abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49280040
In Nederland hebben we een of andere evangelische bus die naar grote housefeesten gaat om de bezoekers te behoeden voor de Duivelse Invloeden. (Echt!)

De gevaren moeten niet worden onderschat!

Zie de tekst op hun site:
quote:
House en dance
Begin jaren ‘90 werd Nederland overspoeld met ritmische, elektronische klanken van een kwart maat met vaak meer dan 120 beats per minuut en een harde bass-lijn: de gabberhouse. Gabber Piet, DJ Jean en vele andere DJ’s namen veel jonge mannen en vrouwen mee naar een wereld waar ze ‘hun agressie kwijt konden’. In loodsen, zalencomplexen en later in professionele hallen was een duistere, demonische sfeer te vinden.

Gabberhouse
In die periode werd ook de uitgaansdrug XTC enorm populair. Sinds het ontstaan van housemuziek hoorde deze partydrug bij de scene. Onder invloed van veel alcohol, drugs, immoraliteit en harde agressieve muziek, werden grenzen van leven en dood overschreden. Party’s eindigden regelmatig met gewonden en zelfs doden, en bezoekers werden soms achtervolgd door demonische angsten en depressies.

Angst, paranoia, depressiviteit, stemmen in het hoofd
Voor de maatschappij was het in die tijd duidelijk: gabbermuziek is gevaarlijk voor de nieuwe generatie. Christelijk Nederland zag in de housescene duidelijk het werk van de duivel door demonische teksten als “The antichrist is coming” en “I am the black arrow of death”. Maar ook de namen van houseparty’s, house-DJ’s en afbeeldingen op flyers van demonen, de dood en de hel spraken voor zich. Veel jongeren veranderden totaal door de house en bijbehorende levensstijl. Ze kregen last van zaken als paranoia, depressiviteit, stemmen in hun hoofd, onverschilligheid, angst, eenzaamheid, gevoelloosheid enzovoort.

Na de gabberhouse
Aan het eind van het vorige millennium was de gabberhouse commercieel volledig uitgekleed en leek een snelle dood te sterven. Massaal maakten zowel jongeren als volwassenen de overstap naar ‘softere’ housestijlen als techno, mellow en trance, want veel houseliefhebbers konden niet meer tegen de kille en harde gabberjaren. Er moest een tijdperk van liefde, vrede en respect aanbreken. Dit is het Aquarius tijdperk uit de valse New Age-leer. Het verrotte imago van house veranderde in de vrolijke verzamelnaam ‘dance’.

Dance: belangrijkste muziekstroming 21e eeuw
Volgens een rapport van onderzoeksbureau KPMG uit 2002 is de dance-scene uitgegroeid tot de belangrijkste muziekstroming van de 21e eeuw. Zo telt Nederland ruim 2,3 miljoen mensen tussen de 15 en 35 jaar die geïnteresseerd zijn in de dance. Jaarlijks zijn er minstens 15 dance-evenementen met meer dan 15.000 bezoekers. En deze aantallen lijken alleen maar te stijgen.

Sluwe strategie
Juist in deze zogenaamde positieve berichten wordt het misleidende karakter van de dance-scene zichtbaar.
Men vindt de sfeer prettig en gemoedelijk. Bij gabberhouse is het duidelijk dat het van de duivel afkomstig is. Excessen als geweld en doden vinden er echter op dance-feesten in veel mindere mate plaats, waardoor het veel onschuldiger lijkt. Wanneer men echter met betrokkenen uit de scene spreekt, blijkt dat dit soort dingen nog steeds wel degelijk voor komen. Maar in grote lijnen werkt de strategie van satan op een veel sluwere manier. We lichten dat wat nader toe.

De dancescene
In het midden van de jaren ’80 ontstond in de homo-scene van de Verenigde Staten de allereerste housemuziek. In diezelfde scene werd XTC als partydrug uitgevonden. Destijds waren veel mensen ervan overtuigd dat homoseksuele relaties en middelen die de geest open zetten voor de duivel en verslaving brengen, niet goed zijn. Inmiddels zijn deze kenmerken van dance deel geworden van onze samenleving. Onder het mom van liefde, vrede en respect wordt radicaal gebroken met Gods gezag. In een publicatie in een orgaan van de Europese Unie uit 2002 wordt XTC al geen drugs meer genoemd, maar een “recreatief middel om plezier te hebben in uitgaansgelegenheden”.

Geconfronteerd met een keuze voor de duivel
Ook dance wordt door de duivel gebruikt om zijn valse boodschap te verkondigen. Op festivals worden bezoekers soms zelfs openlijk geconfronteerd met een keuze voor de duivel.
Verpakt in meeslepende beats vraagt een stem of je in het christendom gelooft, of in het hindoeïsme, of in een natuurreligie. Vervolgens legt hij het publiek de mening op dat alle geloven één zijn. Tijdens andere evenementen wordt verteld dat we allemaal zondaren zijn en toch allemaal zullen branden in de hel. In sommige discotheken worden thema-avonden gehouden over religies. Deze hebben bijvoorbeeld als titel: “We zijn allemaal één”. Bezoekers staan dan bij het thema “Christendom” te dansen op een ontzettend groot kruis dat dient als podium.

Uit je dak
Diverse belangrijke spelers in de dance-scene zeggen contact te zoeken met bovennatuurlijke machten om nieuwe inspiratie te krijgen. Elke macht buiten God om is echter van satan afkomstig. Het draait er in de wereld van dance om door middel van de nieuwste technieken en zweverige melodieën een eigen moment van geluk te creëren. In hogere sferen komen, uit je dak gaan, vluchten uit de realiteit. Het is deze ‘trance’ die veel jongeren zoeken in de dance. Even kunnen ze alles achter zich laten en hoeven ze geen verantwoording af te leggen aan de Schepper. Dit is in feite de essentie van iedere zonde.

Hardcore: wij willen geen media-aandacht!
Naast deze softere muziekstijl hebben enkele Nederlanders de hardcore nieuw leven ingeblazen. Deze vernieuwde gabberscene zet zich sterk af tegen de zogenaamde sprookjeswereld van de dance en wil dit keer geen enkele media-aandacht meer. Door alleen echt hardcore hooligans toe te laten wil de scene zuiver blijven. Met een professionele organisatie worden opnieuw keiharde feesten opgezet waarbij vaak alle morele remmen los gaan. Onder het toezicht van een uitzinnige mensenmassa worden er op deze feesten bijvoorbeeld seks-acts gehouden waarbij vrouwen openlijk gemeenschap met elkaar hebben op het podium.

Acceptatie
Tegenwoordig zijn de gruwelijke excessen minder groot in aantal dan 10 jaar geleden. Demonische gebondenheid en losbandigheid zijn daarentegen veel groter dankzij de grote acceptatie van de ‘vredige’ dance-scene. Deze massale misleiding die mensen van God af brengt, beperkt zich door deze brede acceptatie niet langer tot de muren van een feest, maar beïnvloedt de gehele maatschappij. Deze verandering van de Nederlandse samenleving wordt steeds meer zichtbaar. “Jij hebt jouw waarheid en ik heb mijn waarheid.” “Alles moet kunnen, je mag een ander niets opleggen.”

Redding in Jezus Christus
Deze strategie met onder andere dance als middel komt uit de duisternis. Gods Woord roept daarom niet voor niets christenen op om ‘meer rechtvaardigheid te bewijzen en meer geheiligd te worden’. Laten we voortdurend bidden dat God door Zijn Geest overtuigt van zonden en van de redding die er is in Jezus Christus.
"Even kunnen ze alles achter zich laten en hoeven ze geen verantwoording af te leggen aan de Schepper. Dit is in feite de essentie van iedere zonde."

Ah, dan is een dagje efteling dus ook een zonde??

Hoe ver gaat deze vergelijking? Is "Sympathie for the Devil" van de Rolling Stones ook duivels? Is een duvel drinken op het terras duivels? Hoe serieus moeten we dit nemen? Zowel in de muziek als de religieuze acties.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:12:06 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_49280154
Housemuziek maakt jongeren kapot.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_49280567
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:12 schreef mstx het volgende:
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
pi_49280592
Lastig. Ik ga regelmatig naar housefeesten en heb die bus ook weleens gezien. Ik vind dat het wel overdreven wordt, maar eentonige, ritmische house, vooral techno, zorgt wel degelijk voor een verandering van je bewustzijn en ook drugs als XTC helpen daarbij. In die staat van bewustzijn sta je opener voor invloeden van buitenaf, of dat nou duivelse invloeden zijn of die texten die genoemd worden die je inderdaad vaak aantreft bij house. Natuurlijk is dat om een bepaalde sfeer te creeeren, hardcore en demonische/horror dingen gaan nu eenmaal leuk samen en de producers zullen niet in hun hoofd hebben gehad om mensen te beinvloeden oid. Ik ben sinds een paar maanden christen en af en toe erger ik me wel aan die rare texten die je tegenkomt maar over het algemeen is het gewoon lekkere ritmische muziek om op te dansen en verder zou ik er zelf niet teveel achter zoeken.

Qua drugsgebruik is het wel jammer dat mensen daar zo in verzeild raken maar dat is ook een kwestie van eigen keuze, discipline en verslavingsgevoeligheid.

Wat betreft de rolling stones en andere bands zoals de beatles, ozzy osbourne etc uit die tijd, daar zat volgens mij zeker wel meer achter. Zo hadden de beatles een nummer over Aleister Crowly de ubersatanist. Das denk ik niet voor niks.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:27:10 #5
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_49280617
De site is hilarisch idd.

En niet serieus nemen natuurlijk.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:29:44 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_49280714
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat betreft de rolling stones en andere bands zoals de beatles, ozzy osbourne etc uit die tijd, daar zat volgens mij zeker wel meer achter. Zo hadden de beatles een nummer over Aleister Crowly de ubersatanist. Das denk ik niet voor niks.
Nee joh... puur image. Dan denk ik eerder aan gasten als Glen Benton, zanger van de band Deicide.
quote:
Benton is known for his Satanic and anti-Christian beliefs, and credits an aunt for sparking his interest in the occult at a young age. To this end, he had, in the early-to-mid-1990s, a small side-career as an oppositionist call-in guest to Christian radio shows, such as Bob Larson's "Talk Back" show.[citation needed] Larson continually invited Benton to his talk show but Benton always declined, once returning the release papers to be on Larson's show signed "Fuck you" in blood.[citation needed]

The nature of his 'Satanism' is obscure and has become a subject of much controversy in recent years, primarily due to allegations of ex-Deicide guitarist Eric Hoffman, in which he dismissed Benton's Satanism as an act. In early years, Benton was ostensibly a devil-worshipper; he implied he had accepted the belief of the Christian God but worshipped the devil instead. Thus his beliefs have been put to question by followers of Anton LaVey's Church of Satan, which Benton has blasted on the grounds that it is an organised religion promoting "Hollywood Satanism".[2] In recent years however, his 'Satanism' would appear to have mellowed down to vehement anti-Christian atheism, as some opinions he expressed recently would appear to contradict his motives in earlier years. Furthermore, the self-titled 1990 debut album of his group Deicide featured a song entitled "Sacrificial Suicide", in which Benton was alleged to have claimed that in order to achieve a life opposite that of Jesus he planned to commit suicide at age 33. He did not carry out this suicide however, explaining he had conceived these premonitions — and claimed that they were the subject of the song — while he was in a state of drunkeness during an interview.[3][4]

He is also known for having burned an inverted cross into his forehead.[citation needed] He has stated in interviews that it was made from a cross pendant he wore on a necklace as Satan's protection. He claimed that bad things would happen to him if he forgot to wear his cross. "I burnt the fucker in my forehead so I'll always have it on me, and I can never be touched by the Righteous One. By penetrating my soul, I'm protected forever."
Nog steeds niet iets om je zorgen over te maken trouwens... waarom zou deze vorm van religie 'erger' zijn dan het christendom?
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:30:31 #7
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_49280749
quote:
zo is het!
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:30:45 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49280761
Aha. Ik begrijp dat slapen ook een vorm van zonde is, aangezien je dan geen verantwoording af hoeft te leggen. Wat een naar leven zullen die mensen hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_49280858
Religie

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:33:33 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49280861
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:29 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nee joh... puur image. Dan denk ik eerder aan gasten als Glen Benton, zanger van de band Deicide.
[
Ach ja, God Dethroned, Vaginal Jesus, het is allemaal schokkend. Schokkend geborneerd, dat vooral, maar niets om je al te druk over te maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:34:13 #11
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49280887
quote:
Inderdaad, het doemt op in vele vormen waarvan Jumpstyle de heersende trend lijkt te zijn.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:35:22 #12
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49280932
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ach ja, God Dethroned, Vaginal Jesus, het is allemaal schokkend. Schokkend geborneerd, dat vooral, maar niets om je al te druk over te maken.
Under the golden wings of death
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:35:26 #13
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49280938
quote:
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAHOOOOOOOOOOORRRRRRRRR
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:35:44 #14
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_49280953
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:34 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Inderdaad, het doemt op in vele vormen waarvan Jumpstyle de heersende trend lijkt te zijn.
...en dat is waar heer rouvoet nota bene aan mee doet! zou hij handlanger incognito zijn?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:38:16 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_49281029
Dat is onzin zeiden ze ook van rock en roll en blues en weet ik het allemaal niet. wat nieuw is is per definitie duivels voor sommige mensen.
Er zijn er zat die het internet duivels vinden.

House an sich kan nooit duivels zijn en house feestjes zijn dat ook helemaal per definitie.
Er zitten af en toe vage feesten tussen waar je beter niet kunt komen maar dat heb je met bijna elke muzieksooft
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:38:54 #16
14827 Kogando
Modelprutser
pi_49281053
Ik heb niks tegen dance. Maar sommige feesten doen wel erg hun best om evil te lijken. Hellraiser, nightmare in hell, doodshoofden, wazige teksten en een volume waarvan het bloed zo ongeveer uit je oren komt. Op zo'n feest zou ik me niet echt op mijn gemak voelen, maar Sensation achtige dingen zijn gewoon gezellig vind ik.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:39:33 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49281082
Minstens als sinds de Blues als "negermuziek" wordt er door mensen al geroepen dat er "muziek van de duivel" bestaat. Noch dance, nog blues, noch hardrock of metal is dat naar mijn inzien.
[KNE]-Mod
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:40:17 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49281103
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:
Ik heb niks tegen dance. Maar sommige feesten doen wel erg hun best om evil te lijken. Hellraiser, nightmare in hell, doodshoofden, wazige teksten en een volume waarvan het bloed zo ongeveer uit je oren komt.
Moet je eens bij een blackmetal concert gaan kijken.
[KNE]-Mod
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:40:18 #19
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_49281105
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:41:05 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49281124
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:35 schreef marq het volgende:

[..]

...en dat is waar heer rouvoet nota bene aan mee doet! zou hij handlanger incognito zijn?
Ik denk dat hij veldwerk verricht om de ernst van de zaak in kaart te brengen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:42:35 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_49281179
quote:
An sich weinig mis mee. Behalve dan dat het zo'n stomme publiciteitsstunt is die enkel wordt gedaan om stemmen te trekken. Commerciele politiek zegmaar.
pi_49281226
Ik dacht dat rock het werk van de duivel was...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_49281248
quote:
Geconfronteerd met een keuze voor de duivel
Ook dance wordt door de duivel gebruikt om zijn valse boodschap te verkondigen. Op festivals worden bezoekers soms zelfs openlijk geconfronteerd met een keuze voor de duivel. Verpakt in meeslepende beats vraagt een stem of je in het christendom gelooft, of in het hindoeïsme, of in een natuurreligie. Vervolgens legt hij het publiek de mening op dat alle geloven één zijn.
Als de mensen die hierachter zitten dit gevaarlijk vinden, dan ben ik van mening dat deze mensen juist gevaarlijk (en kortzichtig) zijn. Hiermee zeggen ze in feite: "elk geloof is anders, en ons geloof is de enige goede"
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:45:35 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_49281268
btw heb nu pas de moeite genomen om de tekst compleet te lezen.
Wat een onzin hey wat een ongefundeerde rommel.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:46:00 #25
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_49281277
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_49281294
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:44 schreef Jordy-B het volgende:
Ik dacht dat rock het werk van de duivel was...
en dance dus ook.
Britney Spears ongetwijfeld ook.

Wat blijft er nog voor ons over?
Extremistisch gematigd.
pi_49281314
Hilarisch.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:47:23 #28
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49281318
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:45 schreef Daniel1976 het volgende:
btw heb nu pas de moeite genomen om de tekst compleet te lezen.
Wat een onzin hey wat een ongefundeerde rommel.
Elk decennium heb je wel een groep gristenen die iets roept over de populaire muziek van die tijd.
[KNE]-Mod
pi_49281389
Heb zo nu en dan wel eens met een paar van die gasten staan praten.
Ik vraag of ze ooit wel eens binnen zijn geweest, antwoord was nee, ze durfden niet een naar binnen omdat ze bang waren voor de duivel. heheh nou toen brak bij mij de klomp. Sommige texten zijn nogal duivels jah... en t klinkt ook behoorlijk duister allemaal. maar binnen is de sfeer bijna altijd op en top gezellig niets duivels aan dus!
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:50:00 #30
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_49281402
Uiteraard is dance het werk van de duivel.

Net als in de jaren 50 rock and roll, in de jaren 80 de metal en zo'n beetje elke muziekstroming daartussen in
Siamo Tutti Antifascisti!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:54:02 #31
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49281507
Stond er niet vaak een busje bij zuidplein in r'dam van van die gristenen? Toen er een keer Iron Maiden was zag ik ze niet meer staan, maar dat kan toeval zijn.
[KNE]-Mod
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:56:36 #32
11102 knep
Mountainfreak
pi_49281579
quote:
En anders de drank wel.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:57:31 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49281602
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:50 schreef wijsneus het volgende:
Uiteraard is dance het werk van de duivel.

Net als in de jaren 50 rock and roll, in de jaren 80 de metal en zo'n beetje elke muziekstroming daartussen in
Sterker nog, alles behalve het zingen van psalmen op hele noten is Satanisch. Halve noten, kwart noten, orgels, ze zijn des Satans.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:58:21 #34
136780 Nosh
hurpdurp
pi_49281633
Het is natuurlijk niet verwonderlijk dat Christenen zich zorgen maken om dergelijke massale evenementen. In tegenstelling tot hun levenstijl, waarbij alles in het teken staat van God, zijn grote feesten (of het nu gaat om MoH, Sensation of Thunderdome) één groot hedonistisch paradijs.

Van de muziek tot de lichten en decors, tot het massale publiekselement, waar je als individu opgaat in de gigantische massa en niet jíj maar de algehele groep telt: alles staat in het teken van het loslaten van het dagelijkse leven. Iets wat direct in gaat tegen het constante zondebesef, waar de refo's het nogal van moeten hebben.

In tegenstelling tot de Efteling is er dan ook nog het groepsgevoel. Met name hardcore profileert zich keer op keer weer als een 'zij tegen ons'-cultuur, door het agressieve karakter van de muziek en kledingstijl. Voeg daar een heleboel (bewust in stand gehoude?) onwetendheid aan toe aan de ene kant, en opzichtig geheul met paganistische symbolen aan de andere kant, en Hardcore is weer als vanouds de punk/rock 'n roll/hippiemuziek van de 21ste eeuw.

Overigens ken ik veel gabbers die ongelooflijk blij zijn als ze die bus zien. Een uurtje in een warme bus met koffie en fruit hangen, en wachten tot de eerste trein komt. Die gristenpropagenda wordt dan maar op de koop toe genomen, door de XTC zijn die sowieso 'wel lief'.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:58:48 #35
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49281649
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:38 schreef Kogando het volgende:
Ik heb niks tegen dance. Maar sommige feesten doen wel erg hun best om evil te lijken. Hellraiser, nightmare in hell, doodshoofden, wazige teksten en een volume waarvan het bloed zo ongeveer uit je oren komt. Op zo'n feest zou ik me niet echt op mijn gemak voelen, maar Sensation achtige dingen zijn gewoon gezellig vind ik.
Volgens die website is sensation ook erg eng.
quote:
1. Bij vooral de opening van Sensation 2004, een groot dance-evenement in de Amsterdam Arena, klonken in het Engels de volgende teksten:

"Ik ben de heerser van deze natie en dit is de meest waardevolle gebeurtenis in het heelal. Want het is hier, alleen hier, waar echte dancemuziek is. Dancemuziek, zonder dit is er geen hoop in deze wereld"

"Sensation, Amsterdam Arena, Judas, tweede Psalm, eerste gebod: Eva's vreugde. Ik ben de eerste zondaar, ik at van de appel, de verboden vrucht en voor eeuwig zal ik zondigen. Ha ha ha. Dit zijn de kinderen van de nacht. Zij zijn mijn opstandige engelen. Samen leiden we jou door de vijf poorten van de zonde."
Deze stichting denkt dat bezoekers van deze feesten op het verkeerde pad raken door dit soort teksten.

Ik kan me niet voorstellen, dat dit mensen echt beïnvloed. Je gaat toch niet 'zondigen' omdat er aan het begin van een feest zo'n tekst wordt voorgelezen?
Maar goed, ik kan me ook niet voorstellen dat muziek en computerspelletjes jongeren ertoe aanzetten om met een vuurwapen klasgenoten af te schieten... dus misschien is het echt wel 'gevaarlijk'.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 20:59:15 #36
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49281661
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:58 schreef Nosh het volgende:
Het is natuurlijk niet verwonderlijk dat Christenen zich zorgen maken om dergelijke massale evenementen.
Diezelfde gristenen gaan ook naar de EO jongerendag met 30.000 man
[KNE]-Mod
pi_49281805
En daar komt op onze beurt de Thunderdome bus cdtjes uitdelen

http://www.q-dance.nl/main.php?pid=115529&PHPSESSID=eb924b8738e1fae25f324a6b5ccaa981
Bomen zijn relaxt
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:06:42 #38
136780 Nosh
hurpdurp
pi_49281883
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:59 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Diezelfde gristenen gaan ook naar de EO jongerendag met 30.000 man
Waar God en masse toegejuicht wordt. Dan mag het.
En zelfs op de EO jongerendag is kritiek omdat de gospel-muzikanten afleiden van 'de boodschap'.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_49282070
Gospel is het werk van de duivel
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:14:34 #40
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49282145
Sinds ritmisch zingen in de kerk is het alleen maar bergafwaarts gegaan!
pi_49282244
ik ga vaak naar feesten met dancemuziek en nu hoor ik inderdaad stemmen in mijn hoofd ben ik nog te redden?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:18:48 #42
136780 Nosh
hurpdurp
pi_49282267
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:14 schreef Iblis het volgende:
Sinds ritmisch zingen in de kerk is het alleen maar bergafwaarts gegaan!
Het begint met kinderkoor 'Het Toverballetje', en het eindigt met de holocaust.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nosh op 11-05-2007 22:05:25 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_49284191
Deze mensen lijden aan een ernstige vorm van schizofrenie, zo zie je maar weer wat religie allemaal met je kan doen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:28:16 #44
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_49290459
Voor elk muziekgenre valt wel wat slechts te zeggen. Hiphop leidt tot seks op jongere leeftijd, metallyrics bevatten expliciete anti-Jezusdenkbeelden, dance zorgt voor duistere mentale invloeden, enz. Jaja, grof gegeneraliseerd en denk nou niet dat ik de hele dag Elly & Rikkert loop te luisteren. Als danceliefhebber blijft er voor mij meer dan genoeg over Dat geldt ook voor andere stijlen.
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:55:11 #45
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_49291061
In hoeverre moet dit topic serieus genomen worden? Gospel is de bron van het kwaad, het roept op tot het laten versterven van het verstand.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:58:58 #46
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_49291152
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:55 schreef Zzyzx het volgende:
In hoeverre moet dit topic serieus genomen worden? Gospel is de bron van het kwaad, het roept op tot het laten versterven van het verstand.
Geniale oneliner weer
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
pi_49293536
Ik vond het altijd wel lachen vroeger die "naar house" evangelisten. Na een nacht lang gefeest te hebben konden we altijd verse sinaasappels bij ze halen. En even fijn discusseren om vervolgens hard lachend naar house te gaan...

Het is altijd goed als mensen zich oprecht zorgen maken om andere mensen. Maar ik ga nu al 14 jaar naar house parties en ik voel me nog prima...
pi_49293674
Muzikaal gezien moest ik hier wel even hard om lachen
quote:
Gabber Piet, DJ Jean en vele andere DJ’s
Ja, bij uitstek dé Gabber-DJ's!
pi_49293810
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 20:07 schreef sizzler het volgende:
In Nederland hebben we een of andere evangelische bus die naar grote housefeesten gaat om de bezoekers te behoeden voor de Duivelse Invloeden. (Echt!)

De gevaren moeten niet worden onderschat!

Zie de tekst op hun site:
[..]

"Even kunnen ze alles achter zich laten en hoeven ze geen verantwoording af te leggen aan de Schepper. Dit is in feite de essentie van iedere zonde."

Ah, dan is een dagje efteling dus ook een zonde??

Hoe ver gaat deze vergelijking? Is "Sympathie for the Devil" van de Rolling Stones ook duivels? Is een duvel drinken op het terras duivels? Hoe serieus moeten we dit nemen? Zowel in de muziek als de religieuze acties.
Weet je hoe vaak ik die Naar House bus niet ben tegengekomen tijdens housepartys in de jaren 90? Die gasten staan er volgens mij al vanaf '92 of zo
Ben ook vaaaaak met die gasten in discussie gegaan (terwijl ik totaal vd kaart was). Lache man.

En dan als je naar huis ging scoorde je koffie en stukken fruit in die bus
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 09:54:02 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49294225
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:28 schreef Viperen het volgende:
Voor elk muziekgenre valt wel wat slechts te zeggen. Hiphop leidt tot seks op jongere leeftijd, metallyrics bevatten expliciete anti-Jezusdenkbeelden, dance zorgt voor duistere mentale invloeden, enz. Jaja, grof gegeneraliseerd en denk nou niet dat ik de hele dag Elly & Rikkert loop te luisteren. Als danceliefhebber blijft er voor mij meer dan genoeg over Dat geldt ook voor andere stijlen.
De vraag is meestal hoeveel gelovigen zelf in de muziek weten te zoeken wat anderen er niet uit halen. Zo werden meestal de onschuldiger voorlopers al vaak als "slecht" gezien.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')