Maar vind je het niet eng dat mensen zó stellig van hun paranoia overtuigd zijn dat hier serieus werk van maken?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet je hoe vaak ik die Naar House bus niet ben tegengekomen tijdens housepartys in de jaren 90? Die gasten staan er volgens mij al vanaf '92 of zo
Ben ook vaaaaak met die gasten in discussie gegaan (terwijl ik totaal vd kaart was). Lache man.
En dan als je naar huis ging scoorde je koffie en stukken fruit in die bus![]()
Dat vind ik ook het meest aanstootgevend. Niet zo zeer dat ze een andere mening hebben. Het feit dat ze niet van housemuziek houden en het slecht vinden kan ik nog wel enig begrip voor opbrengen. Ik bedoel: drank, drugs, stampende muziek, overgave aan de dj / ritmes, vanuit bepaalde oogpunten is het standpunt van deze mensen best wel te verdedigen. Echter: naar deze feesten gaan en de betweter uit gaan hangen door flyers uit te delen en de mensen die naar binnen gaan eigenlijk een draai om de oren te geven, dat gaat te ver.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar vind je het niet eng dat mensen zó stellig van hun paranoia overtuigd zijn dat hier serieus werk van maken?
Vanuit dat perspectief valt het idd te verdedigen. Net zoals mijn oma het ook niet zal begrijpen als ik naar zo'n feest zou gaan. Ach, voor de meeste mensen is het allemaal maar een fase in hun leven. Hoeveel mensen zijn er wel niet geweest die rond '95 wezenloos op die parties rondliepen, maar nu gewoon getrouwd thuis op de bank zitten. Volgens mij viel het in die tijd ook wel mee qua rellen/drugsdoden/overlast en geboren satanskinderen.quote:Ik bedoel: drank, drugs, stampende muziek, overgave aan de dj / ritmes, vanuit bepaalde oogpunten is het standpunt van deze mensen best wel te verdedigen.
Er gebeurt meestal geen ene hol eigenlijk. Een zaterdagavond in een gemiddelde Nederlandse provinciestad is meestal nog wel goed voor wat geknok.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:11 schreef KapiteinClaus het volgende:
Volgens mij viel het in die tijd ook wel mee qua rellen/drugsdoden/overlast en geboren satanskinderen.
Tuurlijk zijn ze geestelijk gestoord, maar ze waren nooit onaardig of opdringerig.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 11:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar vind je het niet eng dat mensen zó stellig van hun paranoia overtuigd zijn dat hier serieus werk van maken?
Checkquote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:11 schreef KapiteinClaus het volgende:
Hoeveel mensen zijn er wel niet geweest die rond '95 wezenloos op die parties rondliepen, maar nu gewoon getrouwd thuis op de bank zitten.
Gewoon rock, natuurlijk... Heerlijk...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:46 schreef P8 het volgende:
[..]
en dance dus ook.
Britney Spears ongetwijfeld ook.
Wat blijft er nog voor ons over?![]()
Weer die bijbelse idioten waar je af en toe schijtziek van wordtquote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:07 schreef sizzler het volgende:
In Nederland hebben we een of andere evangelische bus die naar grote housefeesten gaat om de bezoekers te behoeden voor de Duivelse Invloeden. (Echt!)
De gevaren moeten niet worden onderschat!
Zie de tekst op hun site:
[..]
"Even kunnen ze alles achter zich laten en hoeven ze geen verantwoording af te leggen aan de Schepper. Dit is in feite de essentie van iedere zonde."
Ah, dan is een dagje efteling dus ook een zonde??
Hoe ver gaat deze vergelijking? Is "Sympathie for the Devil" van de Rolling Stones ook duivels? Is een duvel drinken op het terras duivels? Hoe serieus moeten we dit nemen? Zowel in de muziek als de religieuze acties.
Hij is goed!!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:04 schreef LeT0W het volgende:
En daar komt op onze beurt de Thunderdome bus cdtjes uitdelen
http://www.q-dance.nl/main.php?pid=115529&PHPSESSID=eb924b8738e1fae25f324a6b5ccaa981
quote:
quote:De Bijbel zegt dat de duivel een dief is, die ongevraagd binnenkomt om te roven en te stelen. Hij rooft de vrijheid en vrede van mensen en uiteindelijk is hij er op uit ook de ziel van de mens en het leven van de mens te roven. Satans eerste stap hiervoor is de geest van de mens te openen via allerlei middelen. Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld het leggen van tarotkaarten, het oproepen van geesten, drugsgebruik, et cetera. Eén van de middelen die hij gebruikt om mensen te openen is muziek. Vooral wanneer dit gebeurt in combinatie met geestverruimende middelen. De naam van deze middelen draagt het al in zich: ze verruimen je geest. Deze middelen zorgen ervoor dat de natuurlijke bescherming, die we van God hebben gekregen om met onze wil dingen uit te selecteren, doorbroken wordt. Vooral wanneer iemand in trance is, en dus in een ander bewustzijnsniveau, is dit het geval. Dat is de eerste fase in de methode van satan om mensen aan zich te binden. Doordat mensen dan open zijn, gaat muziek meteen naar de emotie en opent hen nog sterker. Dan wordt het zaad van de duisternis (o.a. teksten, beelden) bij de persoon naar binnen gebracht, vaak urenlang achter elkaar. Dat dit invloed heeft op mensen is onvermijdelijk. Jongeren veranderen enorm door de invloed van muziek. En ook hier geldt: hoe meer men zich overgeeft, hoe meer men een afspiegeling wordt van de duisternis. Zo krijgt de duisternis gestalte en wordt de binding gelegd in mensenlevens.
Het is vast niet je eigen citaat:quote:Op zondag 13 mei 2007 14:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
quote:
De Bijbel zegt dat de duivel een dief is, die ongevraagd binnenkomt om te roven en te stelen. Hij rooft de vrijheid en vrede van mensen en uiteindelijk is hij er op uit ook de ziel van de mens en het leven van de mens te roven. Satans eerste stap hiervoor is de geest van de mens te openen via allerlei middelen. Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld het leggen van tarotkaarten, het oproepen van geesten, drugsgebruik, et cetera. Eén van de middelen die hij gebruikt om mensen te openen is muziek. Vooral wanneer dit gebeurt in combinatie met geestverruimende middelen. De naam van deze middelen draagt het al in zich: ze verruimen je geest. Deze middelen zorgen ervoor dat de natuurlijke bescherming, die we van God hebben gekregen om met onze wil dingen uit te selecteren, doorbroken wordt. Vooral wanneer iemand in trance is, en dus in een ander bewustzijnsniveau, is dit het geval. Dat is de eerste fase in de methode van satan om mensen aan zich te binden. Doordat mensen dan open zijn, gaat muziek meteen naar de emotie en opent hen nog sterker. Dan wordt het zaad van de duisternis (o.a. teksten, beelden) bij de persoon naar binnen gebracht, vaak urenlang achter elkaar. Dat dit invloed heeft op mensen is onvermijdelijk. Jongeren veranderen enorm door de invloed van muziek. En ook hier geldt: hoe meer men zich overgeeft, hoe meer men een afspiegeling wordt van de duisternis. Zo krijgt de duisternis gestalte en wordt de binding gelegd in mensenlevens.
religieuze wanhoop zoals beschreven in het verhaal van de TS maakt de wereld kapot.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:12 schreef mstx het volgende:
Housemuziek maakt jongeren kapot.
Alles kan, maar lang niet alles is erg waarschijnlijk.quote:Op maandag 14 mei 2007 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus de zondeval beschermt ons tegen de duisternis?
Zou nog wel eens waar kunnen zijn ook!
de priester geeft "liefde"quote:Op maandag 14 mei 2007 16:57 schreef cultheld het volgende:
Kleine kinderen zouden in het kantoorgebouw van ID&T veiliger zijn dan op de schoot van menig priester. Over dance with the devil gesproken.
LOL wat willen ze dan? Tuurlijk zijn er slechte invloeden denkbaar maar kijk eerst eens in de spiegel. Zelfs de God van het Christendom zal beamen dat alle religies één zijn, vanuit een andere tijd en cultuur geinterpreteerd... het zijn de mensen die de interpretatie maken..quote:Geconfronteerd met een keuze voor de duivel
Ook dance wordt door de duivel gebruikt om zijn valse boodschap te verkondigen. Op festivals worden bezoekers soms zelfs openlijk geconfronteerd met een keuze voor de duivel. Verpakt in meeslepende beats vraagt een stem of je in het christendom gelooft, of in het hindoeïsme, of in een natuurreligie. Vervolgens legt hij het publiek de mening op dat alle geloven één zijn. Tijdens andere evenementen wordt verteld dat we allemaal zondaren zijn en toch allemaal zullen branden in de hel. In sommige discotheken worden thema-avonden gehouden over religies. Deze hebben bijvoorbeeld als titel: “We zijn allemaal één”. Bezoekers staan dan bij het thema “Christendom” te dansen op een ontzettend groot kruis dat dient als podium.
Mensen die niet in god geloven, mogen het nemenquote:De naam van deze middelen draagt het al in zich: ze verruimen je geest. Deze middelen zorgen ervoor dat de natuurlijke bescherming, die we van God hebben gekregen om met onze wil dingen uit te selecteren, doorbroken wordt.
Ach het is van alle tijden hoor, ze vinden altijd wel ietsch.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:28 schreef Haushofer het volgende:
" Housemuziek"?
Dit is veel tovver:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat dit toch iets meer de kant opgaat waarvoor die organisatie bang is. Goeie platen, trouwens
Mensen die daar naar luisteren zijn al niet meer te redden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:28 schreef Haushofer het volgende:
" Housemuziek"?
Dit is veel tovver:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat dit toch iets meer de kant opgaat waarvoor die organisatie bang is. Goeie platen, trouwens
heh, marduk is een synoniem voor satan. Wat een leipe texten ook, is dit van die gruntherrie ofzo ?quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:28 schreef Haushofer het volgende:
" Housemuziek"?
Dit is veel tovver:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mwah, gruntherrie, zou het zelf black metal noemen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
heh, marduk is een synoniem voor satan. Wat een leipe texten ook, is dit van die gruntherrie ofzo ?
Dankjequote:Op woensdag 16 mei 2007 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen die daar naar luisteren zijn al niet meer te redden.![]()
Die is wel meesterlijk jaquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:51 schreef Forkbender het volgende:
Hebben die gasten nou nog steeds niet door dat de duivel een genegeerd en geprojecteerd aspect van jezelf is?
Zie de gelijkenis:
![]()
![]()
"Marduk was the Babylonian name of a late-generation god from ancient Mesopotamia and patron deity of the city of Babylon" aldus wikipedia.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
heh, marduk is een synoniem voor satan. Wat een leipe texten ook, is dit van die gruntherrie ofzo ?
mja een afgod gelinkt aan satan in ieder geval. Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
"Marduk was the Babylonian name of a late-generation god from ancient Mesopotamia and patron deity of the city of Babylon" aldus wikipedia.
Maarja, zit er dik in dat mensen er later een naam voor satan van hebben gemaakt toen monotheïstische godsdiensten opkwamen.
Dat hoort gewoon sowieso natuurlijk in de Black Metal scene.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
Ach, Jahweh is ook begonnen als een of ander windgodje in Sumerië of een nog oudere beschaving, dus waarom Satan niet?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
mja een afgod gelinkt aan satan in ieder geval. Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
Ik heb ze ook beide in m'n CD collectie hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mwah, gruntherrie, zou het zelf black metal noemen.
[..]
Dankje
Ik denk eerder dat ze de meest Satanische band ooit wouden oprichten, en "Marduk" wel tov vonden klinkenquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
mja een afgod gelinkt aan satan in ieder geval. Vandaar ook al die pentagrammen en antichristelijke/prosatanistische lyrics lijkt me.
Nou das heel mooi toch. Jezus houdt van je terwijl je toch naar feesten gaat die god heeft verbodenquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:09 schreef Jerruh het volgende:
ik kwam vroeger eens van innercity naar buiten lopen, kreeg ik een lollie van een meisje met lange rok... alsjebelieft zei ze!
ik zo verder lopen, kijk ik op het papiertje, staat er: 'jezus houdt ook van jou".
nou... mijn avond kon niet meer stuk!
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Religie is een van de gevaarlijkste drugs.
quote:Afkicken van je geloof is net zo heftig als van heroïne.
quote:Er valt met religie trouwens meer geld te verdienen dan aan andere drugs.
Wat betreft dat laatste kun je in ieder geval denken aan Scientology en van die Amerikaanse evangelische oplichters die miljoenen verdienen over de rug van hun godvrezende volgelingen. Dat betekent natuurlijk niet dat religie er per definitie op gericht is om mensen geld afhandig te maken of dat het merendeel van de religies dit oogmerk heeft.quote:
Als men tal van activiteiten als verslavend kan zien, want maakt religie dan zo bijzonder?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Drugs zit hem niet in het spul dat je tot je neemt. "Drugs" en "verslaving" zit in je hoofd.
Vanwege bepaald gedrag (spuiten, hardlopen, sex, werken) voel je je prettig en als je het overdrijft kan dit leiden tot een soort dwangneurose (verslaving). Dezelfde mechanismen die je ziet bij (hard) drugsverslaafden vind je terug in ander gedrag, alleen word dat meestal niet als drugs gezien. De work-a-holic is een uitzondering. Topsport is in weze net zo een erge verslaving, het grote verschil is dat er bij top sport goed op het lichaam gepast word. Topsport an sich is het plegen van roofbouw op het lichaam en in weze ongezond.
Zo kan men tal van activiteiten als verslaving zien: autorijden (ongezond voor mens en omgeving, gedragsverandering bij sommige bestuurders), tv kijken, roddelen, Fok!ken en ook religie.
Ten eerste vind ik religie niet bijzonder. Dat vinden alleen religieuze mensen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:29 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Als men tal van activiteiten als verslavend kan zien, want maakt religie dan zo bijzonder?
Vind het nog steeds een hele slechte vergelijking trouwens.
Met als verschil dat je tanden er niet van uitvallen en dat de gemiddelde refo niet achter het Centraal Station woont.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ten tweede (als ik het topic doorblader) merk ik dat sommige mensen religie zien als middel tegen drugs, terwijl het mi alleen maar het verruilen van de ene drug tegen de andere is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |