Als het geen vijftigjarige negerin met overgewicht is, that is.quote:
Zelfs dan zou ie nog niet zo eng zijn als zijn vertegenwoordiger hier op aardequote:Op zondag 13 mei 2007 18:44 schreef Chowi het volgende:
[..]
Als het geen vijftigjarige negerin met overgewicht is, that is.
Altijd als ik hem zie begint een duister verhaal over de aardse gewaarwording van de duivel zich te ontvouwen in mijn hoofd...quote:Op zondag 13 mei 2007 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Zelfs dan zou ie nog niet zo eng zijn als zijn vertegenwoordiger hier op aarde
[afbeelding]
God heeft toch Alles?quote:Op zondag 13 mei 2007 19:19 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Het waren woeste woorden! Overdreven woeste woorden. Zou God humor hebben?
God heeft alleen al het fictieve. God is immers een fictief personage.quote:
Dat weet ik ook niet maar er is vast wel ergens een passage in een Heilig Schrift die die uitspraak staaftquote:Op zondag 13 mei 2007 19:33 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Waarom zou God alles hebben? Hij heeft er toch geen zak aan?
DE Heilige Schrift, remlof. DE.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet maar er is vast wel ergens een passage in een Heilig Schrift die die uitspraak staaft
Volgens mij is God een Niets.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:36 schreef Moon_Bridge het volgende:
Ik bedoel. Stel Hij heeft een iets (1) en dat iets (1) moet bewerkt worden met een ander iets (2), andersgezegd, Hij moet ietsen (1,2) samen gebruiken om tot een doel te komen. Zou God dat zo aanpakken? Dat hij dingen nòdig heeft om iets (3) te bereiken?
Waar ben je dan in Godsnaam God voor? Hij kàn het toch gewoon? Neen, remlof. Ik vermoed dat God helemaal niets heeft. Nada.
Hij is God, omdat hij niets te verliezen heeft. Ja, dat lijkt me wel mooi. Dan kan ik me God voorstellen als Tyler Durden ofzo die de consumptiemaatschappij uitlacht. Ohja, dat lijkt me machtig mooi.
Ik vind God vergelijken met Tyler Durden toch ook wel enigszins schandelijk.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:36 schreef Moon_Bridge het volgende:
Ik bedoel. Stel Hij heeft een iets (1) en dat iets (1) moet bewerkt worden met een ander iets (2), andersgezegd, Hij moet ietsen (1,2) samen gebruiken om tot een doel te komen. Zou God dat zo aanpakken? Dat hij dingen nòdig heeft om iets (3) te bereiken?
Waar ben je dan in Godsnaam God voor? Hij kàn het toch gewoon? Neen, remlof. Ik vermoed dat God helemaal niets heeft. Nada.
Hij is God, omdat hij niets te verliezen heeft. Ja, dat lijkt me wel mooi. Dan kan ik me God voorstellen als Tyler Durden ofzo die de consumptiemaatschappij uitlacht. Ohja, dat lijkt me machtig mooi.
Maar God heeft meer invloed. Daar ligt het punt van discussie.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:44 schreef Moon_Bridge het volgende:
Jeminee, Tyler Durden is een held hoor, jongens. Een hèld. Hij zou het als een eer moeten zien.
Volgens mij hangt ie de hele tijd in een coffeeshop.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:45 schreef Moon_Bridge het volgende:
Zou God pijp roken? Dat lijkt me wel puik.
Jahààà, maar ik geef hem een pak. Ik beeld Hem uit, zie je. Je moet een idee toch gestalte kunnen geven?quote:Op zondag 13 mei 2007 19:46 schreef Chowi het volgende:
[..]
Maar God heeft meer invloed. Daar ligt het punt van discussie.
Echte Heren Roken Hash.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij hangt ie de hele tijd in een coffeeshop.
quote:Op zondag 13 mei 2007 19:48 schreef Chowi het volgende:
Zeg, waarom vind ik alleen maar vage plaatjes en niet gewoon een gezicht als ik op "God" google?
Ja, maar volgens christenen is God niet uit te beelden met "iemand". God noemen ze dan een "aanwezigheid". Dus je moet hem ook niet zien als een man met een lange witte baard en stralend witte met Ariel gewassen kledij. Evenmin als een pijprokende Tyler Durden. Het is een aanwezigheid.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:48 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Jahààà, maar ik geef hem een pak. Ik beeld Hem uit, zie je. Je moet een idee toch gestalte kunnen geven?
Alsof jij en ik ons iets aantrekken van wat Christenen vinden. Christenen kunnen de boom in. Dat kunnen ze.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:51 schreef Chowi het volgende:
[..]
Ja, maar volgens christenen is God niet uit te beelden met "iemand". God noemen ze dan een "aanwezigheid". Dus je moet hem ook niet zien als een man met een lange witte baard en stralend witte met Ariel gewassen kledij. Evenmin als een pijprokende Tyler Durden. Het is een aanwezigheid.
Nick Drake is god.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:53 schreef Moon_Bridge het volgende:
God zou ook wel een mooi tienermeisje kunnen zijn. Bedenk ik me net.
Christenen is niet met een hoofdletter. Tenminste, niet in míjn vocabulair.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:52 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Alsof jij en ik ons iets aantrekken van wat Christenen vinden. Christenen kunnen de boom in. Dat kunnen ze.
ZO WAAR. ZO FUCKING WAAR> OH MIJN GOD WAT EEN WAARACHTIGE WAARLIJKE WAARHEID OHJAquote:
Dat nummer gaat over het batsen van mooie, jonge tienermeisjes, man!quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Luister maar naar de teksten van Nirvana...
''Here we are now, entertaining..''![]()
Neemt wel veel van het strijdige weg waar de 'oude' religies last van hebben. En dat zelf inelkaar geknutselde noem ik dan ook geen religie omdat daar weer zo'n wrange nasmaak aan zit. Zoek het uit voor jezelf en alles komt helemaal goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Het enige verschil is dat we geen aanhanger meer dulden. Hé, gatver, aanhangers. Nee, daar moet u niet aan denken. Het is namelijk uw alternatieve, zelfinelkaar geknutseld geloofje. Dat is van u.
Weet je wat nog erger is? Als je een mooie ontdekking hebt gedaan, en een half jaar later laat je het aan iemand horen, en die vertelt je dan heel opgewekt: "Ohja, dat is dat ene liedje van die ene reclame hè?".quote:Op maandag 14 mei 2007 10:47 schreef FlyingFox het volgende:
Vergelijk het met een bandje dat je recent 'ontdekt' hebt, en wat na een aantal maanden door iedereen meegezongen wordt. Verschrikkelijk is dat.![]()
In De Heilige Schrift staat dat als men dat doet, je dan zéker naar de Hel gaat. Opgepast, joog! Opgepast!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Zoek het uit voor jezelf en alles komt helemaal goed.
Zulks een herkenning.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:05 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Weet je wat nog erger is? Als je een mooie ontdekking hebt gedaan, en een half jaar later laat je het aan iemand horen, en die vertelt je dan heel opgewekt: "Ohja, dat is dat ene liedje van die ene reclame hè?"..
.
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:07 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
In De Heilige Schrift staat dat als men dat doet, je dan zéker naar de Hel gaat. Opgepast, joog! Opgepast!
''Meneer pastoor, ik kom opbiechten dat ik niet meer geloof.'' Zoiets?quote:Op maandag 14 mei 2007 11:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.
Nee, dat vond ik vanaf het begin al een vrij matig nummer.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:11 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Zulks een herkenning.Had jij dat ook bij Heartbeats van José Gonzalez?
![]()
Heus niet. Jezus vergeeft al je zonden. Alle zonden zijn vergeefbaar, ook het uitwonen van vijfjarige jongetjes in arme landen. Alleen de ontkenning van de Vader, de Zoon en De Heilige geest is De Onvergeefbare Zonde. 't Staat geschreven, dus is het waar, joog.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Moet je wel eerst in dat heilige schrift geloven natuurlijk. Dat is zeg maar een beetje een voorwaarde daarvoor. Dus als je een Christelijke kinderverkrachter bent ga je naar de hel omdat je dat zelf gelooft, zo niet dan niet.
Welnee, het gaat over de leegte van het bestaan van een twentysomething aan heroïne verslaafd rockidool. Ik citeer:quote:Op maandag 14 mei 2007 10:57 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Dat nummer gaat over het batsen van mooie, jonge tienermeisjes, man!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |