Voor mezelf?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zou je dat voor jezelf wel kunnen rechtvaardigen ?
Ik wel. Waarom niet? Wat is er op tegen om een groep die stelselmatig te maken krijgt met onbegrip, geweld, discriminatie en gescheld te helpen door proberen voor hen het leven makkelijker te maken, op welke manier dan ook?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zou je dat voor jezelf wel kunnen rechtvaardigen ?
En dit uiteraard.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wel. Waarom niet? Wat is er op tegen om een groep die stelselmatig te maken krijgt met onbegrip, geweld, discriminatie en gescheld te helpen door proberen voor hen het leven makkelijker te maken, op welke manier dan ook?
Huiliequote:Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laten we even duidelijk stellen dat ik hier niet post om jou te animeren en al helemaal niet om je naar de mond te praten.
Die maatschappij die jij en velen met jou graag zien, is zeker niet de mijne. Dat komt omdat ik in de hoofdstad getergd wordt door met name die belangen die niet de mijne zijn. De wet wordt daar inderdaad vaak bij vergeten, want het heet ongefundeerd leuk te zijn, dus moet het maar kunnen in naam van de 'tolerantie'. In vorige topics is er zelfs langsgekomen dat verzorgingstehuizen speciale faciliteiten zouden moeten bieden voor de homo-mens. Kun je dan spreken van tolerantie en integratie? Ik dacht van niet. Daarom verzoek ik je om je niet zo aan te stellen en gewoon net als ieder ander te doen wat je moet doen om je kostje bij elkaar te scharrelen.
Ja, dat een hele bekende straat wordt dichtgemetseld met allerlei beveiligingsmaatregelen omdat jij een blauw oog hebt opgelopen in die straat.quote:
Ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ja, dat een hele bekende straat wordt dichtgemetseld met allerlei beveiligingsmaatregelen omdat jij een blauw oog bent opgelopen in die straat.
Daar verschillen we dan van mening.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja.
Maar het gaat dan niet alleen om mij maar een fobie tegen de minderheid die te maken heeft met stelselmatige discriminatie waar ik hypothetisch gezien toe zou behoren.
Hoezo, moeten er rechtsdraaiende geraniums voor het raamquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Huilie
Vertel nou eens wat er is gebeurd in plaats van dat vage geleuter. Welke belangen zijn de jouwe niet? Waar wordt de wet vergeten? Wat moet er kunnen in naam van de tolerantie?
En godverdomme ja Harry, dat het eens tijd wordt dat homo's ook ruimte krijgen in bejaardentehuizen en het daar niet zo moeilijk hebben. Het zal tijd worden.
Ik ben echt genoeg te krijgen van die verborgen homofobie bij dit soort users. Wat een vreselijke bekrompen en conservatieve mentaliteit
homofilie/ -sexualiteit in de EU grondwet vastleggenquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:12 schreef nokwanda het volgende:
Het gaat al lang niet meer alleen over Polen. Ik vind het heel goed dat men tegen discriminatie overal in verweer gaat. Maar dat wil niet zeggen dat het hier melk en honing is. Dat zou struisvogelpolitiek zijn.
En zoals ik straks al liet zien in het vorige topic was het de Poolse regering zelf die Nederland aanhaalde als poel van verderf en vindt dat zij hun homohaat over Europa moeten verspreiden om Europa te redden van de verdoemenis.
Dus dan kun je al niet meer stellen dat Nederland, of een Nederlandse organisatie, zich nergens mee mag bemoeien. Dit is namelijk gezegd door een europarlementarier.
Ow, ik dacht dat het om het recht ging om met je leuter te zwaaien als je in een bootje op de Amsterdamse grachten vaart of was het nou het recht om langs de autosnelweg de bosjes in te duiken?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van het recht om niet buitengesloten te worden op grond van je seksualiteit?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat het om het recht ging om met je leuter te zwaaien als je in een bootje op de Amsterdamse grachten vaart of was het nou het recht om langs de autosnelweg de bosjes in te duiken?
Dat recht heeft iedereen al. Homo of hetero.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat het om het recht ging om met je leuter te zwaaien als je in een bootje op de Amsterdamse grachten vaart of was het nou het recht om langs de autosnelweg de bosjes in te duiken?
hèhè, het is goed om te zien dat het niet aan mij ligtquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef Gabry het volgende:
Polen moet zich dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden volgens de petitie?
En het demoniseren van homo's moet stoppen?
Ik zie een gezicht.. nee ik zie haar... gebleekt haar...
Nee hoor, gewoon mensenrechten respecteren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef Gabry het volgende:
Polen moet zich dus aanpassen aan Nederlandse normen en waarden volgens de petitie?
Maar SCH, je maakt nu onderscheid tussen mensen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon mensenrechten respecteren.
Leg uit.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
Maar SCH, je maakt nu onderscheid tussen mensen.
Op basis van afkomst en sexuele geaardheid.
Er wordt gesteld dat homofobie leeft in de Poolse cultuur; dat Polen, in ieder geval de vertegenwoordigers, minderwaardige waarden hebben.quote:
Homo's verrichten onzedelijke handelingen in de ogen van de Polen. Ze brengen de Poolse zedelijkheid in gevaar, waardoor de Poolse cultuur en jeugd mogelijk schade toegebracht wordt. Daarom willen ze ook niet dat zij hun kinderen onderwijzen. Polen maken geoorloofd onderscheid.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:13 schreef wonderer het volgende:
Geoorloofd onderscheid. Waarden die mensen pijn doen, zijn minderwaarden.
Waarom is je kinderen beschermen tegen homosexualiteit gebaseerd op vooroordelen? Het gaat toch om homo's.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:38 schreef wonderer het volgende:
Zo kun je voor elke discriminatie wel een reden verzinnen om het geoorloofd te maken. Het blijft onderscheid op basis van vooroordelen.
In een ander topic weigerde SCH de positie van minderheden te erkennen, omdat hij weigerde onderscheidt te maken op basis van een kenmerk. En in dit topic vindt hij het zeer belangrijk. Ik wilde alleen stellen dat SCH hypocriet bezig is.quote:Ik snap wel dat de stap voor de Polen erg groot is, maar tenzij er onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is dat bewijst dat gelijke rechten voor homo's een maatschappij ontwricht, mag dat schenden van de mensenrechten mooi aangepakt worden.
Omdat je kinderen niet hoeft te "beschermen". Het is niet schadelijk. Een homo voor de klas is niet verschillend van een hetero voor de klas, behalve hoe homofoben op hem reageren. Hij zal de kinderen niet anders behandelen, seksueel benaderen omdat hij homo is. Daar zit het vooroordeel.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:46 schreef Gabry het volgende:
[..]
Waarom is je kinderen beschermen tegen homosexualiteit gebaseerd op vooroordelen? Het gaat toch om homo's.
[..]
Ik weet niet om welk topic het gaat dus daar ga ik niet op in.quote:In een ander topic weigerde SCH de positie van minderheden te erkennen, omdat hij dan onderscheidt moest maken op basis van een kenmerk. En in dit topic vindt hij het zeer belangrijk. Dat is hypocriet.
Leraren zijn er om de juiste waarden over te dragen. Ouders zijn als de dood dat hun kind homo wordt, vooral in conservatief Polen. Ik denk niet dat ze willen dat door de leraar, bewust of onbewust, met de paplepel wordt ingegoten dat het hebben van een homoseksuele geaardheid even normaal is als het zijn van een hetero.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat je kinderen niet hoeft te "beschermen". Het is niet schadelijk. Een homo voor de klas is niet verschillend van een hetero voor de klas, behalve hoe homofoben op hem reageren. Hij zal de kinderen niet anders behandelen, seksueel benaderen omdat hij homo is. Daar zit het vooroordeel.
Behalve dat je iemand niet kunt leren homo te zijn...quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:58 schreef Gabry het volgende:
[..]
Leraren zijn er om de juiste waarden over te dragen. Ouders zijn als de dood dat hun kind homo wordt, vooral in conservatief Polen. Ik denk niet dat ze willen dat door de leraar, bewust of onbewust, met de paplepel wordt ingegoten dat het hebben van een homoseksuele geaardheid even normaal is als het zijn van een hetero.
Ongeveer hetzelfde idee als een Katholieke docent op een Islamitische school.
Vooroordelen. Liefhebben kun je leren.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Behalve dat je iemand niet kunt leren homo te zijn...
Op zo'n manier dat je er seks en relaties mee wil hebben?quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:18 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vooroordelen. Liefhebben kun je leren.
Er ook homo's die hun sexuele geaardheid onderdrukt hebben en voor een hetero relatie hebben gekozen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op zo'n manier dat je er seks en relaties mee wil hebben?Doordat een leerkracht homo is? Waarom zijn er dan uberhaupt nog homo's, die worden toch in de klas aan hetero's blootgesteld, dan zouden die toch allemaal hetero moeten zijn?
Ow, als ze enkel beinvloed zijn is het goed.quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:50 schreef wonderer het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ze geen gevoelens meer voor mannen hebben.
Wat? Ik begrijp er niks meer van... jij beweert dat een homo voor de klas kinderen homo maakt. M.i. klopt dat niet, omdat je geboren wordt met je seksuele geaardheid (tenminste, dat is de huidige wetenschappelijke opvatting).quote:Op donderdag 17 mei 2007 02:04 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ow, als ze enkel beinvloed zijn is het goed.
"Het Poolse kamerlid Marian Pilka wil dat de Poolse staat ‘psychotherapeutische centra’ opricht om ‘homoseksuelen van hun ziekte af te helpen’. Pilka voegde daar aan toe: ‘Het is immers wetenschappelijk bewezen dat dit kan’"quote:Op donderdag 17 mei 2007 02:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat? Ik begrijp er niks meer van... jij beweert dat een homo voor de klas kinderen homo maakt. M.i. klopt dat niet, omdat je geboren wordt met je seksuele geaardheid (tenminste, dat is de huidige wetenschappelijke opvatting).
In Polen en de Verenigde Arabische Emiraten wordt het ook niet gezien als logische conclusie. Onze maatschappij is wel pro-gay, dus is het politiek correcter om homosexualiteit niet als ziekte te bestempelen, gezien de beladenheid van het woord ziekte .quote:Op donderdag 17 mei 2007 03:19 schreef wonderer het volgende:
Bijna de hele wereld is anti-gay, hoe noem je dit de logische conclusie? Het zou veel politiek-logischer zijn als de wetenschappers homoseksualiteit als ziekte waren blijven bestempelen.
quote:En als ze homo's niet willen dwingen, is er toch niks nieuws onder de zon? Die omturnkampen bestaan al
Het zijn echter niet exclusief Nederlandse wetenschappers die dat hebben bepaald.quote:Op donderdag 17 mei 2007 03:39 schreef Gabry het volgende:
[..]
In Polen en de Verenigde Arabische Emiraten wordt het ook niet gezien als logische conclusie. Onze maatschappij is wel pro-gay, dus is het politiek correcter om homosexualiteit niet als ziekte te bestempelen, gezien de beladenheid van het woord ziekte .
[..]
Dat kan, maar volgens mij is er geen sprake van dwang. Dus de OP is mogelijk gedeeltelijk gebaseerd op non-nieuws.
We kijken op een pro-gay site.quote:Op donderdag 17 mei 2007 03:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het zijn echter niet exclusief Nederlandse wetenschappers die dat hebben bepaald.
Laten we stemmen of kanker een ziekte is. Ik stem tegen.quote:It's been 25 years since the American Psychiatric Association (APA) voted to delete homosexuality from its official list of mental disorders and issued a strong statement of support for gay rights.
58% vindt het geen ziekte, dat is een kleine meerderheid, dus kanker is geen ziekte meer. Punt.quote:The battle was not quite over. Psychiatrists objecting to the board's decision mustered support for a referendum to be voted on by the full APA membership in 1974. Some 58% of the members favored the board, an indication, Sabshin said, that a turning point had been reached.
Wat een vertrouwen in de Poolse rechtsstaat.quote:Geen dwang? Misschien nu nog niet, maar als de regering dat soort kampen instelt en er gaan daarna geen homo's naartoe...? Ik ben bang dat ze dan wel een manier vinden om het te gaan verplichten.
Als het aangeboren is zoals vele homo's beweren dan is het juist een aandoening.quote:Op donderdag 17 mei 2007 04:13 schreef wonderer het volgende:
Zelfs in China wordt het niet meer als ziekte bestempeld... Een psychische ziekte lijkt me ook nogal aan "definities" en meningen onderheviger dan kanker. Kanker is objectief als ziekte vast te stellen: je gaat er dood van, meestal, en zelfs als je het overleeft, ben je een lange tijd niet in staat je leven normaal te leven.
Homoseksualiteit zorgt er niet voor dat je je leven niet normaal kan leven. Het jaagt je niet eerder over de kling dan heteroseksualiteit (vandaar de nood aan roze bejaardentehuizen), je kwaliteit van leven gaat niet achteruit, je berokkent mensen en jezelf geen schade... er zijn er geen argumenten om het een ziekte te noemen.
Ik hoop trouwens dat je snapt dat er argumenten voor die stemronde en referendum werden aangedragen, he? Niet dat iemand zei "vandaag lijkt het me wel leuk om te stemmen dat homoseksualiteit geen ziekte is", zoals jij in je voorbeeld met kanker doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |