abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:43:02 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49462152
Hoezo worden die in de kou gelaten? En wat voor problemen zijn dat dan? Lijkt me niet dat ze alleen maar lesbische vrouwen aanspreken.

Ik begrijp niet goed waarom je de GGZ erbij haalt nu. En ik zeg helemaal niet dat het jouw probleem moet zijn. Ik probeer alleen maar te zorgen dat je misschien gaat begrijpen dat een aantal dingen die nu gebeuren gewoon NODIG zijn om bepaalde mensen een makkelijker leven te geven. Dat gebeurt in alle lagen van de bevolking en voor alle groeperingen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ook niet het idee dat een homokroeg voor jou persoonlijk een probleem oplevert.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49462164
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zou je dat voor jezelf wel kunnen rechtvaardigen ?
Voor mezelf?
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:45:54 #53
71919 wonderer
pi_49462286
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zou je dat voor jezelf wel kunnen rechtvaardigen ?
Ik wel. Waarom niet? Wat is er op tegen om een groep die stelselmatig te maken krijgt met onbegrip, geweld, discriminatie en gescheld te helpen door proberen voor hen het leven makkelijker te maken, op welke manier dan ook?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49462380
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik wel. Waarom niet? Wat is er op tegen om een groep die stelselmatig te maken krijgt met onbegrip, geweld, discriminatie en gescheld te helpen door proberen voor hen het leven makkelijker te maken, op welke manier dan ook?
En dit uiteraard.
pi_49462425
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Laten we even duidelijk stellen dat ik hier niet post om jou te animeren en al helemaal niet om je naar de mond te praten.

Die maatschappij die jij en velen met jou graag zien, is zeker niet de mijne. Dat komt omdat ik in de hoofdstad getergd wordt door met name die belangen die niet de mijne zijn. De wet wordt daar inderdaad vaak bij vergeten, want het heet ongefundeerd leuk te zijn, dus moet het maar kunnen in naam van de 'tolerantie'. In vorige topics is er zelfs langsgekomen dat verzorgingstehuizen speciale faciliteiten zouden moeten bieden voor de homo-mens. Kun je dan spreken van tolerantie en integratie? Ik dacht van niet. Daarom verzoek ik je om je niet zo aan te stellen en gewoon net als ieder ander te doen wat je moet doen om je kostje bij elkaar te scharrelen.
Huilie

Vertel nou eens wat er is gebeurd in plaats van dat vage geleuter. Welke belangen zijn de jouwe niet? Waar wordt de wet vergeten? Wat moet er kunnen in naam van de tolerantie?

En godverdomme ja Harry, dat het eens tijd wordt dat homo's ook ruimte krijgen in bejaardentehuizen en het daar niet zo moeilijk hebben. Het zal tijd worden.

Ik ben echt genoeg te krijgen van die verborgen homofobie bij dit soort users. Wat een vreselijke bekrompen en conservatieve mentaliteit
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:50:18 #56
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49462504
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:43 schreef IHVK het volgende:

[..]

Voor mezelf?
Ja, dat een hele bekende straat wordt dichtgemetseld met allerlei beveiligingsmaatregelen omdat jij een blauw oog hebt opgelopen in die straat.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49462534
tvp
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_49462567
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Da's nooit gebeurd
Nee, gek he
pi_49462589
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, dat een hele bekende straat wordt dichtgemetseld met allerlei beveiligingsmaatregelen omdat jij een blauw oog bent opgelopen in die straat.
Ja.
Maar het gaat dan niet alleen om mij maar een fobie tegen de minderheid die te maken heeft met stelselmatige discriminatie waar ik hypothetisch gezien toe zou behoren.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:05:52 #60
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49463249
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja.
Maar het gaat dan niet alleen om mij maar een fobie tegen de minderheid die te maken heeft met stelselmatige discriminatie waar ik hypothetisch gezien toe zou behoren.
Daar verschillen we dan van mening.

Ik vind het stuitent dat een stad die is ingericht om zo homovriendelijk mogelijk te zijn, waar de subsidies zonder meer toegekend worden aan die doelgroep, waar er zelfs onterecht de naam gay capital aan toegekend wordt, dat je daar over nog kan spreken over een minderheid die in bescherming genomen moet worden.
pi_49463286
Maar daar gaat het topic dus verder niet over. Het gaat over Polen
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:07:06 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49463312
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Huilie

Vertel nou eens wat er is gebeurd in plaats van dat vage geleuter. Welke belangen zijn de jouwe niet? Waar wordt de wet vergeten? Wat moet er kunnen in naam van de tolerantie?

En godverdomme ja Harry, dat het eens tijd wordt dat homo's ook ruimte krijgen in bejaardentehuizen en het daar niet zo moeilijk hebben. Het zal tijd worden.

Ik ben echt genoeg te krijgen van die verborgen homofobie bij dit soort users. Wat een vreselijke bekrompen en conservatieve mentaliteit
Hoezo, moeten er rechtsdraaiende geraniums voor het raam
pi_49463334
On-topic graag!
pi_49463568
Het gaat al lang niet meer alleen over Polen. Ik vind het heel goed dat men tegen discriminatie overal in verweer gaat. Maar dat wil niet zeggen dat het hier melk en honing is. Dat zou struisvogelpolitiek zijn.

En zoals ik straks al liet zien in het vorige topic was het de Poolse regering zelf die Nederland aanhaalde als poel van verderf en vindt dat zij hun homohaat over Europa moeten verspreiden om Europa te redden van de verdoemenis.
Dus dan kun je al niet meer stellen dat Nederland, of een Nederlandse organisatie, zich nergens mee mag bemoeien. Dit is namelijk gezegd door een europarlementarier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:15:01 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49463695
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:12 schreef nokwanda het volgende:
Het gaat al lang niet meer alleen over Polen. Ik vind het heel goed dat men tegen discriminatie overal in verweer gaat. Maar dat wil niet zeggen dat het hier melk en honing is. Dat zou struisvogelpolitiek zijn.

En zoals ik straks al liet zien in het vorige topic was het de Poolse regering zelf die Nederland aanhaalde als poel van verderf en vindt dat zij hun homohaat over Europa moeten verspreiden om Europa te redden van de verdoemenis.
Dus dan kun je al niet meer stellen dat Nederland, of een Nederlandse organisatie, zich nergens mee mag bemoeien. Dit is namelijk gezegd door een europarlementarier.
homofilie/ -sexualiteit in de EU grondwet vastleggen
pi_49463765
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat dacht je van het recht om niet buitengesloten te worden op grond van je seksualiteit?
Ow, ik dacht dat het om het recht ging om met je leuter te zwaaien als je in een bootje op de Amsterdamse grachten vaart of was het nou het recht om langs de autosnelweg de bosjes in te duiken?
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:24:19 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49464184
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ow, ik dacht dat het om het recht ging om met je leuter te zwaaien als je in een bootje op de Amsterdamse grachten vaart of was het nou het recht om langs de autosnelweg de bosjes in te duiken?

Ik zie trouwens wel wat parallellen met de kunstwereld. In de volkskrant van maandag (?) stond een stukje over het toeschuiven van privilleges en sancties op basis van een uitgebreid vriendennetwerk. Dat is ontstaan in de jaren 80 toen iedere idioot die zich kunstenaar noemde, subsidie kon aanvragen. Dat netwerk schijnt nog steeds te bestaan en is inmiddels verkankerd tot op het bot omdat er geen duidelijk criteria voor zijn aangewezen en omdat het CDA er aan het einde van de jaren 80 een halve subsidiestop voor aankondigde. Er ontstond daardoor een code op basis van menselijk gedrag. Een beetje zoiets als nichterigheid.

In Polen moeten ze daar nog even aan wennen, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 16-05-2007 23:31:51 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:26:41 #68
71919 wonderer
pi_49464335
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat recht heeft iedereen al. Homo of hetero.
pi_49464631
ontopic graag

woensdag 16 mei 2007 @ 23:43:58 #70
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49465124
Polen moet zich dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden volgens de petitie?
En het demoniseren van homo's moet stoppen?

Ik zie een gezicht.. nee ik zie haar... gebleekt haar...
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:46:31 #71
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49465243
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef Gabry het volgende:
Polen moet zich dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden volgens de petitie?
En het demoniseren van homo's moet stoppen?

Ik zie een gezicht.. nee ik zie haar... gebleekt haar...
hèhè, het is goed om te zien dat het niet aan mij ligt
pi_49465275
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef Gabry het volgende:
Nee hoor, gewoon mensenrechten respecteren.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:05:11 #73
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49466082
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon mensenrechten respecteren.
Maar SCH, je maakt nu onderscheid tussen mensen.
Op basis van afkomst en sexuele geaardheid.
pi_49466112
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:05 schreef Gabry het volgende:

[..]

Maar SCH, je maakt nu onderscheid tussen mensen.
Op basis van afkomst en sexuele geaardheid.
Leg uit.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:10:22 #75
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49466290
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg uit.
Er wordt gesteld dat homofobie leeft in de Poolse cultuur; dat Polen, in ieder geval de vertegenwoordigers, minderwaardige waarden hebben.
Daarnaast ga je ervan uit dat homo's niet hetzelfde zijn als andere mensen.

Gaat dit niet in tegen al je principes? Of is hier sprake van een uitzondering?
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:13:05 #76
71919 wonderer
pi_49466401
Geoorloofd onderscheid. Waarden die mensen pijn doen, zijn minderwaarden.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:30:23 #77
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49467010
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:13 schreef wonderer het volgende:
Geoorloofd onderscheid. Waarden die mensen pijn doen, zijn minderwaarden.
Homo's verrichten onzedelijke handelingen in de ogen van de Polen. Ze brengen de Poolse zedelijkheid in gevaar, waardoor de Poolse cultuur en jeugd mogelijk schade toegebracht wordt. Daarom willen ze ook niet dat zij hun kinderen onderwijzen. Polen maken geoorloofd onderscheid.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:38:13 #78
71919 wonderer
pi_49467246
Zo kun je voor elke discriminatie wel een reden verzinnen om het geoorloofd te maken. Het blijft onderscheid op basis van vooroordelen.

Ik snap wel dat de stap voor de Polen erg groot is, maar tenzij er onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is dat bewijst dat gelijke rechten voor homo's een maatschappij ontwricht, mag dat schenden van de mensenrechten mooi aangepakt worden.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:46:59 #79
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49467520
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:38 schreef wonderer het volgende:
Zo kun je voor elke discriminatie wel een reden verzinnen om het geoorloofd te maken. Het blijft onderscheid op basis van vooroordelen.
Waarom is je kinderen beschermen tegen homosexualiteit gebaseerd op vooroordelen? Het gaat toch om homo's.
quote:
Ik snap wel dat de stap voor de Polen erg groot is, maar tenzij er onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is dat bewijst dat gelijke rechten voor homo's een maatschappij ontwricht, mag dat schenden van de mensenrechten mooi aangepakt worden.
In een ander topic weigerde SCH de positie van minderheden te erkennen, omdat hij weigerde onderscheidt te maken op basis van een kenmerk. En in dit topic vindt hij het zeer belangrijk. Ik wilde alleen stellen dat SCH hypocriet bezig is.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:49:32 #80
71919 wonderer
pi_49467588
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:46 schreef Gabry het volgende:

[..]

Waarom is je kinderen beschermen tegen homosexualiteit gebaseerd op vooroordelen? Het gaat toch om homo's.
[..]
Omdat je kinderen niet hoeft te "beschermen". Het is niet schadelijk. Een homo voor de klas is niet verschillend van een hetero voor de klas, behalve hoe homofoben op hem reageren. Hij zal de kinderen niet anders behandelen, seksueel benaderen omdat hij homo is. Daar zit het vooroordeel.
quote:
In een ander topic weigerde SCH de positie van minderheden te erkennen, omdat hij dan onderscheidt moest maken op basis van een kenmerk. En in dit topic vindt hij het zeer belangrijk. Dat is hypocriet.
Ik weet niet om welk topic het gaat dus daar ga ik niet op in.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:58:32 #81
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49467851
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat je kinderen niet hoeft te "beschermen". Het is niet schadelijk. Een homo voor de klas is niet verschillend van een hetero voor de klas, behalve hoe homofoben op hem reageren. Hij zal de kinderen niet anders behandelen, seksueel benaderen omdat hij homo is. Daar zit het vooroordeel.
Leraren zijn er om de juiste waarden over te dragen. Ouders zijn als de dood dat hun kind homo wordt, vooral in conservatief Polen. Ik denk niet dat ze willen dat door de leraar, bewust of onbewust, met de paplepel wordt ingegoten dat het hebben van een homoseksuele geaardheid even normaal is als het zijn van een hetero.

Ongeveer hetzelfde idee als een Katholieke docent op een Islamitische school.
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:06:29 #82
71919 wonderer
pi_49468078
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:58 schreef Gabry het volgende:

[..]

Leraren zijn er om de juiste waarden over te dragen. Ouders zijn als de dood dat hun kind homo wordt, vooral in conservatief Polen. Ik denk niet dat ze willen dat door de leraar, bewust of onbewust, met de paplepel wordt ingegoten dat het hebben van een homoseksuele geaardheid even normaal is als het zijn van een hetero.

Ongeveer hetzelfde idee als een Katholieke docent op een Islamitische school.
Behalve dat je iemand niet kunt leren homo te zijn...
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:18:57 #83
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49468508
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Behalve dat je iemand niet kunt leren homo te zijn...
Vooroordelen. Liefhebben kun je leren.

Je kunt ook leren Marokkanen lief te hebben of juist niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 01:31:55 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:30:41 #84
71919 wonderer
pi_49468904
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:18 schreef Gabry het volgende:

[..]

Vooroordelen. Liefhebben kun je leren.
Op zo'n manier dat je er seks en relaties mee wil hebben? Doordat een leerkracht homo is? Waarom zijn er dan uberhaupt nog homo's, die worden toch in de klas aan hetero's blootgesteld, dan zouden die toch allemaal hetero moeten zijn?
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:44:31 #85
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49469258
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Op zo'n manier dat je er seks en relaties mee wil hebben? Doordat een leerkracht homo is? Waarom zijn er dan uberhaupt nog homo's, die worden toch in de klas aan hetero's blootgesteld, dan zouden die toch allemaal hetero moeten zijn?
Er ook homo's die hun sexuele geaardheid onderdrukt hebben en voor een hetero relatie hebben gekozen.
Misschien niet eens bewust.
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:50:55 #86
71919 wonderer
pi_49469387
Dat wil niet zeggen dat ze geen gevoelens meer voor mannen hebben. En dat komt toch ook echt uit henzelf, niet omdat er een hetero voor de klas staat.

Overigens heeft een voortvarend modje de TT verkeerd aangepast.
  donderdag 17 mei 2007 @ 02:04:02 #87
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49469617
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:50 schreef wonderer het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen gevoelens meer voor mannen hebben.
Ow, als ze enkel beinvloed zijn is het goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 02:31:04 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 02:40:15 #88
71919 wonderer
pi_49470049
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 02:04 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ow, als ze enkel beinvloed zijn is het goed.
Wat? Ik begrijp er niks meer van... jij beweert dat een homo voor de klas kinderen homo maakt. M.i. klopt dat niet, omdat je geboren wordt met je seksuele geaardheid (tenminste, dat is de huidige wetenschappelijke opvatting).

Op zich kan ik niet zeggen dat men niet kan leren liefhebben, maar dat maakt iemand nog steeds niet homo. Da's alles.

Die Polen baseren hun mening dus op vooroordelen en dat is ongeoorloofd onderscheid.
  donderdag 17 mei 2007 @ 02:46:10 #89
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470100
Naar mijn mening moet Polen inderdaad beleid mbt homo's niet doorvoeren. Mij betreft hoeft er nooit verwezen te worden naar iemand zijn geaardheid. Homo's een uitzonderingspositie geven is onzin.

Homo's die naar speciale regelingen streven zou ik ook ongelijk geven. Een Gay Pride viering verschilt voor mij niet van een White Pride viering.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 02:57:49 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 02:49:42 #90
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470135
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 02:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat? Ik begrijp er niks meer van... jij beweert dat een homo voor de klas kinderen homo maakt. M.i. klopt dat niet, omdat je geboren wordt met je seksuele geaardheid (tenminste, dat is de huidige wetenschappelijke opvatting).
"Het Poolse kamerlid Marian Pilka wil dat de Poolse staat ‘psychotherapeutische centra’ opricht om ‘homoseksuelen van hun ziekte af te helpen’. Pilka voegde daar aan toe: ‘Het is immers wetenschappelijk bewezen dat dit kan’"

Wat is er mis met haar wetenschappelijke opvatting? Dat het aan- en afgeleerd kan worden. Die Polen kunnen net zo hard gelijk hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 03:02:06 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:06:20 #91
71919 wonderer
pi_49470274
Wat er mis mee is? Het is niet waar. Homoseksualiteit is officieel door de wetenschap uit het boek met ziekten geschrapt. Het kan dus per definitie niet genezen worden.

Mensen kunnen onder dwang (hetzij van buitenaf, hetzij door henzelf) een persoonlijkheidsverandering ondergaan, er zijn "omturnkampen" die met een ratio van 30% succes boekt geloof ik, het precieze getal weet ik niet meer maar het was zeker minder dan de helft, maar je kunt je afvragen of dat nog menselijk is, iemand DWINGEN om zo'n behandeling te ondergaan. Dat vind ik eerlijk gezegd nog meer indruisen tegen de mensenrechten dan homoseksuele docenten ontslaan.
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:14:44 #92
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470345
Homo's staan niet geregistreerd. Het lijkt me sterk dat ze homo's willen dwingen een behandeling te ondergaan. Dat kan ik nergens uit herleiden.

Daarnaast is er ook gestopt met wetenschap over rassenleer onder mensen omdat het niet politiek correct was. Dat homoseksualiteit niet als ziekte beschouwd wordt zegt niets. Het lijkt me logischer dat ze de meest liberale conclusie hebben getrokken om dit soort vraagstukken te voorkomen.

Bij het minste of geringste spreekt men al van een ziekte of aandoening. Inclusief aangeboren afwijkingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 03:20:31 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:19:38 #93
71919 wonderer
pi_49470373
Bijna de hele wereld is anti-gay, hoe noem je dit de logische conclusie? Het zou veel politiek-logischer zijn als de wetenschappers homoseksualiteit als ziekte waren blijven bestempelen.

En als ze homo's niet willen dwingen, is er toch niks nieuws onder de zon? Die omturnkampen bestaan al. Ik vind het echt belachelijk dat er zoveel waarde(oordelen) worden gehangen aan het geslacht van de persoon waarmee iemand het bed deelt. Het beinvloedt de rest van de persoonlijkheid niet op zo'n manier dat het verschilt van hetero's op gebieden van bevoorbeeld geschiktheid voor doceren.
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:39:34 #94
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470446
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 03:19 schreef wonderer het volgende:
Bijna de hele wereld is anti-gay, hoe noem je dit de logische conclusie? Het zou veel politiek-logischer zijn als de wetenschappers homoseksualiteit als ziekte waren blijven bestempelen.
In Polen en de Verenigde Arabische Emiraten wordt het ook niet gezien als logische conclusie. Onze maatschappij is wel pro-gay, dus is het politiek correcter om homosexualiteit niet als ziekte te bestempelen, gezien de beladenheid van het woord ziekte .
quote:
En als ze homo's niet willen dwingen, is er toch niks nieuws onder de zon? Die omturnkampen bestaan al

Dat kan, maar volgens mij is er geen sprake van dwang. De OP is mogelijk gedeeltelijk gebaseerd op non-nieuws.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 03:47:59 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 03:47:21 #95
71919 wonderer
pi_49470477
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 03:39 schreef Gabry het volgende:

[..]

In Polen en de Verenigde Arabische Emiraten wordt het ook niet gezien als logische conclusie. Onze maatschappij is wel pro-gay, dus is het politiek correcter om homosexualiteit niet als ziekte te bestempelen, gezien de beladenheid van het woord ziekte .
[..]

Dat kan, maar volgens mij is er geen sprake van dwang. Dus de OP is mogelijk gedeeltelijk gebaseerd op non-nieuws.
Het zijn echter niet exclusief Nederlandse wetenschappers die dat hebben bepaald.

Geen dwang? Misschien nu nog niet, maar als de regering dat soort kampen instelt en er gaan daarna geen homo's naartoe...? Ik ben bang dat ze dan wel een manier vinden om het te gaan verplichten.
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:04:55 #96
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470536
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 03:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het zijn echter niet exclusief Nederlandse wetenschappers die dat hebben bepaald.
We kijken op een pro-gay site.
quote:
It's been 25 years since the American Psychiatric Association (APA) voted to delete homosexuality from its official list of mental disorders and issued a strong statement of support for gay rights.
Laten we stemmen of kanker een ziekte is. Ik stem tegen.

Niet iedereen was het eens, dus kwam er een referendum.
quote:
The battle was not quite over. Psychiatrists objecting to the board's decision mustered support for a referendum to be voted on by the full APA membership in 1974. Some 58% of the members favored the board, an indication, Sabshin said, that a turning point had been reached.
58% vindt het geen ziekte, dat is een kleine meerderheid, dus kanker is geen ziekte meer. Punt.
bron

Fantastische wetenschap, vind je niet?
quote:
Geen dwang? Misschien nu nog niet, maar als de regering dat soort kampen instelt en er gaan daarna geen homo's naartoe...? Ik ben bang dat ze dan wel een manier vinden om het te gaan verplichten.
Wat een vertrouwen in de Poolse rechtsstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 04:12:30 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:10:13 #97
121283 MikeyMic
lacht je toe
pi_49470550
homo's stinken. en ze ruiken vies
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:13:07 #98
71919 wonderer
pi_49470556
Zelfs in China wordt het niet meer als ziekte bestempeld... Een psychische ziekte lijkt me ook nogal aan "definities" en meningen onderheviger dan kanker. Kanker is objectief als ziekte vast te stellen: je gaat er dood van, meestal, en zelfs als je het overleeft, ben je een lange tijd niet in staat je leven normaal te leven.

Homoseksualiteit zorgt er niet voor dat je je leven niet normaal kan leven. Het jaagt je niet eerder over de kling dan heteroseksualiteit (vandaar de nood aan roze bejaardentehuizen ), je kwaliteit van leven gaat niet achteruit, je berokkent mensen en jezelf geen schade... er zijn er geen argumenten om het een ziekte te noemen.

Ik hoop trouwens dat je snapt dat er argumenten voor die stemronde en referendum werden aangedragen, he? Niet dat iemand zei "vandaag lijkt het me wel leuk om te stemmen dat homoseksualiteit geen ziekte is", zoals jij in je voorbeeld met kanker doet.
pi_49470575
Ben wel 'blij' met de Poolse homofobie eigenlijk. Kutland dat we in de EU gehaald hebben omdat ze anti-russisch zijn.
  donderdag 17 mei 2007 @ 04:29:31 #100
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49470595
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 04:13 schreef wonderer het volgende:
Zelfs in China wordt het niet meer als ziekte bestempeld... Een psychische ziekte lijkt me ook nogal aan "definities" en meningen onderheviger dan kanker. Kanker is objectief als ziekte vast te stellen: je gaat er dood van, meestal, en zelfs als je het overleeft, ben je een lange tijd niet in staat je leven normaal te leven.

Homoseksualiteit zorgt er niet voor dat je je leven niet normaal kan leven. Het jaagt je niet eerder over de kling dan heteroseksualiteit (vandaar de nood aan roze bejaardentehuizen ), je kwaliteit van leven gaat niet achteruit, je berokkent mensen en jezelf geen schade... er zijn er geen argumenten om het een ziekte te noemen.

Ik hoop trouwens dat je snapt dat er argumenten voor die stemronde en referendum werden aangedragen, he? Niet dat iemand zei "vandaag lijkt het me wel leuk om te stemmen dat homoseksualiteit geen ziekte is", zoals jij in je voorbeeld met kanker doet.
Als het aangeboren is zoals vele homo's beweren dan is het juist een aandoening.

Je gaat ook niet dood van ADHD. Waarschijnlijk is het sociaal veel minder ingrijpend dan homosexualiteit. Het is ook veel normaler kwa frequentie. 'Doctors Rule Homosexuality Not Abnormal' Toch wordt dat gezien als een aandoening. Normale kinderen die een normaal leven kunnen leiden worden naar de dokter gestuurd voor onderdrukkende medicijnen.

Veel tegenstanders zullen wel aangegeven hebben dat ze dan de helft van de psychise stoornissen konden doorstrepen als homosexualiteit geen aandoening is.

Politieke correctheid heeft een grote rol gespeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gabry op 17-05-2007 04:41:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')