Dat zijn ook prima verstrekkers hoor.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:28 schreef Wampi het volgende:
pff, moeilijk allemaal. want bij namen als argenta en bank of scotland, ik weet niet, ik heb meer zoiets van ik ga wel naar de abn amro, rabobank of fortis ofzo. niet van die vage namen. of is dat heel naief (:D).
o, en nog iets: zo'n aflossingsvrije hypotheek, is dat niet eigenlijk hetzelfde als huren? alleen dan dat je na 30 jaar even een grote zak geld bij de bank mag brengen. is dat nou gunstig?
En vergeet je dan niet dat vaak de waarde van het huis is gestegen?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zijn ook prima verstrekkers hoor.
En hetzelfde als huren? Mwoa, huren stijgen jaarlijks met 2 tot 3%, jouw hypotheek blijft qua hoofdsom 30 jaar lang hetzelfde.
maar je sluit je hypotheek toch af voor de waarde van het huis op het moment dat je het huis koopt lijkt me.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:33 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
En vergeet je dan niet dat vaak de waarde van het huis is gestegen?
Je kunt dán aflossen, maar je kunt dan ook je hypotheek verlengen. Misschien spaar je in de laatste 20 jaar e.e.a. bij elkaar.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:33 schreef Wampi het volgende:
ja oke, dat is dan wel weer een voordeel, dat je weet waar je aan vast zit. maar aan het einde van die looptijd, dan moet je toch alsnog de rest van dat bedrag ophoesten? of kan je ook tijdens die looptijd toch aflossen in delen als je dat wil?
Je hoeft het niet af te lossen, je kunt na 30 jaar ook gewoon weer een nieuwe hypotheek nemen en verder gaan met aflossen van rente.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:33 schreef Wampi het volgende:
ja oke, dat is dan wel weer een voordeel, dat je weet waar je aan vast zit. maar aan het einde van die looptijd, dan moet je toch alsnog de rest van dat bedrag ophoesten? of kan je ook tijdens die looptijd toch aflossen in delen als je dat wil?
Ja, maar als je nu een huis koopt van 200.000 en dat huis is over 30 jaar 300.000 waard kun je het eventueel verkopen voor 300.000, je hypotheek afbetalen van 200.000 en dan hou je 100.000 over.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:34 schreef Wampi het volgende:
[..]
maar je sluit je hypotheek toch af voor de waarde van het huis op het moment dat je het huis koopt lijkt me.
Vind ik ook.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef Five_Horizons het volgende:
"het baseren van een maximale hypotheek op x-aantal keer het inkomen slaat nergens op".
ik ben duidelijk nog niet zo thuis in hyopthekenlandquote:Op maandag 21 mei 2007 19:37 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ja, maar als je nu een huis koopt van 200.000 en dat huis is over 30 jaar 300.000 waard kun je het eventueel verkopen voor 300.000, je hypotheek afbetalen van 200.000 en dan hou je 100.000 over.
Klopt, maar ook:quote:Op maandag 21 mei 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Alleenstaand of samenwonend, kinderen of niet, autobezit, dure vakanties, etc etc.
Die paar tientjes per maand kan ik echt wel trekken.
Zeg ik gewoon éindelijk 's dat gsm-abo op dat ik niet meer gebruik....
Ja dat vind ik eigenlijk ook onzin. De bouwvakker met zijn vriendin die kapster is kunnen we een hypotheek krijgen van 150.000 tot 200.000. Naast natuurlijk die lening die ze hebben bij becam omdat ze hun golfje moeten betalen.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Alleenstaand of samenwonend, kinderen of niet, autobezit, dure vakanties, etc etc.
Die paar tientjes per maand kan ik echt wel trekken.
Zeg ik gewoon éindelijk 's dat gsm-abo op dat ik niet meer gebruik....
Weet niet of al die factoren echt van belang zijn, als ik 3x per jaar op vakantie ga naar aruba daar heeft die tussenpersoon echt geen snars mee te maken, lijkt me stug dat ik daardoor eventueel een lagere hypotheek door kan krijgen, ook wat voor auto ik heb ga ik niet aan zijn neus hangen.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Nouja, ze vragen nu wat er aan inkomsten binnenkomen.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:24 schreef Slasher het volgende:
Weet niet of al die factoren echt van belang zijn, als ik 3x op vakantie ga naar aruba daar heeft die tussenpersoon echt geen snars mee te maken, ook wat voor auto ik heb ga ik niet aan zijn neus hangen.
ja precies, maar daar heeft mijn tussenpersoon echt niets mee te maken, en wat Five_Horizons al zei: Daar hebben ze zelf ook al tabellen voor wat iemand kan dragen met zijn of haar inkomen (woonquotes en annuïteitenberekeningen)quote:Op maandag 21 mei 2007 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
Zo'n overzichtje moet je toch al voor jezelf maken om in te schatten of jij bep. woonlasten kunt/wil dragen.
Wat iemand kan dragen, lijkt me afhankelijk van de overige vaste uitgaven.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:33 schreef Slasher het volgende:
ja precies, maar daar heeft mijn tussenpersoon echt niets mee te maken, en wat Five_Horizons al zei: Daar hebben ze zelf ook al tabellen voor wat iemand kan dragen met zijn of haar inkomen (woonquotes en annuïteitenberekeningen)
Het is overigens "bruto".quote:Op maandag 21 mei 2007 20:48 schreef jojomen4 het volgende:
In het vorige topic vroeg ik al of een auto van de zaak je zou helpen bij een eventuele hogere hypotheek. Toen kreeg ik te horen dat je daardoor niet een hogere hypotheek zou krijgen dan iemand met het zelfde brutto inkomen zonder auto van de zaak.
Als ik het nu goed begrijp heeft dat wel degelijk invloed.
Volgens mij betaal je gewoon 9900 netto per jaar.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:32 schreef jojomen4 het volgende:
Dan betaal je dus brutto 15000 aan je ouders. Daar kun je 34% belasting vanaf halen = 9900. Daar kun je lekker die 1.25% (3750) nog eens vanaf halen = 6150 netto per jaar.
Dat zou toch niet eerlijk zijn tegenover iemand die dit niet had toch?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:48 schreef jojomen4 het volgende:
In het vorige topic vroeg ik al of een auto van de zaak je zou helpen bij een eventuele hogere hypotheek. Toen kreeg ik te horen dat je daardoor niet een hogere hypotheek zou krijgen dan iemand met het zelfde brutto inkomen zonder auto van de zaak.
Als ik het nu goed begrijp heeft dat wel degelijk invloed.
Ligt eraan, een leaseauto is natuurlijk wel degelijk een vast onderdeel van het salaris.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:54 schreef Slasher het volgende:
Dat zou toch niet eerlijk zijn tegenover iemand die dit niet had toch?
Nou, in mijn mening is dat wel eerlijk/normaal. Er wordt natuurlijk gekeken wat iemand kan betalen aan hypotheek.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:54 schreef Slasher het volgende:
[..]
Dat zou toch niet eerlijk zijn tegenover iemand die dit niet had toch?
Waarom maak je de berekening zo ingewikkeld dan? Je betaalt een X bedrag aan rente en krijgt 34% daarvan terug van de belasting. That's all, toch?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:55 schreef jojomen4 het volgende:
5 Horizonnen, kun jij je licht schijnen over m'n berekening?
Ik zie trouwens nog een klein foutje bij de quote van Arcee:
Ik zou 34% van 18750 af moeten trekken omdat dat het bedrag is wat ik officieel betaal. Niet 15000. Maar das een detail.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |