Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165
Idd, dacht ik ook al aan! Misschien de boordradio kapot ofzo!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:20 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest
das van 27 Oktoberquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:31 schreef Matje-1989 het volgende:
http://intel.web-log.nl/intel/2005/10/f16s_onderschep.html
Het is net 10 minuten aan de gang.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest als het waar is wat je zegt.
Als je zegt MEERDERE f16's dan is het geen geintje en werd het dus zeer serieus genomen door defensie
Mja eigenlijk zie ik nooit een andere prio voorbij komen bij de knrmquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef remlof het volgende:
PRIO 1, toe maar...
Bron?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
quote:20:33:54 12-05-07 27 G KNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION
705122033541735348 1735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind
705122033541735338 1735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )
705122033541735318 1735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )
705122033541735099 1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
705122033541735052 1735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
Met kapotte ramen weten ze daar wel raad, ze doen dr gewoon een stukkie hout voorquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:25 schreef cucemodre het volgende:
Die wil de Achmea toren rammen, geen doden en een gebroken ruit.
linkje?quote:
mja met een dode/bewusteloze piloot /onbestuurbaar vliegtuig krijg je dat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan alleen wel met alle zekerheid zeggen dat het eenmotorige toestel een zeer ongebruikelijke route vliegt.
Dat lijkt me sterk. Hij nam een zuidelijke richting aan daarnet. Dan moet hij de koers sterk gewijzigd hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Kwarkie het volgende:
'Cessna is slowly descending over sea. F-16 asked to mark postition of possible impact for the coast-guard.'
van Scamble.nl
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijnquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Kwaliteit is brak zie ik nu en het is sterk bewolkt. Jammer.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Matje-1989 het volgende:
You tube?
Zonder enige vliegervaringquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landen
Dat denk ik niet, dat zouden ze dan wel gemeld hebben. Kustwacht is al onderweg en volgens mij dropt een van de F16's een flare (lichtkogel) om de positie te markeren.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid. Of denk ik daar veel te gemakkelijk over?quote:
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:44 schreef Tism het volgende:
Nu is 't iig zeker dat de boordradio kapot is.![]()
Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:43 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid.
Staat in de vorig posts, mogelijk ergens in de Waddenzee KNRM is uitgerukt van Harlingen, Vlieland en Terschelling verwegen luchtvoertuig in nood dus waarschijnlijk die.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )![]()
quote:Milspotters.nl
Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.
De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.
Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.
Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.
Nadat de F-16's geen contact konden krijgen is er een Beech van de KLM vliegschool bijgekomen om te proberen maar dit mocht ook niet baten.
De F-16's bleven het vliegtuig volgen en vervolgens is het vliegtuig in zee gestort. De SAR helikopter en de Kustwacht zijn gealarmeerd en zijn op weg naar de plaats van de crash.
Meer nieuws volgt,
Binnenkort opname en korte video online.
KNRM alarmeringen:
20:33:5412-05-0727GKNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION 7051220335417353481735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind7051220335417353381735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )7051220335417353181735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )7051220335417350991735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )7051220335417350521735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
Coordinaten van crash: 53 11 06 N 005 17 37 Oost
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:55 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
Om zo min mogelijk werk te hebben wordt het vliegtuig uitgetrimd. Dus dan zou het onder dezelfde omstandigheden door blijven vliegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:00 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben getuige geweest.
Eenmotorig toestel, mogelijk Cessna, door meerdere F16's onderschept.
Hij vliegt niet door een corridor. Zeer ongebruikelijke route.
yep:quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:06 schreef Matje-1989 het volgende:
Het staat nu ook op teletekst van NOS
teletekst.nos.nl
Pagina 108
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | *************************************** Verdachte Cessna stort in Waddenzee *************************************** ` Ten westen van Harlingen is vanavond een Cessna neergestort in de Waddenzee. Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en vloog zonder contact te leggen met de autoriteiten het Nederlandse luchtruim binnen.Het vliegtuigje werd onderschept door twee F16's van de luchtmacht,die het begeleidden tot het neerstortte. Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.Over het lot van de piloot is nog niets bekend. De kustwacht en reddingsbrigades zijn op zoek. *************************************** |
Ik dacht dat de piloot onwel was geworden? Zonder brandstof kan je nog wel landen toch?quote:Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.
Voordat de motor aangaat word je als passagier vertelt wat je moet doen om uit het vliegtuig te komen en contact op te nemen via de radio. Meestal een knopje op de stick.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
En je denkt dat ie dat niet staat als je over nederland vliegtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef Lightning_NL het volgende:
moet ie wel op de goede frequentie staan
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
heb je een linkje?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
Zulke grote grasvelden zie je niet zoveel in Nederlandquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.![]()
Ja komt ook denk omdat die maar tussen de 40 en 60 knopen vloog, maar dan heeft die nog steeds heel erg geluk gehad, ook omdat die bewusteloos was.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Lightning_NL het volgende:
What the fuck! Dat is inderdaad bijzonder. Die man heeft heeeeel veel geluk gehad! Ervan uitgaande dat ie niet in het ziekenhuis overlijdt. Damn, dat heeft de luchtmacht weer effe fucking goed gedaan! Knap werk!
Een vliegende gele kikker?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165
Update: een Cessna vliegtuig zonder radiocontact ... Zag 'm hier vliegen, met twee F-16's er omheen cirkelen. Wel mooi gezicht trouwens ...
[afbeelding]
Dat ze hier niet wachten met F16's de lucht in sturen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Arcee? Wat heeft Amerika HIER nou weer mee te maken?Sommige mensen......
Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Tuurlijk, Flapsquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
By the way... Kan een gemiddelde Cessna 40 knopen vliegen? Volgens mij niet. Volgens mij stallt zo'n ding rond de 55-60 knopen. Misschien had ie ook wel zoveel mazzel dat ie flinke tegenwind recht van voren had.
Effe opgezocht de stall speed van een Cessna 172 in landing config is 48 knopen geloof ik. Lijkt me sterk dat ie in landing config vloog. Die gast, als ie voor z'n crash ook nog bewusteloos was, heeft gewoon onwijs veel geluk gehad. Echt onvoorstelbaar veel geluk.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:30 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Hij zat toch in een pad naar beneden? Geluk++ dat wel. Als je op google earth kijkt was de locatie ook niet onaardig gekozen.
Je voelt je blijkbaar wel erg aangesproken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:
Je zit hier een beetje stom de VS te bekritiseren in een bericht over een Cessna die is gecrashed in de Waddenzee. Ik zie de link niet.
Er voor zorgen dat hij snel is gevonden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:10 schreef Matje-1989 het volgende:
UH, wat kan de luchtmacht hebben gedaan?
Ze kunnen er toch niet voor hebben gezorgd dat het een zachte landing was ofoz? :S
Dat klopt, ik ben namelijk zelf erg pro-USA. En ik heb een hekel aan boerenkneuterige Nederlanders die voor alles de VS de schuld geven omdat dat schijnbaar sinds een paar jaren bijzonder populair is, terwijl ze zelf nog nooit in de VS zijn geweest en dus eigenlijk alleen maar hun mening kopieren van TV en andere popie-jopies.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je voelt je blijkbaar wel erg aangesproken.
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat klopt, ik ben namelijk zelf erg pro-USA. En ik heb een hekel aan boerenkneuterige Nederlanders die voor alles de VS de schuld geven omdat dat schijnbaar sinds een paar jaren bijzonder populair is, terwijl ze zelf nog nooit in de VS zijn geweest en dus eigenlijk alleen maar hun mening kopieren van TV en andere popie-jopies.
Wat maak je je druk, kerel.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat zegt genoeg over jou. Samen met je irritante kinderachtige posts.
Om gasten zoals jij die zelfs bij een bericht dat een Cessna neerstort in de Waddenzee het in hun kop halen om Amerika te bekritiseren.quote:
Kritiek waar jij duidelijk niet tegen kan.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:16 schreef Lightning_NL het volgende:
Om gasten zoals jij die zelfs bij een bericht dat een Cessna neerstort in de Waddenzee het in hun kop halen om Amerika te bekritiseren.
quote:Op zondag 13 mei 2007 00:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Ben jij wel eens in de VS geweest?
Ik had het over 9/11, waar we allemaal hebben kunnen zien hoe het mis ging.quote:Kun jij mij vertellen hoe het luchtruim in de VS bewaakt wordt?
Dat zegt over je dat je niet goed weet waar je het over hebt en dat je het vooral leuk vind om dom te spelen.
Staan die online>? Zo ja, waar ?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:08 schreef NordicBlue het volgende:
Ben de opnames van het radioverkeer aan het luisteren
En jij beweert dat de QRA van Nederland een dergelijke aanslag op Nederlandse doelen had voorkomen.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Ik had het over 9/11, waar we allemaal hebben kunnen zien hoe het mis ging.
Linkje?quote:Op zondag 13 mei 2007 00:36 schreef Lightning_NL het volgende:
En jij beweert dat de QRA van Nederland een dergelijke aanslag op Nederlandse doelen had voorkomen.
quote:Daar kan Amerika nog een voorbeeld aan nemen.
quote:Dat ze hier niet wachten met F16's de lucht in sturen.
Precies, dat hadden ze toen op 9/11 dus ook moeten doen.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:47 schreef Lightning_NL het volgende:
Zucht... Moet ik nou alles voor je uitkauwen wat je een paar uur geleden zelf hebt gepost?
[..]
[..]
quote:Piloot neergestort vliegtuigje overleden
Uitgegeven: 12 mei 2007 21:12
Laatst gewijzigd: 13 mei 2007 00:29
HARLINGEN - De piloot van het Cessna vliegtuigje dat zaterdagavond voor de kust van Harlingen in de Waddenzee neerstortte, is later op de avond in het ziekenhuis overleden. Dat maakte een woordvoerder van het korps Landelijke politiediensten (KLPD) bekend.
Even na 20.30 uur stortte het eenmotorige vliegtuigje van de 64-jarige Duitse piloot neer. De vlieger werd rond 21.30 uur in kritieke toestand uit het water gehaald en naar een ziekenhuis overgebracht. Vermoedelijk is de piloot tijdens zijn vlucht onwel geworden.
De piloot, die op weg was naar het Duitse Emden, had zich bij het overschrijden van de Nederlandse grens niet gemeld. Volgens een woordvoerder van de Luchtmacht zijn na het uitblijven van radio-contact, twee F-16-vliegtuigen naar het vluigtuigje gestuurd.
Onwel
De F-16 piloten vlogen zeker een half uur naast de Cessna en probeerden contact met de piloot te krijgen. Dat lukte volgens een woordvoerder van de Luchtmacht noch via de radio noch via de cockpit. Daardoor ontstond bij de vliegers het idee dat de piloot tijdens zijn vlucht onwel is geworden.
De Cessna is vermoedelijk door brandstoftekort steeds langzamer gaan vliegen en uiteindelijk ter hoogte van Harlingen rustig in zee geland.
Wrak
Het wrak van het toestel wordt zaterdagnacht of zondag geborgen, aldus het KLPD.
quote:Op zondag 13 mei 2007 00:56 schreef Lightning_NL het volgende:
De man is helaas overleden in het ziekenhuis lees ik net.
Linkje?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:08 schreef NordicBlue het volgende:
Ben de opnames van het radioverkeer aan het luisteren
Op een gegeven moment was de benzine op van de Cessna en viel hij naar beneden zegmaar
Opnamens gesprekken: http://www.milspotters.nl/files/qra12cessna.mp3quote:
Idd, als ie al lang omwel is.quote:Op zondag 13 mei 2007 00:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Was al een wonder dat ze 'm nog konden reanimeren...
2e linkje in je sig doet het nietquote:Op zondag 13 mei 2007 11:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, als ie al lang omwel is.
Maar het blijft wel triest.
Er is sinds 9/11 maar één ding veranderd, en dat is dat alle plannen om de Nederlandse radarsite (lees: CRC Nieuw Milligen op de Veluwe) op te heffen in de diepvriezer zijn verdwenen. In Nederland is het al decennialang de gewoonte om dit soort toestellen te onderscheppen, je kunt hooguit stellen dat er tegenwoordig nog scherper op gereageerd wordt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:24 schreef Lightning_NL het volgende:
Denk eens na Arcee, sinds 9/11 zijn er ook in NL heel veel dingen veranderd wat betreft het onderscheppen van ongeidentificeerde vliegtuigen.
Volgens mij, ik weet het niet zeker, zijn er in de USA zelfs constante airborn patrouilles langs de kusten. Weet waar je het over hebt.
volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defectquote:Ten westen van Harlingen is een Cessna neergestort in de Waddenzee. De piloot, een 64-jarige Duitser, werd uit zee opgepikt en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later op de avond overleed.
Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en vloog zonder contact te leggen met de autoriteiten het Nederlandse luchtruim binnen. Het vliegtuigje werd onderschept door twee F16's van de luchtmacht. Ook zij konden geen contact leggen met de piloot.
De F16's bleven bij de Cessna tot het toestel in zee stortte. Waarschijnlijk is de piloot onwel geworden.
Volgens de laatste berichten was het een zelfmoord terrorist die zijn doel miste.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:07 schreef playboy360 het volgende:
[..]
volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defect
en is de piloot zo geschrokken van de f16s dat hij flauw viel en neerstorte
En dan toch gewoon lekker een ander luchtruim invliegen..quote:Op zondag 13 mei 2007 18:07 schreef playboy360 het volgende:
[..]
volgens de laatste berichten was de de communicatie apparatuur defect
dan ben je echt totally n00bquote:Op zondag 13 mei 2007 18:18 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En dan toch gewoon lekker een ander luchtruim invliegen..
Bij de ejaculatie.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:31 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een triest mannetje is die TS. Wat bezielt je uberhaupt om zoiets als dit te verzinnen??? Waar is het mis gegaan
quote:Wrak Cessna geborgen
Bron : DePers
Gepubliceerd: vandaag 19:53
Update: vandaag 20:12
Het wrak van het Cessna-vliegtuigje dat zaterdag neerstortte in de Waddenzee is zondagmorgen. Op het lichaam van de piloot wordt sectie verricht. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) bekendgemaakt.
Het toestel stortte rond 20.30 uur neer nabije het 'Lange Zand', ongeveer acht kilometer van Harlingen. Drie kwartier later kon de piloot, een 64-jarige Duitser, door een reddingsteam aan de wal worden gebracht. Het KLPD vermoedt dat de man onwel is geworden. Hij was de enige aan boord van het toestel. De man overleed later in het ziekenhuis in Leeuwarden.
Het Kustwachtcentrum in Den Helder kreeg rond 19.40 uur de melding van de Duitse Luchtverkeersleiding dat er zich een Duits vliegtuigje in het Nederlandse luchtruim bevond. De piloot had zich niet gemeld en er kon geen contact worden gelegd. Daarop vlogen twee Nederlandse F16's uit om contact te leggen met de piloot. Zij zagen toe hoe de Cessna langzaam hoogte verloor en neerstortte. De Luchtvaartpolitie van het KLPD heeft een onderzoek ingesteld.
De Cessna stortte neer in de omgeving van het Lange Zand (aangegeven met wit vierkant). | Foto: Google Maps
Nou die F16 piloot had naast het andere vliegtuig moeten gaan vliegen. Over de vleugel lopen en op de vleugel van dat andere vliegtuig moeten springen. Dan in de cockpit van het kleine vliegtuigje moeten kruipen en het vliegtuig veilig aan de grond zetten natuurlijk...quote:Op zondag 13 mei 2007 20:12 schreef Evil_Jur het volgende:
En hoe is dit de schuld van de luchtmacht?
Juist.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:53 schreef HarryP het volgende:
Nou die F16 piloot had naast het andere vliegtuig moeten gaan vliegen. Over de vleugel lopen en op de vleugel van dat andere vliegtuig moeten springen. Dan in de cockpit van het kleine vliegtuigje moeten kruipen en het vliegtuig veilig aan de grond zetten natuurlijk...
Duh. Dat weet toch iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |