Heeft iemand meer informatie over Us Mem zodat er een wikipedia pagina gemaakt kan worden (deze ontbreekt nl.quote:Een standbeeld oprichten voor een koe en dat beeld ook nog 'Us Mem' (onze moeder) noemen. Sommige mensen zullen denken dat de Friezen echt alles een beetje anders willen doen. Toch is die verering te begrijpen.
De wereldberoemde zwart-witte Friese koe is misschien wel het bekendste Friese export-product. Het beeld Us Mem is een cadeau, in 1954 gegeven door de gezamenlijke veehandelaren aan het destijds jubilerende Fries Rundvee Stamboek. Inmiddels is het één van de meest gefotografeerde objecten van de stad.
Van de mensen die daar waren, hoef ik de mensen die ik voor de tijd al kon, niet meer te zien. En de mensen die ik daar voor het eerst heb ontmoet, zie ik nog zeer regelmatig, zonder meetings.quote:
hij vliegt hier boven langs, het lijkt alsof ze de shell hier hebben afgezet met linten en delen van de weg, lijkt wel of ze ergens naar zoeken.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:45 schreef Merson het volgende:
Wat doet die laag vliegende politiehelicopter boven Leeuwarden?
Groningerstraat.
Hij verdween nu weer richting Hoeksterend (daar kwam die ook vandaan).quote:Op maandag 14 mei 2007 19:49 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
hij vliegt hier boven langs, het lijkt alsof ze de shell hier hebben afgezet met linten en delen van de weg, lijkt wel of ze ergens naar zoeken.
Verkeer mag wel gewoon door.
Vlak voor de engelsma en wijnia garage.
Ah lekker dan...quote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef justmattie het volgende:
schietpartij bij de Shell op de Gebrandyweg zostraks
Nee, bij die zaak op Het Vliet een gekochtquote:Op maandag 14 mei 2007 20:16 schreef Merson het volgende:
Ben je nog steeds op zoek naar een vrieskist?
hij hoeft ook niet in die winkel te wonen.. tis een heule lange straat hoor!quote:Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef rasor1 het volgende:
hij zegt net dat hij daar een vrieskist gekocht heeft dus zaldie wel nie wonen
quote:
wie is justmattie?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
gjin do mar lekker mei justmattie ûnder de grûn lizzen
hjoed netquote:Op maandag 14 mei 2007 20:33 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
wie is justmattie?
Kinst wol tsjin in grapke toch!?![]()
ja pop, mar do seist tsjin my, dat ik mei him ûnder de grûn lizze moat!quote:Op maandag 14 mei 2007 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hjoed net
en do kist wol weromlêze dochs?
woon jij op het vlietquote:Op maandag 14 mei 2007 20:18 schreef ggiirrll het volgende:
woon jij opt vliet?
nee in de oranjewijkquote:
Woon jij opt Vliet dan?quote:
denk je gelijk weer dat ik dat van jou denk?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:02 schreef justmattie het volgende:
nee dat niet, heb er wel achter gewoond![]()
Woon nu op naar camminghaburen ( en nee niet in die tokkiewijk/flats)
Gelukkig is Leidschendam veel beterquote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Chooselife het volgende:
Armoedige stad, Leeuwarden.
ja anders kon ik er ook niet wonen..quote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef Chooselife het volgende:
Armoedige stad, Leeuwarden.
ik woon hier fijnquote:Op maandag 14 mei 2007 21:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Euh, ja behoorlijk.![]()
Maar dat doet er verder niet toe. Ken Leeuwarden goed.
Ik vind het een weinig dynamieke en welvarende omgeving. Vandaar dat ik er vandaan ben gegaan.quote:
blij toe! daarom is de huur hier ook nog te betalen hahaha!quote:Op maandag 14 mei 2007 22:01 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind het een weinig dynamieke en welvarende omgeving. Vandaar dat ik er vandaan ben gegaan.
Je kan er voor een koopje wonen ja.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:04 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
blij toe! daarom is de huur hier ook nog te betalen hahaha!![]()
En ik werk in hét verzekeringsgebied van ljouwert, tis 5 minuten fietsen, ideaaaaaaaaaaaalquote:Op maandag 14 mei 2007 22:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kan er voor een koopje wonen ja.
AEGON zeker.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
En ik werk in hét verzekeringsgebied van ljouwert, tis 5 minuten fietsen, ideaaaaaaaaaaaal![]()
Centraal Beheerquote:Op maandag 14 mei 2007 22:11 schreef justmattie het volgende:
of Achmea :p
'n onderdeel ja..quote:
Daarom kannie het ook zeggen he..+ Hij woont nu veilig in Marsum...quote:Op maandag 14 mei 2007 22:32 schreef justmattie het volgende:
wat een mafkees is hij ook, want hij is zelf ook in Liwwaden geboren![]()
![]()
![]()
behalve als je er heen moet lopenquote:Op maandag 14 mei 2007 22:37 schreef justmattie het volgende:
achja ook bijna een wijk van Leeuwarden dusss![]()
Wat snap je niet aan MOETquote:Op maandag 14 mei 2007 22:40 schreef justmattie het volgende:
heb je het nu over vrijwillig erheen lopen ofniet, want anders moet je niet zeuren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Binnen hoor je die vliegtuigen nietquote:Op maandag 14 mei 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hebben daar de vliegbasis in hun achtertuin, dus heel, heel erg prettig wonen doet het daar niet lijkt me, ondanks dat de huizen daar goed geïsoleerd zijn.
kom ik langs als ik naar mn beppe fiets! (niet loop) die woont in menaldumquote:
eeeeeeeens maar nooit meer.. hahaquote:Op maandag 14 mei 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Nog een hele rit als je vanuit de oostkant van de stad moet komen, hoewel van Noord naar Zuid is op de fiets minder dan 11 minuten als het een beetje mee zit.
mag ik bij jou achterop dan?quote:
die heeft geneens een fietsquote:Op maandag 14 mei 2007 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet wat zug-chef er van zal vinden
ja hij heeft alleen een vouwfiets met 'n lekke band!quote:Op maandag 14 mei 2007 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar ook, die zit bijna dag en nacht in de trein
ben jij ook een treinennerd dan?quote:Op maandag 14 mei 2007 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen uit PTA
maar jij vind het ook leuk om uren in de trein te zitten zonder doel.. of in een weiland te wachten op 2 seconden trein en dan gauw een foto maken?quote:Op maandag 14 mei 2007 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Vergeleken bij hem stelt het niets voor
wat dan.. auto's of vliegtuigen?quote:Op maandag 14 mei 2007 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, gelukkig niet zeg, moet er niet aan denken om dagen op pad te zijn voor 1 foto.
Andere dingen zijn interessanter
ben jij nog zo jong...hehe..quote:Op maandag 14 mei 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, meer de normale dingen van het dagelijks leven van iemand die begin 20 is
vrouwenquote:Op maandag 14 mei 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, meer de normale dingen van het dagelijks leven van iemand die begin 20 is
hey chris.. je wilt toch niet zeggen dat je ook foto's maakt van bussen he..quote:
laat ik nou midden 20 zijn...quote:Op maandag 14 mei 2007 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
23, hoewel dat alweer bijna richting midden 20 gaat, maar dat voelt gelijk weer zo oud
ik ookquote:
nee dat doet mijn broer... ik fotografeer Alfa'squote:Op maandag 14 mei 2007 23:21 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
hey chris.. je wilt toch niet zeggen dat je ook foto's maakt van bussen he..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |