abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49345053
Zo, mijn eerste rondje hardlopen in, laten we zeggen, vier jaar zit erop! Mijn conditie was gedaald tot 0,0 en aangezien ik het geluk heb dat ik niet in gewicht aankom en redelijk wat kan eten, zag ik ook niet echt reden om te gaan sporten. Bullshit natuurlijk, want ook slanke mensen kunnen een hoog cholesterol hebben, slechte conditie, etc.

Ik heb op internet een hardloopschema voor beginners gevonden (zie plaatje hieronder) en dacht bij mezelf: ik begin op het niveau "week 3". 4 x 3 minuten dus, met 2 minuten wandelen tussendoor.

Resultaat:

• eerste 3 minuten gingen prima, rustig 2 minuutjes gewandeld, muziekje drbij...

• tweede 3 minuten lopen.. pff.. okee, dat had ik niet verwacht. Ik kreeg al pijn in mijn zij en ik hijgde als een paard .

• maar even tegen een bankje wat stretch oefeningen gedaan want ik dacht: ik heb morgen tering veel spierpijn . Na 30 seconden weer gaan wandelen.

• derde 3 minuten... leek over mijn moeheid heen, dus dat ging beter. Wel weer blij om na dik 3 minuten weer even te wandelen.

• vierde 3 minuten... mezelf gepusht om het tot thuis vol te houden, gelukt!

Ik zag er ongeveer zo uit: (het laatste stadium van dit poppetje) maar dat heurt erbij niewoar.

De kop is eraf, ik ga dit in ieder geval 3x per week doen.

Okee, waarom vertel ik jullie dit? Nou, het lijkt me wel leuk om hier een beginners-hardlooptopic van te maken. Dus, loop jij ook al tijden in je hoofd met "ik moet echt iets gaan doen"... doe het en deel hier je ervaringen en je vooruitgang! Kunnen we elkaar een beetje motiveren

[ Bericht 3% gewijzigd door KinkyGiraf op 13-05-2007 22:44:36 ]
  • MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
    pi_49345220
    De gedachte die jij beschrijft ken ik wel .
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
      zondag 13 mei 2007 @ 22:04:17 #3
    146480 Spees_Eend
    in mijn nopjes
    pi_49345429
    Ik ben benieuwd of je morgen spierpijn in je bibs hebt. Reden genoeg voor een TVP!
    pi_49345463
    Ik wil ook...
    Lijkt me wel eens tof om rustig naar de trein te kunnen rennen zonder hijgend aan te komen. En met zwemmen verbeter je je conditie wel, maar ik denk dat hardlopen toch wel het ultieme conditie-ding is
    Maar ik moet me nog over alle smoesjes heen zetten. Geen goede kleding, geen goede plek om te lopen, ik loop voor l*l, dat soort dingen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      zondag 13 mei 2007 @ 22:07:16 #5
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_49345553
    Misschien is dit een leuke tip:

Hardloopschema op je mp3speler!
    pi_49345741
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:07 schreef Aventura het volgende:
    Misschien is dit een leuke tip:

Hardloopschema op je mp3speler!
    Geweldig
    Ik zat me precies hetzelfde te bedenken een paar dagen terug, want ik ga nooit precies op een stopwatch kijken, lijkt me niks. Maar het bestaat dus ook nog gewoon
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_49346670
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Alcarin het volgende:
    Ik wil ook...
    Lijkt me wel eens tof om rustig naar de trein te kunnen rennen zonder hijgend aan te komen. En met zwemmen verbeter je je conditie wel, maar ik denk dat hardlopen toch wel het ultieme conditie-ding is
    Maar ik moet me nog over alle smoesjes heen zetten. Geen goede kleding, geen goede plek om te lopen, ik loop voor l*l, dat soort dingen
    Nou, laat ik jou dan eens motiveren samen met die MP3-tip kun je al bijna geen "nee" meer zeggen!

Ik vond het op zich meevallen, okee, was dus wel uitgeput maar daar ben je zo overheen. Daarna lekker in bad geweest (weet niet of jij een bad hebt maar een douche is ook lekker) en nu zit ik trots op de bank. Ben al met al maar een half uur van huis geweest dus tijd is ook geen excuus...

Ik woon midden in een stad en op zich ook niet echt een "goede plek om te lopen" maar aan de andere kant: waarom ook niet? Je loopt op verlichte stukken, zo veel mensen zijn er nou ook weer niet op straat, je hebt je MP3-speler op dus je sluit je helemaal af van andere mensen.

En die kleren... niet belangrijk, je schoenen wel natuurlijk!

Tot zo ver de peptalk.
    MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
    EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
    pi_49346825
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:04 schreef Spees_Eend het volgende:
    Ik ben benieuwd of je morgen spierpijn in je bibs hebt. Reden genoeg voor een TVP!
    Eerder in kuit ende achillespähs, maar wie weet doet mijn derrière ook gezellig mäh.
    pi_49352335
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 22:38 schreef KinkyGiraf het volgende:
    peptalk
    Bedankt voor de peptalk!
    Eigenlijk heb ik inderdaad geen excuus meer. Alleen...
    quote:
    En die kleren... niet belangrijk, je schoenen wel natuurlijk!
    Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duur
    pi_49418317
    Nou, ronde 2 zit erop!

Had ontzettend veel spierpijn gisteren, vandaag nog meer dus ik twijfelde of ik moest gaan. Maar goed, toch gegaan en het ging eigenlijk wel goed! 3 x 4 minuten en daarna nog een minuutje extra gerend.

Ik heb wel echt last van mijn linker-kuit dus misschien heb ik wel iets geforceerd... maar goed.

Zijn er nog mensen die met me meedoen of gaat dit topic een vroege dood sterven?
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:28:43 #11
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_49418392
    In Sport loopt een topic voor amateurhardloper en een topic voor mensen die lopen met schema's in MP3 vorm.
    pi_49419328
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef Jojogirl het volgende:
    In Sport loopt een topic voor amateurhardloper en een topic voor mensen die lopen met schema's in MP3 vorm.
    Hmm thanx, maar ik hoopte hier een topic van te maken om ervaringen te delen en mensen ook een beetje te motiveren. Vond LIF wel een mooi plekje
      dinsdag 15 mei 2007 @ 23:41:27 #13
    137595 SatanicWarrior
    Inter Till I Die!!!
    pi_49424727
    Handig schema, ben nu ook al 5 weken bezig met 2 tot 3 keer per week hard te lopen, erg zwaar aan het begin, maar het gaat al iets beter.
    The truth is relative, pick one that works!
    pi_49428587
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 06:43 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Bedankt voor de peptalk!
    Eigenlijk heb ik inderdaad geen excuus meer. Alleen...
    [..]

Ik heb alleen gympen, als in 8 euro bij de V&D, knalroze. Dat is vast wel beter dan laarzen met hakken...Maar 'echte' schoenen zijn zo duur
    Weet je wat pas duur is? Dat je na een aantal weken "hardlopen" bij de fysio en orthopeet loopt omdat je rug/enkels/knieën helemaal naar de klote zijn.

Koop gewoon goede schoenen en een paar goede sokken (Falke Run zijn aan te raden) en begin ermee. Wanneer je voor wat geld het e.e.a. hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken !

Ik ben reeds bij week 3 (les 8) en het is echt heerlijk. 's avonds rond 21:00 ff half uurtje de deur uit, dan lekker thuiskomen en achter de pc zitten met het gevoel dat je wat gedaan hebt, iets goeds dan. En dan lekker douchen voor het slapen en dan heerlijk voldaan in slaap vallen !
    Fingerspitzgefühl
    pi_49431573
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 02:08 schreef ForumGek het volgende:
    Koop gewoon goede schoenen en een paar goede sokken (Falke Run zijn aan te raden) en begin ermee. Wanneer je voor wat geld het e.e.a. hebt gekocht vind je het ook zonde om niet te gebruiken !
    Mja, het is ook niet dat ik het er niet voor over heb, ik heb het geld gewoon niet. Nog even sparen dan maar...
    Wat zijn trouwens goede schoenen?
      woensdag 16 mei 2007 @ 09:42:48 #16
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_49432195
    tvp
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_49433042
    Goede schoenen zijn schoenen die aangemeten zijn door een hardloopwinkel (pk runningshop!), dat is voor iedereen anders. Perry sport en Intersport zijn géén hardloopwinkels en ik kan je van harte afraden om daar je schoenen te kopen.
    Hema hardloopsokken zijn ook prima en veel goedkoper. Aldi en lidl hebben zo nu en dan ook prima kleding en sokken.
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:21:03 #18
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_49435513
    Oh, dit is leuk! Ik heb al eens gerend met een paar mensen en ik wil ook weer gaan beginnen! . Tvp dus .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:24:59 #19
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_49435639
    Ik heb vruger veel gelopen, wegens flinke ellende met de knieën gestopt indertijd. Een jaar of drie geleden weer 's opgestart, maar dat was nietz o leuk. je hebt dan toch de routine van een uur kunnen rennen in je kop zitten. En dat gaat dus mis. Ik denk dat ik ook maar 's voorzichtig weer ga rennen en dan ondanks de zin om door te karren, dit schema proberen.

Ook 's kijken of m'n hartslagmeter nog werkt, dat was toch ook wel heel fijn. Je gaat al snel te hard.
    Welkom bij de V&D der webfora.
      woensdag 16 mei 2007 @ 13:48:00 #20
    137595 SatanicWarrior
    Inter Till I Die!!!
    pi_49440859
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 10:12 schreef voodoolady het volgende:
    Perry sport en Intersport zijn géén hardloopwinkels en ik kan je van harte afraden om daar je schoenen te kopen.
    pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.
    The truth is relative, pick one that works!
    pi_49441402
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 13:48 schreef SatanicWarrior het volgende:

[..]

pfff...wat een onzin, net alsof zij geen goede hardloopschoenen verkopen.
    "goede" schoenen ligt niet aan de maat, het (dure) merk of het leuke kleurtje. Een schoen moet bij jou passen, bij de manier die jouw knieen en enkels reageren op de impact van het lopen.
    Het grootste voordeel van een hardloopwinkel is dat je looppatroon wordt bekeken door met schoenen aan te rennen voor bv de camera. OOk kan je met schoenen aan een stukje buiten op straat rennen, dat zal Perry niet toelaten.

maar als je geen antipronatieschoenen nodig hebt voor enkels/knieen en je rent maar een half uurtje 2x per week hoef je geen schoenen van 150 euro te kopen.
    pi_49441626
    /http://www.cebes.be/schoengids.html

Ik denk dat dit wel beschrijft wat jij ook noemt computergirl, hier staat dat het vooral geldt bij platte of te holle voeten. De gympjes waar ik laatst op rende leken best goed te lopen en ik heb nog niet eerder voetklachten gehad. Ook budgettechnisch wacht ik daarom nog even met de aanschaf van een echt goede loopschoen.
    Het mooi kotsende meisje.
    pi_49441747
    ik krijg altijd last van m'n lies met hardlopen, en een spier die voor m'n scheenbeen zit ofzo..
    pi_49443060
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 14:07 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
    /http://www.cebes.be/schoengids.html

Ik denk dat dit wel beschrijft wat jij ook noemt computergirl, hier staat dat het vooral geldt bij platte of te holle voeten.
    Dat hoeft helemaal niet hoor. Proneren of niet heeft te maken met het doorzakken van je enkels wanneer ze belast worden. Ga eens een poosje op één been staan, bij mij zakt mijn ene enkel naar binnen en de andere naar buiten. Bij het naar binnen zakken krijg je problemen bij de aanhechting van spieren en pezen.
    quote:
    De gympjes waar ik laatst op rende leken best goed te lopen en ik heb nog niet eerder voetklachten gehad. Ook budgettechnisch wacht ik daarom nog even met de aanschaf van een echt goede loopschoen.
    klachten van enkels, scheenbenen & knieen komen ook niet gelijk. Je loopt nu op schoenen zonder demping dat is best een pittige belasting voor je benen. Maar goed, je bent net begonnen.
    pi_49443807
    Ik wacht in ieder geval op m'n belastingteruggave
    Verder zal het bij mij idd. gaan neerkomen op 2-3 x per week een half uurtje tot max. 45 min.
    Het mooi kotsende meisje.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')