shocking. :p
pi_63528009
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:23 schreef Walter-Ego het volgende:

Dat had ik dus zelf ook al bedacht!
Eindelijk hoef ik geen rekening meer te houden met iemand anders wat betreft de inrichting en kan ik het helemaal naar mijn eigen smaak maken! Dat is dan wel weer een voordeel. Het laatste wat ik op dit moment ga doen is trouwens die schrootjes eruit rammen. De gang, waar de schrootjes zitten is de enige ruimte die 'af' is en het ziet er OK uit. Er zijn andere ruimtes hier in huis die eerst aandacht nodig hebben.

Een andere reden waarom ik nog twijfel of ik hier wil blijven wonen is omdat ik dan zeker voor een aantal jaar nog vast zit aan Roermond. Ik ben dus 1,5 jaar geleden van Nijmegen hierheen verhuisd en ken eigenlijk nog niet veel mensen hier. De mensen die ik ken zijn voornamelijk vrienden van mijn ex. Ik ga in Venlo werken en zou dus ook terug kunnen gaan naar Nijmegen. Al kan ik daar zeker niets kopen en huren is ook zo goed als onmogelijk omdat je daarvoor een inschrijftijd van meer dan 10 jaar nodig hebt ...
pi_63528627
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:41 schreef Sleeve het volgende:

De gang, waar de schrootjes zitten is de enige ruimte die 'af' is en het ziet er OK uit.
quote:

Een andere reden waarom ik nog twijfel of ik hier wil blijven wonen is omdat ik dan zeker voor een aantal jaar nog vast zit aan Roermond. Ik ben dus 1,5 jaar geleden van Nijmegen hierheen verhuisd en ken eigenlijk nog niet veel mensen hier. De mensen die ik ken zijn voornamelijk vrienden van mijn ex. Ik ga in Venlo werken en zou dus ook terug kunnen gaan naar Nijmegen. Al kan ik daar zeker niets kopen en huren is ook zo goed als onmogelijk omdat je daarvoor een inschrijftijd van meer dan 10 jaar nodig hebt ...
Je zal het moeten gaan zien wat het allemaal brengt.
Overal kan je vrienden en kennissen maken. Maar niet overal zo'n huisje krijgen..
En als je niet in de clinch ligt met je ex....
Eigen huis is goud waard, toch?

Is het nog gelukt met je keukenplintjes?
pi_63529294
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:12 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[..]

Is het nog gelukt met je keukenplintjes?
Nee, dat is helemaal mislukt. Ik had ze er dus verkeerd om tussen gedaan en daarna kreeg ik ze er bijna niet meer tussenuit.
Maar het probleem is dat de laminaatvloer niet helemaal doorloopt in de keuken omdat de vorige keuken iets verder naar voren stond. We hadden dus eigenlijk ook al een nieuwe vloer op het oog maar die kan ik op dit moment niet betalen. Die vloer kunnen we kopen via onze buren en hoef ik niet ineens te betalen, dus misschien dat ik wel wat kan regelen. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Want ik kan de keuken eigenlijk niet mooi af maken zonder die vloer.
Die vloer is 1500 euro voor 60m2 dus dat valt op zich wel mee (is een echt houten vloer).

Een andere optie is een vloer die ik gisteren zag in het Gamma krantje. Laminaat voor 6,99 per m2 wat er op het plaatje redelijk uit zag. Dat zou dan op 420 euro komen en dat kan ik wel betalen nu. Het laminaat wat er nu ligt moet er eigenlijk gewoon echt uit want het is op meerdere plaatsen kapot.
Lastige keuzes dus.
pi_63529410
Ik zou voor hout gaan maar ja, zoals je zelf al aangeeft...dat is een stuk duurder.
  woensdag 26 november 2008 @ 13:35:23 #225
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63534950
Even een tip, al het laminaat bij de Praxis is nu 20% korting.
We hebben Hercules laminaat uitgekozen voor de eerste etage van ons huus wat serieus op hout lijkt als kje het voelt. Is misschien het bekijken waard
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63538793
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:41 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Dat had ik dus zelf ook al bedacht!
Eindelijk hoef ik geen rekening meer te houden met iemand anders wat betreft de inrichting en kan ik het helemaal naar mijn eigen smaak maken! Dat is dan wel weer een voordeel. Het laatste wat ik op dit moment ga doen is trouwens die schrootjes eruit rammen. De gang, waar de schrootjes zitten is de enige ruimte die 'af' is en het ziet er OK uit. Er zijn andere ruimtes hier in huis die eerst aandacht nodig hebben.
De irritatie over het verschil in 'architectonische' mening viel me wel op bij het doorlezen van je topic. Je kan het nu JOUW droomhuisje maken.

Voor wat betreft de vloer is het heel belangrijk om te kijken hoe lang je er wil blijven wonen. Als je over 2 jaar toch weer naar Nijmegen gaat (leuke stad, ik zou het wel weten! ) is het niet verstandig om een dure vloer erin te leggen. Als je er echter nog wel 10 jaar zou willen blijven wonen, dan kan je beter nu een goede vloer erin leggen. Dat scheelt je uiteindelijk heel veel tijd en geld.
pi_63557056
Het probleem is dus dat ik niet echt weet hoe lang ik hier wil blijven wonen ... Wat betreft het huis op zich misschien heel mijn leven. Wat betreft Roermond ... ik weet het niet. Ik was gisteren in Nijmegen en mis het soms toch wel en weet niet of ik dat hier ook ooit ga krijgen.

Ik ga vanavond maar eens met onze buren praten waar we de dure vloer van kunnen kopen (25 euro per m2 voor lamelparket is natuurlijk helemaal niet duur). Misschien dat we tot een oplossing kunnen komen. En anders ga ik inderdaad maar eens bij de bouwmarkten kijken naar laminaat. Dat kan ook mooi zijn en ik hoef niet per se het duurste van het duurste.
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 16:51:35 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63569547
Topictitel iets aangepast; als je andere suggesties hebt hoor ik het graag hoor .
pi_63571824
Het voelt op dit moment even meer als mijn nachtmerrie, maar OK ...

Vandaag is de makelaar geweest voor een gratis waardebepaling. De huizen hier in de wijk zijn ten opzichte van vorig jaar niets in prijs gestegen Omdat we het dak vernieuwd hebben kunnen we wel meer voor het huis vragen maar natuurlijk niet de hele investering. Resultaat is dus dat we samen met een schuld van zo'n 20.000 euro blijven zitten als we nu verkopen.

Ik kan de hypotheek wel op mijn naam krijgen maar mijn exvriend heeft al laten weten dat hij dan in ieder geval niet zijn helft van de schuld (10.000 euro) aan mij gaat geven. Hij vindt het wel goed om mee te blijven betalen aan de hypotheek tot we het huis wel kunnen verkopen en dat ik dan zolang in het huis woon (en dus ook meer betaal).

Maar ik wil liever niet dat het huis zo lang op naam van ons beiden blijft staan. Stel dat mijn ex een keer besluit om zijn rekeningen niet meer te betalen dan kunnen ze mijn huis afpakken! En de hele schuld gewoon maar op me nemen vind ik nu ook niet zo'n goed idee ...
pi_63577996
Natuurlijk is er de afgelopen dagen ook nog wel wat gebeurd op verbouw gebied. Zo heb ik dus de afzuigkap aangesloten waarvoor ik het afvoerkanaal aan moest leggen door één keukenkastje. Dit ging helaas niet echt anders. Ik had eventueel wel een nieuw gat in de buitenmuur kunnen maken, maar dat vond ik een beetje overdreven. Bij de bouwmarkt had ik zo'n vlakkanaal plastic ding gekocht. Dat heb ik dus helemaal zelf aangelegd, gaten in kastjes gemaakt enzo. Ik ben best trots op mezelf

De vloer via de buren gaat niet door. Ik ben er net geweest en ik heb besloten nu toch echt niet zo'n grote uitgave te willen gaan doen. Verder wisten zij, dat bij de Praxis hier in Roermond, het laminaat met 50% korting is omdat de Praxis gaat verhuizen. Morgen ga ik daar dus direct naar toe! Dan heb ik misschien een best leuke vloer voor een mooie prijs.

Verder ben ik de soort van bijkeuken aan het schilderen. De muren zaten vol met vlekken en ik had nog een emmer latex staan. Een tijdje geleden heb ik al een houten schappenkast bij de IKEA gekocht. Deze ga ik daar neerzetten en dan kan ik daar het gereedschap inzetten en spulletjes zoals mijn broodbakmachine enzo. Als ik morgen mooi laminaat vind voor een leuke prijs koop ik ook meteen voor deze ruimte (3x3 meter).

Het wordt nog wel wat met mijn huis
pi_63579447
Ik wens je zo ontzettend veel succes!
Everyone is entitled to My opinion.
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:20:30 #232
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_63584391
Jemig Sleeve, wat een moeilijke situatie waarin je bent gekomen.
Ik zou heel vaak en heel secuur alle voor-en nadelen op een rijtje (blijven) zetten en goed doorspreken met anderen, je ouders misschien of zo. Vaak hebben andere mensen bepaalde inzichten waar je weer wijzer van wordt.

Succes in ieder geval!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:38:13 #233
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63606487
Jammer dat het zo gelopen is. In tegenstelling tot wat sommige mensen roepen zie je zoiets zelden aankomen.

Roermond kan natuurlijk niet tegen Nijmegen op, maar toch is het een best leuke stad. Historisch centrum en veel winkels ook op Zondag open.
Ik woon er nog maar tot 2 á 5 December maar heb er 2,5 jaar lang graag vertoefd. (ik verhuis niet omdat ik de stad onprettig vind)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63615176
Als ik het aan had zien komen dan hadden we het huis natuurlijk niet gekocht En je kan natuurlijk wel kost wat kost bij elkaar willen blijven, maar het is beter elkaar nu los te laten zodat we nog wel normaal met elkaar om kunnen gaan als dat we nu bij elkaar blijven voor het huis en elkaar straks de koppen inslaan

Roermond kan niet tegen Nijmegen op, maar ik vind het op zich best leuk. Het centrum is zeker mooi en dat alle winkels op zondag open zijn vind ik geweldig. Dat wil ik ook niet meer missen hoor! Maar wat betreft leuke kroegjes enzo is het een dode boel ...
pi_64042595
Jemig wat een topicwending... (had het nog nooit gelezen en was vanavond begonnen) wat een hel eventjes! Onwijs veel sterkte de komende tijd

Ik hoop dat je eruit komt.. een beslissing kunt maken die goed voelt! Huisje is in ieder geval al wel een stuk opgeknapt sinds je erin bent getrokken

En Roermond vs. Nijmegen.. tja, heb zelf 13 jaar in Nijmegen gewoond (ben ook net verhuisd, maar dan naar Arnhem dus da's niet zo'n grote stap) en was afgelopen vrijdag op een housewarming van een vriend die in Roermond is gaan samenwonen na ook zo'n 10 jaar in Nijmegen te hebben gewoond

(misschien is het wel een idee om jullie te koppelen als vrienden hij kent ook nog nauwelijks iemand daar om een pilsje mee te vatten, hij is bijna 30 en zanger in metalband.. klinkt dat als iemand om een avond mee in het café te ouwehoeren???)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_64048981
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:55 schreef m-niki het volgende:
Jemig wat een topicwending... (had het nog nooit gelezen en was vanavond begonnen) wat een hel eventjes! Onwijs veel sterkte de komende tijd

Ik hoop dat je eruit komt.. een beslissing kunt maken die goed voelt! Huisje is in ieder geval al wel een stuk opgeknapt sinds je erin bent getrokken

En Roermond vs. Nijmegen.. tja, heb zelf 13 jaar in Nijmegen gewoond (ben ook net verhuisd, maar dan naar Arnhem dus da's niet zo'n grote stap) en was afgelopen vrijdag op een housewarming van een vriend die in Roermond is gaan samenwonen na ook zo'n 10 jaar in Nijmegen te hebben gewoond

Thanks, het is echt wel fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen.

Ik heb nog geen definitief besluit genomen, maar de kans is groot dat ik in Roermond ga blijven. Ik heb niet echt een andere keuze en ik moet gewoon maar zorgen dat ik snel nieuwe vrienden maak.
quote:
(misschien is het wel een idee om jullie te koppelen als vrienden hij kent ook nog nauwelijks iemand daar om een pilsje mee te vatten, hij is bijna 30 en zanger in metalband.. klinkt dat als iemand om een avond mee in het café te ouwehoeren???)
Stel me maar voor! Ik hou zelf ook wel van Metal/Rock en een biertje sla ik meestal ook niet af
pi_64221159
Zo, vandaag voor het eerst in mijn leven laminaat gelegd. Eerst de ondervloer gelegd, van die groene platen, want de betonnen vloer was niet helemaal egaal. Daarna begonnen met het laminaat.
Voor de eerste keer is het best goed gelukt. Ik heb één zaagfoutje gemaakt, maar daar komt toch de wasmachine te staan, dus dat boeit niet zo.
Wel lastig dat geen enkele muur in dit huis recht is. Ik moest twee planken in de lengte doormidden zagen met de decoupeerzaag en dat is niet zo netjes geworden als ik gehoopt had. Als ik morgen zin heb laat ik nog even twee planken opnieuw zagen door de buurman.
Verder morgen plintjes halen en bevestigen en een sterke man zoeken die de wasmachine weer op z'n plaats kan zetten.
Hopelijk kan mijn ex morgen even het fototoestel afgeven zodat ik foto's kan maken!
  zondag 21 december 2008 @ 22:10:39 #238
201513 Nicknaamloos
..Live your life..
pi_64223921
prachtig joh je kekuken, en die prijs!! nou beter kun je daarvoor nie krijgen..
leuk dat zwart! is dat gewoon verf? en je sjablonen (iets bloemachtig toch) is dat ook verf?
pi_64224833
Hey mouw! Dat gaat goehoed!
Ben je een beetje tevreden over het resultaat?
pi_64235695
quote:
leuk dat zwart! is dat gewoon verf? en je sjablonen (iets bloemachtig toch) is dat ook verf?
Ik heb het gewoon geverfd. Wel eerst extreem goed ontvet, vervolgens licht geschuurd en eerst geverfd met een primer voor kunststof. Daarna de verf er overheen. De sjablonen zijn ook gewoon geverfd.
quote:
Ben je een beetje tevreden over het resultaat?
Ik denk dat ik het eerst helemaal af moet zien ... Zonder plinten ziet het er nog niet echt mooi uit. Ik ga vandaag dus maar meteen plinten kopen (als ik dat nog kan betalen tenminste) om het af te maken. Ik heb wel spierpijn in mijn rug en benen van het laminaat leggen. Ik wist niet dat dat zo zwaar was. Maar ik ben wel een beetje trots op mezelf dat ik het helemaal alleen heb gedaan!
  maandag 22 december 2008 @ 09:09:45 #241
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_64235749
Gewoon dikke plinten nemen om de zaagfoutjes en lelijke zaagsneden te bedekken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_64301730
Ik ben superblij want de berging is bijna klaar! Gisteren had ik plinten gekocht, maar die bleken niet dik genoeg om de kier tussen muur en laminaat te overbruggen. Dus geïnspireerd door het zolder topic van Mmach en de plinten die hij daar had gemaakt ben ik weer naar de Gamma gegaan en heb er van die platte vloerplinten (?) bijgekocht. Vandaag de hele dag bezig geweest met alles te bevestigen, netjes af te kitten en te schilderen. Het ziet er nu echt heel mooi uit al zeg ik het zelf.
Helaas heeft mijn ex het fototoestel nog niet gebracht, maar zodra het kan zal ik foto's plaatsen!

Morgen ga ik nog een houten stellingkast van de IKEA whitewashen en daarna in elkaar zetten. Daar kan ik dan alle spullen enigszins geordend in opbergen. Het is dezelfde kast als ik nu al in de gang heb staan.
  dinsdag 23 december 2008 @ 22:30:24 #243
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64303950
Sleeve, je kan heel trots op jezelf zijn. Goed bezig joh!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64304446
Je maakt meer vorderingen dan ik. Ben benieuwd naar de foto's. Een vloer leggen is een rotklus: je zit de hele tijd op je knietjes voorover gebogen.
pi_64305362
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 22:39 schreef Walter-Ego het volgende:
Je maakt meer vorderingen dan ik. Ben benieuwd naar de foto's. Een vloer leggen is een rotklus: je zit de hele tijd op je knietjes voorover gebogen.
Ik vond het ook echt een rotklus. De plinten vond ik wel weer iets leuker om te doen. Nu moet ik dus nog de vloer in de woonkamer gaan doen ...
Ik heb toch maar de houten vloer gekocht want ik kon geen mooi laminaat vinden. Nu moet het dus nog gelegd worden en het is echt teveel om alleen te doen. Ook zit er hier in het midden van de kamer een rare bult en ik heb geen idee wat daar precies onder de vloer zit. Ik ben dus ook een beetje bang voor onaangename verassingen als ik het laminaat dat er nu in ligt eruit haal.
pi_64306145
Gewoon weghalen en rustig kijken wat er loos is. Het probleem oplossen en dan je vloertje er retestrak in leggen: ziet het er perfect uit en je kan weer een flinke veer in je kont steken.

Wat voor plinten ga je nemen? Mooie hoge hardhouten plinten?
pi_64306517
Aangezien ik met de vloer mijn budget met zo'n 1000% heb overschreden zitten hardhouten plinten er niet echt in.....
Ik had wel deze plinten gevonden op marktplaats, maar ik is dit een goede deal?
pi_64306643
MDF plinten is niks mis mee, maar je moet ze wel netjes aflakken. De prijs ziet er ook wel acceptabel uit.

Ze zijn wel lekker hoog: hoge plinten houden je wanden veel langer mooi.
pi_64315571
Goeie keuze om toch hout te leggen

Ik vind zelf MDF-plinten bij een houten vloer mooier dan hardhouten plinten. Wij gaan zelf ook voor MDF.
pi_64315946
Ik heb ooit een tweedehands laminaatvloertje gekocht. 1 keer en nooit meer. Kieren van een cm binnen een paar maanden. Ik had op een gegeven moment 3 kleedjes op de meest onlogische plekken liggen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')