Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef Xternal het volgende:
Kijk ik hier omhoog, zie ik twee F-16's een of ander sportvliegtuigje achtervolgen boven Leeuwarden ... Iemand ook gezien? Enig idee waarom?
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=174165
Idd, dacht ik ook al aan! Misschien de boordradio kapot ofzo!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:20 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Dan heeft dat sportvliegtuigje zich waarschijnlijk niet gemeld?
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest
das van 27 Oktoberquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:31 schreef Matje-1989 het volgende:
http://intel.web-log.nl/intel/2005/10/f16s_onderschep.html
Het is net 10 minuten aan de gang.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef Matje-1989 het volgende:
Hmm, vreemd dat er niets van op het nieuws is geweest als het waar is wat je zegt.
Als je zegt MEERDERE f16's dan is het geen geintje en werd het dus zeer serieus genomen door defensie
Mja eigenlijk zie ik nooit een andere prio voorbij komen bij de knrmquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:30 schreef remlof het volgende:
PRIO 1, toe maar...
Bron?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
quote:20:33:54 12-05-07 27 G KNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION
705122033541735348 1735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind
705122033541735338 1735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )
705122033541735318 1735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )
705122033541735099 1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )
705122033541735052 1735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
Met kapotte ramen weten ze daar wel raad, ze doen dr gewoon een stukkie hout voorquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:25 schreef cucemodre het volgende:
Die wil de Achmea toren rammen, geen doden en een gebroken ruit.
linkje?quote:
mja met een dode/bewusteloze piloot /onbestuurbaar vliegtuig krijg je dat.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Chooselife het volgende:
Ik kan alleen wel met alle zekerheid zeggen dat het eenmotorige toestel een zeer ongebruikelijke route vliegt.
Dat lijkt me sterk. Hij nam een zuidelijke richting aan daarnet. Dan moet hij de koers sterk gewijzigd hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:34 schreef Kwarkie het volgende:
'Cessna is slowly descending over sea. F-16 asked to mark postition of possible impact for the coast-guard.'
van Scamble.nl
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijnquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:33 schreef Zeehond het volgende:
Waarschijnlijk is de piloot dood of bewusteloos, het toestel gaat zo neerstorten.
Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Kwaliteit is brak zie ik nu en het is sterk bewolkt. Jammer.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Matje-1989 het volgende:
You tube?
Zonder enige vliegervaringquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:38 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Nja, aan de andere kant, die zouden het toestel evt wel kunnen proberen te laten landen
Dat denk ik niet, dat zouden ze dan wel gemeld hebben. Kustwacht is al onderweg en volgens mij dropt een van de F16's een flare (lichtkogel) om de positie te markeren.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat er nog andere mensen aan boord zijn
Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid. Of denk ik daar veel te gemakkelijk over?quote:
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:44 schreef Tism het volgende:
Nu is 't iig zeker dat de boordradio kapot is.![]()
Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:43 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Nouja, dat vraag ik me dus af, ik heb geen idee hoe een Cessna ervan binnen uitziet en het vliegtuig heelhouden zal ook zeker niet lukken maar zou je met een beetje logisch nadenken en gevoel voor hoogte en een stuurknuppel niet een heel eind kunnen komen jezelf ongedeerd te laten landen? Al dan niet op een bos oid.
Staat in de vorig posts, mogelijk ergens in de Waddenzee KNRM is uitgerukt van Harlingen, Vlieland en Terschelling verwegen luchtvoertuig in nood dus waarschijnlijk die.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:46 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Ja, maar is het nu echt neergestort? En waar is dat precies gebeurd dan? ( plaats )![]()
quote:Milspotters.nl
Leeuwarden - Rond de klok van half 8 is de QRA vanaf Leeuwarden weer gescrambled.
Ditmaal ging het om een Cessna die al 20 minuten geen contact had met de verkeersleiding.
De cessna die in het oosten van Leeuwarden vloog was volgens de verkeersleiding mogelijk onwel, de piloot was een oude man.
Het vliegtuig een Cessna 182 D-EBAA had al 20 minuten geen contact opgenomen en was mogelijk op weg naar Duitsland op een snelheid tussen de 60 en 40 knopen knopen.
Door het slechte weer was het voor de piloten van de F-16's vrij moeilijk contact te krijgen met het vliegtuig. Toen dit wel mogelijk was leek de piloot niet rechtop te zitten, en mogelijk onwel was.
Nadat de F-16's geen contact konden krijgen is er een Beech van de KLM vliegschool bijgekomen om te proberen maar dit mocht ook niet baten.
De F-16's bleven het vliegtuig volgen en vervolgens is het vliegtuig in zee gestort. De SAR helikopter en de Kustwacht zijn gealarmeerd en zijn op weg naar de plaats van de crash.
Meer nieuws volgt,
Binnenkort opname en korte video online.
KNRM alarmeringen:
20:33:5412-05-0727GKNRM LUCHTVAARTUIG IN PROBLEMEN, PRIO 1, STATION 7051220335417353481735348 Kustwachtcentrum ( Paal 8 - Bemanning Frans Hoogewind7051220335417353381735338 Kustwachtcentrum ( West-Terschelling - Bemanning Arie Visser )7051220335417353181735318 Kustwachtcentrum ( Vlieland - Bemanning Graaf van Bylandt )7051220335417350991735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden )7051220335417350521735052 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Friesland )
Coordinaten van crash: 53 11 06 N 005 17 37 Oost
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:55 schreef Matje-1989 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik geen vliegtuigkenner ben, maar hoe kan een vleigtuigje zonder man aan de knuppel meer dan 25 minuten blijven vliegen??
Om zo min mogelijk werk te hebben wordt het vliegtuig uitgetrimd. Dus dan zou het onder dezelfde omstandigheden door blijven vliegen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:00 schreef sander89 het volgende:
[..]
Lijkt me logies weet er ook niet veel vanaf, maar als je de knuppel los laat duikt een vliegtuig niet naar beneden, dus hij vliegt gewoon door hoe die op dat moment alles ingesteld stond. Bijv: als hij aan het stijgen was zou die door vliegen tot dat de benzine op is.(volgens mij)
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik denk dat je er met een radio er bij best wel kans op succes kan hebben. In een glijvlucht naar beneden moet dat best lukken.
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik ben getuige geweest.
Eenmotorig toestel, mogelijk Cessna, door meerdere F16's onderschept.
Hij vliegt niet door een corridor. Zeer ongebruikelijke route.
yep:quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:06 schreef Matje-1989 het volgende:
Het staat nu ook op teletekst van NOS
teletekst.nos.nl
Pagina 108
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | *************************************** Verdachte Cessna stort in Waddenzee *************************************** ` Ten westen van Harlingen is vanavond een Cessna neergestort in de Waddenzee. Het vliegtuigje kwam uit Duitsland en vloog zonder contact te leggen met de autoriteiten het Nederlandse luchtruim binnen.Het vliegtuigje werd onderschept door twee F16's van de luchtmacht,die het begeleidden tot het neerstortte. Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.Over het lot van de piloot is nog niets bekend. De kustwacht en reddingsbrigades zijn op zoek. *************************************** |
Ik dacht dat de piloot onwel was geworden? Zonder brandstof kan je nog wel landen toch?quote:Waarschijnlijk is de Cessna verongelukt doordat de brandstof op was.
Voordat de motor aangaat word je als passagier vertelt wat je moet doen om uit het vliegtuig te komen en contact op te nemen via de radio. Meestal een knopje op de stick.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:10 schreef Droopie het volgende:
[..]
Als je mij effe uitlegt hoe ik die radio herken en kan praten dan ben ik dus al een eind op weg.
En je denkt dat ie dat niet staat als je over nederland vliegtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef Lightning_NL het volgende:
moet ie wel op de goede frequentie staan
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:16 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er zijn dan ook geen corridors voor recreatieve vliegtuigjes.
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Jawel, voor GA verkeer zijn erlangs de cornfield area 2 corridors, ga de AIP maar na.
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik denk niet dat een passagier zonder enige vliegervaring zomaar effe dat ding neer zou kunnen zetten, ook al is het een Cessna. Je moet gewoon weten wat je doet, en 'm vooral niet overtrekken want dan is het meteen einde verhaal.
heb je een linkje?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:30 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Even op de danger zones chart kijken, langs restricted area 4 lopen mooi 2 corridors richting de eilanden.
Zulke grote grasvelden zie je niet zoveel in Nederlandquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mwah je kan best wel iets, mits je er een beetje vanaf weet. Dus idd niet verder omhoog trekken e.d. als hij stalled. Maar sturen en grofweg een hoogte vliegen kunnen de meeste wel. Ik denk dat je met wat assistentie van iemand in een verkeerstoren best een poging kan doen. Eventueel op een heel groot grasveld ofzo.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |