Nee, een hond is 1 soort dier. Net als dat de mens ook een soort dier is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:18 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik volg je vergelijking niet helemaal.
Zijn negers beter in bewaken of apporteren?
het lukte duitsland in 10 jaar, Om van het armste land in europa naar het rijkste te gaan.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:35 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste mensen daar eten nieteens.
En denk je werkelijk dat 50 jaar lang genoeg is voor een land om eerst in verval te raken, de bodem te bereiken en daarna weer op te klimmen naar een respectabel niveau? Geld erin pompen heeft geen zin, we moeten die mensen dingen leren, daar was ook een spreekwoord van , iets met een vis geven en een vishengel, ik kan me alleen nu niet precies herinneren hoe het ging.
Sidekick is nu afwezig, dus ik neem zijn zaken even waar. Kun je onderbouwen dat antisemitisme weinig met negers te maken heeft? Zijn joden soms niet negroïde dan? Leg eens uit, hoe verschil geen racisme is? Waarom haal je Jezus Christus erbij, ben je soms een christenfundamentalist? Goed mogelijk, gezien je antisemitisme. Voorts vind ik het heel erg beledigend dat je de grote, eervolle Sidekick een zielige kneus noemt. Ga je schamen, fascistenkloon!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:40 schreef PureIntentione het volgende:
Weet jij überhaupt wel wat anti-semitisme inhoudt? Dat heeft weinig te maken met negers![]()
.
En dat je verschillen ziet tussen bepaalde groepen, hoeft nog geen racisme zijn. Jezus Christus, sidekick, je gaat wel ver in het demoniseren van sommige mensen, zielige kneus dat je bent.
Kul, antisemitisme is gebaseerd op domme haat en afgunst. Joden zijn onovertroffen als het gaat om wetenschap. In niets te vergelijken met de zwarten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit is het begin van anti-semitisme, niet onbekend bij jouw soortgenoten.
Volgens mij zijn joden met name goed in handel. Ook niet zo gek aangezien ze in de tijd van de gildes uitgesloten waren van alle beroepen en handel dus het enige mogelijke beroep was.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:46 schreef Golradir het volgende:
[..]
Kul, antisemitisme is gebaseerd op domme haat en afgunst. Joden zijn onovertroffen als het gaat om wetenschap. In niets te vergelijken met de zwarten.
Wat een ongelofelijk kortzichtige post. Negers zijn goed in fysieke prestaties en blanken moeten de landen besturen, juist ja. Waarom zijn er zoveel sporten waar blanken beter presteren dan zwarten? En waarom zou je veronderstellen dat negers minder goed zijn in landen besturen? Omdat Mugabe toevallig een eikel is? Ik ken genoeg blanke regeringsleiders die er ook helemaal niets van kunnen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:11 schreef PureIntentione het volgende:
[..].
Negers zijn goed in fysieke prestaties, zoals rennen en vechten. Voor complexe zaken, zoals een land besturen, moet je dit toch echt wel aan de blanken overlaten.
Dat is geen racisme, maar een doodgewone feit. Net als dat hondenrassen, de ene beter is beter in het bewaken, de andere is weer beter geschikt voor het apporteren.
hoe oud ben jijquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:45 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ereschuld! Voogdijgedachte! Het westen heeft daar alles weggestolen en vertrapt, we zijn het ze verschuldigd.
En ja, dat er een paar dictators zitten is niet de schuld van die Afrikanen zelf, of omdat ze zo ,,dom" zouden zijn ( volgens die malloot stefanP dan). Betreurenswaardig inderdaad, die mensen moet je zo snel mogelijk daar weghalen, en niet door middel van een Amerikaanse invasie, maar door middel van een proces aanspannen o.i.d.?
ehm, erg bleue opmerking... aangezien west duitsland al erg rijk was en oost duitsland door west duitsland een enorme boost kon krijgen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het lukte duitsland in 10 jaar, Om van het armste land in europa naar het rijkste te gaan.
aan het eind van wo2 niet meer hoorquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ehm, erg bleue opmerking... aangezien west duitsland al erg rijk was en oost duitsland door west duitsland een enorme boost kon krijgen.
dat heeft afrika ook.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:56 schreef Monidique het volgende:
En Duitsland infrastructuur, al dan niet kapotgeschoten, en kennis en investeringsmogelijkheden had. Fijn in het ontwikkelde Europa ligt, dat soort dingen. Kan helpen.
Een infrastructuur ter grootte van m'n sok. Het is niet voor niets dat er relatief veel mobiele telefoons worden gebruikt (in sommige gebieden?). En die investeringsmogelijkheden... wel, je zult ten eerste mensen nodig hebben die willen en kúnnen investeren. Veel armoede daar. Veel corruptie, etcetera. Dat is een politieke cultuur waarmee je niets kunt. Afrika is gewoon geen Duitsland, klaar. En daarnaast kunnen ze ook een persoonlijke instelling hebben die niet helpt, dat weet ik niet. Maar goed, ik praat nu wel heel makkelijk over heel Afrika als één.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat heeft afrika ook.
Al blijft de kennis achter idd
Wie weet of ze die infrastructuur wel wilden hebben?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe oud ben jij![]()
Daar is wat weg gehaald ja maar daar is ook infrastructuuur voor terug gekomen.
de infrastruvctuur voor mijnbouw is er en zodoende ook de investeringsmogelijkheden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een infrastructuur ter grootte van m'n sok. Het is niet voor niets dat er relatief veel mobiele telefoons worden gebruikt (in sommige gebieden?). En die investeringsmogelijkheden... wel, je zult ten eerste mensen nodig hebben die willen en kúnnen investeren. Veel armoede daar. Veel corruptie, etcetera. Dat is een politieke cultuur waarmee je niets kunt. Afrika is gewoon geen Duitsland, klaar. En daarnaast kunnen ze ook een persoonlijke instelling hebben die niet helpt, dat weet ik niet. Maar goed, ik praat nu wel heel makkelijk over heel Afrika als één.
precies.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een infrastructuur ter grootte van m'n sok. Het is niet voor niets dat er relatief veel mobiele telefoons worden gebruikt (in sommige gebieden?). En die investeringsmogelijkheden... wel, je zult ten eerste mensen nodig hebben die willen en kúnnen investeren. Veel armoede daar. Veel corruptie, etcetera. Dat is een politieke cultuur waarmee je niets kunt. Afrika is gewoon geen Duitsland, klaar. En daarnaast kunnen ze ook een persoonlijke instelling hebben die niet helpt, dat weet ik niet. Maar goed, ik praat nu wel heel makkelijk over heel Afrika als één.
Jij kan nog eten als je al die stinkende paupers ziet, die helemaal onder de vliegen in hun eigen stront liggen te rollen? Sorry hoor, maar dan geef ik mijn biefstuk wel aan de hond.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:53 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nope, ik neem nog een grote hap van mijn biefstuk en zet de tv op een andere zender![]()
Je kunt toch niet alle ellende van de wereld met je mee dragenAls jij je tijd hier op aarde wilt verdoen met je alleen maar druk te maken over Afrika dan moet je dat zelf weten. Ik heb wel wat beters te doen
![]()
En daarmee verklaar je dan gelijk de reden waarom Z-A nog enigzins groeiende is, omdat westerse investeerders er om de een of andere reden nog brood inzien. Anders was het allang een soort Zimbabwe geweest.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 05:31 schreef Stratos het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat de Zuid-Afrikaanse economie vooral is gegroeid vanwege de gestegen goud en zilver prijzen?! Toerisme in Zuid-Afrika is booming, er wordt veel geinvesteerd in de infrastructuur , veel westerse fabrieken en financiele dienstverlenende instellingen hebben zich de afgelopen jaren daar gevestigd.
Rassenleer, waar jij nu mee komt, is het begin van anti-semitisme. Jouw superiouriteitsdenken op basis van ras heeft al miljoenen doden veroorzaakt en jouw soortgenoten zullen voor nog vele miljoenen doden zorgen wanneer het niet wordt gestopt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:40 schreef PureIntentione het volgende:
Weet jij überhaupt wel wat anti-semitisme inhoudt? Dat heeft weinig te maken met negers![]()
.
Ik zou Irak anders geen gezonde economie willen noemen,quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de infrastruvctuur voor mijnbouw is er en zodoende ook de investeringsmogelijkheden.
En waar westerse mensen werken komen er voorzieningen en bedrijven.
Zelfs in oorlogsgebieden als irak
nee dat is racisme.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Rassenleer, waar jij nu mee komt, is het begin van anti-semitisme. Jouw superiouriteitsdenken op basis van ras heeft al miljoenen doden veroorzaakt en jouw soortgenoten zullen voor nog vele miljoenen doden zorgen wanneer het niet wordt gestopt.
klopt maar als daar investringskansen zijn dan moeten die er in afrika ook zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zou Irak anders geen gezonde economie willen noemen,.
Lekker generaliserenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij zijn joden met name goed in handel.
Oh alleen referenda gelden? Ik dacht dat jij daar zo op tegen was?quote:
an·ti·se·mi·tis·me (het ~)quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat is racisme.
anti semitisme ben je tegen een religie (en alles wat dat aanhangt.)
Nee hoor, maar in zo'n semi-dictatuur wat Zimbabwe toen ook al was, is het me dunkt niet eenvoudig duidelijk te zien wat het volk nou wil. Wat zie je op tv? Juichende mensen. Wie zijn dat? Representatieve mensen, of toevallig Mugabe's milities?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh alleen referenda gelden?
Ik weet niet wat jij dacht.quote:Ik dacht dat jij daar zo op tegen was?
Klopt.quote:Je weet dondersgoed dat dit beleid met veel gejuich werd ontvangen.
Er zijn ook zwarte joden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:40 schreef PureIntentione het volgende:
.
Erkenning van verschillen hoeft niet per se ongelijkwaardigheid te betekenen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Rassenleer, waar jij nu mee komt, is het begin van anti-semitisme. Jouw superiouriteitsdenken op basis van ras heeft al miljoenen doden veroorzaakt en jouw soortgenoten zullen voor nog vele miljoenen doden zorgen wanneer het niet wordt gestopt.
Verstandige opmerkingquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:14 schreef Gabry het volgende:
[..]
Erkenning van verschillen hoeft niet per se ongelijkwaardigheid te betekenen.
Mannen en vrouwen verschillen ook van elkaar, maar ze hoeven niet ongelijkwaardig te zijn.
Jezus ben je nu echt zo dom of loop je de boel bewust op te naaien?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:45 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ereschuld! Voogdijgedachte! Het westen heeft daar alles weggestolen en vertrapt, we zijn het ze verschuldigd.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:52 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Balans, liefde , en harmonie met het alles zijn de oplossing voor alle problemen![]()
Waar heb jij het nou over?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ehm, erg bleue opmerking... aangezien west duitsland al erg rijk was en oost duitsland door west duitsland een enorme boost kon krijgen.
Voordat de Italianen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers hier de boel kwamen bezetten, waren de oorspronkelijke bewoners ook heel gelukkig. Het is de schuld van Italianen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers dat Nederlanders nu niks van hun leven en land weten te makenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 03:12 schreef Fleurezeur het volgende:
Ze kregen hun land op een presenteerblaadje aangeboden?! Dat is al een schande an sich! Het was gewoon hun land! Wie weet hoe gelukkig ze wel niet waren voordat de kolonisators kwamen? Wie kan vertellen of ze die nieuwe westerse structuren wel wilden hebben? Daar ging het gewoon al mis.
Misschien is het wel handig om eens te beslissen wat je nou eigenlijk wilt? Wil je dat ze geen infrastructuur hebben? Of wil je dat ze daar meer welvaart en op zijn minst voldoende voedsel en andere voorzieningen hebben, waarvoor je een goede infrastructuur nodig hebt? Op een roze wolkje komt die graan niet van het land naar de hongerige monden, hoor.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef Fleurezeur het volgende:
Wie weet of ze die infrastructuur wel wilden hebben?
Ja, dictators die een heel apparaat hebben opgericht ter onderdrukking van iedere oppositie zijn tenslotte heel gevoelig voor processen. En hoe wilde jij het volk aansporen iemand omver te werpen als ze dat blijkbaar uit zichzelf al niet kunnen?quote:En een proces aanspannen/het volk aansporen tot hem omverwerpen, dat zijn methodes die werken, niet met een invasie van die idiote Amerikanen![]()
Als we jouw redenatie moeten volgen dan mogen we negers niet eens zwart noemen en blanken blank, want dat is discriminatie, we zijn allemaal gelijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit is het begin van anti-semitisme, niet onbekend bij jouw soortgenoten.
als je eens naar je kameraatje kijkt, zie jij dat hij de vergelijking tussen zuid afrika en duitsland trekt, en die klopt niet. treffend dat je er dan mij op aanspreekt...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou over?
nee schatquote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
als je eens naar je kameraatje kijkt, zie jij dat hij de vergelijking tussen zuid afrika en duitsland trekt, en die klopt niet. treffend dat je er dan mij op aanspreekt...
Och scheeeeeei uit, dat hele koloniseren is gewoon een miskleun geweest. Dankzij kolonisatie is heel Afrika langs de lineaal gegaan, verschillende stammen bij elkaar in 1 land gedrukt, dat is vragen om problemen als de meester met de zweep ophoepelt! Van natuurlijke staatsontwikkeling was geen sprake.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:16 schreef watchers het volgende:
[..]
Voordat de Italianen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers hier de boel kwamen bezetten, waren de oorspronkelijke bewoners ook heel gelukkig. Het is de schuld van Italianen, Spanjaarden, Fransen en Duitsers dat Nederlanders nu niks van hun leven en land weten te maken
Om even aan te geven hoe dom het is het verleden als excuus voor je falen en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel in het heden te gebruiken.
O ja, voordat de kolonisatoren daar kwamen waren de plaatselijke bewoners vooral heel gelukkig met het inslaan van de hersenen van de naburige stam. Dat deden ze in Afrika al eeuwen en eeuwen voordat ze ook ooit maar een blanke hadden gezien. Niet om iets af te doen aan misdaden gepleegd door kolonisatoren, maar om aan te geven dat de door jou gesuggereerde hemel op aarde in Afrika niet bestaan heeft. De meeste Afrikanen zijn prima in staat de boel zelf helemaal in de soep te laten lopen. Zelfs al krijgen ze miljarden en miljarden aan geld ter ondersteuning.
Maar dat is nog geen reden dat je je land niet op kan bouwen/ontwikkelen je snapt het voorbeeld weer eens niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:26 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Och scheeeeeei uit, dat hele koloniseren is gewoon een miskleun geweest. Dankzij kolonisatie is heel Afrika langs de lineaal gegaan, verschillende stammen bij elkaar in 1 land gedrukt, dat is vragen om problemen als de meester met de zweep ophoepelt! Van natuurlijke staatsontwikkeling was geen sprake.
Tot nu hebbend e afrikanen bijna alleen nog maar infra gesloopt ipv gemaakt.quote:Over de infrastructuur, die is natuurlijk aanwezig volgens een typisch patroon, wat alleen de kolonisator goed uit zou komen. Alles van het binnenland naar uitvoerhavens of andere verzamelpunten, ik neem aan dat de Afrikanen dat zelf anders gedaan zouden hebben.
Hoe kun je je land opbouwen/ontwikkelen als hele volksstammen elkaar afmaken? En tja..dat ze het slopen, misschien kleven er vervelende herinneringen aan ?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dat is nog geen reden dat je je land niet op kan bouwen/ontwikkelen je snapt het voorbeeld weer eens niet.
[..]
Tot nu hebbend e afrikanen bijna alleen nog maar infra gesloopt ipv gemaakt.
Dat proberen we je nu al het hele topic duidelijk te makenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:32 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Hoe kun je je land opbouwen/ontwikkelen als hele volksstammen elkaar afmaken?
Maar het is de schuld van de kolonisatie dat die volksstammen in 1 land met elkaar opgescheept zitten, de indeling is gewoon fout gedaan door ons.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat proberen we je nu al het hele topic duidelijk te maken![]()
Ah we zijn er.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:32 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Hoe kun je je land opbouwen/ontwikkelen als hele volksstammen elkaar afmaken? En tja..dat ze het slopen, misschien kleven er vervelende herinneringen aan ?
Jij hebt er echt verstand van, niet?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:36 schreef highway101 het volgende:
[..]
Als het om Afrika gaat, kijkt de wereld liever toe vanuit de luie stoel.
Maar moet je elkaar daarom gaan uitmoorden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:36 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van de kolonisatie dat die volksstammen in 1 land met elkaar opgescheept zitten, de indeling is gewoon fout gedaan door ons.![]()
Nouja, toen Nederland en België samen waren gegaan kwam er na een tijdje ook grote herrie met veldtochten en rellen als resultaat, volkeren willen kennelijk een eigen stuk land. Als ieder volkje in Afrika zijn eigen landje had, zouden ze denk ik gewoon de grens potdicht doen voor de buurman die ze ,,niet zo mogen" .quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar moet je elkaar daarom gaan uitmoorden.
Verder vergeet je even dat voor dat er blanken waren ze elkaar al de hersens insloegen.
En dat van die lijnen kun je corrigeren waarvan ik een sterk voorstander ben.
Voordat er uberhaupt ook maar een blanke voet op Afrikaanse bodem had gezet sloegen de lokale stammen elkaar ook al de hersens in, dat is al meerdere keren aangehaald in dit topic, maar op de een of andere manier blijf jij dat hardnekkig negeren.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:36 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar het is de schuld van de kolonisatie dat die volksstammen in 1 land met elkaar opgescheept zitten, de indeling is gewoon fout gedaan door ons.![]()
jaja dat hebben we in Irak gezien, na de vorige golfoorlog, toen jij nog in je luiers scheet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef Fleurezeur het volgende:
het volk aansporen tot hem omverwerpen, dat zijn methodes die werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |