Maandagavond heb ik deze topic geopend. Het lijkt er op dat nogal wat speelt binnen de gemoederen in Nederland.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef CARLAK het volgende:
Binnen de Europese gemeenschap streven we naar gelijke rechten van mensen. Toch blijkt dat soms groepen uitgesloten worden. Een recent voorbeeld is dat bij de Gay Pride in Moldavië bleek dat mensen daar niet uit kunnen komen voor hun geaardheid. Hetzelfde zie je nog steeds in landen als Letland en Polen. Toch kunnen wij als Nederland ook mensen uit die landen met een homosexuele achtergrond steunen vanuit ons land.
Homofobie bestaat helaas ook nog steeds in Nederland. In Polen is homofobie echter zoveel malen sterker dan dat we hier in Nederland zien. Het COC Nederland verzet zich tegen homofobie binnen de Europese Gemeenschap.
Polen is het er nog steeds niet mee eens dat er een Gay Pride in hun land wordt gehouden. Door middel van het ondertekenen van onderstaande petitie hoop ik dat artikel 1 van de Grondwet ook in Polen wordt uitgevoerd.
\"Internationale Dag tegen Homofobie – organiseert het COC een POLENWEEK tegen de toenemende homofobie in Polen en ter ondersteuning van de Warschau Pride die op 19 mei a.s. gehouden wordt.\"
[Bron: COC NL]
Het COC heeft een petitie opgesteld. U kunt deze petitie ondertekenen.
http://www.PetitionOnline.com/303nl/
Voor meer informatie over het COC en de Polenweek zie onderstaande link
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=1593
Op dit moment hebben zich 369 mensen aangemeld. Ik hoop dat het er een paar meer worden. We doen het immers voor de tolerantie binnen Europa en dat geluid moeten we laten horen!
![]()
Zal wel een conflict tussen de hersenhelften zijn ofzoquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat je 1 keer een "tikfout" maakt in de TT vooruit, maar twee keer?
Misschien wel. Als we de lijn doortrekken? Het gaat hier om of er mensen al dan niet geinteresseerd zijn een petitie te ondertekenen. Meer informatie hierover kun je op internet vinden trouwens als mijn OP niet duidelijk genoeg was.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:35 schreef Vivi het volgende:
Homofibie? is dat een nieuw soort vis?
Waarom vraag je je dat af? Ik strooi niet met steekwoorden als "ongelijkheid" "tolerantie" en "vrijheid"quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:41 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me nu toch wel af wat Aoristus onder "rechten" en "gelijke rechten" verstaat als discriminatie op straat en op fok daar niet onder valt...
Zelf homofoben mogen reageren. Ken je Little Brittain?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:38 schreef G.Fawkes het volgende:
homo's, getver
Omdat ik het niet weet, en wil weten?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat af? Ik strooi niet met steekwoorden als "ongelijkheid" "tolerantie" en "vrijheid"
Ben woordblind. Weet niet wat TT is en wat je met tikfout bedoeld. Volgens mij is het geen tikfout als je niet weet hoe je een woord moet schrijven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat je 1 keer een "tikfout" maakt in de TT vooruit, maar twee keer?
Da's dan jammer dat je er al op in bent gegaan hè ?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat ik het niet weet, en wil weten?
Definieer voor mij eens wat jij verstaat onder gelijke rechten. Alsjeblieft. Omdat ik interesse heb in je denkbeeld, omdat ik het niet begrijp op dit moment.
En welke rechten zijn dat dan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's dan jammer dat je er al op in bent gegaan hè ?
Gelijke rechten zijn rechten die voor iedereen gelden zonder het aanziens des persoons.
Moet je weten, dat ben je aan de staat verplichtquote:
Okee. Artikel één dan maar. Alleen al in dit topic, met minder dan twintig reacties, wordt er gediscrimineerd. "Bah, homo's". Ongeoorloofd onderscheid op basis van seksuele voorkeur. Ook in het andere topic en talloze topics hier en nieuwsberichten op de frontpage staan veel te veel van dat soort berichten. Mag er niet gevochten worden om dit uit te bannen? Blijkbaar worden homo's nog steeds door bepaalde mensen minderwaardig gevonden. Misschien niet voor andere dingen, zoals adoptie (hoewel SCH daar meer van weet) en trouwen/partnerregistratie, maar wel voor acceptatie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Moet je weten, dat ben je aan de staat verplicht
waar buitengesloten te wordenquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van het recht om niet buitengesloten te worden op grond van je seksualiteit?
Ja, ik weet wel wat de algemene definitie is voor rechten, maar Aoristus doet er zo vreemd over, ik wil het graag uit zijn mond horen. Ik kan niet goed ingaan op wat hij zegt als ik niet begrijp wat hij werkelijk, concreet vindt. Maar blijkbaar is dat ook een beetje te veel gevraagd, getuige zijn antwoord.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat dacht je van het recht om niet buitengesloten te worden op grond van je seksualiteit?
Eenieder is verplicht de wet te kennen. Ken jij het wetboek?quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Moet je weten, dat ben je aan de staat verplicht
Laten we even duidelijk stellen dat ik hier niet post om jou te animeren en al helemaal niet om je naar de mond te praten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel wat de algemene definitie is voor rechten, maar Aoristus doet er zo vreemd over, ik wil het graag uit zijn mond horen. Ik kan niet goed ingaan op wat hij zegt als ik niet begrijp wat hij werkelijk, concreet vindt. Maar blijkbaar is dat ook een beetje te veel gevraagd, getuige zijn antwoord.
All man are equal but some are more equal (vrijj naar: animal farme want daar werd gesteld: all animals are equal but some are more equal)quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Da's dan jammer dat je er al op in bent gegaan hè ?
Gelijke rechten zijn rechten die voor iedereen gelden zonder het aanziens des persoons.
en homo-beestjes bestaan. Koeien vooral, die rijden geregeld een testritjequote:Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef CARLAK het volgende:
[..]
All man are equal but some are more equal (vrijj naar: animal farme want daar werd gesteld: all animals are equal but some are more equal)![]()
Speciale voorzieningen zouden niet nodig hoeven zijn als homoseksualiteit door iedereen geaccepteerd zou zijn. Ik vind het jammer dat je op deze manier echte discussies uit de weg gaat. Maar ik zal je niet meer met vragen lastig vallen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laten we even duidelijk stellen dat ik hier niet post om jou te animeren en al helemaal niet om je naar de mond te praten.
Die maatschappij die jij en velen met jou graag zien, is zeker niet de mijne. Dat komt omdat ik in de hoofdstad getergd wordt door met name die belangen die niet de mijne zijn. De wet wordt daar inderdaad vaak bij vergeten, want het heet ongefundeerd leuk te zijn, dus moet het maar kunnen in naam van de 'tolerantie'. In vorige topics is er zelfs langsgekomen dat verzorgingstehuizen speciale faciliteiten zouden moeten bieden voor de homo-mens. Kun je dan spreken van tolerantie en integratie? Ik dacht van niet. Daarom verzoek ik je om je niet zo aan te stellen en gewoon net als ieder ander te doen wat je moet doen om je kostje bij elkaar te scharrelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |