abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53871005
Maatschappij?
South African Airways

Traject?
Amsterdam - Kaapstad via Frankfurt
Johannesburg - Amsterdam via London Heathrow

Vertraging?
Niet echt, misschien een paar minuten wegens drukte op de startbaan.

Vriendelijk personeel?
Wel ok, nepglimlachjes enzo. Gewoon mensen die hun werk doen zoals het hoort.

Lekker eten?
Zowel heen als terug misschien wel de ranzigste (vliegtuig)maaltijden die ik ooit op heb. Maar gelukkig kan ik op heel weinig leven.

Entertainment?
In tegenstelling tot het eten heel goed, zo'n ding in de stoel voor je met een behoorlijk aanbod aan films enzo. Helaas presteerde de walvis die naast me zat op de terugweg het haar scherm alsmede die van mij en mijn buurman te slopen.

Algehele indruk?
Niks te klagen over de maatschappij op het eten na.

Iets over de luchthavens?
Ik was nog nooit voor een tussenlanding op London Heathrow geweest, mijn indruk van dit vliegveld is dat het nogal onderbemand is, met gingantische rijen voor de bagagecheck. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
pi_53880350
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
. Verder heeft Johannesburg een kickass rookhol met relaxte stoelen en bediening zonder dat je je helemaal gek betaalt.
Betalen voor een rookhok ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:24:51 #153
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53881050
quote:
# Iets over de luchthavens?
Mjah Schiphol, wat kan je daar nog over zeggen? KLIA was echt een openbaring, schitterende luchthaven en alles is heel strak geregeld. Shuttle van het ene deel naar het andere is ook best geinig en alles is gewoon heel schoon, modern en heel (dat soort vervoer bijv. zou bij ons nog geen dag intact blijven). Ngurah Rai is weer hele andere koek, eerste aanblik: oud en armoedig vergeken met KLIA en Schiphol. Wel grappig dat de landingsbaan "in zee" is gebouwd. De rijen voor de visa doen oost europees aan en het personeel op de luchthaven hoeft niet te solliciteren voor een prodent reclame. Het verschil tussen Maleisie en Indonesie is enorm als je afgaat op de luchthavens.
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53885932
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Betalen voor een rookhok ?
Nee, niet betalen voor het rookhok. Ik bedoel dat er bediening was en je geen belachelijke prijzen voor een biertje betaalde
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:35:03 #155
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_53889775
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:24 schreef Dos37 het volgende:
Vond je KLIA mooi. Ik vond het echt niets, niets te doen niets te zien. Tuurlijk zag het er strak uit maar vond Singapore veel gaver en mooier, als ik weer naar Australië ga zou ik eerst gaan kijken naar de mogelijkheid via Singapore.
Ik vond KLIA inderdaad heel mooi. Er is een KFC en een Mac om wat te eten als je dat wil en verder weinig tot geen overbodige poespas. Mooie vertrekhal en gates die grotendeels van glas zijn zodat je nog wat naar buiten kan kijken in relaxstoelen, wat wil je nog meer? Als je je verveelt kun je de KL express pakken, sta je na een half uur op KL central.

Ik kom niet voor de winkels of restaurants op een luchthaven dus ik vond dit vliegveld echt helemaal prima.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:14:02 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974050
Maatschappij?
KLM (Royal Dutch Airlines)

Traject?
Amsterdam - Bangkok - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 747-400 COMBI

Prijs
660 Euro

Load factor?
100% (Passagiers dan, vracht heb ik geen gegevens van)

Vertraging?
Op de heenweg keurig optijd vertrokken, de deur dicht stipt om 20.45, en om 12:20, 10 minuten voor Shedule tijd stonden we aan de gate in Bangkok.

Vriendelijk personeel?
Prima, deden wat ze moesten doen.

Lekker eten?
Ik heb van te voren bij het boeken aangegeven een fruitmaaltijd te willen, dat is het enige wat ik uberhaubt kan wegkrijgen in een vliegtuig, warm eten is niet goed voor mijn maag hoog in de lucht. Fruitmaaltijd is prima te doen, en wordt geserveerd voordat de rest vanuit het rijdende karretje krijgt.

Entertainment?
Er zijn overhead schermen, maar dit zijn nachtvluchten, en alleen op de heenweg heb ik mr bean gezien, terug werd ik af en toe wakker en zie je het waar ben je nu kaartje. Voor de rest niets daarvan meegekregen.
That said, eigenlijk is het schandalig van KLM dat ze niet eigen schermpjes in de toestellen hebben, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen die dat wel hebben, omdat dit opzich wel de verveling tegenhoud. Maar ja voor 250 passagiers a 2 kilo een kastje installeren is 500KG extra die niet betaald wordt en wat ook vracht kan zijn aan boord van de combi's....

Algehele indruk?
KLM doet wat het moet doen, heeft aantrekkelijke vliegtijden (mijn belangrijkste reden), en het is gewoon handig om online in te checken en je plaats uit te zoeken zodat je alleen de tas hoeft af te geven. Op zowel Amsterdam als Bangkok kon ik gelijk de tas afgeven, en heb niet moeten wachten, bij China Airlines, Malaysia Airlines of Singapore Airlines sta je altijd in de rij op Schiphol.....

Iets over de luchthavens?
Schiphol blijf ik opzich een mooie luchthaven vinden, is gewoon leuk om op het panoramaterras te lopen, en de faciliteiten zijn prima in orde.
Bangkok nieuwe Airport ziet er opzich goed uit, en scheelt mij gezien de locatie reistijd waar ik moet zijn omdat ik niet meer door de stad hoef, maar gelijk vanaf de busterminal bij het vliegveld naar mijn eindbestemming kan. Vroeger duurde dat 2 uur, nu nog maar 1!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:26:29 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974299
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Phuket - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-300 (Oud model, gaat zeer binnenkort naar Air Asia Vietnam)

Prijs
30 Euro retour inclusief belasting.

Load factor?
Heen 96% (Alles te maken met de crash van one two go)
Terug 60% (Vroege vlucht)

Vertraging?
Optijd opgestegen en geland, zowel heen als terug.

Vriendelijk personeel?
Goed, Engels is onverstaanbaar door de speakers, maar dat heeft alles te maken met het oude vliegtuig...

Lekker eten?
Geen idee, het is 1 uur vliegen, ik heb dan niks nodig.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine.

Algehele indruk?
Degelijke maatschappij, heen bijna helemaal vol maar toch de plaats bij de nooduitgang zodat ik een zee van ruimte had.
Het is wel zo dat je geen zitplaats krijgt toegewezen zodat het een soort free voor all is, maar als je een beetje weet hoe het gaat moet je bij het plaatsnemen in de bus niet doorlopen maar bij de deur gaan staan zodat je, (als je het waard vindt natuurlijk) een goede plaats kan bemachtigen. Soms is het leuk om eraan mee te gaan doen, ligt net aan mijn stemming, anders is achterin altijd nog wel een rij stoelen vrij.

Toch zou Air Asia er verstandig aan doen om zitplaatsen toe te gaan wijzen, op deze manier kan je nog extra inkomsten genereren door premium seats aan te bieden, en krijg je geen duw en trekwerk meer.

Iets over de luchthavens?
Phuket Airport ligt 35-60 kilometer af vanaf de eindbestemming afhankelijk of dat de stad of een dorp aan het strand is, en is daarom relatief duur vanuit de luchthaven naar de eindbestemming, al valt 400 THB, 8 euro voor Europese begrippen reuze mee.
Phuket Airport ziet er vrij oud uit, en doet zou best een facelift mogen gebruiken, maar dat zou betekenen dat het vliegveld tijdelijk dicht moet, en dat is toerismetechnisch niet handig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:52:12 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53974696
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur

Vliegtuig
Boeing 737-300

Prijs
35 Euro

Load factor?
90%

Vertraging?
2 uur omdat mijn originele vlucht gecancelled was, 1,5 uur extra omdat mijn nieuwe vlucht vertraagd was. Ik had beter een nog latere vlucht kunnen nemen, die was eerder in KL dan de eerdere vlucht.
(Je mag overigens niet wisselen omdat ik nu vloog met Thai Air Asia, en de andere Air Asia Malaysia was.

Vriendelijk personeel?
Ging, slecht verstaanbaar en oud vliegtuig, mijn voorkeur gaat ook uit naar Air Asia Malaysia, welke beter zijn.

Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine en 3 plekken voor mjizelf, een beetje defensive seating helpt altijd om een beetje goede plaats te houden. (Gewoon achterin op een middenseat in een rij van 3 gaan zitten, tas op de windowseat neerleggen, en er zal niemand uit zichzelf op de gangpadplek gaan zitten zolang er andere plekken beschikbaar zijn met mensen die wel netjes aan het raam zitten, tevens zullen 2 mensen die samenreizen ook mijn rij stoelen niet uitkiezen. (Is gewoon leuk om mensen een keus te zien maken).

Algehele indruk?
Oke, jammer dat het geen Air Asia Malaysia was, maar de originele vlucht zat 30% vol, dus zetten ze dat vliegtuig liever in op een andere wel winstgevende route, vandaar de vertraging...

Iets over de luchthavens?
KLCC (Low Budget Terminal) ligt nog 15 minuten vanaf KLIA vandaan, en voordat je dan met de trein in de city bent ben je 45-60 minuten verder. KLCC is overigens verder prima en voldoet.


Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Singapore - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-300

Prijs
28 Euro retour inclusief belasting.

Load factor?
34%

Vertraging?
10 minuten te vroeg opgestegen, 30 minuten te vroeg geland. In de arrival hal met mijn tas 5 minuten voor schema aankomsttijd.

Vriendelijk personeel?
Prima, met een light load is er meer tijd voor interactie met de passagiers.

Lekker eten?
Alleen een flesje water gekocht, voor de rest had ik alles bij me.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine. (Die ik nu al een aantal keer gelezen had).

Algehele indruk?
Ik had deze vlucht specifiek uitgekozen omdat dit altijd een rustige vlucht is, zodat er geen duw en trekwerk om aan boord te komen is. Sterker nog, we waren zo vroeg dat iedereen ook bleef zitten totdat ze vroegen of mensen nu eindelijk wilden boarden...
Al doe Air Asia er verstandig aan om de frequentie terug te gooien naar 3x per dag zodat de loads beter verspreid zitten, want met deze loadfactor moet er geld bij.

Iets over de luchthavens?
Singapore blijft een mooie luchthaven, free internetterminals. Helaas vloeistoffencontrole aan de gate zodat je niet ongesealed drinken aan boord kan nemen. Aan de andere kant, het waren schappelijke mensen van de beveiliging en waren tenminste menselijk, in tegenstelling tot de G4S of Trigion mafkezen in Nederland.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_54028388
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:01:47 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_54028533
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Iemand ervaringen met ArkeFly met een 767 naar Curacao?
Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_54028620
Maatschappij?
Scandinavian Airlines

Traject?
Sint Petersburg - Amsterdam

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?
Ja

Lekker eten?
Weet ik niet - zie verderop

Entertainment?
Geen

Algehele indruk?
Niet al te best. Ik had alleen maar roebels en flinke dorst, maar ondanks dat ik net uit Sint Petersburg kwam gevlogen, mocht ik niet met roebels betalen. In Kopenhagen moest ik overstappen, maar de overstap was zo krap, dat ik ook daar geen tijd had om evt te pinnen en wat te kopen. Vervolgens bleek in Amsterdam dat alle koffers van mensen die ook uit St.P kwamen, nog in Kopenhagen stonden. Zouden de volgende dag worden gebracht, wat uiteindelijk na 2 dagen werd...

Iets over de luchthavens?
Erg lange wachttijd op Pulkovo en vliegveld Kopenhagen is groot!
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_54028637
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Nog nooit met Arkefly gevlogen, maar hou maar vast rekening met vertraging
Waarom?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:19:40 #163
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_54028871
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:07 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:

[..]

Waarom?
Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_54029497
Liever op de grond dan in de lucht toch?

We zitten een beetje naar reizen naar Curacao te kijken rond de voorjaarsvakantie. Alleen bij Kras.nl vliegen ze volgens mij alleen met ArkeFly. Iemand die een touroperator weet die alleen met de KLM naar Curacao vliegt?
pi_54030447
Net een optie genomen op een KLM vlucht naar Curacao.
Alle economy stoelen zaten al vol. Nu hebben we een zogenaamde "L" stoel. Wat houd dat in? Die zijn 196 euro duurder dan normale stoelen.
pi_54030469
Zelfde stoel, alleen een andere boekingsklasse en dus duurder
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54030502
Wat zijn de extra's dan?
pi_54030653
Geen. Wat thetallguy zeg, je hebt gewoon dezelfde stoel maar dan voor een hogere prijs. Volgens mij krijg je in L wel 100% miles.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_54030668
Niks

L is gewoon een ander Economy tarief wanneer alle Y stoelen al uitverkocht zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54031274
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Niet om je bang te maken. Maar hun toestellen staan regelmatig stuk aan de grond, waardoor het hele schema in de soep loopt.
Het is niet zozeer dat hun toestellen vaker kapot gaan dan bij andere maatschappijen, echter als er wat gebeurd, hebben ze te weinig toestellen om de problemen op te vangen en zijn de gevolgen groter...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54038212
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:05:47 #172
45833 crew  Fogel
pi_54039775
Voor dat soort vragen kan je beter hier terecht: [Centraal] Vragen over vliegen #3
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_54043406
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 19:54 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Toch niet die optie met de KLM genomen. We gaan nu met Martinair (767-300). Ze vroeg of we economy of comfort class wilde vliegen. Het verschil was 49 euro per persoon. Er is geboekt voor de economy class maar ik kan het altijd nog upgraden.
Wat houd dat verschil bij Martinair in?
Volgens mij iets meer beenruimte en een dvd speler. Kan er naast zitten hoor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 01:35:07 #174
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_54126205
Maatschappij?
Air Arabia

Traject?
Sharjah - Yerevan - Sharjah

Vliegtuig
Airbus A320

Prijs
Ik meen omgerekend om en nabij de 200 euro p.p.

Vertraging?
Nee, niet veel in elk geval

Vriendelijk personeel?
Heel behoorlijk

Lekker eten?
Ja, heb een heerlijk broodje met geroosterde groenten genomen en het was nog goed geprijsd ook.

Entertainment?
Nee, maar de vlucht duurde ook maar enkele uurtjes.

Algehele indruk?
Uitstekende maatschappij met hele interessante bestemmingen in het Midden Oosten en Azië.

Iets over de luchthavens?
Het vliegveld van Sharjah is in tegenstelling tot dat van de buren (Dubai en Abu Dhabi) een troosteloze boel. Wel lekker klein. Zvartnots, het vliegveld van Yerevan heeft een mooi nieuw gedeelte waar je als eerste aankomt. Het oude deel is een beetje troosteloos maar wel goed onderhouden. Aardig detail voor als je moet wachten voor vertrek, er is gratis wifi
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_54595736
Maatschappij?
KLM (Royal Dutch Airlines)

Traject?
Amsterdam - Hong Kong

Vliegtuig
Boeing 747-400

Load factor?
Prop vol, door staking van Air France, waren een hoop fransen overgeboekt naar deze vlucht van KLM.

Vertraging?
Keurig op tijd.

Vriendelijk personeel?
Jahoor, goed te doen.

Lekker eten?
Avond eten weet ik niet meer. Wel het ontbijt. Lekker volkoren broodje met oude kaas, even in de oven , was zo lekker dat ik er nog eentje gevraagd heb, en gekregen !

Entertainment?
Mwa, van die schermpjes boven het hoofd. Dus niks te kiezen. Dus maar afwachten welke films. Dus kreeg ik Spiderman , en Harry Potter , voor mijn kiezen. MrBean´s Holliday was wel grappig

Algehele indruk?
Helemaal vol is een vliegtuig niet echt prettig te noemen. Zeker gezien mijn lengte van 1,97. Maar goed, ik heb het overleefd.

Iets over de luchthavens?
Over Schiphol is nu wel genoeg gezegd. Hong Kong airport is wel goed te doen. Vind het wel een prettige luchthaven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_54595814
Maatschappij?
PAL, Philippine Airlines

Traject?
Hong Kong - Manila

Vliegtuig
Boeing 747-400

Load factor?
Nah, als ik moet inschatten misschien 25 %

Vertraging?
PAL staat bekend als, Plane Always Late, maar ditkeer netjes op tijd.

Vriendelijk personeel?
Jahoor, goed te doen.

Lekker eten?
Lunch/snack. Was rijst met een prutje, broodje erbij, prima !

Entertainment?
De Krant, tis ook maar een vlucht van 2 uurtjes.

Algehele indruk?
Gewoon goed.

Iets over de luchthavens?
PAL vliegt op de nieuwe Centennial terminal. DIt is wel een verademing t.o.v. de oude lucht haven van Manila, waar alle andere airlines op vliegen. Ik geloof dat 3 jaar geleden al, alle vluchten op deze terminal hadden moeten vliegen. Maar ik denk dat er nog wat plakjes geld her en der uitgewisseld moet worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_54596607
Maatschappij?
Blue1

Traject?
Amsterdam - Helsinki v.v.

Vliegtuig
Heen: MD90
Terug: Avro RJ 85

Prijs?
¤ 138,00

Load factor?
Heen (wo): < 50%
Terug (zo): 100%

Vertraging?
Geen

Vriendelijk personeel?
Ja

Lekker eten?
Geen idee, alleen water gekocht, 1,50 voor een halve liter.

Entertainment?
In-Flight magazine, echter slechts gedeeltelijk in het Engels.

Algehele indruk?
Ziet er allemaal goed verzorgd uit, vriendelijk personeel, redelijke beenruimte, duidelijk waar voor je geld.

Iets over de luchthavens?
Het vliegveld van Helsinki ligt iets meer dan 30 minuten buiten het centrum, maar er rijdt om de 20 minuten een bus van en naar het vliegveld.
  donderdag 15 november 2007 @ 23:43:31 #178
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_54639211
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef unagii het volgende:
Entertainment?
In tegenstelling tot het eten heel goed, zo'n ding in de stoel voor je met een behoorlijk aanbod aan films enzo. Helaas presteerde de walvis die naast me zat op de terugweg het haar scherm alsmede die van mij en mijn buurman te slopen.
Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!
pi_54645541
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:43 schreef WebForce het volgende:

[..]

Schijnt dat je daarvoor veel geld kan terugvragen!
Waarvoor.. Dat het scherm het niet deed? Ik heb nlk heen en terug daar last van gehad naar Jordanie..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_54645657
voucher van $50 dollar te besteden bij een volgende vlucht krijg je dan weleens ofzo
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_54653537
# Maatschappij?
KLM
# Traject?
Manchester - Amsterdam - Manchester
# Vertraging?
Nope, kwamen zelfs op weg naar Amsterdam een kwartier eerder aan
# Vriendelijk personeel?
Ja...super. Ik liep op dat moment met krukken vanwege een blessure aan mijn knie. Er werd aangeboden me met een karretje naar de gate te brengen. In het vliegtuig bleek dat ik bij de nooduitgang zat, en dat mocht niet aangezien ik niet 100% mobiel was. De stewardess vond dit zo zielig voor mij, aangezien die plekken extra beenruimte hebben die ik goed kon gebruiken, dat ze allemaal mensen van plaats heeft veranderd zodat een vriendinnetje van mij en ik naast elkaar konden zitten. We zaten namelijk eerst niet naast elkaar omdat we vrij laat hadden ingecheckt.
# Lekker eten?
Kregen pinda's en koekjes
# Entertainment?
niets, vlucht was dan ook maar een uurtje.
# Algehele indruk?
Ik ben fan van KLM. Na een paar keer Met Jet 2 dit traject te hebben gevlogen, wat een baggermaatschapij is dat....KLM rules.
# Iets over de luchthavens?
In Manchester ga je via een andere terminal als je met klm vliegt dan als je met een budgetmaatschappij vliegt, en dit verschilt aanzienlijk! De terminal van de 'gewone' vliegmaatschappijen is veel mooier, mooie winkels, starbucks, super
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:59:21 #182
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_54661491
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
voucher van $50 dollar te besteden bij een volgende vlucht krijg je dan weleens ofzo
Iemand vertelde mij dat hij $150 had gekregen in de vorm van een check! Maar dat zal aan de vliegmaatschappij liggen , was ook een erg lange vlucht...
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 22:25:16 #183
45833 crew  Fogel
pi_54662213
Maatschappij?
Heen:
Blue Line (ingehuurd door Widerøe omdat deze vlucht eigenlijk door een Dash8-Q400 uitgevoerd zou worden)
Lufthansa Cityline
Spanair

Terug:
Spanair
SAS Norge
SAS Norge

Traject?
Trondheim-Kopenhagen-Munchen-Valencia
Valencia-Madrid-Oslo-Trondheim (maar eigenlijk zou dat Valencia-Hamburg-Oslo-Trondheim zijn)


Prijs
Zo'n 550¤, waar nog 300 bij kwam omdat ik mijn planning omgooide.

Vertraging?

Alleen de vluchten die door SAS uitgevoerd werden hadden 15 en 45 minuten vertraging (maar daar moet je bijna vanuit gaan met de SAS...)

Vriendelijk personeel?
Geen klachten.

Lekker eten?
Bij Blue Line een Widerøe ontbijt (yoghurt, mûsli, sinaasappelsap, broodje met vleesbeleg en koffie).
Bij Lufthansa en Spanair een broodje en wat drinken (beiden kwamen twee maal met frisdrank langs).
Op de terugweg niks bij Spanair, maar dat was een vlucht van 33min.
Bij de SAS een warme chiabata met kaas en salami en blik bier gekocht en op de laatste vlucht een kop thee gekregen.

Entertainment?
De verschillende inflight magazines, het uitzicht.

Algehele indruk?
SAS moet een keer een klok kopen...
Verder alles wel OK.

Iets over de luchthavens?
Trondheim, Kopenhagen en Oslo: zie eerdere posts
Munchen: efficient
Valencia: klein maar OK. Vriendelijk en behulpzaam personeel bij de Spanair ticket desk (waar ik een uur voor vertrek nog een ticket kocht om een dag eerder thuis te kunnen zijn - was slechts 300!)
Madrid: lastig om dingen te vinden, weinig overzichtelijk, slechte keuze in de restaurants in terminal2.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 26 november 2007 @ 20:05:58 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54853397
Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Prague - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-700 NG

Prijs
62 Euro retour inclusief belasting

Load factor?
Heen 44%
Terug 98% (maar 1 vlucht op zondag)

Vertraging?
Heen 25 minuten te vroeg geland, na ook 10 minuten te vroeg vertrokken te zijn. Helemaal eerlijk zijn ze dan ook niet met de vluchtschema's, er wordt 1 uur en 30 minuten berekend, terwijl het maar 1 uur en 5 minuten vliegen en 10 minuten rijden op de start en landingsbaan is...
Terug ondanks 20 minuten te laat vertrek en 15 minuten in de wachtrij slechts 5 minuten te laat geland

Vriendelijk personeel? Mooi Personeel
Ze hebben over het algmeen mooie stewardessen in dienst, al was er op de terugvlucht 1 model zeecontainer bij... Piloot gaf op de heenweg veel informatie tijdens de vlucht.

Lekker eten?
Geen idee, het is iets meer dan 1 uur vliegen, ik heb dan niks nodig.

Entertainment?
Een Raamplaats, en een inflight magazine.

Algehele indruk?
Blijft een goede maatschappij, en je krijgt tenminste stoelnummers bij het inchecken zodat er geen boardingscrum ontstaat. Je kunt online inchecken, echter als je dan wil aangeven waar je wilt zitten moet je bijbetalen, anders wordt er zelf een plaats aangewezen.
Uiteraard snap ik dat er inkomsten kunnen worden gerealiseerd uit stoelkeuze, maar bij het inchecken moeten plaatsen zonder extra beenruimte gewoon vrij uitkiesbaar zijn.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam is bekend, Sky Europe gebruikt 4 incheckbalies voor 2 vluchten, allezins redelijk zodat je niet te lang hoeft te wachten voordat je kunt inchecken.
Terug op Praag was het erg druk, echter ze hebben ook een balie voor alleen handbagage, ideaal en daar staat geen rij.
Je kunt proberen daar met je koffers in te checken, echter je krijgt dan wel je boardingpass, maar moet dan alsnog in de rij staan om je bagage af te geven.
Zo leren die maffe Italianen het tenminste af om ongeoorloofd deze rij te gaan gebruiken (Het deed wonderen met de rij toen bekend werd dat het toch niet werkte met bagage in de handbagagerij te gaan staan).

De vloeistofregels zijn klaarblijkelijk veranderd, ten eerste werd er zowel op Schiphol als Praag niet gevraagd om de vloeistoffen apart aan te leveren, mocht gewoon in de tas blijven, konden meerdere mensen het flesje water in Amsterdam gewoon in het bakje leggen en werd gechecked en kon mee aan boord woden genomen.
Niet dat ik de vloeistofregels iets vindt toevoegen aan de veiligheid overigens, het geeft alleen wat extra inhoud aan het bericht dat ik las op luchtvaartnieuws dat de nieuwe EU security regels niet overal even strict worden nageleefd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 20:27:50 #185
45833 crew  Fogel
pi_54853913
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1025675/2/100#54853397]maandag 26 november 2007
De vloeistofregels zijn klaarblijkelijk veranderd, ten eerste werd er zowel op Schiphol als Praag niet gevraagd om de vloeistoffen apart aan te leveren, mocht gewoon in de tas blijven, konden meerdere mensen het flesje water in Amsterdam gewoon in het bakje leggen en werd gechecked en kon mee aan boord woden genomen.
Niet dat ik de vloeistofregels iets vindt toevoegen aan de veiligheid overigens, het geeft alleen wat extra inhoud aan het bericht dat ik las op luchtvaartnieuws dat de nieuwe EU security regels niet overal even strict worden nageleefd.
Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.

Zal zo eens kijken of ik de bron nog kan vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 26 november 2007 @ 20:54:14 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_54854677
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik las vandaag iets in een Noorse krant dat er een proefproject aan de gang is in Praag, en indien dat geslaagd is, wordt het ook in Noorwegen ingevoerd. Dan mag je inderdaad gewoon je vloeistoffen meenemen, want de scanner 'ziet' gewoon de gevaarlijke vloeistoffen.

Zal zo eens kijken of ik de bron nog kan vinden.
Ben wel benieuwd naar de bron. Overigens, in bijvoorbeeld Israel mag je wel gewoon vloeistoffen mee aan boord nemen, de scanners daar zijn ook toegerust op het controleren op vloeistoffen, maar belangrijker, de mensen die erachter staan zijn ook beter getrained hierin. (En toen mijn flesje shampoo als verdacht werd aangemerkt moest deze dan ook door een andere speciaal toegeruste scanner).
En DAT is het probleem in de EU, zolang je G4S, Trigion en dat soort maatschappijen met medewerkers die niet goed genoeg getrained zijn bij de securitycontroles neerzet moet je wel dit soort belachelijke maatregelen als vloeistofbeperkingen nemen. (Want ze ontdekken niet de gevaarlijke stoffen an sich, ze limiteren gewoon de hoeveelheid die je in theorie mee aan boord kan nemen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 21:55:28 #187
45833 crew  Fogel
pi_54856470
Ik vind alleen een link in het Deens http://turengaartil.dk/nyheder/article43320.ece, daar schiet je waarschijnlijk weinig mee op.
Samenvatting: Het systeem heet Emili 1, en is onder leiding van de Duitse onderzoeker Norbert Klein ontwikkeld. Het systeem baseert zich op microgolfstraling, kan onderscheid maken tussen zuren, springstof en normale door mensen te nuttigen dranken. Het wordt nu uitgetest op Praags internationale vliegveld Ruzyne (maar dit is geschreven zodat het opgevat kan worden als 'het gaat getest worden binnenkort' of 'het wordt momenteel getest', in het Noorse artikel wat ik nu niet kan vinden spraken ze duidelijk erover dat het nu al getest werd).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 29 november 2007 @ 16:16:37 #188
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_54921965
Maatschappij?

Lufthansa (uitgevoerd door Eurowings)

Traject?
Düsseldorf - Boedapest (16-11) en terug (19-11)

Prijs?
99 euro all in retour.

Vertraging?
Nee.

Vriendelijk personeel?
Ja, op de terugweg ook een spraakzame captain die van alles vertelde over de turbulentie die inderdaad zeer hevig was.

Lekker eten?
Broodje kaas of ham, zowel op de heenvlucht (12.00 uur) als de terugvlucht (20.00 uur). Niets mis mee. Verder Koffie, thee, vruchtensap, wijn, en bier gratis. Je mag twee drankjes kiezen bij je broodje.

Entertainment?
Nee of het moest de turbulentie op de terugweg zijn...

Algehele indruk?
Uitstekend. Het toestel op dit traject is te klein voor standaard trolley-handbagage (kan niet in de overhead lockers), maar die mag je gewoon meenemen naar het toestel (het is te klein om aan de slurf te staan) en dan laden ze het in het ruim. Bij aankomst kun je dan je bagage van een kar bij het vliegtuig direct weer oppikken voordat je in de bus stapt. Prima systeem als je alleen handbagage hebt .

Iets over de luchthavens?
Wat is Düsseldorf toch een heerlijke luchthaven. Zelfs als het er vrij druk is, straalt alles een prettige rust uit. Geen lawaai van muziek en dergelijke die in NL altijd alles verpest. Om te parkeren gebruiken wij altijd Q-park, dan word je met een busje van het parkeerterrein naar de terminal gebracht en opgehaald en volgens mij gaat dat vaak nog sneller dan wanneer je zelf naar de parkeergarage moet lopen.
De luchthaven Boedapest is verrassend klein, wel vrij uitgebreide tax-free (Hongarije zit nog niet in Schengen en er was ook nog paspoortcontrole). Inchecken kan voor Lufthansa ook bij de automaat en dat gaat snel en makkelijk.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:18:52 #189
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_55044398
Maatschappij?
Ryanair

Traject?
Charleroi - Ciampino (30-11) en Ciampino - Charleroi (3-12)

Prijs?
76 euro inclusief creditcard en bagagekosten voor 2 personen

Vertraging?
Op de heen- en terugweg een dik uur.
Op de heenweg zei de piloot dat door de mist er gewacht moest worden, en op de heenweg zeiden ze doodleuk dat de luchthavenleiding in Ciampino te traag reageerde op hun meldingen.

Vriendelijk personeel?
Normaal, zoals altijd.

Lekker eten?
Op de heenweg een ciabatta ham/kaas/tomaat besteld, dat was een verrassing. Verder nog een blikje red Bull.

Entertainment?
De lucht, Walloniers en mijn vriendin naast me.

Algehele indruk?
Ryanair is gewoon degelijk en voor zo`n geld mag je niet klagen.
Wat me wel verbaasde was het feit dat de Prioriy boarders als eerste mocht inchecken, een bus instapten richting het vliegtuig, maar dat ze doodleuk de normale passagiers hier bijplaatsten, zodat van Priority niet echt sprake was. Wazig. En als je dan nog eens ziet wat mensen als handbagage inchecken; daar word je ook niet vrolijk van.

Iets over de luchthavens?
Charleroi is klein en de mensen zijn niet de behulpzaamste, maar daar vecht je je wel doorheen.
Ciampino is klein, druk, en de vertrekhallen zijn veels te klein voor de massa vluchten die ze daar moeten verwerken. Het is wel een van de weinige luchthavens die makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer.
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 22:52:45 #190
45833 crew  Fogel
pi_55046650
Maatschappij?
KLM Cityhopper

Traject?
Trondheim-Amsterdam-Trondheim

Prijs?
Bij elkaar ongeveer 550¤, waarvan iets onder de 300¤ voor mij en ruim 250¤ voor mijn dochter (2.5 jaar).

Vertraging?
Nee, alles op tijd. Op de heenweg zat ik zelfs al 14 minuten na scheduled time in de trein, zelfs al waren we op de Polderbaan geland. Heb zelfs tijd gehad om tussendoor een kroketje te pakken!

Load factor?
Heen 100%
Terug meer dan 100%, twee mensen hebben zich vrijwillig gemeld om de volgende vlucht te pakken en kregen 150¤ in vouchers ieder.
Voor de kenners: zijn deze bedragen naar beneden bijgesteld de laatste tijd? Ik kreeg een poos terug nog 350¤ voor Amsterdam-Oslo, wat korter is dan Amsterdam-Trondheim (en daarbij had ik maar iets meer dan 2 uur vertraging, terwijl deze mensen 1 nacht en totaal 13.5u later konden vertrekken).

Vriendelijk personeel?
In de vliegtuigen: Vriendelijk en voor de afwisseling Nederlands, zowel heen als terug!
Op de grond: in Trondheim mogen ze wel eens op servicecursus gestuurd worden... dezelfde maatschappij is handling agent voor Norwegian (low-cost) en KLM, maar volgens mij hebben ze niet helemaal door dat ze als 'gezicht van de KLM' zich fatsoenlijk(er) moeten gedragen.
Op Schiphol ben ik geholpen door een vriendelijke dame, zoals het hoort.

Lekker eten?
Vier stukjes brood ingepakt als een dubbele driehoek. Op de heenweg pastrami met 'iets' op bruin brood en een soort van kaas met bieslook op wit brood. Op de terugweg ham met pesto op bruin brood en een of andere tomaat/paprika drap op wit brood.
De stukjes brood met vlees waren lekker, en mijn dochter vond de kaas ook lekker. De tomaat/paprika was smerig.
De mini-stroopwafels smaakten weer prima.

Entertainment?
Naar buiten kijken en proberen mijn dochter te overtuigen dat ze moet gaan slapen (en nee, ze heeft geen herrie gemaakt tijdens de vlucht, ze heeft zelfs tegen een ander kind wat wel zat te krijsen gezegd dat ie stil moest zijn).

Verder was het op de terugweg wel grappig om te horen dat de stewardess zo subtiel mogelijk een man probeerde duidelijk te maken dat hij te dik was om bij de nooduitgang te zitten en dat hij met andere passagiers van plek moest wisselen...

Algehele indruk?
Algehele indruk is prima, maar er zijn een paar punten waar ik me normaal gesproken niet aan zou storen wat ik nu toch irritant vond (omdat ik het nooit nodig heb, want ik slaap niet in vliegtuigen en ik vlieg vaker zonder dan met kinderen). Op de heenweg hadden ze geen kussens (wel een deken) en op de terugweg geen dekens en geen kussen. Dat was erg jammer want het was de bedoeling dat mijn dochter zou slapen, en dat is nu eenmaal wat comfortabeler met een kussen en deken. Verder hadden ze op de terugweg geen rietjes, wat erin resulteerde dat een kwart beker met appelsap over mijn broek heen ging omdat mijn dochter de beker uit haar handen liet vallen (ja, dat is de fout van mijn dochter en niet van de KLM, maar rietjes horen toch echt wel in de 'bar'trolley te zitten). Ook waren er geen kleurplaten of ander soort van vermaak voor kinderen op zowel de heen als terugweg, iets waar SAS veel beter in is (voor de oplettende lezer, ja ik zei iets positiefs over SAS... )

Iets over de luchthavens?
Trondheim en Schiphol, zie vele eerdere posts

[ Bericht 5% gewijzigd door Fogel op 04-12-2007 23:33:25 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_55048756
quote:
[b]Op dinsdag 4 december 2007 22:52 (voor de oplettende lezer, ja ik zei iets positiefs over SAS... )
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 5 december 2007 @ 17:08:08 #192
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_55061129
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Parijs - Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737

Prijs
Gratis (werk)

Vertraging?
10 minuten maar op tijd in Parijs en terug

Vriendelijk personeel?
Heel behoorlijk

Lekker eten?
Lekker gratis broodje (heenweg), Biertje en broodje op de terugweg

Entertainment?
KLM magazine

Algehele indruk?
Uitstekende maatschappij

Iets over de luchthavens?
Schiphol is natuurlijk fantastisch, de Gaulle is in het Schengen gedeeltje nogal beperkt en extreem duur... Wel een mooi gebouw
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:14:11 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55449942
Maatschappij?
Easyjet Switserland

Traject?
Amsterdam - Geneva - Amsterdam

Vliegtuig?
Airbus 319

Prijs?
¤ 65

Loadfactor?
Heen 77% (120 passagiers, 156 mogelijke plaatsen)
Terug 76% (118 passagiers, 156 mogelijke plaatsen)
Wat dat aangaande had ik beter met KLM kunnen vliegen, slechts 43 passagiers in een fokker 100 naar Amsterdam, iedereen 2 plekken voor zichzelf.

Vertraging?
30 minuten vertraging door het De-icen van het vliegtuig, maar dat kwam meer door de traagheid (of was het zorgvuldigheid) van de Menzies De-icers op Schiphol? (Maar beter zekerheid dan dat je tijdens de vlucht er achter komt dat het toch niet helemaal goed is).

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op aan te merken, bij Easyjet Switserland werken toch een ander soort type mensen dan Easyjet uit de UK...

Lekker eten?
Ginger ale (frisdrank) is een lekker drankje, en komt in handig 15 cl blikjes, en dat is voldoende voor een vlucht van 1,5 uur.

Entertainment?
Beide keren een raamplaats, en hoewel bij het opstijgen snel in het wolkendek verdwenen te zijn, kon je onderweg toch voldoende zien.

Algehele indruk?
Terug een chaos voor de security controle op Geneva Airport, heel druk, en de rijen stonden om de winkels heen, ik had voldoende tijd, maar je ziet veel mensen stressen die een andere vlucht hebben wat geen fijne indruk geeft, maar daar kan Easyjet niet heel veel aan doen.
Waar ze wel wat aan kunnen doen is de boardingprocedure, die gaat chaotisch omdat iedereen als eerste naar binnen wil, (een mens zal nooit veranderen), en doordat ze de eerst A, dan B, dan C naar binnen laten gaan ontstaat er veel oponthoud, het geven van stoelnummers zoals bijvoorbeeld Sky Europe doet geeft een veel rustiger boardingspatroon omdat je niet hoeft te 'vechten' voor een stoel.

Iets over luchthavens?
Vanaf Geneve is publiek transport met de bus of trein naar het centrum goed (en goedkoop, dat is dan ook het enige wat relatief goedkoop is), geregeld.
Gezien ik nu vanaf de A-terminal in Geneva moest vertrekken met 11 gates en 2 poortjes stonden er erg lange rijen. Dat was op Schiphol aanmerkelijk beter geregeld op de H-terminal, ik had daar slechts 1 persoon voor mij, eindelijk hebben zij daar 4 scanners open, in plaats van de vroegere 2.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:10:10 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56136891
Maatschappij?
Ryanair

Traject?
Eindhoven - (London) Stansted - Eindhoven

Vliegtuig?
Boeing 737-800

Prijs?
¤16,50

Loadfactor?
Heen 61% (116 passagiers, 189 mogelijke plaatsen)
Terug 86% (162 passagiers, 189 mogelijke plaatsen)
En toch zat het heen krap omdat Ryanair het nodig vond om in totaal 11 rijen af te blokken, 7 voor, en 4 achter.

Vertraging?
Zowel heen als terug optijd vertrokken en 10 minuten voor sheduled aankomsttijd geland.

Vriendelijk personeel?
Tja, niet echt eigenlijk, ik weet niet waarom ze 'stewardess' worden, want ze zijn gewoon niet vriendelijk, kortaf, en onverstaanbaar met hun Iers accent.

Lekker eten?
Ik heb niks genomen, 40 minuten in de lucht kan ik wel zonder. Mijn co-passagier had wel koffie, 3 euro, betaald met 5 euro met de garantie dat wij de 2 euro later terug zouden krijgen. Pas na herhaaldelijk aandringen kwam later in de vlucht de 2 euro over de brug.

Entertainment?
Beide keren in het midden, co-passagier vliegt niet zo vaak en wilde graag bij het raam zitten.

Algehele indruk?
Priority boarding is opzich wel okee, ik had online ingechecked en kon zowel op stansted als eindhoven gelijk naar binnenlopen bij aankomst van de gate en zo nog een beetje een plaats kiezen.
Wel kunnen de medewerkers op cursus voor vriendelijkheid, want low-cost betekend niet perse dat je de mensen ook als low-class moet behandelen.

Iets over luchthavens?
Eindhoven is fijn en klein, in de woonwijk zanderij of iets dergelijks kan je prima gratis parkeren, en vandaar de bus (3 haltes) of 15 minuten lopen.
Stansted is toch een stuk moderner dan zoals ik het mij herinner, bij de ingang van de security check moest een passagier voor mij zijn fotocameratas in een tas bij de andere bagage proppen (1 bag rule), letterlijk 5 meter verder werd hij bruut toegesproken dat hij het 'seperate' op de band moest leggen.... (Dat je wilt voorkomen dat er rijen ontstaan doordat er veel handbagage wordt meegenomen snap ik, dat je de 10 kilo regel met een weegschaal exact na-checked vindt ik al zielig, maar iemand de toegang weigeren, deze alles bij elkaar laat stoppen en dan bij de daadwerkelijke check 5 meter verder het er weer uit laat halen is gewoon doorgeslagen regelgeving en slaat echt helemaal nergens op).
Wel een voordeel dat ze voldoende scanners open hadden en je achter de security check voor normale prijzen ( 1 pond) een flesje water of cola kan kopen welke je gewoon bij je kan houden, ook zijn er genoeg winkels om een beetje rond te wandelen alvorens je naar de gate moet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56141297
Maatschappij?
Jet Airways

Traject?
London Heathrow - Mumbai - Goa
en
Chennai - Brussel

Vliegtuig?
Boeing 777, 737
Airbus 340 (meen ik)

Prijs?
Eur. 800 zoveel

Loadfactor?
Vol

Vertraging?
Op de heenreis wat vertraging, nog nooit een vlucht naar of uit India gehad die op tijd was trouwens. En ik denk dat dat geen toeval is
Op de terugreis ruim een uur vertraging.

Vriendelijk personeel?
Ja, omdat beide vluchten nachtvluchten waren verder weinig van gemerkt.

Lekker eten?
Ach, 't is eten he. Minder erg dan gebruikelijk. Keuze tussen veg en non-veg, veelal ook iets 'westers' en iets ' Indiaas'. Doen ze goed.

Entertainment?
Voor de transatlantische vluchten gebruikt Jet fonkelnagelnieuwe toestellen. Perfect dus.

Algehele indruk?
Efficiente luchtvaartmaatschappijen, ontelbare klassen beter dan India Airlines, de vliegende bus die bijna uit elkaar dondert (als ze je reservering niet ' per ongeliuk' laten vervallen zodat hun achter-acher-achter-broer meekan......). Kortom: een aanrader: frisse nieuwe toestellen, prima luchtvaartmaatschappij. Meer beenruimte dan ik gewend was ook. Ook is de 2-4-2 configuratie in de Airbus prettig (ipv 3-4-3 in Boeings)
Grappig is wel dat ze eigenlijk toestellen met extra bagageruimte moeten bestellen, want handbagage schijnt een ruim begrip te zijn bij Indiers Erg ruim
Business class op de terugweg was nagenoeg leeg, terwijl economy volgeboekt was. Da's dus niet zo efficient.

De piloot op de terugreis moet eens leren vliegen. Die landt zoals Jos Verstappen bochten neemt.

Iets over luchthavens?
Omdat we op de heenweg van Amsterdam naar Heathrow vlogen (met KLM), en we daar naar een andere terminal moesten, een rare busrit tussen de terminals gehad. Leek wel op airport sighseeing
Mumbai is een rare landing, je landt zo ongeveer in de krottenwijken, heel vreemd. De airport zelf is totaal verwarrend. Een totaal rookverbod, wat de reisgenote tot wanhoop dreef. En even de luchthaven uit om te roken is er niet bij, alhoewel de kans is dat security iets van klantvriendelijk of gewoon vriendelijk is nog kleiner is. Zeiksnorren....

Goa is klein, Chennai is een wat oudere luchthaven, maar erg klein voor een dergelijke grote stad. 6 gates en dat was het. Daar weer wel een rookhok trouwens. Brussel heb ik weinig van gezien, maar ik stond dan ook tot mijn schrik binnen 10 minuten buiten. Erg efficient.
pi_56143578
Maatschappij?

Clickair

Traject?

Amsterdam - Sevilla en terug

Vliegtuig?

Airbus a320, oud toestel dat overgekocht is van Iberia

Prijs?

150 euro pp.

Loadfactor?

Heen 50% terug ongeveer 80%

Vertraging?

2 keer iets te laat vertrokken maar steeds precies op tijd stonden we stil aan de gate

Vriendelijk personeel?

Dat wel, maar het Engelse accent van de crew was dramatisch. Geen van de Nederlandse passagiers verstond de veiligheidsinstructie bijvoorbeeld.

Lekker eten?

Niks gekocht, dus ik kan het niet weten

Entertainment?

Uitzicht door het raampje en het in flight magazine.

Algehele indruk?

Clickair brengt je van a naar b zonder teveel franje. Online inchecken en een stoel reserveren kost niks extra (alleen mogelijk als je via Iberia boekt). Bagage meenemen kost ook niks extra's. (desondanks vlogen we slechts mt handbagage.). Wel is het niet al te duidelijk als je via de iberia site boekt dat je bij en budgetmaatschappij komt,en ik kan me voorstellen dat sommigen zich daar niet bewust van zijn.

Iets over de luchthavens?

Sevilla is een kleine luchthaven waar je na aankomst zo buiten bent. Op de foto's zag het er mooier uit maar we zijn niet naar Sevilla gevlogen vanwege de luchthavenarchitectuur. Een biertje in de terminal kostte 1,50 terwijl je op schiphol daar het dubbele voor moet betalen.

Hoewel Schiphol een fijne luchthaven is kunnen ze nog wel wat leren van Sevilla. Bij de security check staan veel tafels uitgestald met daarop alvast de bladen waarop je je jas en losse handbagage hoort te leggen. Dat voorkomt getreuzel als je daadwerkelijk door de security heengaat.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  zaterdag 19 januari 2008 @ 08:34:11 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56148206
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef arrebar het volgende:
Maatschappij?

Clickair

Traject?

Amsterdam - Sevilla en terug

Clickair brengt je van a naar b zonder teveel franje. Online inchecken en een stoel reserveren kost niks extra (alleen mogelijk als je via Iberia boekt). Bagage meenemen kost ook niks extra's. (desondanks vlogen we slechts mt handbagage.). Wel is het niet al te duidelijk als je via de iberia site boekt dat je bij en budgetmaatschappij komt,en ik kan me voorstellen dat sommigen zich daar niet bewust van zijn.
Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.
Op het moment dat je hebt geboekt ben je gelijk 'ingechecked'.

Wel is het inderdaad zo dat Clickair codeshare vliegt voor Iberia, en je daardoor best bekocht kan voelen als je opeens de clickairkist ziet staan in de sardinecan uitvoering qua beenruimte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56148543
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 08:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de clickairsite kan je tijdens het boeken ook je stoelplaats aangeven, dit is gratis voor de normale stoelen, en er zijn een paar stoelen die extra kosten, voorin, bij de nooduitgang, en voorin aan het gangpad.
Op het moment dat je hebt geboekt ben je gelijk 'ingechecked'.

Wel is het inderdaad zo dat Clickair codeshare vliegt voor Iberia, en je daardoor best bekocht kan voelen als je opeens de clickairkist ziet staan in de sardinecan uitvoering qua beenruimte.
aha, ik zag nergens de online checkin op de clickair site dus ik ging er vanuit dat dat niet ging maar wel dus.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:20:16 #199
60759 Bertjeee
Irchulp-fan
pi_56227531
Maatschappij?
U.S. Airways (in de U.S. verzorgd door United)

Traject?
Amsterdam - Denver, met een overstap van 1,5 uur in Philadelphia naar een United vlucht. Door de trage douane misten we haast onze aansluitende vlucht.

Vertraging?
Heenweg werd gemeld dat het 1,5 uur zou zijn in Philly. Uiteindelijk werd dit een half uur. Toevallig zat ik even bij de gate te wachten, want het werd omgeroepen dat het probleem opgelost was en binnen een half uur was het vliegtuig in de lucht. Een uur eerder dus dan dat aan iedereen verkondigd was. Een aantal mensen hebben die vlucht gewoon gemist doordat ze dachten dat deze pas een uur later zou vertrekken door de vertraging.
Verder had onze bagage ruim een dag vertraging. Dit was ook erg slecht geregeld, meerdere malen er achter aan moeten bellen om te regelen dat deze bezorgd zou worden. We werden niet op de hoogte gehouden van de status van de bagage en waren dus een hele dag vakantie kwijt doordat de status elke keer veranderde als we belden, waardoor we niks anders konden doen dan op de bagage wachten
Toen de bagage aankwam was deze beschadigd en moesten we volgens de US Airways medewerker terug naar Denver rijden om daar melding van te doen.
Op de terugweg geen vertraging gehad. Wel is onze bagage wederom zoek geraakt en kwam pas 3 dagen later aan. Hierbij was de tas die we mee hadden zo erg beschadigd dat deze onrepareerbaar is. Ook nu wilden ze dat we naar Schiphol kwamen om melding er van te doen.

Vriendelijk personeel?
Onprettig personeel zowel bij de frontdesk als bij de telefooncentrale. Daarnaast was het personeel in het vliegtuig ook niet vriendelijk. Buurman kreeg een klets water over zich in toen de steward water in schonk voor hem. Geen eens een excuus kon er van af. Verder wilden ze niet bukken om het water op je eetplank neer te zetten. Je moest alles aanpakken, niks werd neergezet. Waarom dat was, geen idee. Ik vond het maar vreemd. Verder hadden ze mijn reispartner op de aansluitende vlucht aan de andere kant van het vliegtuig neer gezet. Dit viel ook niet vooraf te regelen aangezien dit een vlucht van United was, waardoor het niet lukte om online je plekken te kiezen.

Lekker eten?
Eten was wel okay. Helaas hielden ze op de heenvlucht geen rekening met de Nederlandse tijd, waardoor het door de korte overstap onmogelijk was om avond eten te regelen op Philly. In de vlucht naar Denver kreeg je geen snack, maar moest je die kopen, wat dus ook niet klopte (tenzij een mini zakje pretzels telt als snack)

Entertainment?
Op zich waren de films leuk. Helaas moest je wel voor 5 euro een headset kopen. Daarnaast werden de films afgespeeld op een hele brakke beamer, die de hele tijd zichzelf aan het afstellen was. Daarnaast paste het beeld ook niet op het projectiescherm.

Algehele indruk?
Ik vlieg nooit meer met U.S. Airways. Misschien wel de goedkoopste, maar dan ga ik volgende keer voor die 30 euro extra toch echt wel met m'n vrienden van United. Vertraging, slecht eten, slechte service, veel schade aan bagage enz enz enz.

Iets over de luchthavens?
Op Philadelphia mogen ze wat mij betreft wel iets sneller werken bij de Douane. 1,5 uur overstap tijd was echt extreem krap om er door te komen, vervolgens je bagage op te halen, opnieuw in te checken en door de controle te gaan en vervolgens naar de andere kant van het vliegveld te vliegen.

Conclusie
Een heel matige vlucht. De slechtste die ik ooit heb meegemaakt. Ik geef er een 4 voor, waarbij een 3 zou betekenen dat het vliegtuig was neergestort.
pi_56335170
Maatschappij?
KLM/Alitalia (heenuitgevoerd door KLM, terug door Alitalia).

Traject?
Amsterdam - Rome FCO en terug

Vliegtuig?
Heen Boeing737, terug Airbus.

Prijs?
220 euro pp.

Loadfactor?
Heen 90%, terug ongeveer 50%

Vertraging?
Heen een uur stilgestaan op Schiphol vanwege werkzaamheden in Rome. Terug op tijd.

Vriendelijk personeel?
Vriendelijk en professioneel, niets te klagen.

Lekker eten?
Heen prima. Terug was er alleen keuze uit sandwich met vis of taart, maar aangezien ik vegetariër ben moest ik dus wel de taart nemen, waar ik eigenlijk geen zin in had. Daarna had ik nog honger, maar er kwam niks meer.

Entertainment?
Uitzicht door het raampje supermooi op de heenweg!

Algehele indruk?
Het eten van Alitalia mag wel wat beter, maar verder geen klachten.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is bekend. Fiumicino is tegenwoordig een stuk opgeknapt, alles heel mooi en nieuw, en het was ook heel erg rustig, dus we waren snel bij de gate.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')