ORV is geen spaarverzekering.(daarnaast hebben we het hier over 2 mensen dus die ¤100,- is nogal aan de lage kant)quote:Op maandag 21 mei 2007 12:27 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Meer dan 100?? Ik kom met een verzekerde som van 190.000 niet verder dan een premie van 24-30 eur per maand (independer.nl)
Bank of Scotland.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:08 schreef Wampi het volgende:
waar heb je dat gekregen?
BoS verstrekt nog steeds tot 6,5 x het inkomen. De norm is trouwens niet 4,5x het inkomen, maar loopt van 3x tot 5,5x het inkomen (ruwweg).quote:Op maandag 21 mei 2007 15:18 schreef Slasher het volgende:
[..]
5,5 is netjes, maar dat was zeker voor 01-01-2007?
Ja, oktober '06.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:18 schreef Slasher het volgende:
[..]
5,5 is netjes, maar dat was zeker voor 01-01-2007?
Zoals ik al zei: die 4,5x is een gemiddelde.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:05 schreef matthijst het volgende:
Huizenkopers kunnen vanaf 1 januari minder makkelijk een hypotheek krijgen. De hoogte van de hypotheek wordt beperkt tot 4,5 keer het jaarinkomen.
Joh, als mensen niet meer kunnen verhuizen, blijven ze toch lekker zitten. Geen aanbod = geen prijsdaling.quote:Op maandag 21 mei 2007 17:07 schreef Matty___ het volgende:
Heeft wel als gevolg dat men een huis minder snel kan verkopen met een te hoge prijs waardoor de prijzen misschien dalen tot een normaal niveau.
Nee. Het is dan ook helemaal geen 4,5x het inkomen. Het loopt (nogmaals en geloof me, ik kan het echt weten...) grofweg van 3x t/m 5,5x het inkomen en zit je net over het randje, dan is er echt niet zoveel aan de hand. (al ligt dat dus aan de verstrekker)quote:Op maandag 21 mei 2007 18:12 schreef matthijst het volgende:
Mwah, gemiddelde, zo staat het er niet:
quote:Op maandag 21 mei 2007 18:12 schreef matthijst het volgende:
DennisMoore heeft bijvoorbeeld vast een goede onderbouwing, en krijgt het niet voor elkaar...
En aan het einde van de dag willen de verstrekkers echt wel verkopen en de consument shopt net zolang totdat hij vind wat hij wilquote:Op maandag 21 mei 2007 18:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. Het is dan ook helemaal geen 4,5x het inkomen. Het loopt (nogmaals en geloof me, ik kan het echt weten...) grofweg van 3x t/m 5,5x het inkomen en zit je net over het randje, dan is er echt niet zoveel aan de hand. (al ligt dat dus aan de verstrekker)
Wat doe jij trouwens dáár met je hypotheekquote:Op maandag 21 mei 2007 18:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
Mja, 'k weet niet hoe hard Hypotheekvisie namens mij heeft aangedrongen bij Argenta natuurlijk...
Heb nog geen discussie gevoerd.
Dat sowieso. Als je wil, kan alles wat je wilt. (nou ja... wat voorheen nog konquote:Op maandag 21 mei 2007 18:29 schreef Slasher het volgende:
[..]
En aan het einde van de dag willen de verstrekkers echt wel verkopen en de consument shopt net zolang totdat hij vind wat hij wil
Argenta of Hypotheekvisie?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat doe jij trouwens dáár met je hypotheek![]()
![]()
Ach 6x mijn bruto jaarinkomen hoeft niet persé dat lijkt me ook niet gezond maar 5x moet toch goed haalbaar zijn. Heb redelijk goede perspectieven op baangebied (hoop ikquote:Op maandag 21 mei 2007 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat doe jij trouwens dáár met je hypotheek![]()
![]()
[..]
Dat sowieso. Als je wil, kan alles wat je wilt. (nou ja... wat voorheen nog kon)
Ja maar jij werkt toch zeg maar zo van dat je zegt zo van voor een bank enzo?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Argenta of Hypotheekvisie?
Ik dacht dat een (huis)bank alleen hun eigen product zou aanbieden, en tussenpersonen meerdere mogelijkheden. En van de meerdere offertes die ik via tussenpersonen kreeg, was die van Hypotheekvisie 't best, en mijn gevoel bij deze man was wel okay, goede uitleg enzo.
Haha, nee hoor!quote:Op maandag 21 mei 2007 19:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja maar jij werkt toch zeg maar zo van dat je zegt zo van voor een bank enzo?![]()
Ach, dat "zoveel x het inkomen" slaat sowieso helemaal nergens op. Het zegt echt helemaal niets.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:22 schreef Slasher het volgende:
[..]
Ach 6x mijn bruto jaarinkomen hoeft niet persé dat lijkt me ook niet gezond maar 5x moet toch goed haalbaar zijn. Heb redelijk goede perspectieven op baangebied (hoop ik)
Waar is het dan op gebaseerd?quote:Op maandag 21 mei 2007 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ach, dat "zoveel x het inkomen" slaat sowieso helemaal nergens op. Het zegt echt helemaal niets.
quote:
Nou, het wordt sowieso gebaseerd op woonquotes en annuďteitenberekeningen, maar wat ik eigenlijk bedoelde: "het baseren van een maximale hypotheek op x-aantal keer het inkomen slaat nergens op".quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |