quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wie was de laatste Russische Tsaar?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:13 schreef erkel het volgende:
Of kopieer je de OP? Dan kan je beter de quote pakken van de OP in het vorige topic.
Netjesquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef erkel het volgende:
Real Madrid en Boca Juniors?
Nee. Club komt uit een grote kustplaats.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:41 schreef ScottTracy het volgende:
Cruzeiro?
Nee, maar ligt wel in de staat Sao Paulo en begint ook met een Squote:Op woensdag 16 mei 2007 23:48 schreef ScottTracy het volgende:
Sao Paulo
het valt iig niet opquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:51 schreef slaveloos het volgende:
zo irritant, ik weet dit maar ben dronkenm dus kom er niet op
Juist! Scott +1quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:59 schreef ScottTracy het volgende:
Santos?
Ja maar ik kon écht niet meer op een club met een S komenquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:03 schreef erkel het volgende:
Na die laatste hint was het echt een inkoppertje, dacht ik![]()
Ook goed, nog 1 te gaanquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:07 schreef slaveloos het volgende:
den haag arnhem
En die noemen ze dan als laatstequote:Op donderdag 17 mei 2007 00:08 schreef slaveloos het volgende:
den bosch
broer +1quote:
je hebt gelijjk... of ik heb hetr verkeerd gehoord op stubru, of ik wordt dement......quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:44 schreef broer het volgende:
Wikipedia zegt trouwens dat het zijn 55ste verjaardag was.
quote:De-test is een test bedacht door Alan
in zijn proefschrift Computing Machinery and Intelligence uit 1950 om proefondervindelijk vast te stellen of een machine menselijke intelligentie vertoont.
De test komt erop neer dat als een computer iemand voor de gek kan houden en deze kan laten geloven dat hij een mens is (dus hetzelfde gedrag vertoont als een mens), de computer intelligent moet zijn. Voor zo'n test moeten dan de omstandigheden zodanig worden gemaakt dat de proefpersoon niet ziet met wie hij praat, bv. door via een toetsenbord met iemand in een andere kamer te converseren (het woord chatten bestond in deze betekenis in's tijd nog niet).
Slaveloos +1quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:58 schreef slaveloos het volgende:
alan turing, the turing test
wie isquote:The Chinese Room argument is a thought experiment designed by JohnThe Chinese Room argument is a thought experiment designed by John
(1980 [1]) as a counterargument to claims made by supporters of strong artificial intelligence (see also functionalism).
laid out the Chinese Room argument in his paper "Minds, brains and programs," published in 1980. Ever since, it has been a mainstay of the debate over the possibility of what
called strong artificial intelligence. Supporters of strong artificial intelligence believe that an appropriately programmed computer isn't simply a simulation or model of a mind; it actually counts as a mind. That is, it understands, has cognitive states, and can think.
argument against (or more precisely, his thought experiment intended to undermine) this position, the Chinese Room argument, goes as follows:
Suppose that, many years from now, we have constructed a computer that behaves as if it understands Chinese. In other words, the computer takes Chinese characters as input and, following a set of rules (as all computers can be described as doing), correlates them with other Chinese characters, which it presents as output. Suppose that this computer performs this task so convincingly that it easily passes the Turing test. In other words, it convinces a human Chinese speaker that the program is itself a human Chinese speaker. All the questions the human asks are responded to appropriately, such that the Chinese speaker is convinced that he or she is talking to another Chinese-speaking human. The conclusion proponents of strong AI would like to draw is that the computer understands Chinese, just as the person does.
Now,asks us to suppose that he is sitting inside the computer. In other words, he is in a small room in which he receives Chinese characters, consults a rule book, and returns the Chinese characters that the rules dictate. Searle notes that he doesn't, of course, understand a word of Chinese. Furthermore, he argues that his lack of
goes to show that computers don't understand Chinese either, because they are in the same situation as he is. They are mindless manipulators of symbols, just as he is — and they don't understand what they're 'saying', just as he doesn't.
The Chinese Room argument is a thought experiment designed by John(1980 [1]) as a counterargument to claims made by supporters of strong artificial intelligence (see also functionalism).
laid out the Chinese Room argument in his paper "Minds, brains and programs," published in 1980. Ever since, it has been a mainstay of the debate over the possibility of what Searle called strong artificial intelligence. Supporters of strong artificial intelligence believe that an appropriately programmed computer isn't simply a simulation or model of a mind; it actually counts as a mind. That is, it understands, has cognitive states, and can think. Searle's argument against (or more precisely, his thought experiment intended to undermine) this position, the Chinese Room argument, goes as follows:
Suppose that, many years from now, we have constructed a computer that behaves as if it understands Chinese. In other words, the computer takes Chinese characters as input and, following a set of rules (as all computers can be described as doing), correlates them with other Chinese characters, which it presents as output. Suppose that this computer performs this task so convincingly that it easily passes the Turing test. In other words, it convinces a human Chinese speaker that the program is itself a human Chinese speaker. All the questions the human asks are responded to appropriately, such that the Chinese speaker is convinced that he or she is talking to another Chinese-speaking human. The conclusion proponents of strong AI would like to draw is that the computer understands Chinese, just as the person does.
Now,asks us to suppose that he is sitting inside the computer. In other words, he is in a small room in which he receives Chinese characters, consults a rule book, and returns the Chinese characters that the rules dictate. Searle notes that he doesn't, of course, understand a word of Chinese. Furthermore, he argues that his lack of understanding goes to show that computers don't understand Chinese either, because they are in the same situation as he is. They are mindless manipulators of symbols, just as he is — and they don't understand what they're 'saying', just as he doesn't.
(1980 [1]) as a counterargument to claims made by supporters of strong artificial intelligence (see also functionalism).
laid out the Chinese Room argument in his paper "Minds, brains and programs," published in 1980. Ever since, it has been a mainstay of the debate over the possibility of what Searle called strong artificial intelligence. Supporters of strong artificial intelligence believe that an appropriately programmed computer isn't simply a simulation or model of a mind; it actually counts as a mind. That is, it understands, has cognitive states, and can think.
argument against (or more precisely, his thought experiment intended to undermine) this position, the Chinese Room argument, goes as follows:
Now,asks us to suppose that he is sitting inside the computer. In other words, he is in a small room in which he receives Chinese characters, consults a rule book, and returns the Chinese characters that the rules dictate.
notes that he doesn't, of course, understand a word of Chinese. Furthermore, he argues that his lack of understanding goes to show that computers don't understand Chinese either, because they are in the same situation as he is. They are mindless manipulators of symbols, just as he is — and they don't understand what they're 'saying', just as he doesn't.
Dat zag ik ook netquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:20 schreef wyccie het volgende:
Het staat er gewoon drie keer.
sorry, find and replace werkt blijkbaar niet zo goedquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:20 schreef wyccie het volgende:
Het staat er gewoon drie keer.
Het antwoord staat er ook tussen. is het misschoien beter als we een nieuw evraga nemem aangezien niemand van de aanwezig het ook gaat radenquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, het antwoord dus ook. Ik bedoelde gewoon de tekst.
Ik denk dat Yuri ook wat gedronken heeft.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:29 schreef Yurithemaster het volgende:
Het antwoord staat er ook tussen. is het misschoien beter als we een nieuw evraga nemem aangezien niemand van de aanwezig het ook gaat raden![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik denk dat Yuri ook wat gedronken heeft.
Kan nu nog wel even kijken of er nog wat te drinken valt te halenquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:58 schreef broer het volgende:
Had je wel moeten doen, Yuri. Het is vrijdag. Soort van.
Nicolaas IIquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wie was de laatste Russische Tsaar?
Neleos+1quote:
Stel dan een vraagquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:42 schreef Neleos het volgende:
Ik ben er nog wel.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:03 schreef Yurithemaster het volgende:
vancouver
Jeejquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:06 schreef ScottTracy het volgende:
Yuri+1
quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Londen?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:33 schreef Yurithemaster het volgende:
los angeles, kaapstad en seol?
neequote:Op donderdag 17 mei 2007 15:42 schreef ScottTracy het volgende:
Nagano, Gothenburg en Salt Lake City?
Ik ken ook alleen Seoul.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:53 schreef ScottTracy het volgende:
Moskou, Wenen en ??? Behalve Seoel ken ik geen steden in Zuid-Korea
quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:58 schreef Neleos het volgende:
Salzburg?
Ben begonnen in het tweede boekquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:28 schreef SaskiaR het volgende:
HAL dan wel, maar toch
9000, maar vooruit.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:28 schreef Yurithemaster het volgende:
hal 3000
Jeejquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:43 schreef Neleos het volgende:
Yuri + 1
quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:57 schreef Neleos het volgende:
1956?
Helemaal correct.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:05 schreef MadMaster het volgende:
Calgary Stampede
Soort van...quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:10 schreef Yurithemaster het volgende:
museum?
Denk maar een paar duizend kilometer verderop...quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Dali museum?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:22 schreef Cobra4 het volgende:
Zijn dat die Trabantjes van U2?
Wie kopt hem nu in?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:28 schreef Cobra4 het volgende:
Dan zal het wel een "Hall of Fame" museum iets zijn?
En hoe heet dat?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef Cobra4 het volgende:
Een muziek " Hall of Fame" museum?
Wat voor soort muziek is het nummer 'Great Balls Of Fire' en hoe wordt de Sun Studio ook wel genoemd?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:44 schreef ChrisJX het volgende:
Great Balls of Fire museum?
Die dus!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:44 schreef Cobra4 het volgende:
Rock en Roll "Hall of Fame"?
Dat is er helaas niet, wel kan je in Memphis de Sun Studio bezoeken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:46 schreef Der_Michael het volgende:
Sun Records Museum?
Helemaal correct.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:52 schreef ElizabethR het volgende:
Stanley Park Vancouver?
Ja!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:14 schreef Cobra4 het volgende:
Oscar Wilde!
En weer goed!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:19 schreef ElizabethR het volgende:
Een soort pampahaas toch??
Pas nog gezien op discoveryquote:
Ik ben erg jaloers moet ik zeggen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Pas nog gezien op discovery
Dat krijg je als je een discovery verslaafde man hebt, en een sky-box. Wij hebben ik geloof een stuk of 23 discovery kanalen
Ben je op de prijs ook jaloers?? 66 Euro per maand kost dat geintjequote:
Da's wel iets te veel van het goede.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ben je op de prijs ook jaloers?? 66 Euro per maand kost dat geintje
Maar nemen we geen Sky digital dan hebben we maar drie Ierse zenders, that's it.
Nu hebben we veel en veel te veel zenders.
Tot straks dan, en eet smakelijk!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ik moet even voedsel voor de hongerigen ieir in huis gaan bereiden. Ik laat de vraag wel staan, ik weet zeker dat een aantal goed weten over wie ik het heb namelijk. Ben strakkies wel terug.
Dankjewel, maar het staat nu in de oven. Over een half uurtje mag ik pas etenquote:
ik bedoelde niet Lily maar Theodoraquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:58 schreef ElizabethR het volgende:
Nee. Lily Bouwmeester was meer van de kluchten. Deze dame is een serieuze actrice geweest.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van der Moer? Geen idee wat haar voornaam is
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:58 schreef Cobra4 het volgende:
Grootmeester in de orde van Oranje Nassau?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:04 schreef Yurithemaster het volgende:
medal of hounor?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:14 schreef ChrisJX het volgende:
Orde van de Kouseband?
Pruisenquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:49 schreef Neleos het volgende:
Hint?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:48 schreef ChrisJX het volgende:
Germaanse orde van de Bronzen Adelaar?
dategene dat voor Orde komt heeft vier letters en datgene dat voor Adelaar komt is een kleur.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:51 schreef ChrisJX het volgende:
Pruissische orde van de Gulden Adelaar?
Weet ik veel
.... Orde van de .... Adelaar was de eerste en hoogste ridderorde van het Koninkrijk Pruisen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:08 schreef ElizabethR het volgende:
Volgens mij is het een commandeur kruis.
Commandeur in de orde van de leeuw? Da's de enige die ik ken uit mijn hoofd buiten die van Oranje Nassua
ik heb bijna alles al voor moeten zeggen en ik heb geen zin om een andere vraag te gaan verzinnen.quote:
Dan geef je toch het antwoord en laat Tong een vraag stellenquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ik heb bijna alles al voor moeten zeggen en ik heb geen zin om een andere vraag te gaan verzinnen.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:32 schreef tong80 het volgende:
Eén nadeel nu moet jij weer een vraag stellen
quote:
Moet een sportvraag altijd over Erica Terpstra gaan ?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat is de functie van het wormvormig aanhangsel bij de mens?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:38 schreef ScottTracy het volgende:
Niets
de rol van de appendix in het immuumsysteem is nihil.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:42 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben het niet helemaal met het antwoord eens. Officieel is het zo dat de appendix geen rol speelt bij de spijsvertering maar wel een geringe rol in het immuunsysteem.
Allebei nietquote:
Oke, ik wilde alleen het antwoord maar wat verduidelijken hoorquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
de rol van de appendix in het immuumsysteem is nihil.
nihil vind ik 0 = nul = niets
quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oke, ik wilde alleen het antwoord maar wat verduidelijken hoor
Abdoe indeedquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:49 schreef Homdeck het volgende:
abdoesjaparov?
Kashechkin, Brajkovic, Popovych, genoeg oostblokkers in het hedendaagse wielrennen hoorquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik ken geen Oostblokkers, behalve VinokourovEn ik ken wel veel Fransen, dus welke is het
zijn allemaal van die rotnamen, dus die kan ik niet onthoudenquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:52 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Kashechkin, Brajkovic, Popovych, genoeg oostblokkers in het hedendaagse wielrennen hoor
quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:58 schreef ScottTracy het volgende:
Cipollini?
Luctor.et.emergo +1quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kirsipuu?
dat dacht ik ook gelijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:04 schreef ScottTracy het volgende:Zonet kende je nog geen enkele Oostblok renner behalve Vino...
vinokourov is ook geen gegadigde voor het puntenklassement hoorquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
ik ken er nog wel een paar. Maar ik wist dat hij nog nooit het puntenklassement gewonnen had. Dus op die vraag kende ik hem niet. Aangezien hij geen antwoord-mogelijkheid was
Wel met 15 bergetappesquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
vinokourov is ook geen gegadigde voor het puntenklassement hoor![]()
dat wist ik niet. maar ik wist dat kirsi het nooit heeft uitgereden, dus kan ie 'em ook nooit winnenquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
vinokourov is ook geen gegadigde voor het puntenklassement hoor![]()
dat is een gevolg ervanquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:11 schreef Homdeck het volgende:
pleinvrees
Nee, dat betekent het letterlijk!quote:
verdacht is nog niet veroordeeldquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:12 schreef ScottTracy het volgende:
Ik blijf het verdacht vinden sorry
In het Nederlands wordt ook wel de naam pleinvrees gebruikt wanneer men doelt op angst voor open ruimten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het letterlijk!
Agorafobie is een paniekstoornis, met name straatvrees. Maar letterlijk betekent het pleinvrees hoor
Ja, kwam ik net ook achterquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:15 schreef ElizabethR het volgende:
Arachnafobie is spinnen trouwens
En in het latijn herstel : grieks! betekent AGORA : plein!quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In het Nederlands wordt ook wel de naam pleinvrees gebruikt wanneer men doelt op angst voor open ruimten.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En in het latijn betekent AGORA : plein! markt
Homdeck heeft het gewoon goed hoor
ER +1quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:23 schreef ElizabethR het volgende:
De Punt en WIjster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |