Tsja Hanneke......nu zit je in een spagaat.....quote:Bron : hannekegroenteman.nl
Beroofd
Waarom kan ik niet slapen van woede als het mij ook eens een keer overkomt?
Je hoort, ziet, leest het dagelijks, en dan vaak nog in nog veel agressievere vorm.
Bij mij kwam er geen mes, geen bedreiging, geen geweld aan te pas.
Het was een flitsende, schone, kleine, maar onverdraaglijke beroving.
In één van de rustigste buurten van Amsterdam, de Watergraafsmeer.
Het overkwam me, rustig in mijn auto zittend, vlak voor een gezellige eetafspraak, mijn spulletjes ordenend na een lange werkdag, alles in mijn grote schoudertas bergend, mobieltje, portemonnee, agenda, fototoestel, make-up, bloesje, rijbewijs, foto’s, iPod, enfin, wat heeft een werkende dame zoal in haar te grote Freitagtas na een lange verre werkdag.
En toen werd de deur aan de passagierskant opengerukt, twee pubertjes met één fiets gristen de tas uit mijn handen en sneller dan de ratten aan de waterkant spurtten ze weg.
Help, toeteren, omstanders hollen ze achterna, de politie komt een kwartier later (“we hadden drie van dit soort overvallen”), ik blijf woedend en ontdaan van mijn politiek-correcte verstand achter. Ik ben banger voor mijn ontembare emoties na dit binnendringen in mijn veilige ruimte dan voor die gastjes, eigenlijk.
Ik kan er niet van slapen.
Het overkomt talloze mensen elke dag in veel heviger vorm. Ik lees het, ik hoor het, ik zie het en ik lig er niet wakker van.
Nu wel, nu het mezelf is overkomen.
Ik ga pas slapen als ik mijn eigen innerlijke beschaving op orde heb.
Kan nog even duren, maar niet te lang.
Overigens: om aangifte te doen moet ik de volgende ochtend bellen.
De agenda van de politie zit al erg vol, misschien is er drie dagen later een gaatje in hun agenda, dan kan ik langs komen.
Inderdaad. Slotje en daaropvolgend de virtuele bestaansbeëindiging.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:45 schreef gelly het volgende:
Maar goed, de zoveelste kloon zie ik al wel.
Zoals de TT nu luidt, is Hanneke zelf de dader van de beroving.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:51 schreef Drugshond het volgende:
TT aangepast, omdat er nog geen signalement is vrijgegeven.
Dat GS die toer op gaat is niet ons pakkie aan ... bewust niet.
Het feit dat jij meteen concludeert dat ik een hele bevolkingsgroep zou haten zegt meer over jou.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:44 schreef gelly het volgende:
Waarom zou je gelijk een hele bevolkingsgroep moeten haten omdat enkele rotte appels daarvan je beroven ? Dat is de simpelheid waar jij je van bedient, geen enkel intelligent persoon zou zo denken.
Hanneke berooft groenteman!quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Zoals de TT nu luidt, is Hanneke zelf de dader van de beroving.![]()
Je ziet ergens een mogelijkheid tot discussie ? Knap.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:51 schreef Drugshond het volgende:
TT aangepast, omdat er nog geen signalement is vrijgegeven.
Dat GS die toer op gaat is niet ons pakkie aan ... bewust niet.
quote:Overigens: om aangifte te doen moet ik de volgende ochtend bellen.
De agenda van de politie zit al erg vol, misschien is er drie dagen later een gaatje in hun agenda, dan kan ik langs komen.
''onze'' politiequote:de politie komt een kwartier later (“we hadden drie van dit soort overvallen”)
quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:59 schreef TsjaTsja het volgende:
In haar eiegn blog schrijft ze :
"ik blijf woedend en ontdaan van mijn politiek-correcte verstand achter."
Dus het waren weer die finnen....yeah right.
Titel politiek correct aangepast......
Altijd lastig als je geloofsartikel je beroofd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:59 schreef TsjaTsja het volgende:
Is dat iets nieuws, een fietsgristen? Iemand van de CU die zich altijd via een rijwiel voortbeweegt.quote:één fiets gristen
Ze geeft dus zelf aan dat het lastig is om politiek correct te blijven als het haar zelf gebeurd. Waarom zouden andere Nederlanders dan wel Politiek correct moeten blijven zoals de politiek wil als zo iets hun gebeurd?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:59 schreef TsjaTsja het volgende:
In haar eiegn blog schrijft ze :
Dus het waren weer die finnen....yeah right.
Titel politiek correct aangepast......
Omdat zij het meer wenselijk achten, dat de samenleving geen splijtzwam wordt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze geeft dus zelf aan dat het lastig is om politiek correct te blijven als het haar zelf gebeurd. Waarom zouden andere Nederlanders dan wel Politiek correct moeten blijven zoals de politiek wil als zo iets hun gebeurd?
moet je eens kijken hoeveel van die "politieke correcte" idioten erg nog rond dwalen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze geeft dus zelf aan dat het lastig is om politiek correct te blijven als het haar zelf gebeurd. Waarom zouden andere Nederlanders dan wel Politiek correct moeten blijven zoals de politiek wil als zo iets hun gebeurd?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:21 schreef Meki het volgende:
Sinds wanneer is deze bron toegestaan ??
bevalt deze bron je niet?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:21 schreef Meki het volgende:
zijn we opeens allemaal wakker ??quote:
quote:In één van de rustigste buurten van Amsterdam, de Watergraafsmeer.
Nee, want al die "anderen" zijn toch maar rechtse mensachtigen. Ik hoop dat dat wijf er een flink trauma aan overhoud.quote:Ik lees het, ik hoor het, ik zie het en ik lig er niet wakker van.
Omdat je eigen onderbuikgevoel niet altijd de beste maatstaf is voor het voeren van beleid. Als je net beroofd bent door een paar Marokkaantjes, dan denk je misschien: "het leger erop af, een razzia houden en alle Marokkanen in de Noordzee droppen!"quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar is niets moeilijks aan. Al wat je hoeft te doen is de mens als individu te beschouwen. Je kunt gerust kut- danwel kanker-Marokkaan zeggen, alswel je gerust kut- danwel kanker-Nederlander kunt zeggen, als je diegene aanspreekt op zijn eigen daden, en niet die van een ander. Of is dat nu heel vreemd?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zwijg toch een keer, idioot.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:21 schreef Meki het volgende:
Ach laat die arme jongen toch, hij heeft ontzettend veel pijn.quote:
Dus de daders waren.......quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:42 schreef TsjaTsja het volgende:
[..]
Tsja Hanneke......nu zit je in een spagaat.....
Ik blijf woedend en ontdaan van mijn politiek-correcte verstand achter.
Het schijnt anders dat ze voornamelijk blanken beroven.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:48 schreef Adelante het volgende:
Tsjah, gelukkig maken de kutmarokkaantjes geen onderscheid: die beroven alles en iedereen, beroemd of niet!
klopt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Omdat je eigen onderbuikgevoel niet altijd de beste maatstaf is voor het voeren van beleid. Als je net beroofd bent door een paar Marokkaantjes, dan denk je misschien: "het leger erop af, een razzia houden en alle Marokkanen in de Noordzee droppen!"
Maar als je dan weer bedaard bent, dan besef je dat er dan ook veel onschuldige Marokkanen slachtoffer worden. En dat het misschien niet zo'n goed beleid zou zijn, wanneer dat in het algemeen ingevoerd wordt. Als je helder denkt, dan pas denk je ook aan alle neveneffecten van bepaald beleid. Als jou zelf net iets is overkomen, dan doe je dat eventjes minder.
hammeke is toch joods?quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Het schijnt anders dat ze voornamelijk blanken beroven.
En omdat ze geconfronteerd word met de werkelijke problemen van de maatschappij en welke groepen voor deze problemen zorgenquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:42 schreef SCH het volgende:
Ze is ontdaan omdat ze beroofd is, is dat zo vreemd?
Nee, het is ironisch, want ze predikt politieke-correctheid maar beseft niet wat dat in de praktijk betekent.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:42 schreef SCH het volgende:
Ze is ontdaan omdat ze beroofd is, is dat zo vreemd?
Idd, ze is uit haar ivoren toren gedonderdquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, het is ironisch, want ze predikt politieke-correctheid maar beseft niet wat dat in de praktijk betekent.
Welnee, ze zal het als een boodschap dat ze niet politiek-correct genoeg was zien.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef Specsavers het volgende:
[..]
Idd, ze is uit haar ivoren toren gedonderd![]()
"Ze zijn immers arm en worden gediscrimineerd bij het zoeken van stageplaatsen", zei de Grande Dame van de VPRO, zonder de daders persoonlijk te kennen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Welnee, ze zal het als een boodschap dat ze niet politiek-correct genoeg was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |