RB +1quote:Op zondag 13 mei 2007 10:25 schreef RoofingBurner het volgende:
Willy Vandersteen natuurlijk.
dit is iig de juiste richting. De afkorting was MBD.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:05 schreef Cootz het volgende:
Volgens mij dachten ze vroeger dat het kwam door hersenbeschadiging. Maar ik weet niet of dat toen een naam had.
quote:Op zondag 13 mei 2007 11:07 schreef Cootz het volgende:
M... Brain Damage? Euh...
Yep methan +1quote:Op zondag 13 mei 2007 11:09 schreef methan het volgende:
Minimal
Nein, niet helemaal iig.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:30 schreef Cootz het volgende:
Levensverwachting in die tijd? Als je dan nog niet dood bent, dan mocht je wel stoppen met werken...
Nogal wiedes dat dat iets met leeftijd te maken heeft, als je vraagt waarom de leeftijdsgrens 70 is...quote:Op zondag 13 mei 2007 11:35 schreef RoofingBurner het volgende:
Het heeft dus met leeftijd te maken, alleen niet de levensverwachting.
Ik ga dit antwoord toch goedrekenen. De leeftijd was gebaseerd op de gemiddelde leeftijdsverwachting van 72 jaar. Imagine that, werken tot je 70ste en dan gemiddeld gezien 2 jaar later sterven.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:30 schreef Cootz het volgende:
Levensverwachting in die tijd? Als je dan nog niet dood bent, dan mocht je wel stoppen met werken...
quote:Op zondag 13 mei 2007 11:40 schreef RoofingBurner het volgende:
Imagine that, werken tot je 70ste en dan gemiddeld gezien 2 jaar later sterven.
bronquote:In 1889 stichtte Otto von Bismarck het eerste pensioenfonds. De gemiddelde leeftijdsverwachting van een Duitse man was toen 72. De pensioengerechtigde leeftijd werd gesteld op 70 jaar. Deze leeftijd zakte naar 65 jaar, wat een internationale meetlat werd. De pensioengerechtigde leeftijd werd na het salaris een van de belangrijke punten van de vakbonden in loononderhandelingen. In communistische landen beijverden de regimes zich om het pensioen vroeger te laten ingaan. Lagere pensioengerechtigde leeftijden werden ook overeengekomen voor groepen met zware banen, zoals mijnwerkers, bemanning van stoomlocomotieven en voor vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |