Bron: voetbalzonequote:Slory in voorselectie Oranje
Geschreven door Matthijs van Laar op woensdag, 16 mei om 11:33
Bondscoach Marco van Basten heeft 24 spelers opgeroepen voor de trip van Oranje naar Azië, die komende maand plaats zal vinden. De opvallendste naam is die van Andwele Slory. Ook Boudewijn Zenden, Romeo Castelen en Mario Melchiot zijn na een langdurige afwezigheid weer bij de voorlopige selectie.
Aanvoerder Edwin van de Sar ontbreekt op de lijst. Hij vroeg de bondscoach hem niet te selecteren om bij te komen van het zware seizoen dat de doelman beleefde bij zijn club Manchester United.
Oranje ontmoet zaterdag 2 juni eerst Zuid-Korea in het "Seoul World Cup Stadium", waarna vier dagen later Thailand wacht in het "Rajamangala National Stadium" in Bangkok.
www.fanshop.nl ?quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:30 schreef pfaf het volgende:
Weet iemand waar ik shirts van het Nederlands elftal kan kopen met Slory 9 achterop?
Nummer 7, rechtsbuitenquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:30 schreef pfaf het volgende:
Weet iemand waar ik shirts van het Nederlands elftal kan kopen met Slory 9 achterop?
Eens. Slory heeft gewoon een prima seizoen gedraaid. Niks mis mee om hem dan voor een oefenwedstrijd eens op te roepen om te zien hoe hij zich staande houdt. Dat Oranje niet draait komt echt niet doordat er af en toe eens een talent opgeroepen wordt hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:32 schreef koningdavid het volgende:
Beetje jammer die reacties.
Slory is absoluut geen wereldklassespeler maar hij is zonder twijfel een van de revelaties van dit seizoen. Als je dan zoveel afmeldingen hebt vind ik het vrij logisch dat hij is opgeroepen. Niet eens onterecht ook.
Vroeger vond men hem een van de grootste talenten van Nederland, zelfs nog getalenteerder dan Van Persie. Misschien komt het er nu pas uit?
Als je objectief kijkt is het helemaal waarquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:03 schreef vingerplant het volgende:
Ryan Babel dit seizoen: 5 goals en 6 assists
Andwele Slory dit seizoen: 12 goals en 6 assists
De een speelt bij Ajax, de ander bij Excelsior...
Het is dus eerder tijd voor een Babel bash-topic
Hebben we het over voetbal of basketbal?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:03 schreef vingerplant het volgende:
Zal ik hem even uitleggen dan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hebben we het over voetbal of basketbal?
Voetbal is toch niet in cijfers uit te drukken man, je houdt jezelf voor de gek.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:29 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Zal ik hem even uitleggen dan?
Er wordt gezeken op de selectie van Slory, dus ik maak een vergelijking met een speler die op een vergelijkbare positie speelt en al bijna 3 jaar een vaste klant is in Oranje. Dan blijkt dat Slory in een veel mindere ploeg veel meer rendement heeft gehaald afgelopen seizoen dan die bewuste speler. Dat die bewuste speler toevallig een Ajacied is kan ik ook niks aan doen.
Op die manier moet Koevermans ook een basisplaats krijg boven Huntelaar......................goed systeemquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:03 schreef vingerplant het volgende:
Klopt, Real Madrid koopt liever een spits die er 10 maakt dan eentje die er 20 maaktquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Voetbal is toch niet in cijfers uit te drukken man, je houdt jezelf voor de gek.
Maar wacht eens even.... Heb je wel gezien hoe ploegen tegen Ajax spelen en hoe ploegen tegen Excelsior spelen? Excelsior speelt vaak behoorlijk defensief en met zijn snelheid is Slory dan levensgevaarlijk. Als je hem bij Ajax neer zou zetten, heeft hij veel minder ruimte voor die sprintacties.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:29 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Zal ik hem even uitleggen dan?
Er wordt gezeken op de selectie van Slory, dus ik maak een vergelijking met een speler die op een vergelijkbare positie speelt en al bijna 3 jaar een vaste klant is in Oranje. Dan blijkt dat Slory in een veel mindere ploeg veel meer rendement heeft gehaald afgelopen seizoen dan die bewuste speler. Dat die bewuste speler toevallig een Ajacied is kan ik ook niks aan doen.
Dat is waar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar wacht eens even.... Heb je wel gezien hoe ploegen tegen Ajax spelen en hoe ploegen tegen Excelsior spelen? Excelsior speelt vaak behoorlijk defensief en met zijn snelheid is Slory dan levensgevaarlijk. Als je hem bij Ajax neer zou zetten, heeft hij veel minder ruimte voor die sprintacties.
Wat niet wil zeggen dat Babel bij Excelsior ook zo vaak zou scoren, maar de vergelijking klopt toch niet in mijn ogen.
Als de eerste bij Milan speelt en de tweede bij Excelsior, ja.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:53 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Klopt, Real Madrid koopt liever een spits die er 10 maakt dan eentje die er 20 maakt![]()
Waarom zou je dit soort jongens na een goede periode niet is proberen in een oefenwedstrijd ? Tel daarbij op dat het voor deze trip afzeggingen gaat regenen en daarbij er een gebrek is aan vleugelspelers. Vind het achteraf gezien eigenlijk wel logisch. Dan begint iedereen wel weer te zeiken over Nistelrooij en co. maar die spelen op een heel andere positie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef BobbyHill het volgende:
Slory zegt zeer vereerd te zijn.
Dat is ook niet zo gek met voorgangers als Romano Denneboom, Dave van den Bergh en Uğur Yildirim. Als je naar die namen kijkt, weet je pas echt dat een uitverkiezing voor Oranje niet niks is. En dan vergeet ik Kevin Bobson nog, stom van me.
quote:‘Een eer dat ik erbij zit'
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Hij is de grote verrassing in de voorselectie van bondscoach Marco van Basten. Maar Excelsior-aanvaller Andwélé Slory durft nog niet te dromen over een debuut in het Nederlands elftal. ,,Ik vind het al een eer dat ik erbij zit.
Slory dacht dat hij in de maling werd genomen toen Hans Jorritsma, de teammanager van Oranje, hem het heuglijke nieuws woensdag vertelde. ,,Omdat ik het niet serieus nam, zei hij dat ik meneer Kelder (directeur Excelsior, red.) maar moest bellen,’’ zegt de 24-jarige Heemskerker. ,,Maar voor ik dat kon doen, werd ik al gebeld door de NOS en kwamen de smsjes binnen. Pas toen wist ik dat het echt waar was.’’
Een dag later is hij er nog altijd een beetje beduusd van. In plaats van de geplande tiendaagse trip met de Suriprofs naar Suriname, vliegt hij begin volgende maand mogelijk voor twee interlands naar Zuid-Korea (2 juni) en Thailand (6 juni). ,,Die reis naar Suriname geef ik daar graag voor op. Dit is tot nu toe het mooiste wat ik heb meegemaakt als voetballer. Ik heb wel eens gehoord dat ze me volgden en wist dat het Nederlands elftal dichterbij zou komen als ik volgend seizoen bij Feyenoord goed zou spelen. Maar ik heb er dit seizoen nooit serieus rekening gehouden. Ik denk dat iedereen verbaasd is dat een speler van Excelsior is geselecteerd.’’
Dat is in de 105-jarige geschiedenis van de Rotterdamse club slechts drie keer voorgekomen. Slory kan de eerste Excelsior-speler in Oranje worden sinds Heimen Lagerwaard. De verdediger, die eind vorig jaar op 77-jarige leeftijd overleed, speelde in 1953 twintig minuten mee in de uitwedstrijd tegen Noorwegen. ,,Mijn ouders waren toen nog niet eens geboren. Of ik wel eens van hem had gehoord? Inmiddels wel, want die vraag is me de afgelopen dagen al vaker gesteld.’’
Voor laatbloeier Slory is zijn uitverkiezing de bekroning op een uitstekend seizoen. In zijn eerste jaar in de eredivisie maakte de razendsnelle spits indruk met twaalf goals en zes assists. Ook in de eerste ronde van de play-off was hij op dreef. Afgelopen zaterdag scoorde hij twee keer tegen Veendam (3-0). In de heenwedstrijd leverde hij drie dagen eerder de voorzet waaruit de winnende goal werd gescoord (0-1). ,,Ik ben pas tevreden over dit seizoen als we in de eredivisie blijven. Als dat lukt, heb ik hier twee hele mooie jaren gehad.’’
Om dat doel te bereiken moeten Slory en de zijnen in twee ‘finales’ zien af te rekenen met RBC. Excelsior begint zondag met een uitwedstrijd in Roosendaal. ,,RBC heeft een goed voetballende ploeg, die in elke linie gevaarlijk is,’’ weet Slory. ,,We mogen er niet te licht over denken. De play-offs zijn op dit moment het belangrijkste. Als we RBC hebben verslagen, kunnen we tevreden terugkijken op een fantastisch seizoen.’’
En kan Slory zijn vizier gaan richten op Oranje. ,,Ik laat het allemaal rustig op me afkomen,’’ probeert hij laconiek te blijven. ,,Ik geniet ervan, maar reken helemaal nergens op. Ik heb immers nog niets en wil me niet verheugen op iets wat toch niet komt.’’
quote:Slory: 'Ik dacht dat ze mij in maling namen'
22/5/2007 23:45
'Toen teammanager Hans Jorritsma me belde, dacht ik dat ik in de maling werd genomen', vertelt Andwelé Slory in de nieuwe Voetbal International over zijn voorlopige selectie voor het Nederlands elftal.
'Ik heb het gesprek afgekapt en Simon Kelder (voorzitter van Excelsior, red.) gebeld, maar die had zijn telefoon uitstaan. Later kreeg ik de bevestiging via journalisten die me belden, toen wist ik dat het géén geintje was. 's Avonds belde Jorritsma weer voor mijn paspoortgegevens en toen hebben we er om kunnen lachen.'
Slory is bezig aan de laatste weken van een seizoen waarin hij doorbrak in de Eredivisie. De aanvaller van Excelsior stapt komende zomer zelfs over naar Feyenoord. 'Mijn selectie voor het Nederlands elftal is wel een indicatie voor mensen die nog twijfelden: ik ben gewoon op de goede weg.'
In de nieuwe Voetbal International vind je het complete interview met Andwelé Slory, die ook vertelt over Co Adriaanse en de degradatiestrijd van Excelsior. Klik hier voor de inhoud van VI nummer 21.
Maar toch, als je over 50 jaar kan zeggen dat je in het shirt van het Nederlands Elftal hebt gelopen is dat niet mis. Die jeugd van die generatie weet toch niet dat iedere middelmatige voetballer de kans had om opgeroepen te worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:03 schreef WooZ het volgende:
![]()
[..]
![]()
Alsof je het gemaakt hebt met een selectie onder vB![]()
quote:Slory: twee dromen in één week
Hij stond er in zijn vrijetijdskleding nonchalant bij. En écht veel aandacht voor Andwelé Slory was er na afloop van het duel tussen de Suriprofs en Jong Oranje niet. Best vreemd, want hij is toch dé verrassing in de definitieve selectie van bondscoach Marco van Basten voor de oefentrips tegen Zuid-Korea en Thailand.
Dat zijn uitverkiezing bij de selectie van Oranje geen geintje is, daar is de geboren Heemskerker inmiddels wel achter. Dat was anders toen hij werd gebeld door teammanager Hans Jorritsma met de mededeling dat hij bij de voorlopige selectie zat. Slory wantrouwde het telefoontje, dacht dat een ploeggenoot hem in de maling nam en maakte het gesprek niet te lang.
,,Ik dacht zeker", zei hij na afloop van het oefenduel zaterdagavond, ,,dat het een grap was. Had het écht niet verwacht. Ja, inmiddels weet ik wel beter. Dat ik bij de definitieve selectie zou zitten, was niet helemaal een verrassing voor me. Er waren sterke geruchten daarover. Het zijn hectische tijden, maar ik probeer zo rustig mogelijk te blijven en laat alles maar op me afkomen. Genieten, dat doe ik vooral."
Niet alleen van zijn uitverkiezing bij het Nederlands elftal, maar ook van die in de groep van de Suriprofs. Voor de aanvaller die Excelsior zo'n beetje hoogstpersoonlijk in de Eredivisie hield, kwamen er twee dromen in één week uit. Want als geboren Surinamer, hij kwam ter wereld in Paramaribo, was het een grote eer dat hij er zaterdag bij was.
Fantastische momenten
Eigenlijk, gaf Slory eerlijk toe, had de technische staf van Oranje liever gezien dat hij niet meedeed. Er was dan ook afgesproken om hem maar een helft te laten spelen. ,,En dat was prima", zei hij. ,,Ik ga de komende periode dan ook vooral rust nemen. Ik had dit alleen niet willen missen. Het was óók de eerste keer dat ik bij de Suriprofs zat. Twee fantastische momenten achter elkaar, dat had ik niet kunnen denken kortgeleden."
De loopbaan van de vleugelaanvaller is inderdaad als een komeet omhooggeschoten. Slory was een revelatie in de jeugd bij Stormvogels Telstar, zelfs topscorer in de Eredivisie boven Klaas-Jan Huntelaar, speelde daarna een aantal jaar in het eerste team van Jupiler League-club Stormvogels Telstar, maar draaide zijn laatste half jaar in Velsen niet bepaald groots. Het contract bij Excelsior had hij toen niettemin al getekend. De criticasters die meenden dat hij tekortkwam voor de Eredivisie, moeten nu toch wel hun woorden terugnemen.
Carrièreplanning
,,Ik denk dat ik mijn carrière tot nu toe goed heb gepland. Heb ik goed met mijn vader overlegd. We vonden dat ik niet te snel aan een stap hoger toe was. Ik ben blij dat het zo loopt, het gaat gewoon geweldig. Maar ik zal echt niet naast mijn schoenen gaan lopen."
Slory, de nieuwe speler in de Oranje-selectie, spoedde zich daarna snel naar huis. Naar zijn vrouw en zijn zoontje. Want, zo zei hij nog wel, die gaat hij het meest missen, als hij met het Nederlands elftal de komende periode in Zuidoost-Azië zit.
Het was ook een goed debuut, leuk voor die jongen.quote:Slory speelt 't liefst op de linkerflank
SEOUL - Andwélé Slory genoot uiteraard van zijn eerste minuten in Oranje. Hij was vooraf benieuwd hoe het zou gaan in een stadion met 64.000 mensen. ,,Als speler van Excelsior ben je gewend aan 3000 man, maar met de club merkte ik al dat ik graag in uitwedstrijden speelde voor veel meer mensen. Ik kan de druk tegenwoordig goed van me afzetten.’’
Verrast was Slory geweest over het gesprek voorafgaand aan de wedstrijd met de bondscoaches Van Basten en Van ’t Schip.
,,Het viel me op dat ze alles al van me wisten. Ik schrok ervan. Ze blijken me al te volgen vanaf de jeugd. Bij Excelsior speel ik weliswaar rechtsbuiten, maar het liefst speel ik op de linkerflank. Dat heb ik aangegeven en vervolgens kwam ik als linksbuiten aan de aftrap.
,,Het ging wel aardig, maar ik probeer niet mee te gaan met mensen die nu superpositief zijn. Ik vind dat ik uit twee goede kansen zeker een keer had moeten scoren. Maar dat zal het niveauverschil zijn. Bij Excelsior waren die kansen er vast wel ingegaan,’’ aldus de snelle aanvaller die deze zomer in dienst treedt van Feyenoord.
Bondscoach van Basten was tevreden over de prestaties van Slory bij zijn debuut. ,,Hij speelde vanaf links en we konden hem een aantal keren goed in de diepte aanspelen. Hij ging daar handig mee om. Hij kreeg twee goede mogelijkheden en was ook bij de strafschop betrokken.
,,Bovendien had-ie ook nog twee kansen. Het is goed dat hij zichzelf in die situaties brengt. Slory is een veelbelovende speler,’’ aldus Van Basten.
quote:Van Marwijk: Slory naar Ajax onbespreekbaar
door onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Ajax heeft zich bij Feyenoord gemeld voor spits Andwelé Slory, maar een overgang naar de Amsterdamse club is wat betreft de kersverse Feyenoord-coach Bert van Marwijk onbespreekbaar. "Die jongen heeft een tweejarig contract bij ons en heeft nog geen minuut voor Feyenoord gespeeld. Als je hogerop wilt, laat je hem niet gaan."
Van Marwijk ziet overigens genoeg potentie in de aanwezige talenten. ,,Kijk maar naar die jongens bij Jong Oranje zoals Royston Drenthe, Ron Vlaar en Luigi Bruins. Daarbij hebben we ook nog Andwelé Slory, die net zijn debuut heeft gemaakt in Oranje."
Had het ook gelezen, kan me niet voorstellen dat Ajax echt een bod heeft uitgebracht aangezien hij nog geen 1 wedstrijd gespeeld voor Feyenoord heeft en pas net gekocht isquote:
Ik vind het ook een heel raar verhaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:57 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Had het ook gelezen, kan me niet voorstellen dat Ajax echt een bod heeft uitgebracht aangezien hij nog geen 1 wedstrijd gespeeld voor Feyenoord heeft en pas net gekocht is![]()
Dat vind ik niet. Het zijn spelers met allebei verschillende kwaliteiten. Bovendien zit er een aardig verschil in leeftijd en in het aantal speelminuten op hoog niveau.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:44 schreef Malibu-06 het volgende:
Slory is niets minder dan b.v. Babel. Maar iedereen vindt het normaal dat Babel af en toe zelfs in de basis staat, terwijl bij Slory iedereen opeens geschokt is
Babel is jongerquote:Op zondag 17 juni 2007 16:46 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Het zijn spelers met allebei verschillende kwaliteiten. Bovendien zit er een aardig verschil in leeftijd en in het aantal speelminuten op hoog niveau.
Ja, dus is het met het oog op de toekomst logischer dat Babel speelt. En Babel heeft wel degelijk meer minuten op Eredivisieniveau. Dus is dat ook logischer.quote:Op zondag 17 juni 2007 18:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Babel is jongerEn heeft minder speelminuten. Op eredivisieniveau wel inderdaad.
quote:Feyenoord moet Slory drie maanden missen
Datum: 19-aug-2007 21:18
Andwelé Slory staat drie maanden aan de kant. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde zondagavond de eerste diagnose: een gebroken middenvoetsbeentje. De aanvaller van Feyenoord liep de blessure op bij een botsing met keeper Franck Grandel in het Eredivisieduel met FC Utrecht (0-3). Zijn voet werd in het gips gezet.
Vanwege een hamstringblessure was Slory deze week een twijfelgeval voor de wedstrijd tegen Utrecht. Zaterdag verklaarde Feyenoord de tweevoudig international op de afsluitende training fit.
Ik had heel dit topic nog niet gezienquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:15 schreef DutchGooner het volgende:
Nou Mindlight, een topic over je favoriete speler!
quote:Slory: "Feyenoord rekent niet meer op mij"
04 juli 2008
Andwélé Slory vertrekt na één jaar mogelijk alweer bij Feyenoord. De aanvaller heeft nog een contract tot 2010, maar zag woensdag hoe aanwinst Jon Dahl Tomasson 'zijn' rugnummer elf toebedeeld kreeg. En dat zegt genoeg, denkt de snelle vleugelaanvaller. "Feyenoord rekent niet meer op mij", zegt hij zelfs in AD Sportwereld.
Slory kwam vorig seizoen over van Excelsior en kende een moeizaam eerste seizoen in de Kuip. Mede door blessures kwam hij weinig aan spelen toe en áls hij speelde, was de topvorm vaak ver te zoeken. Voor komend seizoen ziet hij weinig perspectief, laat zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht weten. "Feyenoord gaat waarschijnlijk 4-4-2 spelen. Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen."
Om deze reden kijkt Haatrecht rond in Engeland, om te kijken of er daar clubs zijn die de aanvaller over willen nemen. Bij Feyenoord ontkent men echter dat Slory weg mag. "Hij komt wel degelijk in onze plannen voor. Ik vind Slory een goede voetballer. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug. Hij raakte snel geblesseerd en toen hij revalideerde, begon het elftal te draaien", aldus directeur Peter Bosz.
quote:Zaakwaarnemer: "Slory staat open voor transfer"
22 juli 2008
Als het aan Andwele Slory ligt, verkast hij nog deze zomer naar een andere club. De aanvaller van Feyenoord is niet blij met het systeem waarin hij in Rotterdam moet spelen, zo laat zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht weten aan Sportweek.
"Het systeem waar Feyenoord de voorkeur aan geeft, is voor Andy niet het meest ideaal. In het buitenland wordt weliswaar óók veel 4-4-2 gespeeld, maar in Engeland heb je bijvoorbeeld echte wingers. Die vallen voor zeventig procent aan en verdedigen voor dertig procent. Bij Feyenoord wordt van de buitenspelers gevraagd dat ze voor zeventig procent verdedigen en voor dertig procent aanvallen", doceert Haatrecht.
In het kamp-Slory staat men dan ook open voor een transfer, vertelt Haatrecht. "Als zich de situatie voordoet dat hij naar een andere club kan waar hij beter tot zijn recht komt én Feyenoord werkt mee, dan willen we die kans pakken. Clubs zijn alleen huiverig om Andy te halen, omdat hij vorig seizoen lang geblesseerd was."
Slory speelt pas één seizoen bij Feyenoord, dat hem vorig jaar wegplukte bij stadgenoot Excelsior. Destijds stond hij ook in de belangstelling van Ajax.
quote:"Het systeem waar Feyenoord de voorkeur aan geeft, is voor Andy niet het meest ideaal. In het buitenland wordt weliswaar óók veel 4-4-2 gespeeld, maar in Engeland heb je bijvoorbeeld echte wingers. Die vallen voor zeventig procent aan en verdedigen voor dertig procent. Bij Feyenoord wordt van de buitenspelers gevraagd dat ze voor zeventig procent verdedigen en voor dertig procent aanvallen", doceert Haatrecht.
bronquote:Andwelé Slory werd vandaag in Fulpmes onaangenaam verrast door diverse publicaties op internet en in Sportweek. Daarin werd gesteld dat de aanvaller weg zou willen bij Feyenoord. Niets is echter minder waar, aldus Slory. 'Ik heb juist het gevoel dat ik dit seizoen iets recht moet en kan zetten!'
Het eerste seizoen van Andwelé Slory bij Feyenoord was niet bepaald gelukkig. De razendsnelle aanvaller werd geplaagd door blessures en kon niet de vorm etaleren die hem een jaar eerder als speler van Excelsior nog een plekje in Oranje bezorgde. In het Oostenrijkse Fulpmes bereidt Slory zich nu met Feyenoord voor op een nieuw seizoen en nieuwe kansen. Tot zijn grote verbazing las hij daar vanochtend op internet dat hij de Rotterdamse club zou willen verlaten.
'Ik heb die berichten gezien, maar begrijp niet waar ze op gebaseerd zijn. Wellicht op de situatie zoals hij een aantal weken geleden was, maar dan nog moet ik zeggen dat mijn zaakwaarnemer zich in dit geval helaas vergist heeft. Ik wil helemaal niet weg bij Feyenoord! En ik verwacht ook echt niet dat de trainer zijn systeem aan mij aan gaat passen... Wie ben ik nou helemaal om dat te zeggen?! Ik zal altijd spelen waar hij me neerzet. We zijn nu een paar weken lekker hard aan het werk en ik heb het juist heel goed naar mijn zin bij Feyenoord. Vorig jaar is 't er door allerlei redenen niet uitgekomen en daar baal ik van. Ik heb echt het gevoel dat ik dit seizoen wat recht kan en moet zetten. Daar ga ik ook alles aan doen, daar kan iedereen op rekenen.'
Lekker begin.quote:Slory lang uit de roulatie
FULPMES - Feyenoord moest in Oostenrijk ook een fikse tegenvaller incasseren. Andwélé Slory viel halverwege de eerste helft uit met een hamstringblessure en is mogelijk langdurig uitgeschakeld.
quote:
quote:Blessure Andwelé Slory valt mee
De blessure die Feyenoord-aanvaller Andwelé Slory donderdag opliep tijdens het oefenduel tegen een Oostenrijks regioteam (12-0) valt mee. Slory had slechts last van een verkramping na het maken van een doelpunt.
Slory maakte in de 25ste minuut het vijfde doelpunt voor Feyenoord, waarna hij greep naar zijn hamstring. Het zag er ernstig uit, maar Slory zei na afloop dat 'er niets aan de hand is en dat hij morgen weer op de fiets zit.'
Donderdagochtend had Slory volgens trainer Gertjan Verbeek al last van zijn hamstring, maar de aanvaller kwam toch in actie.
In de tweede helft van het oefenduel maakte Ron Vlaar zijn rentree. Hij zat de afgelopen tien maanden langs de kant vanwege een gescheurde kruisband.
Bron: Rijnmond.nl
quote:Slory: 'Dit valt niet goed te praten'
Gepubliceerd op: 21 juli 2009 08:44
Andwélé Slory kan het zelf ook nog nauwelijks geloven. De aanvaller van Feyenoord liet zich op de training volledig gaan en deelde een vuistslag uit in het gezicht van ploeggenoot Karim El Ahmadi. "Dit valt niet goed te praten, dat besef ik ook wel", zegt Slory tegenover AD Sportwereld.
De flankspeler bood inmiddels ten overstaan van de spelersgroep zijn excuses aan, maar die werden door El Ahmadi met tegenzin geaccepteerd. "Tussen ons komt het niet meer goed", zo sprak de Marokkaan. Woorden die Slory niet begrijpt.
"Dit soort dingen gebeuren vaker op een voetbalveld. Als je toegeeft dat je in een ruzie fout zit, hoort het daarna klaar te zijn. Nee, ik heb niet meer met Karim gesproken. Soms moet je dingen even op zijn beloop laten. Vriendschap hoeft van mij ook niet, zolang we op het veld maar goed met elkaar omgaan", aldus Slory, die bestrijdt dat zijn agressie voortkwam uit frustratie over een mogelijke reserverol.
"Dit had niets te maken met de verdeling van de hesjes. Het was iets kleins, we hadden een meningsverschil over iets tactisch. Waar twee vechten, hebben twee schuld. We zijn beiden te ver gegaan. Ik helemaal, want ik heb aan hem gezeten. Achteraf denk ik: was ik maar gewoon weggelopen. Ik kan een emotionele jongen zijn, maar heb nog nooit iemand geslagen. Zo ben ik niet opgevoed. Ik was boos om wat er werd gezegd. Een andere verklaring heb ik niet."
Nou hij speelt al weken goed, toch? Vind ook dat hij weer is opgebloeid onder Been. Al kan het nog stukken beterquote:
Mwah, scoort in ieder geval.. Verder nog teveel domme momentjes.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou hij speelt al weken goed, toch? Vind ook dat hij weer is opgebloeid onder Been. Al kan het nog stukken beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |