abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49508653
Zelf was ik de eerste die ging settelen (was 19), duurde overigens maar een jaar. Hier heb ik heel veel van geleerd. Heb je max 2 avonden per week dat je allebei thuis bent, wil je die liever niet in de kroeg doorbrengen maar samen op de bank (of op bed, of waar dan ook ) Is niet saai, is noodzakelijk om het boeltje bij elkaar te houden.
Nu ik het van de andere kant zie is het inderdaad balen als veel van je vrienden gaan settelen. Af en toe langsgaan en zelf "lotgenoten" zorgen is een prima oplossing daarvoor.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:35:51 #127
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_49727741
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:11 schreef Giechel_Ho het volgende:

[..]

Ontzettend leuke reacties tot nu toe

Ja Ripley, daar heb je een punt. Ik ben gewoon bang om op een bepaald moment genoegen te nemen met iets dat ik helemaal niet wil. Namelijk, wat men hierboven al goed aangeeft: elke avond thuis met de kinderen, weinig uitgaan, veel met manlief voor de tv hangen enz. Ik voel werkelijk helemaal niets voor zo'n leven, maar zie het door de omgeving zomaar gebeuren.
Daar ben je toch zelf bij? Ik ken ook zat mensen met een vaste relatie die helemaal niet zo vastgeroest en burgerlijk zijn als jij het ebschrijft. Je kan het zelf inrichten (in overleg met je partner) zoals jij wil, lijkt me
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_49728671
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 20:13 schreef Giechel_Ho het volgende:

[..]

Oke
Je hoort nu tegen me in te gaan ja?!
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:39:03 #129
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_49730246
Tragisch onderwerp altijd dit..Iedereen op zoek naar die fontein van de eeuwige jeugd en hopen die te vinden in het zo lang mogelijk uitstellen van het "volwassen" worden..
Helaas word je wel ouder, al is t alleen al lichamelijk en ik moet zelf toegen, als 23 jarige, dat t er altijd n beetje typisch uitziet om van die oude 35+ mensen, keihard uit hun dak te zien gaan in een willekeurge tent.

Prima, als ze lol hebben is dat alleen maar goed, maar toch.
Ach, uiteindelijk is er ook helemaal niets aan te doen, uiteindelijk worden we allemaal volwassen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:22:29 #130
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49731835
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:39 schreef Untouchables het volgende:
Tragisch onderwerp altijd dit..Iedereen op zoek naar die fontein van de eeuwige jeugd en hopen die te vinden in het zo lang mogelijk uitstellen van het "volwassen" worden..
Helaas word je wel ouder, al is t alleen al lichamelijk en ik moet zelf toegen, als 23 jarige, dat t er altijd n beetje typisch uitziet om van die oude 35+ mensen, keihard uit hun dak te zien gaan in een willekeurge tent.

Prima, als ze lol hebben is dat alleen maar goed, maar toch.
Ach, uiteindelijk is er ook helemaal niets aan te doen, uiteindelijk worden we allemaal volwassen.
Ik ken mensen van in de 40 die elk weekend in de kroeg te vinden zijn en zij zien helemaal niet typisch uit. Ja, als je vanaf je 25e achter de gordijnen hebt gezeten, tot het beseft dat je leven aan je voorbij gaat (dankzij koters huis boom beest) en dan meent 'los' te moeten gaa. Dan ziet het er typisch uit ja. Helaas kom ik die mensen ook regelmatig tegen. Maar goed, beter laat dan nooit he. Op je 40e heb je nog de tijd om dingen recht te zetten.

Zo. En nu ga ik nog even door het exotische wagenpark kuieren, naar huis, wat eten en naar de kroeg.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_49732365
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, dit hangt ons allemaal boven het hoofd.
idd, wacht maar tot de kinderen komen dan is het gebeurd.
underground forever baby
pi_49733120
Volgende week gaan de eersten van onze vriendengroep trouwen.
Nou ja, er zijn er twee weken geleden ook al getrouwd, maar dat zijn geen vrienden meer.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_49733176
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:03 schreef Biancavia het volgende:
Nou ja, er zijn er twee weken geleden ook al getrouwd, maar dat zijn geen vrienden meer.
precies, na het trouwen is het afgelopen met de vriendschap
underground forever baby
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:22:27 #134
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49733656
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:05 schreef Laton het volgende:

[..]

precies, na het trouwen is het afgelopen met de vriendschap
Jawel, alleen gelijkgezinden komen bij elkaar over de vloer. Voor de kindervrijen is er dan geen plaats meer.
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:01:07 #135
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_49734901
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:03 schreef Biancavia het volgende:
Dan zijn het nooit vrienden geweest.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:13:52 #136
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49737815
Tja, ik weet het niet. Afgelopen weekend zoals elk jaar weer meegedaan met een aantal festiviteiten, samen met mijn vrienden. En als ik eerlijk ben heb ik het idee dat we langzaam maar zeker uit elkaar groeien. Gesprekken gaan niet meer over leuke vakanties/situaties, lekkere muziek, die leuke film of zelfs over het ontstaan van het leven dergelijke. Nee, dat maakt steeds meer plaats voor gespreksonderwerpen over dat leuke behang, de nieuwe waterkoker, de nieuwe vijfdeurs gezinsauto of over het gezinsgeluk.

Ik heb steeds minder raakvlakken lijkt het wel. Ik merk dat ik veel beter om kan gaan met mensen van 20 jaar en jonger. Met hen kan ik wel een leuk gesprek aan knopen. Dit heb ik het voorbije weekend dan ook veel gedaan. Leuke gesprekjes gehad met wat leuke meiden van 16-18 jaar. Nu gaat 16 mij wel net te ver, maar ik heb me tijdens deze gesprekjes goed vermaakt. Goede gesprekken aanknopen kan ik met mijn vrienden ook, maar als het om een groepsgesprek gaat val ik er buiten. Niet dat de gesprekken van een dergelijk niveau zijn, zodat ik het niet kan volgen, maar bij onderwerpen zoals koters, behang en hypotheken kan ik me nauwelijks concentreren.

Vorig jaar hadden we een leuke bbq, zoals we elk jaar doen als after party van de bovengenoemde festiviteiten. Daar begon het voor mijn gevoel. Meestal loop ik op feestjes naar de diverse kliekjes om de gesprekken daar te volgen en me er eventueel in te mengen. Maar vorig jaar ging het zowaar over het huishouden: hoe vaak men de was zou moeten strijken, wanneer de vaatwasser aangaat en wie hem in moest laden en welk kleurtje op de muren van de kinderkamer moest worden gesmeerd. Ik heb het niet langer dan 10 minuten uitgehouden en heb toen een tennisbal gepakt en ben bij het zwembad met de hond gaan spelen om af te koelen. Na een half uur voelde ik me weer een stuk beter.

Nu heb ik altijd al de kat uit de boom gekeken als het om bepaalde zaken gaat, zodat ik kan leren van de fouten van een ander. Nou, ik kan je vertellen dat ik dit levenspatroon niet eens ga proberen. Oke, ik wil een leuk dak boven mijn hoofd, maar dan houdt het echt op. Ik heb een superleuke baan, die ook leuk verdiend. Dus in die zin kan ik gaan en staan waar ik wil, er is niets dat me tegenhoudt. En dat wil ik ook graag zo houden. Forever young zullen we maar zeggen. Gelukkig heb ik last van het Michael J. Fox-syndroom, dus ik kan het me permiteren.
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:04:58 #137
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_49739828
misschien ben ik te jong om hierover te oordelen maar veel van mijn vrienden hebben ook vaste relaties en wonen samen maar we gaan echt nog supervaak uit en leuke dingen doen hoor!
hangt ook een beetje van de persoon af hoe erg diegene aan zijn relatie vast zit, denk ik
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:13:17 #138
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49740140
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:04 schreef saaw het volgende:
misschien ben ik te jong om hierover te oordelen maar veel van mijn vrienden hebben ook vaste relaties en wonen samen maar we gaan echt nog supervaak uit en leuke dingen doen hoor!
hangt ook een beetje van de persoon af hoe erg diegene aan zijn relatie vast zit, denk ik
Natuurlijk. Ik ben gelukkig niet afhankelijk van mijn vrienden en ben altijd op mijn eigen houtje op stap gegaan. Altijd kom ik wel iemand tegen die ik kende.
pi_49740467
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef Qunak het volgende:

[..]

Jawel, alleen gelijkgezinden komen bij elkaar over de vloer. Voor de kindervrijen is er dan geen plaats meer.
Of alleen "stelletjes". Dat vind ik ook zo hinderlijk. Zo heb ik dus ook een stel vrienden die dat regelmatig flikken. Nou ja, eigenlijk wordt dat geregeld door hun vriendinnen. Om in aanmerking te komen voor een uitnodiging moet je dus als stelletje komen. Een ongeschreven wet waar echt heel star aan vastgehouden wordt. Toen ik mijn huidige vriendin kreeg kreeg ik ook regelmatig uitnodigingen voor dat soort "festiviteiten". Nou heeft mijn moppie dus een schurfthekel aan met een paar stelletje burgerlijk gaan doen dus die ging eigenlijk nooit mee. Toen het besef doordrong dat ik dus meestal in mijn eentje verscheen kreeg ik opeens ook geen uitnodigingen meer. Er werden ook nooit vrijgezelle leden van onze oude vriendengroep uitgenodigd, het is echt verplicht om met z'n tweeën te komen .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:35:03 #140
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49740954
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of alleen "stelletjes". Dat vind ik ook zo hinderlijk. Zo heb ik dus ook een stel vrienden die dat regelmatig flikken. Nou ja, eigenlijk wordt dat geregeld door hun vriendinnen. Om in aanmerking te komen voor een uitnodiging moet je dus als stelletje komen. Een ongeschreven wet waar echt heel star aan vastgehouden wordt. Toen ik mijn huidige vriendin kreeg kreeg ik ook regelmatig uitnodigingen voor dat soort "festiviteiten". Nou heeft mijn moppie dus een schurfthekel aan met een paar stelletje burgerlijk gaan doen dus die ging eigenlijk nooit mee. Toen het besef doordrong dat ik dus meestal in mijn eentje verscheen kreeg ik opeens ook geen uitnodigingen meer. Er werden ook nooit vrijgezelle leden van onze oude vriendengroep uitgenodigd, het is echt verplicht om met z'n tweeën te komen .
Hoe sneu inderdaad . Nu zit ik niet de wachten op een avondje Ganzenborden onder het genot van een rose-tje, schaaltje borrelnootjes en wat groen voer maar toch. Je staat er wel buiten. En dat terwijl je zes jaar daarvoor nog met z'n allen naar de plaatselijke discotheek ging. En het meest storende is nog wel dat ze het goed praten met de reden dat 'het zo hoort'.

Heus: .
pi_49746610
Ook hier herkenbaar, maar ik ben dan wel een begin twintiger
Daarom doe ik voortaan alles lekker alleen

pi_49747437
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:32 schreef het.ismij het volgende:
dat probleem heeft iedereen wel.
Vrienden gaat settelen.
is zonder partner zelfs. [/me]
Vrienden hangen op vrijdag aaf thuis op de bank met vriendinlief
* het.ismij] wil gewoon uitgaan en lol maken.[/me]
DOordeweeks gaat iedereen om half 11 11 uur slapen.
[me=het.ismij] wil lekker poolen/ biertje drinken/ snookeren / gezellig doen.[/me]

Bij iedere vriendengroep vanaf jongs af aan zie je dit soort dingen naar voren komen. De 1 staat wat serieuzer in het leven dan de ander.
En de 1 noemt zich ook eerder "volwassen" dan de ander.
Valt niks aan te doen ben ik bang.
ik ben 30 jaar en dan fulltime werken dit betekend voor mij:

Vrienden gaat settelen.
[me=het.ismij] heb een partner die ook leuke dingen met haar vriendinnen doet . [/me]
[me=het.ismij] uitgaan, lol maken,bier drinken. ook door de week met mijn maten [/me]
[me=het.ismij uhh hoe laat is het nu... morgen werken maar ach! uurtje of 1 is OK. Geen probleem op zich!
pi_49748037
Ben ik de enige die dit:
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:22 schreef Giechel_Ho het volgende:
De een zit onder de plak bij zijn gothic vriendin die weg is van Muse

een ander komt om in de problemen gecreeert door slechte ouders, enz.
bepaald niet automatisch associeert met 'volwassen'?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 01:14:39 #144
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_49748344
Bij ons zie je dat ook best wel veel, vooral met het uitgaan.
De meesten blijven vaak thuis, terwijl we tot 2 jaar terug elke week met een stuk of 8 of 10 man uitgingen.
Nou meestal maar met zijn 3-en of zo.
Het valt mee dat er nog niemand samenwoont van onze vriendengroep, al gaat dat binnenkort wel gebeuren. Maar ja, het is wel jammer.. maar gelukkig viert iedereen zijn verjaardag, en is het zoiezo elke maand wel 1 of 2 keer feest met zijn allen.
Zo niet, dan toch...
pi_49765856
Volgens mij heeft de TS een slechte ervaring met een relatie, of meerdere. En is ze bang dat ze zo hetzelfde gaat doen.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:56:29 #146
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49767186
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 00:39 schreef wouter10 het volgende:

[..]

ik ben 30 jaar en dan fulltime werken dit betekend voor mij:

Vrienden gaat settelen.
* het.ismij] heb een partner die ook leuke dingen met haar vriendinnen doet . [/me]
[me=het.ismij] uitgaan, lol maken,bier drinken. ook door de week met mijn maten [/me]
[me=het.ismij uhh hoe laat is het nu... morgen werken maar ach! uurtje of 1 is OK. Geen probleem op zich!
Dit is wel onwijs duidelijk! Als je niet editen, doe het dan ook gewoon niet.
Ennuh gok nog maar is hoe oud ik ben,.. en doe maar iets jonger. Jaar of 8
En werken is van 8 in de ochtend Wat betekend dat ik er elke dag rond half 7/kwart voor 7 uit moet
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:57:46 #147
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49767237
* het.ismij is prutser
-dubbelpost-
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Jusqu'ici tout va bien...
pi_49791836
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:18 schreef zwaaibaai het volgende:
Volgens mij heeft de TS een slechte ervaring met een relatie, of meerdere. En is ze bang dat ze zo hetzelfde gaat doen.
Volgens mij heeft dat niks te maken met slechte ervaringen qua relaties, eerder qua vriendschappen.
pi_49798320
Ik lees wel een aantal bekende dingen hier, Ik zie het ook in mijn omgeving, iedereen gaat samenwonen, gaat trouwen, hebben vaste relaties, doen alleen oudbollige dingen, en het grootste nadeel, ze kijken neer op mensen die niet zo doen. Ik ben 22 nu, dus nog behoorlijk jong, maar als ik zie hoe sommige leeftijdsgenoten zich gedragen, op een kerkhof is nog meer vreugde te beleven. Op het bankje hangen, met je vriendin in bed blijven stinken op de zaterdagavond etc. Gelukkig heb ik een aantal vrienden die hetzelfde doen en denken als ik, lekker feesten, een avond of meer goed doorzakken, een concertje bezoeken, eens stappen in een vreemde stad, een jointje roken onder de brug. Wat niet wegneemt dat ik best behoefte heb aan een lieve partner, maar als het moet op de manier moet die ik nu veel zie, dan liever vrijgezel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')