Nee hoor, ik constateer alleen dat mensen gemakkelijker schelden en dreigen als het anoniem is, dat is een van de nadelen van internet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
goed gezegd!
Verder is het gescheld niet anoniem, want rutger doet het allemaal open en bloot. Het liefst ziet SCH en vele OudeMediaFiguren met hem, gewoon een hek om internet. Netzoals vroeger de kritische ingezonden brieven linea recta de prullenbak in gingen, wilt SCH dat dat met kritische internet reacties gebeurt.
TOR is trouwens een goed alternatief, wanneer er ooit eventueel een hek om internet wordt geplaatst.
Ja maar jij suggereert hier mee, dat dat op een dag is afgelopen, door dat er een soort virtueel hek om internet komt en de Elite weer rustig verder kan gaan, zonder kritiek te krijgen van het volk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik constateer alleen dat mensen gemakkelijker schelden en dreigen als het anoniem is, dat is een van de nadelen van internet.
Maar dankzij applicaties als TOR zal er altijd anonimiteit zijn. Dus jij en jouw Elitaire vriendjes van de Oude Media, zullen het nooit kunnen dicht zettenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef SCH het volgende:
Dat anonieme gescheld komt nu wel stevig ter discussie te staan, zal wel een kentering in komen de komende jaren. Lijkt me goed als FOK daar ook op aanhaakt.
Nee dat suggereer ik niet. Ik vind het een groot goed, die discussie. Maar waarom zou het perse anoniem moeten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar jij suggereert hier mee, dat dat op een dag is afgelopen, door dat er een soort virtueel hek om internet komt en de Elite weer rustig verder kan gaan zonder kritiek te krijgen van het volk.
Waarom perse anoniem.quote:Maar dank zij applicaties als TOR zal er altijd anonimiteit zijn. Dus jij en jouw Elitaire vriendjes van de Oude Media, zullen het nooit kunnen dicht zetten
Wat bedoel je hier dan mee?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat suggereer ik niet. Ik vind het een groot goed, die discussie. Maar waarom zou het perse anoniem moeten.
[..]
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef SCH het volgende:
Dat anonieme gescheld komt nu wel stevig ter discussie te staan, zal wel een kentering in komen de komende jaren.
Waarom anoniem? Omdat straks in de toekomst alles virtueel is, dan is het goed om privacy te hebben, netzoals je dat nu nog op sommige plekken in de maatschappij hebt.quote:Waarom perse anoniem.
Ik vind dat geen sterk argument nu de anonimiteit met zich meebrengt dat mensen makkelijker schelden en dreigen. Beetje kerel of wijf durft dat ook gewoon onder eigen naam.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Wat bedoel je hier dan mee?![]()
Waarom anoniem? Omdat straks in de toekomst alles virtueel is, dan is het goed om privacy te hebben, netzoals je dat nu nog op sommige plekken in de maatschappij hebt.
Wat bedoel je hier dan mee?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat suggereer ik niet. Ik vind het een groot goed, die discussie. Maar waarom zou het perse anoniem moeten.
[..]
Dat anonieme gescheld komt nu wel stevig ter discussie te staan, zal wel een kentering in komen de komende jaren.
Beter als de sneaky manier waarop de nederlandse staatsomroep links een flink duwtje in de rug geeft.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef SCH het volgende:
Dat anonieme gescheld komt nu wel stevig ter discussie te staan, zal wel een kentering in komen de komende jaren. Lijkt me goed als FOK daar ook op aanhaakt.
Zodat ze vervolgens op de Marijnissen weblog zonder opgaaf van reden verwijderd worden, zelfs als je inhoudelijk reageert.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind dat geen sterk argument nu de anonimiteit met zich meebrengt dat mensen makkelijker schelden en dreigen. Beetje kerel of wijf durft dat ook gewoon onder eigen naam.
Beetje kerel of wijf mailt terug en gaat niet als een kleuter huilen bij modjesquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:23 schreef SCH het volgende:
Beetje kerel of wijf durft dat ook gewoon onder eigen naam.
Reageren op anonieme mailtjes? Waarom zou ik dat doen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Beetje kerel of wijf mailt terug en gaat niet als een kleuter huilen bij modjes
Oh Please,. de cultureel elitaire grachtengordel inteeld die elkaar rimmt en neerbuigend doet over de provincie...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:
De Plantage is een mooi programma.
ik kan er idd ook heel slecht naar kijken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh Please,. de cultureel elitaire grachtengordel inteeld die elkaar rimmt en neerbuigend doet over de provincie...
Ze zijn niet anoniem hoor.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Reageren op anonieme mailtjes? Waarom zou ik dat doen?
Ik heb ze niet bij de hand, maar ik kan me niet herinneren dat er een voor- en achternaam bij stond. Anders zou ik wel reageren alhoewel ik doorgaans niet de behoefte voel om op mailtjes te reageren die louter bestaan uit scheldwoorden en verwensingen.quote:
Nee dan ga je huilen bij de modjes, als een klein kleutertje bij de meesterquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb ze niet bij de hand, maar ik kan me niet herinneren dat er een voor- en achternaam bij stond. Anders zou ik wel reageren alhoewel ik doorgaans niet de behoefte voel om op mailtjes te reageren die louter bestaan uit scheldwoorden en verwensingen.
Nou en? Kun je toch nog wel een goed programma neerzetten? De hele SBS showkliek likt elkaar ook af elke avond. Soort zoekt soort, boeien.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh Please,. de cultureel elitaire grachtengordel inteeld die elkaar rimmt en neerbuigend doet over de provincie...
ik geloof niet dat hij dat bedoelde. qua aflikken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou en? Kun je toch nog wel een goed programma neerzetten? De hele SBS showkliek likt elkaar ook af elke avond. Soort zoekt soort, boeien.
Francisco van Jole, Matty Verkamman, Jacques van Doorn en ander mediatuig kunnen dat prima open en bloot maken, in de oude media.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, ik constateer alleen dat mensen gemakkelijker schelden en dreigen als het anoniem is, dat is een van de nadelen van internet.
Mister HekOmInternet, wat bedoel je hier dan mee?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
[..]
Dat veel blogs en sites en fora de anonimiteit zullen willen terugdringen. Goede zaak!!!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mister HekOmInternet, wat bedoel je hier dan mee?![]()
Dat geloof je toch niet werkelijk?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat veel blogs en sites en fora de anonimiteit zullen willen terugdringen.
Loop je op straat, tijdens het uitgaan of in het bos met een badge zichtbaar opgespeld waarop al jouw persoonlijke gegevens staan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat veel blogs en sites en fora de anonimiteit zullen willen terugdringen. Goede zaak!!!
Heb je problemen met je echte naam dan?
Wat is er vreemd aan dat als je met mensen in gesprek gaat, gewoon even zegt wie je bent? Bovendien ben je op straat of tijdens het uitgaan niet anoniem, dan ben je wel zichtbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Loop je op straat, tijdens het uitgaan of in het bos met een badge zichtbaar opgespeld waarop al jouw persoonlijke gegevens staan?
Ik vind het maar een vreemd pleidooi.
Je gaat op straat toch ook niet zomaar met iedereen in gesprek?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:41 schreef MrX1982 het volgende:
Anonimiteit op internet is sowieso erg betrekkelijk. Waarom zou je volledig bekend op internet moeten rondhangen voor jan en alleman. Genoeg gestoorde figuren waar ik niet eens de eerste letter van mijn voornaam aan zou prijsgeven. Je geeft toch ook niet zomaar op straat je NAW aan iedereen.
Welnee het is gewoon dom en als ik vanmiddag die 3 ton zand voor je deur laat storten dan weet je weer waarom het niet zo slim was al je gegevens open en bloot neer te pennen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan dat als je met mensen in gesprek gaat, gewoon even zegt wie je bent? Bovendien ben je op straat of tijdens het uitgaan niet anoniem, dan ben je wel zichtbaar.
Ik vind het tegenovergestelde vreemd. Blijkbaar roept anonimiteit wangedrag op, dus probeer je dat te verbeteren.
Je bent voor bedreigingen en geweld?quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee het is gewoon dom en als ik vanmiddag die 3 ton zand voor je deur laat storten dan weet je weer waarom het niet zo slim was al je gegevens open en bloot neer te pennen.
Het is nogal kinderlijk naief, wat dat betreft pas je precies bij Groenteman en co![]()
Ja soms wel ja.quote:
In de grote mensenwereld komt dat nu eenmaal voor vrind.quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In de grote mensenwereld komt dat nu eenmaal voor vrind.
Ik laat niemand iets opknappen, vrind. En al zeker niet anoniemquote:Dat jij nu in een utopie denkt te leven en anderen dat voor je op laat knappen terwijl je er nog op afgeeft ook.
Je beschrijft nu twee situaties. Ten eerste de situatie wanneer je met iemand een gesprek aanknoopt, waarbij met inachtneming van beleefdheid men zichzelf voorstelt en ten tweede wanneer men zich in de publieke ruimte ophoudt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan dat als je met mensen in gesprek gaat, gewoon even zegt wie je bent? Bovendien ben je op straat of tijdens het uitgaan niet anoniem, dan ben je wel zichtbaar.
Persoonlijk vind ik bedreigingen verwerpelijk. Er zijn talloze columnisten, journalisten, schrijvers, cabaretiers, etc. die naar aanleiding van het openbaren van hun gedachtes en meningen met de dood bedreigd zijn, omdat de bedreigers deze meningen onwelgevallig vinden.quote:Ik vind het tegenovergestelde vreemd. Blijkbaar roept anonimiteit wangedrag op, dus probeer je dat te verbeteren.
Soms stellen mensen weleens een vraag op straat en zeg ik wat terug zonder direct mijn NAW gegevens te verstrekken. Eigenlijk net zoals jij doet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:26 schreef SCH het volgende:
Je gaat op straat toch ook niet zomaar met iedereen in gesprek?
Men houdt zich natuurlijk niet aan de wet, dat is het punt. Maar er valtniks tegen te doen door de anonimiteit.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:19 schreef damian5700 het volgende:
Zolang men zich aan de wet houdt moet men anoniem kunnen communiceren.
jij praat op straatquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Soms stellen mensen weleens een vraag op straat en zeg ik wat terug zonder direct mijn NAW gegevens te verstrekken. Eigenlijk net zoals jij doet.
Je leest slecht. Ik heb het over het recht van privacy; een grondrecht en communicatievrijheid, dat de vrije meningsuiting omvat (artikel 7 Nederlandse Grondwet).quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Men houdt zich natuurlijk niet aan de wet, dat is het punt. Maar er valtniks tegen te doen door de anonimiteit.
Anonimiteit is geen grondrecht en is ook iets anders dan privacy en communicatievrijheid. Je haalt die begrippen door elkaar. Als ik onder mijn eigen naam publiceer, is niet meteen mijn privacy in het geding. Die is pas in het geding als er op een bepaalde manier op gereageerd wordt.
Ik vind het niveau van de communicatie veel belangrijker dan de anonimiteit.
Ik ben ervan overtuigd dat het niveau enorm zal stijgen als de anonimiteit wordt beperkt, dat scheldpartijen en bedreigingen fiks zullen afnemen en er veel prettiger en werkbaarder fora en blogs zullen ontstaan.
Tuurlijk, maar dat recht is niet automatisch. Je kan als website of krant besluiten om geen anonieme reacties te plaatsen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je leest slecht. Ik heb het over het recht van privacy; een grondrecht en communicatievrijheid, dat de vrije meningsuiting omvat (artikel 7 Nederlandse Grondwet).
Wanneer jij iets publicceert heb je vanwege deze principes de mogelijkheid jouw integriteit en indentiteit te beschermen.
De beslissing van een auteur om anoniem te blijven is een aspect van de vrije meningsuiting zoals alle andere beslissingen die met de inhoud van een publicatie te maken hebben.
Ik zeg eigenlijk dat door anonimiteit iedereen aan het internet kan deelnemen zonder te moeten vrezen voor onaangename gevolgen, omdat elke beweging wordt geregistreerd en verzameld wordt voor doeleinden die de persoonlijke integriteit ondermijnen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat recht is niet automatisch. Je kan als website of krant besluiten om geen anonieme reacties te plaatsen.
Maar dat doen websites echt niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat recht is niet automatisch. Je kan als website of krant besluiten om geen anonieme reacties te plaatsen.
We wachten af.quote:
quote:Zeg nou gewoon eerlijk dat jij niet kan leven met de mening van het volk en dat je het liefst een hek om internet wilt, zoals zoveel politici.
Dat kan dus juist neit. Daarom sluiten die bloggers nou juist hun reactiefora.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zeg eigenlijk dat door anonimiteit iedereen aan het internet kan deelnemen zonder te moeten vrezen voor onaangename gevolgen, omdat elke beweging wordt geregistreerd en verzameld wordt voor doeleinden die de persoonlijke integriteit ondermijnen.
Ik heb het hier over de reikwijdte van regelgeving door de overheid op internet. Dat individuele internetgebruikers ervoor kiezen hun reactiefora te sluiten betekent niet, dat hun communicatievrijheid in het geding is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan dus juist neit. Daarom sluiten die bloggers nou juist hun reactiefora.
Je kan het wel ontkennen, maar zo kwam het wel over.quote:
Netzoals dat vroeger bij de kranten, de kritische ingezonden brieven van lezers linea recta in de prullenbak belandden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan dus juist neit. Daarom sluiten die bloggers nou juist hun reactiefora.
Dat dus. Ik had om die reden de indruk, dat het (SCH) om een pleidooi ging voor een wettelijke regeling.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het wel ontkennen, maar zo kwam het wel over.
Want stel 100 websites werken mee aan die ondemocratische methode van jou, dan blijven er nog miljoenen al dan niet miljarden websites en andere communicatiekanalen over, die daar niet aan mee doen.
Dus die methode van jou heeft geen zin.
dank jequote:Op woensdag 23 mei 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet geeft SCH een glaasje water
Nee hoor, dat pleidooi hield ik niet. Ik denk dat het steeds meer die kant uit zal gaan. Ik geef zelf de leiding aan een relatief vrij groot forum en die discussie wordt bij ons al lang en steeds serieuzer gevoerd. Tot nu toe winnen de argumenten rond toegankelijkheid en de angst om de bezoekcijfers te zien dalen het nog maar ik weet niet of dat zo blijft.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat dus. Ik had om die reden de indruk, dat het (SCH) om een pleidooi ging voor een wettelijke regeling.
Zoiets is volstrekt onzinnig, naar mijn mening.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat pleidooi hield ik niet. Ik denk hoop dat het steeds meer die kant uit zal gaan. Ik geef zelf de leiding aan een relatief vrij groot forum en die discussie wordt bij ons al lang en steeds serieuzer gevoerd. Tot nu toe winnen de argumenten rond toegankelijkheid en de angst om de bezoekcijfers te zien dalen het nog, maar ik weet hoop niet dat dat zo blijft.
Want jij weet drommels goed dat weblogs niet vrijwillig met die onzin gaan mee werken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:06 schreef SCH het volgende:
Juist wel. Dat gebeurt nu al en ik schets je de discussie zoals die bij ons gevoerd wordt. Wij hebben nog de mogelijkheid om met (professionele) moderatoren te werken maar dat heeft niet iedereen. En zelfs dan loopt het soms uit de klauw.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Toch blijf ik dit wel een enge opmerking van jou vinden.
[..]
Want jij weet drommels goed dat weblogs niet vrijwillig met die onzin gaan mee werken.
We moeten users elkaar voor rotte vis laten uitmaken, allerlei racistische, communistische taal accepteren, scheldpartijen, bedreigein etc? Dat doen we dus niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:45 schreef JohnDope het volgende:
De discussie bij ons? Over welk forum heb je het dan
En als het verbaal uit de klauwen loopt (dwz kritische vragen/stellingen mbt de overheid), dan moet je zeker maar 'pleisters over mensen hun mond gaan plakken'.
Netzoals de kritische brieven van lezers ook linea recta de prullenbak in gingen.
Dat iedereen zijn mening zo veel geeft op het internet, is gewoon een gevolg dat de burger decennia lang is genegeerd door de WittePolitiekCorrecteElite && OudeMedia en nu kan de burger eindelijk haar mening kwijt op het web, dus dan nemen ze het er van.
Telegraaf, AD en Volkskrant om er maar een paar te noemen hebben beide dat maar al te vaak gedaan "Columnisten" noem je dat..quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:50 schreef SCH het volgende:
[..]
We moeten users elkaar voor rotte vis laten uitmaken, communistische taal, scheldpartijen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |