abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49460826
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:08 schreef fathank het volgende:
HAVO is de shit, zitten tenminste relaxte lui. Over het algemeen mensen die te lui zijn voor het vwo..
bullshit
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:15:01 #52
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_49460878
En als ik nu zeg dat ik ook te lui ben om te leren maar toch op het vwo zit?

Ben ik dan stoer?

(ontopic): Ik vond de moeilijkheidsgraad voor Nederlands ook niet al te hoog maar voor veel mensen is het belangrijk dat die normering opgekrikt wordt voor die spaarzame puntjes. Heb daar gewoon begrip voor.
haat het niet dan schaad het niet...
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:15:19 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49460890
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:13 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

bullshit
Echt niet. Het overgrote deel van de Havo'ers kan echt wel VWO, ze doen er alleen te weinig voor. Je hebt ook altijd een paar VMBO'ers die met keihard werken net een 6je halen. Zie daar het doorsnee HAVO volk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49460968
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Echt niet. Het overgrote deel van de Havo'ers kan echt wel VWO, ze doen er alleen te weinig voor. Je hebt ook altijd een paar VMBO'ers die met keihard werken net een 6je halen. Zie daar het doorsnee HAVO volk.
Dan KAN je het toch niet?
Je kan het pas als je het doet. Als ik meer moeite voor het VWO zou moeten doen zou ik dat ook niet op kunnen brengen (geen zin enzo) en zou ik ook wel Havo doen, maar dan ging ik achteraf niet zitten van 'ja ik kan eigenlijk wel VWO maar ik ben te lui om het te doen.'
Je KAN het dan toch niet opbrengen om die tijd aan je school te besteden? Dus kan je het niet
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:20:19 #55
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49461107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:17 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Dan KAN je het toch niet?
Je kan het pas als je het doet. Als ik meer moeite voor het VWO zou moeten doen zou ik dat ook niet op kunnen brengen (geen zin enzo) en zou ik ook wel Havo doen, maar dan ging ik achteraf niet zitten van 'ja ik kan eigenlijk wel VWO maar ik ben te lui om het te doen.'
Je KAN het dan toch niet opbrengen om die tijd aan je school te besteden? Dus kan je het niet
Tussen kunnen, en daadwerkelijk doen zit een heel groot verschil...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:21:51 #56
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_49461177
*Heinekenner denkt dat Frituurvetpet beter niet te veel reacties moet gaan uitlokken betreffende de eeuwenoude flamewar tussen HAVO en VWO, HBO WO.
haat het niet dan schaad het niet...
pi_49461181
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Tussen kunnen, en daadwerkelijk doen zit een heel groot verschil...
Daarom juist.
Een persoon die het qua intelligentie wel KAN, die KAN het ook maar. Alleen hij KAN het mentaal ofzo niet opbrengen om het te doen.
Ik begrijp ook wel wat je bedoelt, als ik een half uur per dag zou moeten blokken zou ik het ook niet kunnen. Maar altijd maar dat achteraf zo van ja ik kan het wel maar ik ben er te lui voor. Je kan het dan gewoon niet.
pi_49461230
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:21 schreef Heinekenner het volgende:
*Heinekenner denkt dat Frituurvetpet beter niet te veel reacties moet gaan uitlokken betreffende de eeuwenoude flamewar tussen HAVO en VWO, HBO WO.
Ik probeer niemand te flamen
Allereerst zat ik in dit topic mijn klasgenoten af te klagen.
En deze 'flamewar' (zo vijandig wil ik het niet noemen) is niks om het uitlokken.

maar goed, ik naab, krijg vast zo weer de hele reutemeteut over me heen
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:24:07 #59
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49461275
Schitterend
Because they will last that long.
pi_49464884
Maar natuurlijk woirdt er geklaagt "ies kultoer" het is gewoon puur hollands om gewoon ouderwets lekker over iets te kunnen zeiken.

Daar zijn we met z'n allen zo bedreven in. En de echt goeie zeikstralen die weten het dan nog zó te brengen dat het grappig is.

Dus ga vooral door met zeiken!

Goed zeik topic trouwens, al ben ik het niet met je eens. Je hebt die drie uur nou eenmaal dus tis zonde als je het niet gebruikt. Je hebt er immers recht op!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_49465153
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:38 schreef switchboy het volgende:
Dus ga vooral door met zeiken!
Precies en als je klaar bent met zeiken, dan kan je altijd nog met je neus in de studieboeken.

Leren is trouwens zo overrated, je hebt alles toch allemaal al gehad, beetje vmbo-er kan dat nog wel
onthouden, toch ??
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2007 @ 00:49:30 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49467586
Elk jaar lijkt de klachtenstroom bij de examens toe te nemen. Zijn de examens dan zoveel lastiger dan voorgaande jaren? Nou niet bepaald lijkt me. Ik heb zelfs het idee dat de examens zelfs een tikkeltje gemakkelijker zijn dan 10 jaar geleden. Sommige klachten zijn terecht, maar er zijn genoeg mensen die gaan klagen, terwijl ze de oorzaak in eerste instantie bij zichzelf moeten zoeken, omdat ze domweg niet goed genoeg geleerd hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_49467963
Woordenboek bij Nederlands? WAT GEBEURT ER MET HET ONDERWIJS !

bij mij mocht je eerste halfuur en laatste kwartier niet weg, das it.

Vorig jaar was VWO Nederlands tentamen overigens wel verneukt
Opgave: maak samenvatting van 200 woorden (dus 220 max).
Antwoordblad: totaal samenvatting: 270 woorden, niet samenhangende zinnen (enkel feitjes qua zinnen), nee geen wonder dat koffie daar onvoldoende voor kreeg (naast het feit dat ik zuig in Nederlands samenvattingen maken )
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:49:30 #64
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_49469359
Samenvatten is inderdaad erg kut.
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_49474760
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:38 schreef switchboy het volgende:

Goed zeik topic trouwens, al ben ik het niet met je eens. Je hebt die drie uur nou eenmaal dus tis zonde als je het niet gebruikt. Je hebt er immers recht op!
Ja en als je nou klaar bent?
pi_49477317
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:31 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Ja en als je nou klaar bent?
Dan moet je zorgen dat je voor de laatste vijf minuten klaar bent of pas na een half uur. Dan mag je gewoon weg
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_49478100
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:48 schreef switchboy het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen dat je voor de laatste vijf minuten klaar bent of pas na een half uur. Dan mag je gewoon weg
Hoe kan je nou regelen dat je na 2.5 uur klaar bent ipv al na 1,5 uur
pi_49478274
TS is gewoon een berg met opgaven vergeten, vandaar dat die zo snel klaar was. Gefeliciteerd met je 3.2
Ik support gevallen topclubs!
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:22:53 #69
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_49478409
Jij hebt zeker 10 keer in het woordenboek gekeken he TS?

Nou in MIJN tijd mocht je niet eens een woordenboek gebruiken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:24:07 #70
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49478447
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
Had ik zo vandaag Examen Nederlands (VWO)
Helaas half elf al klaar dus moest een uur wachten want half 12 mag je pas weg.
Affijn, half 12 weg, is de helft van de zaal nog bezig

Dus ik met maten al redelijk geirriteerd dat wij door die debielen zo lang moeten wachten. Maar goed, naderhand gaan er mensen nog klagen dat het zo moeilijk was en dat ze tijdnood hadden, en dat wij egoistisch zijn dat wij hun uitmaken voor debiel, en dat zij alle recht hebben om te klagen, 'want vooral die samenvatting was erg moeilijk en in de tekst stonden veel moeilijke woorden'. (Er waren mensen die poreus moesten opzoeken in hun woordenboek )

Kom ik thuis, blijkt er ook een stroom van honderden klachten officieel te zijn binnengekomen over Nederlands. Ga dan havo doen Nl was simpel

Mijn klacht: mensen die klagen over makkelijke examens.
Whaha, inderdaad. Sommige mensen zaten echt heen en weer te bladeren in die woordenboeken Best kansloos Beetje vocabulaire hebben de meeste van onsniet meer
pi_49478493
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:22 schreef Relneger18 het volgende:
Jij hebt zeker 10 keer in het woordenboek gekeken he TS?

Nou in MIJN tijd mocht je niet eens een woordenboek gebruiken.
ja idd, dat woordenboek dat ik bij me had. Ik wist niet eens dat het mocht, ik ging uit van 'jouw' tijd. Maar het schijnt dat je zelfs bij ELK vak woordenboekenmee mag nemen
pi_49478510
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:18 schreef Fetai het volgende:
TS is gewoon een berg met opgaven vergeten, vandaar dat die zo snel klaar was. Gefeliciteerd met je 3.2
berg opgaven, poeh poeh, 20 vragen waarvan 3/4 multiple choice en een samenvattinkje.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:27:19 #73
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49478535
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:25 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

ja idd, dat woordenboek dat ik bij me had. Ik wist niet eens dat het mocht, ik ging uit van 'jouw' tijd. Maar het schijnt dat je zelfs bij ELK vak woordenboekenmee mag nemen
Ja, dat mag. Ik vind dit echt een slechte ontwikkeling. Zo spoor je mensen niet aan om hun vocabulaire uit te breiden, het wekt alleen maar luiheid op. Echt ghey. Ik wist wel dat het mocht, maar ik vind het overbodig... en als je een woord niet weet kun je het 9 van de 10 keer weluit de context halen.
pi_49478653
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:27 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ja, dat mag. Ik vind dit echt een slechte ontwikkeling. Zo spoor je mensen niet aan om hun vocabulaire uit te breiden, het wekt alleen maar luiheid op. Echt ghey. Ik wist wel dat het mocht, maar ik vind het overbodig... en als je een woord niet weet kun je het 9 van de 10 keer weluit de context halen.
Ik vind het ook niet echt nodig, alleen voor Frans en Duits ofzo maar dat heb ik niet. Ik snap ook nooit waarom mensen naar schrijftoetsen woordenboeken Nederlands meenamen enzo.
Of naar Engels leestoetsen. Mensen lezen echt geen contexten meer. Ik hoorde veel mensen die niet wisten wat autonomie was, nou dat je dat niet weet ok, prima, maar er stonden allemaal synoniemen voor autonomie in de tekst en er waren zeker 5 zinnen waar je zo uit kon afleiden wat het betekende.
De hele tekst ging over autonomie (en hersenontwikkeling natuurlijk ) en dan achteraf mensen die niet meer konden herinneren wat het betekende..
pi_49478999
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 14:27 schreef dubidub het volgende:

[..]

Een woord opzoeken wat je niet begrijpt spoort aan tot luiheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')