Met terugleggen heeft de volgorde wel te maken. Het gaat hier trouwens om de multinomiale verdeling; niet veel complexer dan de binomiale verdeling.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:22 schreef Agiath het volgende:
[..]
huh? maar met terugleggen heeft verschillende volgorde toch niks te maken? of wel als je meerdere kleueren hebt?
Wanneer je iets uitrekent via sigma-notatie, heb je altijd stapgrootte 1. Voorbeeldje:quote:Nog 1 allerlaatste vraagje voor het slapengaan. Hoe zit het met de Riemann-som met sum(seq(*blabla*))
De ene keer moet de stapgrootte er buiten, de andere keer er binnen. Mijn leraar zei iets vaags over het verschil bij bepaling van oppervlaktes onder grafieken & bij bepaling van gemiddeldes, maar, ik snap het niet. Iemand die me dit nog last minute uit kan leggen?
Goed slapen voor het feest morgen!!!quote:
Ik denk dat de "/4" van je eerste methode aan het eind er niet bij hoeft?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:32 schreef GlowMouse het volgende:
Wanneer je iets uitrekent via sigma-notatie, heb je altijd stapgrootte 1. Voorbeeldje:
We hebben de grafiek van f(x) = x² op het interval [0,1]. Via ondersommen gaan we de integraal benaderen. Daarvoor verdelen we het gebied in vier gelijke partities.
Methode 1: met sigma-notatie: 1/4 * Σk=03 (k/4)²; op de GR: sum(seq((x/4)^2, x, 0, 3, 1))/4
Methode 2: direct met kleinere stapgrootte: sum(seq(x^2, x, 0, 0.75, 0.25))/4
Je ziet dat je afhankelijk van de stapgrootte daarvoor moet corrigieren.
Die /4 aan het eind hoort er beide keren bij. De oppervlakte van de staafjes is namelijk steeds hoogte*breedte, en de breedte is steeds /4 die ik op het eind zet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:45 schreef Fhm het volgende:
[..]
Ik denk dat de "/4" van je eerste methode aan het eind er niet bij hoeft?
Dan snap ik het iigbedankt xD
Oh jaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die /4 aan het eind hoort er beide keren bij. De oppervlakte van de staafjes is namelijk steeds hoogte*breedte, en de breedte is steeds /4 die ik op het eind zet.
Dat was echt de makkelijkste vraag van allemaalquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:46 schreef adt het volgende:
Trouwens ik had bij de B12 eerste opgave bij V=100 vergeten om x^2 keer 100 te doen waardoor ik op een verneukt slecht antwoord uit kwam
En bij de opgave met de ellips waarbij je aan moest tonen dat LM+EM=9 heb ik opgemeten met schaal 1:2, mag dat ook?
Daarom is het ook zo kut, in het ergste geval 4 punten down the drainquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:57 schreef freiss het volgende:
[..]
Dat was echt de makkelijkste vraag van allemaal
20 was echt supermakkelijk juist! Je hoefde zelf niks meer te doen, zo ongeveerquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:11 schreef frank07 het volgende:
Ik vond de wiskunde B2 toets aan de lange kant..
Ik heb geen tijd gehad om naar som 20 te kijken, nou hoorde ik achteraf dat dat toch n kutsom was maar toch jammer.
Dat had ik ookquote:Verder was mn concentratie na het examen Nederlands (ging super overigens) tijdens wiskunde af en toe ver te zoeken. De meest simpele dingen heb ik over het hoofd gezien. Nu maar hopen op een 5.2 of hoger![]()
Ik had bij 20 niet meer echt het inzicht om te zien dat je maar een paar simpele dingetjes hoefde te doen.. Jammer, 4 punten wegquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
20 was echt supermakkelijk juist! Je hoefde zelf niks meer te doen, zo ongeveer
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |