Ooitquote:Op maandag 14 mei 2007 09:27 schreef jslavenburg het volgende:
Als er al zoveel delen zijn van "de atmosfeer staat op ontploffen", hoelang duurt het nog voordat ie ontploft...?
Niks want dat was het verschil niet lolquote:Op maandag 14 mei 2007 09:28 schreef IkWilbert het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd wat ik heb gewonnne met de "zoek de verschillen" quiz uit het vorige topic![]()
Ja iddquote:Op maandag 14 mei 2007 09:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
In Frankrijk gaat 't flink tekeer.
Titel is niet verplichtquote:Op maandag 14 mei 2007 09:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgende keer wel weer een titel he![]()
Werken bij anderen die links in de OP wel? Ik kom bij alles op dezelfde wiki pagina uit (maar bovenaan, ipv bij het onderwerp wat de bedoeling lijkt te zijn).
Was me nog niet opgevallenquote:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 14 mei 2007 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:
hey, ik hoor wat onweer.. voor het eerst in zo'n 18 dagen
Gewoon wat buien, mogelijk met onweerquote:Op maandag 14 mei 2007 11:34 schreef JohnFoK het volgende:
mensen kunnen we nog wat verwachten de komende uren?
Duitsland is nu aan de beurt... zie ook de radarquote:Entlang eines Frontensystems, das sich von Baden-Württemberg nordostwärts bis nach Brandenburg erstreckt, kommt es zu kräftigen Regenfällen. Dabei sind binnen 6 Stunden Niederschlagsmengen von mehr als 20 Liter auf den Quadratmeter möglich. Der intensive, schauerartige Regen ist teils mit Gewittern durchsetzt. Südöstlich dieses Streifens scheint anfangs zwar noch häufiger die Sonne, bevor sich teils kräftige Gewitter entwickeln. Diese können unwetterartige Ausmaße annehmen, das heißt, von Starkregen, Hagel und teils schweren Sturmböen um 100 km/h begleitet sein.
Darum muss mit Überflutungen ungünstig gelegener Straßenabschnitte und Keller gerechnet werden, ebenso mit Sachschäden durch schwere Sturmböen und kleinräumige Tornados. Es können Bäume umstürzen und Äste herabfallen. Ein weiteres Gefahrenpotenzial geht von zahlreichen Blitzentladungen aus, wenn es zu verstärkter Gewitteraktivität im Zusammenhang mit der Kaltfrontpassage kommt.
Erst im Laufe der zweiten Nachthälfte von Montag auf Dienstag sollte sich das Unwetterpotential von Nordwesten her allmählich vermindern. Am Dienstag ist gemäß dem jetzigen Stand nach vollzogenem Luftmassenaustausch die Unwettergefahr vorbei.
Nee maar ik bedoel dat al deze links bij mij niet naar de kopjes op de wiki leiden terwijl dat wel de bedoeling lijkt te zijn: (zowel IE als Firefox)quote:Op maandag 14 mei 2007 12:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Titel is niet verplicht![]()
Alle linkjes staan op wiki, op deze manier hebben we geen toerenlange OP![]()
[..]
Ja idd klopt, hmmz weet niet hoe die wiki zooi werktquote:Op maandag 14 mei 2007 19:00 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel dat al deze links bij mij niet naar de kopjes op de wiki leiden terwijl dat wel de bedoeling lijkt te zijn: (zowel IE als Firefox)
· Onweerlinks 'live'
· Stormvue-sites
· Cape en voorspellende kaarten
· Wolkenkaarten en foto's
· Diverse weersites
· Achtergrond informatie
· Golven en wind
Jaloers isquote:Op maandag 14 mei 2007 20:56 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[afbeelding]
Deze shelfcloud kwam net over.![]()
Zijn maar weinig mensen die een supercel in Nederland hebben gezien. Ookal komen ze best wel regelmatig voor. Ze zijn ook niet altijd goed te herkennen.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:18 schreef Fredo24 het volgende:
Ja,ik zag hem net ook.![]()
Heb eigenlijk nog nooit een supercel gezien in het echt.![]()
30+ graden in nederland?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:16 schreef Jodelaar het volgende:
ens geeft 30+ aan over 2 wekenen geen neerslag hoge druk veroverd ons weer
1 lijn gaat zelfs naar 34/35 graden. En veel onweerslijntjes
Dus op de hoogte waar de luchtdruk 850mbar is, wordt het 12-14 graden? Zoiets? En hoe moet je dat doorvertalen naar, zeg, 1020mbar, begane grond?quote:
850hpa is +- 1500 meter. Dus 15 graden op 1500 meter maakt rond de 30 graden op 2mquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus op de hoogte waar de luchtdruk 850mbar is, wordt het 12-14 graden? Zoiets? En hoe moet je dat doorvertalen naar, zeg, 1020mbar, begane grond?
En dat is warm zoals ik vermeld hadquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:52 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
850hpa is +- 1500 meter. Dus 15 graden op 1500 meter maakt rond de 30 graden op 2m![]()
Enkele dagen geleden ging de control voor een volle 20 C. Dus daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechtenquote:
heb paar dagen niet naar het weer / ens gekeken dus dat heb ik gemistquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:47 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Enkele dagen geleden ging de control voor een volle 20 C. Dus daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechtenHet zal wel wat warmer worden waarschijnlijk, maar hoe warm is nog niets van te zeggen.
Waarschijnlijk in de buurt van Zwolle?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Enorme onweersbui hiermijn dag kan niet stuk!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
staat niet op de radar andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Enorme onweersbui hiermijn dag kan niet stuk!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Hij heeft zeker zijn onweers-mp3'tje weer aanstaan onder de douchequote:
Hahaquote:Op woensdag 16 mei 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, het lijkt een beetje op weerwoord hier
Lolquote:Op woensdag 16 mei 2007 02:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, het lijkt een beetje op weerwoord hier
quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:39 schreef addie het volgende:
het regent hier de hele ochtend al pijpestelen..
Dat moet ik bevestigen helaasquote:Op woensdag 16 mei 2007 08:39 schreef addie het volgende:
het regent hier de hele ochtend al pijpestelen..
Och arme, die grasmat...quote:Op maandag 14 mei 2007 09:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Natuur gaat flink zijn gang dit jaar!
Zal speedyGj geen problemen mee hebbenquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het regent hier lekker door, maar in het noorden nog veel meer, zie ik.
Dit is wat het KNMI zegt:quote:
Hoe zeker ben je van die warmte?quote:dinsdag 22 mei tot en met vrijdag 25 mei 2007
Grote kans (ca. 70 %) op het aanhouden van het licht wisselvallig weertype met temperaturen zowel 's nachts als overdag rond of iets boven de langjaargemiddelde waarden.
woensdag 16 mei 2007 05.44 uur
En dat vind je grappig en saai?quote:
Jamaar... weet je nog dat vorig jaar half Nederland liep te klagen dat de natuur 6 weken te laat was met alles. Dus op wat droogte na denk ik dat de situatie toch vrij normaal is. En volgens mij is het watertekort inmiddels al weer omgezet in een overschot, maar daar hoor je niemand over....quote:
Ej thankz!quote:Op maandag 14 mei 2007 23:36 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zijn maar weinig mensen die een supercel in Nederland hebben gezien. Ookal komen ze best wel regelmatig voor. Ze zijn ook niet altijd goed te herkennen.
Hier wat info over supercells in het algemeen en van 1 oktober vorig jaar. Zitten ook nog wat leuke foto's tussen. http://users.fulladsl.be/spb4195/Tornado_outbreak.pdf .
Sterker nog, het mocht wel meerquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:34 schreef Party_P het volgende:
[..]
Zal speedyGj geen problemen mee hebben
Waaaaaah onweer hier. De eerste rommel
Grote delen van het land hebben nog steeds een groot tekort tov het langjarig gemiddelde.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
Jamaar... weet je nog dat vorig jaar half Nederland liep te klagen dat de natuur 6 weken te laat was met alles. Dus op wat droogte na denk ik dat de situatie toch vrij normaal is. En volgens mij is het watertekort inmiddels al weer omgezet in een overschot, maar daar hoor je niemand over....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |