Die heb ik er 6, en nergens last vanquote:Op maandag 14 mei 2007 00:18 schreef W8ezel het volgende:
Ps. als we het toch over CPU hebben: het viel me op dat er in vier svchost.exe lopen, daarnaast zijn er nog enkele gelijke processen die aan staan. Is dit nodig?
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.htmlquote:Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.
Windows Server Update ServicesHet probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.
Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:18 schreef W8ezel het volgende:
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:02 schreef paarse_paashaas het volgende:
no shit sherlock, kijk nou eens wat je zelf zegt, niet actieve processen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.html
Bij mij gaat alles naar de zogenaamde 'niet actieve systeem processen'. svchost is nul (alle vier). Lijkt me ook niet erg veilig om de updates uit te schakelen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Libris het volgende:
Zou dit het zijn?
[..]
Bron: http://tweakers.net/nieuw(...)we-problemen-op.html
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet.
Eeeh jaquote:Op maandag 14 mei 2007 07:03 schreef Merovingian het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat denk je dat niet actief is? Dat houdt in dat je CPU niet actief is.![]()
Die pieken kunnen komen door spyware, bugs in Windows, of andere software die je op de achtergrond hebt draaien (softwarematige firewalls, virusscanners, widgets programma's, 3rd party IM programma's, ...). Als je een aantal spyware removal progjes hebt gedraaid, en je hebt er nog steeds last van, is het eigenlijk heel moeilijk te achterhalen waar het aan ligt. Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.quote:svchost.exe - svchost - Process Information
Process File: svchost.exe or svchost
Process Name: Microsoft Service Host Process
Description:
svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
ja man :w wist je toch?quote:Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
zijn jullie nou werkelijk zo extreem achterlijk ?
Dat ff in een bestandje gooien en het repair.cmd noemen.quote:net stop bits
net stop /s wuauserv
regsvr32 /u wuaueng.dll /s
del /f /s /q %windir%SoftwareDistribution*.*
del /f /s /q %windir%windowsupdate.log
regsvr32 wuaueng.dll /s
net start bits
net start wuauserv
wuauclt.exe /resetauthorization /detectnow
Zie mn vorige post.quote:Enige zekere oplossing is reinstall van Windows.
Ik heb even gekeken welk proces alles opslokt: niet-actieve systeemprocessen. Ik heb geprobeerd het te beeindigen maar dit wilde niet. Weet iemand hoe ik mijn CPU weer op een normaal niveau kan krijgen?
Wie zijn "jullie"?quote:Op maandag 14 mei 2007 08:55 schreef thedude0 het volgende:
zijn jullie nou werkelijk zo extreem achterlijk ?
Probeer mijn tip eens zou ik zeggenquote:Op maandag 14 mei 2007 00:53 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik had dit probleem de laatste tijd ook heel erg, vooral als ik mijn pc net opnieuw had opgestart. Bij mij was het wel dat programma svchost.exe dat mijn CPU bijna volledig verbruikte. Op vrijwel alle sites die ik hierover heb opgezocht zeiden mensen die dit probleem ook hadden dat het uitschakelen van de automatische Windows updates het probleem bij hen had verholpen. Vandaag heb ik dat op mijn pc ook uitgezet en inderdaad had ik er nu na het opstarten van mijn pc helemaal geen last van. Die Windows updates haal ik dan gewoon één keer in de week handmatig wel binnen.
CPU-pieken kunnen door vele dingen veroorzaakt worden... wat vaak helpt, is je systeem even op te schonen. Het zegt lang niet altijd wat over je processor, namelijk. Doe eens een schijfopruiming en -defragmentatie. De-installeer eens wat programma's die je niet gebruikt (note: als je niet weet wat een programma doet, staan laten). En niet om 't een of ander, maar hoeveel intern geheugen heb je eigenlijk?quote:Op maandag 14 mei 2007 07:05 schreef W8ezel het volgende:
[..]
Eeeh jadaar was ik al bang voor
![]()
Maar wat veroorzaakt dan die CPu pieken?
Thanks, ik heb het gedaan, de automatische updates heb ik weer ingeschakeld en svchost geeft toch geen problemen, dus het lijkt inderdaad te werken.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:17 schreef vosss het volgende:
Probeer mijn tip eens zou ik zeggen
Dan hoef je niet meer handmatig updates binnen te trekken
Iedereen behalve ik.quote:
Anders lees je het draadje even door voordat je post...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:02 schreef Trance_X het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een anti-virus programma die zo af en toe pieken veroorzaakt als ie bijvoorbeeld met het internet wil connecten. Download anders Autoruns en kijk welke processen en programma's er allemaal draaien en zet de overbodige (zoals autoupdaters voor anti-virus progs) uit.![]()
ja leuk maar hoe wil je dit doen als je syteem constant 99% bezet is?quote:Op maandag 14 mei 2007 09:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
CPU-pieken kunnen door vele dingen veroorzaakt worden... wat vaak helpt, is je systeem even op te schonen. Het zegt lang niet altijd wat over je processor, namelijk. Doe eens een schijfopruiming en -defragmentatie. De-installeer eens wat programma's die je niet gebruikt (note: als je niet weet wat een programma doet, staan laten). En niet om 't een of ander, maar hoeveel intern geheugen heb je eigenlijk?
Die inactieve systeemprocessen is inderdaad moeilijk tussen te komen voor een defragmentatiequote:Op maandag 14 mei 2007 11:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ja leuk maar hoe wil je dit doen als je syteem constant 99% bezet is?
Die verrekte inactieve processen ook... hebben ze 99% van de capaciteit bezet, doen ze er niks mee ook nogquote:Op maandag 14 mei 2007 11:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ja leuk maar hoe wil je dit doen als je syteem constant 99% bezet is?
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:38 schreef W8ezel het volgende:
Mijn geheugen schijnt ook behoorlijk belast te worden. Ik heb even 512mb geheugen op de kop weten te tippen, kijk ik eerst wel even of dat werkt.
Het programma ''kladblok'' kan wel wat extra geheugen gebruiken ja.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:38 schreef W8ezel het volgende:
Mijn geheugen schijnt ook behoorlijk belast te worden. Ik heb even 512mb geheugen op de kop weten te tippen, kijk ik eerst wel even of dat werkt.
dat had ik dus ook. Is svchost. Er is een batch code voor die je kan openen enzo, ff mn topic zoeken.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:01 schreef W8ezel het volgende:
Mooi, zal ik dat ook wel even doen. Kijken of dat werkt.
edit: heb het even geprobeerd en tot nu toe heeft het helemaal niks geholpen. elke keer als ik ook maar iets open, zelfs het kleinste programma, dan schiet de CPU weer naar ongeveer 100% en keldert daarna terug naar ong5%.
je lult uit je nekquote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef GG-LITHIUM het volgende:
KOOP een groter geheugen dat verhelp het probleem
heb je 256 mb maak er 512 van
heb je 512mb maak er 1024 mb van
dat helpt
omdat ik dat zeg. Je kan er 5 gig aan geheugen indrukken, maar dit heeft niets maar dan ook niets met je grote van het geheugen te maken.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef GG-LITHIUM het volgende:
lol wrm
Ja dat boeit ons toch geen reet. Dat TS er last van heeft wil niet zeggen dat fikkie er ook last van heeftquote:Op maandag 14 mei 2007 19:56 schreef GG-LITHIUM het volgende:
ik heb dit als specs en nergens last van loopt wie un tiet :-)
http://i175.photobucket.com/albums/w125/LITHIUMIII/lolz.jpg
Heb idd wel een paar keer een van de vele svchost proberen te sluiten. Ik kreeg toen meteen een of andere foutmelding en vervolgens startte de comp weer op.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:59 schreef Qwea het volgende:
ooh men, ik ga het niet nog eens uitleggen en al helemaal niet verder dit topic verneuken.
TS ; heb je al eens geprobeert als je PC vastloopt om alle svchost te killen? Dat werkte bij mij iig wel... updates uitzetten (automatisch uitzetten) handmatig downloaden (duurt tering lang en je cpu load blijft ook dik op 100% staan) en vervolgens downloaden.
Nu doet alles hier weer
Ja, dan is het verholpen. Totdat je weer updates gaat doen natuulkquote:Op maandag 14 mei 2007 21:41 schreef W8ezel het volgende:
[..]
Heb idd wel een paar keer een van de vele svchost proberen te sluiten. Ik kreeg toen meteen een of andere foutmelding en vervolgens startte de comp weer op.
Ik heb mn updates ook al uit gezet. Volgens jou zou dit dus alles verholpen moeten zijn wanneer ik de volgende update handmatig installeer?
Maar zover ik het weer is het niet svchost die alle CPU gebruikt.
Sufkut....... kijk eens een paar posts boven jequote:Op maandag 14 mei 2007 19:48 schreef Qwea het volgende:
pc opeens traag
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157066
Daar staat de batchcode. Succes
Nee, nietwaar. Er is een hotfix waarvoor je kon bellen met MS.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dan is het verholpen. Totdat je weer updates gaat doen natuulkdan heb je er weer ff last van. Dr is nog geen hotfix
ik ga even kijken waar dat cmd bestand stondquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, nietwaar. Er is een hotfix waarvoor je kon bellen met MS.
Als je die zou gebruiken dan hoef je niet eerst dat cmd bestandje te laten draaien vermoedelijk.
Hoedanook, na het draaien van dat cmd ding kun je gewoon je updates weer binnen halen zonder dat er iets aan de hand is en zonder dat je opnieuw last krijgt van dit probleem
In een nieuw bestand pleuren en dat repair.cmd noemen en dubbelklikken.quote:net stop bits
net stop /s wuauserv
regsvr32 /u wuaueng.dll /s
del /f /s /q %windir%SoftwareDistribution*.*
del /f /s /q %windir%windowsupdate.log
regsvr32 wuaueng.dll /s
net start bits
net start wuauserv
wuauclt.exe /resetauthorization /detectnow
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:43 schreef vosss het volgende:
No need to:
[..]
In een nieuw bestand pleuren en dat repair.cmd noemen en dubbelklikken.
ff wachten, pc opnieuw opstarten en naar windowsupdate gaan en alles updaten
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:31 schreef neo2000 het volgende:
Best jammer dat niemand meer kan lezen schijnbaar.
Ik heb dit alles gedaan, maar mn CPU schiet nog altijd omhoog zodra ik even een iets open.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:43 schreef vosss het volgende:
No need to:
[..]
Jij bent een kloon he..?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:06 schreef W8ezel het volgende:
[..]
Ik heb dit alles gedaan, maar mn CPU schiet nog altijd omhoog zodra ik even een iets open.
Even voor de duidelijkheid: Mn CPU blijf dan niet constant op 100% staan, het duurt een paar seconden en daalt dan weer richting de 0%. En het is niet svchost die CPU gebruikt, het zijn altijd de programma's die ik op dat moment opstart die de CPU naar 100 laten schieten.
Weet dat ik een noob ben op computer gebiedquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:09 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Jij bent een kloon he..?
Ik zou gewoon start -> uitvoeren -> shutdown -s intypen. Geen CPU tijd meer die naar 100 piekt. Ja, misschien heel even, maar hierna is het overduidelijk opgelost.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:43 schreef vosss het volgende:
No need to:
[..]
ja,dat had ik net ook. Hier ligt dat wel degelijk aan svchost. Probeerde die updates te doen, wil niet ikke cancelen, ikke FF openen,hele pc "vast"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:06 schreef W8ezel het volgende:
[..]
Ik heb dit alles gedaan, maar mn CPU schiet nog altijd omhoog zodra ik even een iets open.
Even voor de duidelijkheid: Mn CPU blijf dan niet constant op 100% staan, het duurt een paar seconden en daalt dan weer richting de 0%. En het is niet svchost die CPU gebruikt, het zijn altijd de programma's die ik op dat moment opstart die de CPU naar 100 laten schieten.
Hmm, nou Vosss, dit was toch te vroeg gejuicht. Vanochtend was alles weer retetraag en verbruikte het bestand cvchost toch weer een groot deel van mijn CPU. Dus ik heb toen toch maar weer de automatische Windows Updates uitgezet en meteen was de traagheid verholpen.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Thanks, ik heb het gedaan, de automatische updates heb ik weer ingeschakeld en svchost geeft toch geen problemen, dus het lijkt inderdaad te werken.![]()
helpt ook al voor geen meterquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:09 schreef Qwea het volgende:
het lijkt er lichtelijk op, dat het batch bestand van tweakers hier werkt. Helaas waren er geen updates die ik kon downloaden om het te checken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |