Zou jouw God die misdadige ongelovigen niet toelaten tot Zijn hemel en waarom wel/niet?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:00 schreef mariox het volgende:
Grote misdrijven zoals ongeloof
Geen idee, ik lees geen haatpropaganda.quote:
Nope, ik lees geen haatpropaganda.quote:2) Lees hem voordat je leugens verkondigt of mensen naspreekt.
2 millenia aan oorlogen uit naam van religie.quote:3) Waar komt die negatieve energie van je vandaan?
Hehehe, reli's willen altijd ergens anders over praten als het ze niet aanstaat.quote:4) Zeer offtopic. Dus ik hou erover op.
Opzich is Mein Kampf idd een stuk vriendelijker en socialer dan de koran.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:01 schreef Ps2K het volgende:
Ontopic:
Als god zou bestaan, waarom zou hij dit toestaan:
* Sura 5:51 commands Muslims not to take Jews and Christians as friends.
* Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
* Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as “apes and swine to be despised and rejected.” (Think of that! You can be sure that such a statement did not come from the true God of this universe who selected the Jews to be His Chosen People.)
En mein kampf is verboden in Nederland...![]()
Ze tonen akelig veel overeenkomsten:quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:05 schreef beelz het volgende:
[..]
Opzich is Mein Kampf idd een stuk vriendelijker en socialer dan de koran.
Ik geloof dat dit in sommige topics al verschillende keren is uitgelegd. Ik zou je daar naar willen verwijzen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:01 schreef Ps2K het volgende:
Ontopic:
Als god zou bestaan, waarom zou hij dit toestaan:
* Sura 5:51 commands Muslims not to take Jews and Christians as friends.
* Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
* Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as “apes and swine to be despised and rejected.” (Think of that! You can be sure that such a statement did not come from the true God of this universe who selected the Jews to be His Chosen People.)
En mein kampf is verboden in Nederland...![]()
Wat denk jij als je dat leest, mariox?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:00 schreef Arcee het volgende:
In het kader van dit topic is dit trouwens wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
De koran is het woord van allah, wat in de koran staat is waar en is door de engel gabriel doorgegeven aan mohammed. Waarom zou allah deze woorden doorgeven als ze maar beperkt houdbaar zijn? komt er een tweede versie van de koran? Waarom staat allah toe dat zijn koran wordt aangepast?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:17 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit in sommige topics al verschillende keren is uitgelegd. Ik zou je daar naar willen verwijzen.
Het komt er op neer dat die versen betrekking hebben tijdens oorlogen die geweest zijn in die tijd. De verzen van Koran zijn neergedaald na een bepaalde gebeurtenis. Als je die gebeurtenissen erbij haalt dan snap je die versen.
waarschijnlijk het bewijs dat god bestaat omdat de theepot eigenlijk de duivel is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat denk jij als je dat leest, mariox?
Jij klinkt me als een verstandig persoon. Waarom hangt een verstandig persoon als jij een religie aan (ik heb het nu over alle religies, niet alleen de Islam) die mensen die niet geloven veroordelen? Dat is namelijk wel het beeld wat ik iig heb van religies; als je er niet bij hoort dan ben je zuur en mogen we je doden. Atheïsten zijn wat dat betreft veel beter, zij kunnen iedereen haten ook al zijn het atheïsten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:17 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik geloof dat dit in sommige topics al verschillende keren is uitgelegd. Ik zou je daar naar willen verwijzen.
Het komt er op neer dat die versen betrekking hebben tijdens oorlogen die geweest zijn in die tijd. De verzen van Koran zijn neergedaald na een bepaalde gebeurtenis. Als je die gebeurtenissen erbij haalt dan snap je die versen.
Een bewijs hiervoor is de laatste ottomaanse khalifaat. Die hebben de verdreven joden uit spanje omarmd en onderdak aangeboden. In Istanbul leven er tienduizende christenen die daar al sinds 1453 leven. Als deze verzen de betekenis had die jij hier oppert dan zouden die joden en christenen nooit 500 jaar uitgehouden kunnen hebben in het ottomaanse regime.
Die laatste vers kan ik hier moeilijk uitleggen omdat dat te uitgebreid is. Heeft ook niks te maken dat moslims kleinerend moeten kijken naar niet gelovigen of joden. Maar heeft met de kijk van God op niet gelovigen te maken. En dat is een kwestie tussen God en niet gelovigen. Reden hiervoor is te lang om het hier uit te leggen.
Het is de eeuwenoude discussie of wij in een God geloven omdat wij ingedoctrineerd zijn door onze (voor)ouders of omgeving. Of dat we in een God willen geloven omdat dat in ons geprogrammeerd is. Dat de perfecte leefomgeving door God voor ons is gecreerd of dat wij via toeval(!) een eindproduct zijn omdat die omstandigheden er al waren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat denk jij als je dat leest, mariox?
Beschrijft de Koran, zoals de Bijbel, niet de schepping dan? Daar kan de omgeving natuurlijk geen enkele invloed op hebben. Oh, wacht, wel als de Koran gewoon door mensen is bedacht en geschreven natuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:17 schreef mariox het volgende:
"Godsdienst is opium van het volk" Karl Marxquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:29 schreef mariox het volgende:
[..]
Het is de eeuwenoude discussie of wij in een God geloven omdat wij ingedoctrineerd zijn door onze (voor)ouders of omgeving. Of dat we in een God willen geloven omdat dat in ons geprogrammeerd is. Dat de perfecte leefomgeving door God voor ons is gecreerd of dat wij via toeval(!) een eindproduct zijn omdat die omstandigheden er al waren.
Eingelijk waar dit topic ook een beetje over gaat. Alleen in een moderner jasje gestopt genaamd russels theepot.
Ik denk dat deze hele topic met de hitsige discussies genoeg vertelt waarom er wel of niet gelooft wordtquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Jij klinkt me als een verstandig persoon. Waarom hangt een verstandig persoon als jij een religie aan (ik heb het nu over alle religies, niet alleen de Islam) die mensen die niet geloven veroordelen? Dat is namelijk wel het beeld wat ik iig heb van religies; als je er niet bij hoort dan ben je zuur en mogen we je doden. Atheïsten zijn wat dat betreft veel beter, zij kunnen iedereen haten ook al zijn het atheïsten.
Jawel die beschrijft hij wel en ik zie dan ook helemaal geen tegenstrijdigheden met de huidige wetenschap. Bijvoorbeeld die vers dat vertelt dat het heelal uitdijt. De versen die het hebben over "toen de wereld en hemel een was" wat dus op een miracileuze wijze beschrijft dat de aarde een gaswolk was etc.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beschrijft de Koran, zoals de Bijbel, niet de schepping dan? Daar kan de omgeving natuurlijk geen enkele invloed op hebben. Oh, wacht, wel als de Koran gewoon door mensen is bedacht en geschreven natuurlijk.
Je hebt vooral extremisten bij voetbalsupporters. Voetbal is religie in het klein eigenlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:34 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik denk dat deze hele topic met de hitsige discussies genoeg vertelt waarom er wel of niet gelooft wordt
Mensen in de religies die elkaar veroordelen zijn ook meestal degenen die ignorant zijn. Onwetendheid en weinig educatie is de bron van alle ellende heb ik met de tijd gezien. Die heb je niet alleen bij religies maar ook bij ideologieen. Overal heb je de extremisten. Zelfs bij voetbalsupporters.
Het is gewoon een feit dat zoveel mensen op de duizend de neiging heeft om voor het extremisme te kiezen.
Nee de koran is hier juist heel tegenstrijdig over:quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:43 schreef mariox het volgende:
[..]
Jawel die beschrijft hij wel en ik zie dan ook helemaal geen tegenstrijdigheden met de huidige wetenschap. Bijvoorbeeld die vers dat vertelt dat het heelal uitdijt. De versen die het hebben over "toen de wereld en hemel een was" wat dus op een miracileuze wijze beschrijft dat de aarde een gaswolk was etc.
Maar de Koran is natuurlijk geen natuurkundenboek. De Koran heeft het ook over het heelal dat in 6 dagen is gecreeerd. Maar de profeet Mohammed vertelt dat die 6 dagen niet de menselijke dagen zijn. Dus dat je dat in de trand van fasen moet zien. Misschien miljarden jaren Etc.
Er is geen chronologisch verhaal over de schepping maar voorbeelden worden aangehaald om dingen duidelijk te maken, zoals zien ze niet dat.... of kijken ze niet naar het heelal dat wij dit zus en zo hebben gecreeerd. Denken ze dan na dat .... Dus de scheppingsverhalen zie je dan op zo een manier in de Koran.
De pedofeet Mohammed trouwde met een meisje van 6 en consumeerde het huwelijk (dat is sex hebben dus) toen ze 9 was...quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:43 schreef mariox het volgende:
[..]
. Maar de profeet Mohammed vertelt dat die 6 dagen niet de menselijke dagen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |