Ja, maar volgens christenen is God niet uit te beelden met "iemand". God noemen ze dan een "aanwezigheid". Dus je moet hem ook niet zien als een man met een lange witte baard en stralend witte met Ariel gewassen kledij. Evenmin als een pijprokende Tyler Durden. Het is een aanwezigheid.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:48 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Jahààà, maar ik geef hem een pak. Ik beeld Hem uit, zie je. Je moet een idee toch gestalte kunnen geven?
Alsof jij en ik ons iets aantrekken van wat Christenen vinden. Christenen kunnen de boom in. Dat kunnen ze.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ja, maar volgens christenen is God niet uit te beelden met "iemand". God noemen ze dan een "aanwezigheid". Dus je moet hem ook niet zien als een man met een lange witte baard en stralend witte met Ariel gewassen kledij. Evenmin als een pijprokende Tyler Durden. Het is een aanwezigheid.
Nick Drake is god.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:53 schreef Moon_Bridge het volgende:
God zou ook wel een mooi tienermeisje kunnen zijn. Bedenk ik me net.
Christenen is niet met een hoofdletter. Tenminste, niet in míjn vocabulair.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:52 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Alsof jij en ik ons iets aantrekken van wat Christenen vinden. Christenen kunnen de boom in. Dat kunnen ze.
ZO WAAR. ZO FUCKING WAAR> OH MIJN GOD WAT EEN WAARACHTIGE WAARLIJKE WAARHEID OHJAquote:
Dat nummer gaat over het batsen van mooie, jonge tienermeisjes, man!quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Luister maar naar de teksten van Nirvana...
''Here we are now, entertaining..''![]()
Neemt wel veel van het strijdige weg waar de 'oude' religies last van hebben. En dat zelf inelkaar geknutselde noem ik dan ook geen religie omdat daar weer zo'n wrange nasmaak aan zit. Zoek het uit voor jezelf en alles komt helemaal goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Het enige verschil is dat we geen aanhanger meer dulden. Hé, gatver, aanhangers. Nee, daar moet u niet aan denken. Het is namelijk uw alternatieve, zelfinelkaar geknutseld geloofje. Dat is van u.
Weet je wat nog erger is? Als je een mooie ontdekking hebt gedaan, en een half jaar later laat je het aan iemand horen, en die vertelt je dan heel opgewekt: "Ohja, dat is dat ene liedje van die ene reclame hè?".quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Vergelijk het met een bandje dat je recent 'ontdekt' hebt, en wat na een aantal maanden door iedereen meegezongen wordt. Verschrikkelijk is dat.![]()
In De Heilige Schrift staat dat als men dat doet, je dan zéker naar de Hel gaat. Opgepast, joog! Opgepast!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoek het uit voor jezelf en alles komt helemaal goed.
Zulks een herkenning.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:05 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Weet je wat nog erger is? Als je een mooie ontdekking hebt gedaan, en een half jaar later laat je het aan iemand horen, en die vertelt je dan heel opgewekt: "Ohja, dat is dat ene liedje van die ene reclame hè?"..
.
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:07 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
In De Heilige Schrift staat dat als men dat doet, je dan zéker naar de Hel gaat. Opgepast, joog! Opgepast!
''Meneer pastoor, ik kom opbiechten dat ik niet meer geloof.'' Zoiets?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.
Nee, dat vond ik vanaf het begin al een vrij matig nummer.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:11 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Zulks een herkenning.Had jij dat ook bij Heartbeats van José Gonzalez?
![]()
Heus niet. Jezus vergeeft al je zonden. Alle zonden zijn vergeefbaar, ook het uitwonen van vijfjarige jongetjes in arme landen. Alleen de ontkenning van de Vader, de Zoon en De Heilige geest is De Onvergeefbare Zonde. 't Staat geschreven, dus is het waar, joog.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.
Welnee, het gaat over de leegte van het bestaan van een twentysomething aan heroïne verslaafd rockidool. Ik citeer:quote:Op maandag 14 mei 2007 10:57 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Dat nummer gaat over het batsen van mooie, jonge tienermeisjes, man!
Nou. Ja. Ach. Het valt wel mee, toch?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:18 schreef FlyingFox het volgende:
Ik heb dan ook geen smaak, qua muziek.
Gewoon een aangetekende brief naar het Vaticaan sturen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:12 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
''Meneer pastoor, ik kom opbiechten dat ik niet meer geloof.'' Zoiets?
quote:Op maandag 14 mei 2007 11:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Welnee, het gaat over de leegte van het bestaan van een twentysomething aan heroïne verslaafd rockidool. Ik citeer:
And I forget just why I taste
Oh yeah, I guess it makes me smile
I found it hard, it was hard to find
Oh well, whatever, nevermind
JA MAAR ELKE ZIEL MOET GERED WORDEN JOOG! ELKE ZIEL MOET ZIJN ZONDE BETALEN DIE GOD VERZONNEN HEEFT.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Gewoon een aangetekende brief naar het Vaticaan sturen.
L.S.
Hierbij zeg ik mijn lidmaatschap op wegens verregaande tegenstrijdigheden en verloedering van deze religie, het feit dat de nieuwe Paus wel erg op een Antichrist lijkt deed ook mee in de besluitvorming. Oh en jullie zijn veels te gefrustreerd bezig. Doe maar normaal dan doen jullie al gek genoeg en als ik merk dat 'het einde der tijden' door jullie wordt veroorzaakt dan verzorg ik een gratis nekschot voor alle verantwoordelijke.
P.S. zoek een hobby.
mvg,
jogy.
Mja, er zijn nog steeds bepaalde doodszondes die eigenlijk niet te vergeven zijn maar omdat de kerk dat zo sneu vond voor die lieve kinderverkrachters die met enige regelmaat ook nog pastoor oid zijn hebben ze dat maar laten varen. Zo zijn ze!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:19 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Heus niet. Jezus vergeeft al je zonden. Alle zonden zijn vergeefbaar, ook het uitwonen van vijfjarige jongetjes in arme landen. Alleen de ontkenning van de Vader, de Zoon en De Heilige geest is De Onvergeefbare Zonde. 't Staat geschreven, dus is het waar, joog.
Fijne lui. Fijne lui.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, er zijn nog steeds bepaalde doodszondes die eigenlijk niet te vergeven zijn maar omdat de kerk dat zo sneu vond voor die lieve kinderverkrachters die met enige regelmaat ook nog pastoor oid zijn hebben ze dat maar laten varen. Zo zijn ze!.
Nee. Zie de verwijzing naar zijn libido als laatste in het rijtje halfbloed, albino, mug gevolgd door de latere verwijzing how low, how low, how low.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:21 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
With the lights out its less dangerous
Here we are now, Entertain us
I feel stupid and contagious, Here we are now
Entertain us, A mulatto, An albino, A mosquito, My libido, Yeah
En dat gaat niet over batsen, zeker?
Verkeer je nog steeds met dat blonde grietje met die rare tanden?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:24 schreef FlyingFox het volgende:
Batsen, raggen, Nirvana.
Het doet mij denken aan de afgelopen nacht.
Ik kom niet over, geloof ik.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Zie de verwijzing naar zijn libido als laatste in het rijtje halfbloed, albino, mug gevolgd door de latere verwijzing how low, how low, how low.
Ja, ze is zulks een schoonheid. Nu met beugel, overigens.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:28 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Verkeer je nog steeds met dat blonde grietje met die rare tanden?
Voel je daar nou iets van?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:32 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ja, ze is zulks een schoonheid. Nu met beugel, overigens.
Een Limburger met meetvrees.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:32 schreef Moon_Bridge het volgende:
[11:32:13] <~VelvetAcidChrist> Produktiviteit is het begin van het einde.
Een groot ziener.
Ik had het over haar schoonheid, FF!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:33 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ze blijft er wel eens mee achter mijn eikelrand hangen, ja.
Nee.
Dingen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:39 schreef FlyingFox het volgende:
Ik moet eigenlijk dingen doen. Ik doe ze niet. Resultaat: er zijn dadelijk dingen niet gedaan. Maar hey, food in the belly en de rest komt goed, toch.
Triple-duh, ûhh.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:46 schreef Moon_Bridge het volgende:
Dat is VAC, FF.
Ik weet niet of de fabriek dáár is, heur. Heb jij je zaken nog afgemaakt?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:47 schreef FlyingFox het volgende:
Tof, die koekjesfabriek is hier niet ver vandaan. Als de wind goed staat ruik ik de speculaas en de wafels zodoende blijft Zij immer in mijn geheugen.
Ik ben nog bezig met mijn zaken. Ben je al terug uit Japan? Of loop ik weer 4 jaar achter...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:49 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Ik weet niet of de fabriek dáár is, heur. Heb jij je zaken nog afgemaakt?
Ja, dat Japanavontuur is al een tijdje afgelopen. Jouw tsjernobylreis?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:50 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig met mijn zaken. Ben je al terug uit Japan? Of loop ik weer 4 jaar achter...
Ik leef nog.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:48 schreef MonkeyWrench het volgende:
VAC was ok.
Ik kwam niet verder dan Krakau, verdomde Wit-Russische grens.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:51 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Ja, dat Japanavontuur is al een tijdje afgelopen. Jouw tsjernobylreis?
Mocht je niet verder? Wat?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:56 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan Krakau, verdomde Wit-Russische grens.
Toen hebben we daar maar een biertje gepakt. Food in the belly.
Naja, krijg je later tenminste geen driekoppige kinderen.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:03 schreef FlyingFox het volgende:
We hadden geen visa en geen zin meer.
Ja.
Nooit van Oostblokmoeheid gehoord?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:05 schreef Moon_Bridge het volgende:
Geen zin. Pff.
Oh, sorry.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:04 schreef Moon_Bridge het volgende:
Zoals een wijs man ooit zei; van twee dingen te zeggen, zij zijn identiek, is een onzin, en van één te zeggen, het is identiek met zichzelf, zegt helemaal niets.
Ja, ik heb het ook niet verzonnen hoor. Maar naar wijze mannen schijn je te moeten luisteren.quote:
Leugens. Wijze mannen hebben het ondanks hun oneindige wijsheid ook wel eens fout.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:17 schreef Moon_Bridge het volgende:
Maar naar wijze mannen schijn je te moeten luisteren.
Foutje. Dit moet natuurlijk zijn:quote:Op maandag 14 mei 2007 16:12 schreef Moon_Bridge het volgende:
In plaats van ‘(x) : fx x = a’ schrijven wij dus bijvoorbeeld ‘(9x).fx. .fa : (9x, y).f x.fy’..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |