quote:Zaakwaarnemer: "Slory staat open voor transfer"
22 juli 2008
Als het aan Andwele Slory ligt, verkast hij nog deze zomer naar een andere club. De aanvaller van Feyenoord is niet blij met het systeem waarin hij in Rotterdam moet spelen, zo laat zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht weten aan Sportweek.
"Het systeem waar Feyenoord de voorkeur aan geeft, is voor Andy niet het meest ideaal. In het buitenland wordt weliswaar óók veel 4-4-2 gespeeld, maar in Engeland heb je bijvoorbeeld echte wingers. Die vallen voor zeventig procent aan en verdedigen voor dertig procent. Bij Feyenoord wordt van de buitenspelers gevraagd dat ze voor zeventig procent verdedigen en voor dertig procent aanvallen", doceert Haatrecht.
In het kamp-Slory staat men dan ook open voor een transfer, vertelt Haatrecht. "Als zich de situatie voordoet dat hij naar een andere club kan waar hij beter tot zijn recht komt én Feyenoord werkt mee, dan willen we die kans pakken. Clubs zijn alleen huiverig om Andy te halen, omdat hij vorig seizoen lang geblesseerd was."
Slory speelt pas één seizoen bij Feyenoord, dat hem vorig jaar wegplukte bij stadgenoot Excelsior. Destijds stond hij ook in de belangstelling van Ajax.
quote:"Het systeem waar Feyenoord de voorkeur aan geeft, is voor Andy niet het meest ideaal. In het buitenland wordt weliswaar óók veel 4-4-2 gespeeld, maar in Engeland heb je bijvoorbeeld echte wingers. Die vallen voor zeventig procent aan en verdedigen voor dertig procent. Bij Feyenoord wordt van de buitenspelers gevraagd dat ze voor zeventig procent verdedigen en voor dertig procent aanvallen", doceert Haatrecht.
bronquote:Andwelé Slory werd vandaag in Fulpmes onaangenaam verrast door diverse publicaties op internet en in Sportweek. Daarin werd gesteld dat de aanvaller weg zou willen bij Feyenoord. Niets is echter minder waar, aldus Slory. 'Ik heb juist het gevoel dat ik dit seizoen iets recht moet en kan zetten!'
Het eerste seizoen van Andwelé Slory bij Feyenoord was niet bepaald gelukkig. De razendsnelle aanvaller werd geplaagd door blessures en kon niet de vorm etaleren die hem een jaar eerder als speler van Excelsior nog een plekje in Oranje bezorgde. In het Oostenrijkse Fulpmes bereidt Slory zich nu met Feyenoord voor op een nieuw seizoen en nieuwe kansen. Tot zijn grote verbazing las hij daar vanochtend op internet dat hij de Rotterdamse club zou willen verlaten.
'Ik heb die berichten gezien, maar begrijp niet waar ze op gebaseerd zijn. Wellicht op de situatie zoals hij een aantal weken geleden was, maar dan nog moet ik zeggen dat mijn zaakwaarnemer zich in dit geval helaas vergist heeft. Ik wil helemaal niet weg bij Feyenoord! En ik verwacht ook echt niet dat de trainer zijn systeem aan mij aan gaat passen... Wie ben ik nou helemaal om dat te zeggen?! Ik zal altijd spelen waar hij me neerzet. We zijn nu een paar weken lekker hard aan het werk en ik heb het juist heel goed naar mijn zin bij Feyenoord. Vorig jaar is 't er door allerlei redenen niet uitgekomen en daar baal ik van. Ik heb echt het gevoel dat ik dit seizoen wat recht kan en moet zetten. Daar ga ik ook alles aan doen, daar kan iedereen op rekenen.'
Lekker begin.quote:Slory lang uit de roulatie
FULPMES - Feyenoord moest in Oostenrijk ook een fikse tegenvaller incasseren. Andwélé Slory viel halverwege de eerste helft uit met een hamstringblessure en is mogelijk langdurig uitgeschakeld.
quote:
quote:Blessure Andwelé Slory valt mee
De blessure die Feyenoord-aanvaller Andwelé Slory donderdag opliep tijdens het oefenduel tegen een Oostenrijks regioteam (12-0) valt mee. Slory had slechts last van een verkramping na het maken van een doelpunt.
Slory maakte in de 25ste minuut het vijfde doelpunt voor Feyenoord, waarna hij greep naar zijn hamstring. Het zag er ernstig uit, maar Slory zei na afloop dat 'er niets aan de hand is en dat hij morgen weer op de fiets zit.'
Donderdagochtend had Slory volgens trainer Gertjan Verbeek al last van zijn hamstring, maar de aanvaller kwam toch in actie.
In de tweede helft van het oefenduel maakte Ron Vlaar zijn rentree. Hij zat de afgelopen tien maanden langs de kant vanwege een gescheurde kruisband.
Bron: Rijnmond.nl
quote:Slory: 'Dit valt niet goed te praten'
Gepubliceerd op: 21 juli 2009 08:44
Andwélé Slory kan het zelf ook nog nauwelijks geloven. De aanvaller van Feyenoord liet zich op de training volledig gaan en deelde een vuistslag uit in het gezicht van ploeggenoot Karim El Ahmadi. "Dit valt niet goed te praten, dat besef ik ook wel", zegt Slory tegenover AD Sportwereld.
De flankspeler bood inmiddels ten overstaan van de spelersgroep zijn excuses aan, maar die werden door El Ahmadi met tegenzin geaccepteerd. "Tussen ons komt het niet meer goed", zo sprak de Marokkaan. Woorden die Slory niet begrijpt.
"Dit soort dingen gebeuren vaker op een voetbalveld. Als je toegeeft dat je in een ruzie fout zit, hoort het daarna klaar te zijn. Nee, ik heb niet meer met Karim gesproken. Soms moet je dingen even op zijn beloop laten. Vriendschap hoeft van mij ook niet, zolang we op het veld maar goed met elkaar omgaan", aldus Slory, die bestrijdt dat zijn agressie voortkwam uit frustratie over een mogelijke reserverol.
"Dit had niets te maken met de verdeling van de hesjes. Het was iets kleins, we hadden een meningsverschil over iets tactisch. Waar twee vechten, hebben twee schuld. We zijn beiden te ver gegaan. Ik helemaal, want ik heb aan hem gezeten. Achteraf denk ik: was ik maar gewoon weggelopen. Ik kan een emotionele jongen zijn, maar heb nog nooit iemand geslagen. Zo ben ik niet opgevoed. Ik was boos om wat er werd gezegd. Een andere verklaring heb ik niet."
Nou hij speelt al weken goed, toch? Vind ook dat hij weer is opgebloeid onder Been. Al kan het nog stukken beterquote:
Mwah, scoort in ieder geval.. Verder nog teveel domme momentjes.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou hij speelt al weken goed, toch? Vind ook dat hij weer is opgebloeid onder Been. Al kan het nog stukken beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |