Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor onsquote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:14 schreef Bob. het volgende:
Oh ik doe mee!
Ben al wel een paar keer begonnen met hardlopen, maar elke keer was er wel een smoesje om te stoppen. En nu de sneeuw smoes toch echt verdwenen is, moet ik wel weer.![]()
Morgen ga ik weer even een goed schema opstellen en als het lukt 's avonds gelijk beginnen!
Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Zijn Nike Airmax redelijk geschikt? (vind het zonde om alleen schoenen voor sport te kopen, dus daarom Airmax voor tijdens party's enzo)
all-stars nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Alle schoenen zijn in feite redelijk geschikt om op te lopen. Pas eens gewoon goede hardloop schoenen in de winkel als je er alleen al op loopt merk je het verschil al. Dan kun je het verder zelf wel zien wat beter is.
en tijdens!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:54 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Hee mensen!![]()
Ik post al een tijdje mee in het amateur-hardloop-topic in "Sport", en kwam nu deze opeens tegen.
De mensen hier lijken meer op mijn über-beginnersniveau te zitten.![]()
Ik ben vorige week weer begonnen met hardlopen. Twee jaar geleden ben ik ook bezig geweest, maar ik was toen niet ver gekomen wegens een blessure. Nu ben ik bezig met het beginnersschema van de website www.dehardloopwinkel.nl.
Vanmiddag ga ik voor mijn 5e keer. Mijn schema voor vandaag ziet er zo uit: 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen, 3 min. wandelen, 3 min. hardlopen. Ik heb er zin in.![]()
Als ik in dat andere topic lees over wedstrijdjes en dergelijke krijg ik als vanzelf motivatie.
Ik merk ook dat met iedere keer dat ik ga, het weer soepeler en makkelijker gaat en ik niet meer zo loop te hijgen na de eerste paar minuten. Dus ook na iedere keer krijg ik weer extra motivatie voor de komende keer.
Enige probleem is dat ik tot nu toe na iedere keer hardlopen de volgende dag hoofdpijn heb... Geen idee waar dat door komt. Ik ga vandaag maar eens proberen om achteraf en ervoor meer water te drinken, misschien dat dat helpt.
Nee hoor. Pas als je meer dan een uur loopt zou je water nodig kunnen hebben. tenzij er een hittegolf aan de gang is misschien maar dat duurt nog wel even.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
Wat computergirl zegt, verder is het alleen maar vervelend om met zo'n kloten flesje in je hand te lopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Nou ja, voor die 20 minuten dat ik nu nog weg ben lijkt het me niet echt nodig om een flesje drinken mee te nemen? Toch? Of wel?
Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:23 schreef GotC het volgende:
Ik had ook eerst van die fitness schoenen, maar ben te bang voor blessures. Dus, naar de hardloopwinkel geweest, gerend in de winkel voor zo'n camera, op straat gerend op 10 verschillende schoenen, en heb nu de perfecte schoenen.
Ik heb mijn schema net gemaakt op de asics site. (dat is trouwens wel een tip voor mensen die een schema willen, je kunt dan zelf wat dingen invullen over je basis conditie en wat je wilt kunnen en dan maken ze een goed schema voor je. Met herinnerings mail/sms als je dat wilt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:49 schreef MisterO het volgende:
[..]
Post je schema even hier! Maak jou ook wat gemotiveerder (en het is leuk voor ons)
Die van mij zijn ook te lelijk voor woorden, maar ze lopen echt heerlijkquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:40 schreef Bob. het volgende:
[..]
Dat hadden ze bij mijn winkel ook gedaan ja! En nu heb ik ook de perfecte schoenen.Ze zijn wel echt waanzinnig lelijk, maar oké!
Voor de mensen die zich afvragen of ze ook met normale sportschoenen kunnen lopen: Ik heb zelf ook de eerste weken op mijn oude schoenen gelopen om te kijken of ik het wel echt leuk vond, en daar heb ik wel echt flink last van gekregen.. Al kan dat ook komen omdat ik te veel deed, want ik ging elke keer 2 lessen van mijn schema achter elkaar doen omdat ik vond dat het anders niet op schoot.![]()
[..]
Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Oja, hier moet ik zijn.
Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen maar ik heb eigenlijk geen geld voor nieuwe schoenen. Ik heb wel nog een paar fitness-schoenen, van Puma, zoiets als dit. Zou het kwaad kunnen om daar op te lopen?
Succes! En echt, zon?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef MisterO het volgende:
Ik ga zo maar hardlopen, de zon schijnt!
Mooi zo, hoe lang of hoe ver heb je hardgelopen? En waar zit je dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
Succes! En echt, zon?![]()
Hier was het pruts weer, maar ik ben wel gegaan! En het ging best goed.
Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daar zit waarschijnlijk geen demping in (bijna nooit met fitness-schoenen), kan je lelijke blessures mee oplopen (bijv shin splints of iets met je knieeen). Zou het niet doen, hoogstens voor 1x.
Als je begint met hardlopen zijn je spieren nog niet gewend om de klappen op te vangen (je krijgt toch iets van 5 keer je lichaamsgewicht op je gewrichten) en is de kans op blessures veel groter dan als je op fatsoenlijke schoenen loopt die ook daadwerkelijk zijn bedoeld om mee te gaan hardlopen. Aerobicschoenen hebben wel demping in de schoenen zitten (in ieder geval als je goede hebt, en die zijn vaak ook al een eurootje of 70) te weinig demping om mee op straat te gaan hardlopen en zijn er ook totaal niet voor gemaakt.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:02 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het blijken aerobicsschoenen te zijn, dus misschien zit er toch iets van demping in? Ik had in elk geval nergens last van, maar als ik ermee door ga, ga ik uiteindelijk toch wel echte hardloopschoenen kopen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |