Kwaliteit is dan ook een waardeloos argument. Dancing with the stars is als productie van zeer hoge kwaliteit bijvoorbeeld, het heeft alleen niet mijn interesse. De hier genoemde kwaliteitsprogramma's zijn dat over het algemeen juist niet.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Erg he, dat zelfs rechtse mensen 'stand.nl' niet opnoemen als hun favoriete programma en spreekbuis, maar in plaats daarvan blijven mokken dat ze geen stem hebben in de media.
Welke kwaliteitsprogramma's zijn dat niet?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kwaliteit is dan ook een waardeloos argument. Dancing with the stars is als productie van zeer hoge kwaliteit bijvoorbeeld, het heeft alleen niet mijn interesse. De hier genoemde kwaliteitsprogramma's zijn dat over het algemeen juist niet.
Ik wil er wel voor betalen en ik betaal er ook voor, alleen vind ik dat het financiële aspect van dergelijke zaken door de samenleving als geheel moeten worden gedragen, aangezien het gerelateerd is aan de ontwikkeling van het mens-zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wat zeg je hier nou precies? Je zegt dat kunst, cultuur en intellectualiteit heel belangrijk zijn maar dat je er zelf niet voor wil betalen en het recht hebt om anderen daartoe te dwingen.
Dat is mijns inziens een taak van de overheid.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Niemand houdt je tegen om een minder kapitaalkrachtig iemand te overstelpen met intellectuele ontwikkeling.
Ik heb daar een zekere apathie voor ontwikkeld want van zowel rechtse als linkse zijde komt veelvuldig het verwijt dat we te veel in het andere kamp zouden zitten. Maakt niet zoveel uit, voor de grootste groep mensen geldt blijkbaar dat ze dit soort programma's wel waarderen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:30 schreef gronk het volgende:
[..]
Erg he, dat zelfs rechtse mensen 'stand.nl' niet opnoemen als hun favoriete programma en spreekbuis, maar in plaats daarvan blijven mokken dat ze geen stem hebben in de media.
quote:Op maandag 14 mei 2007 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat alleen 4 maal modaal van kunst en cultuur mag genieten?
Dus ook gesubsidieerde kranten en tijdschriften?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:34 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik wil er wel voor betalen en ik betaal er ook voor, alleen vind ik dat het financiële aspect van dergelijke zaken door de samenleving als geheel moeten worden gedragen, aangezien het gerelateerd is aan de ontwikkeling van het mens-zijn.
quote:Dat is mijns inziens een taak van de overheid andere mensen.
Van RVU bijvoorbeeld, kwalitatief niet echt hoogstaande productie's soms wel interessant.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke kwaliteitsprogramma's zijn dat niet?
Ik denk trouwens dat Stand.nl prima commercieel kan, mensen klagen immers nogal graag.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb daar een zekere apathie voor ontwikkeld want van zowel rechtse als linkse zijde komt veelvuldig het verwijt dat we te veel in het andere kamp zouden zitten. Maakt niet zoveel uit, voor de grootste groep mensen geldt blijkbaar dat ze dit soort programma's wel waarderen.
In principe sta ik daar inderdaad niet negatief tegenover.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dus ook gesubsidieerde kranten en tijdschriften?
[..]
Dat is precies waar het niet op neerkomt. Juist in het huidige systeem dwing je armere mensen mee te betalen aan de culturele pleziertjes van de upperclass. Ik snap werkelijk niet hoe je dat goed kunt praten voor jezelf.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:35 schreef zwambtenaar het volgende:Dat is dus precies waar het op neerkomt, wanneer je uitsluitend redeneert vanuit het economische marktdenken.
Oh vast, maar ik zie dit soort programma's ook bij uitstek als een taak van de Publieke Omroep.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat Stand.nl prima commercieel kan, mensen klagen immers nogal graag.
En als het genoeg luisteraars zou trekken om genoeg adverteerders te trekken, zou een commerciele omroep het toch wel uitzenden ?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh vast, maar ik zie dit soort programma's ook bij uitstek als een taak van de Publieke Omroep.
Dat er van de linkerkant commentaar komt verbaast me niets, maar van de rechterkant verbaast me een beetje. Overigens vind ik 't een ontzettend ergerlijk programma, maar tegelijkertijd vind ik het wel prima dat er mensen zijn die er wel gelukkig mee zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:35 schreef SCH het volgende:
Ik heb daar een zekere apathie voor ontwikkeld want van zowel rechtse als linkse zijde komt veelvuldig het verwijt dat we te veel in het andere kamp zouden zitten. Maakt niet zoveel uit, voor de grootste groep mensen geldt blijkbaar dat ze dit soort programma's wel waarderen.
Het commentaar komt voor 90 procent van de rechterzijde. Waarom verbaast je dat?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat er van de linkerkant commentaar komt verbaast me niets, maar van de rechterkant verbaast me een beetje. Overigens vind ik 't een ontzettend ergerlijk programma, maar tegelijkertijd vind ik het wel prima dat er mensen zijn die er wel gelukkig mee zijn.
Mijn reactie was niet vanuit de hoek van 'kwaliteit', maar eerder dat mensen die de PO op willen heffen dat vaak doen omdat de PO 'te links' is, en 'links' mag niet gesubsidieerd worden met 'belastinggeld'. Dan is het wel amusant dat een populistisch programma als stand.nl, wat best goed in het straatje zou passen van de PO-opheffers, niet bekend is bij die mensen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kwaliteit is dan ook een waardeloos argument. Dancing with the stars is als productie van zeer hoge kwaliteit bijvoorbeeld, het heeft alleen niet mijn interesse. De hier genoemde kwaliteitsprogramma's zijn dat over het algemeen juist niet.
Omdat ik de inhoud van stand.nl toch niet echt 'links' kan noemen. Ik zie 't eerder als een spreekbuis 'voor het volk', met wat rechts-populistische trekjes. Dat je dan nog steeds commentaar krijgt dat 't niet goed genoeg is... verbazend. Wanneer zou het dan wel 'goed genoeg' zijn, volgens de heren critici?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:06 schreef SCH het volgende:
Het commentaar komt voor 90 procent van de rechterzijde. Waarom verbaast je dat?
Zoveel leden, nou dan hoeft er zeker geen belastinggeld heen.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
De omroepen hebben ongeveer 3 miljoen leden. Ongeveer de helft van de huishoudens dus.
Ja,maar de 'armen' Tubeway! Denk toch 'ns aan de 'armen'!!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:14 schreef TubewayDigital het volgende:
Zoveel leden, nou dan hoeft er zeker geen belastinggeld heen.
Of de grote ledenaantallen rechtvaardigen een publieke bijdragequote:Op maandag 14 mei 2007 12:14 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Zoveel leden, nou dan hoeft er zeker geen belastinggeld heen.
Nooit denk ik. Bij sommige groepen mensen is dat een soort ingebakken iets, dat ze alles links noemen, zelfs als het rechts isquote:Op maandag 14 mei 2007 12:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Omdat ik de inhoud van stand.nl toch niet echt 'links' kan noemen. Ik zie 't eerder als een spreekbuis 'voor het volk', met wat rechts-populistische trekjes. Dat je dan nog steeds commentaar krijgt dat 't niet goed genoeg is... verbazend. Wanneer zou het dan wel 'goed genoeg' zijn, volgens de heren critici?
Je hebt ook geen bezwaar tegen een publieke bijdrage voor de Telegraaf?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of de grote ledenaantallen rechtvaardigen een publieke bijdrage.
Nogmaals ik vind kranten en tv niet echt goed vergelijkbaar.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:23 schreef basilisk het volgende:
[..]
Je hebt ook geen bezwaar tegen een publieke bijdrage voor de Telegraaf?
quote:Op maandag 14 mei 2007 12:19 schreef SCH het volgende:
Nooit denk ik. Bij sommige groepen mensen is dat een soort ingebakken iets, dat ze alles links noemen, zelfs als het rechts is![]()
Links of rechts is ook een flut argument om voor of tegen de PO te zijn. Punt is dat het absurd is om belastinggeld aan te wenden voor (licht) informatieve programma's (onderzoeksjournalistiek is ook bij de PO al decennia lang dood heb ik het idee en als ze er wel een keer gebruik van maken blijkt die docu gebasseerd te zijn op een door een commerciele krant uitgeven stukje onderzoeksjournalistiek) en vermaak. De PO voegt op het moment amper iets toe buiten de zeer kleine zendgemachtigden wellicht maar dat kan prima op 1 zender of gezien de doelgroepjes via internet.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nooit denk ik. Bij sommige groepen mensen is dat een soort ingebakken iets, dat ze alles links noemen, zelfs als het rechts is![]()
jij had als argument dat het altijd minderheden waren die anders niet aan hun trekken zouden komen. Niets is minder waar: 3 (drie) miljoen leden, 3 miljoen. Dat zou voldoende moeten zijn om zonder overheidsbijdrage aan jullie trekken te komen.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of de grote ledenaantallen rechtvaardigen een publieke bijdrage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |