Och mijn hemel, een JAM-wannabequote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:51 schreef Thorical het volgende:
Na de tt gelezen te hebben dacht ik,: nu gebeurt het, de geboorte van een literair hoogstandje online becommentarieerd door meelezers. Maar nee hoor geen pagina, geen opzet niets.
Je zal het toch weer zelf moeten doen. Dus masturbeer maar weer en laat het grote klaarkomen maar weer in het gootsteenputje verdwijnen.
Toch succes en zo gewenst, met jouw o zo interessante brouwselsjes.
Ik zou willen dat meer mensen, met name Nederlandse schrijvers, zoveel zelfreflectie hadden.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb al vele boeken proberen te schrijven (met name toen ik jong en naïef was), maar mijn gezonde dosis zelfreflectie heeft me altijd weerhouden om er verder mee te gaan. Sommige dingen kan je en sommige dingen kan je niet. Ik kan niet schrijven.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:50 schreef p-etr-a het volgende:
Een boek schrijven.
Ik heb vandaag mijn verhaallijn uitgewerkt en de scenes globaal opgeschreven, zodat ik wat houvast heb. Ik ben van plan deze scenes eerst uit te werken op een heel vrije manier: free writing, gewoon schrijven wat er in me opkomt en later schrappen wat waardeloos is (95%, schrijven is schrappen). Later kan ik het nog verder bijschaven, misschien nog wat toevoegen aan het globale verhaal, ik zie het helemaal zitten.
Als dat gebeurt laat ik het zeker weten, maak je daar maar niet druk om.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:43 schreef sanni het volgende:
[..]
[afbeelding] laat weten als je het bij een grote uitgever gepubliceerd krijgt en bekend/beroemd wordt..
Wacht jiij eens even, wacht jij eens even. Ik kwam net in dat fotoboek van je en ik dacht: 'Juist. Die heb ik eerder gezien.', vrouwen met brillen blijven mij meestal wel bij. Ik ben een brilletjes-fetisjist, vandaar. Ik ben er nu niet over uit of jij nu die maffe borderline-kut was, waar ik een hekel aan had, of dat meisjesachtige vrouwtje, vrouwachtige meisje uit het Westland die zoveel van mannen in pakken met gitaren hield (een eigenschap die niet zo uniek is, trouwens). Kan je dat even voor me ophelderen, FRAU.PFEFFERTOPF, dan ben ik weer nèt iets gelukkiger dan ik nu al ben. Ik ben namelijk al een heel gelukkig mens, maar dit wringt toch. Dit wringt. Niet zo zeer dit gaatje in mijn geheugen-- al die gaatjes in mijn geheugen. Die wringen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 02:18 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Jij hebt echt schrijftalent! Ik heb me bescheurd om je quotes aangaande Temptation Island![]()
Je bedeolt RG toch niet?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Wacht jiij eens even, wacht jij eens even. Ik kwam net in dat fotoboek van je en ik dacht: 'Juist. Die heb ik eerder gezien.', vrouwen met brillen blijven mij meestal wel bij. Ik ben een brilletjes-fetisjist, vandaar. Ik ben er nu niet over uit of jij nu die maffe borderline-kut was, waar ik een hekel aan had, of dat meisjesachtige vrouwtje, vrouwachtige meisje uit het Westland die zoveel van mannen in pakken met gitaren hield (een eigenschap die niet zo uniek is, trouwens). Kan je dat even voor me ophelderen, FRAU.PFEFFERTOPF, dan ben ik weer nèt iets gelukkiger dan ik nu al ben. Ik ben namelijk al een heel gelukkig mens, maar dit wringt toch. Dit wringt. Niet zo zeer dit gaatje in mijn geheugen-- al die gaatjes in mijn geheugen. Die wringen.
Ik zeg jullie een ding: 'Let's face the music and dance.'
Welkom.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:34 schreef Biancavia het volgende:
JAM, je verneukt het topic.
Ik meld me ook. Ik wil ook een boek schrijven. Niet omdat ik denk dat ik wat boeiends te melden heb, of omdat ik het schrijven zelf zo ontzettend leuk vind, maar omdat het iets is waarvan ik een vermoeden heb dat ik het misschien zou kunnen. Althans, ik wil dus gaan proberen of dat ik het kan. Tegelijkertijd ontbreekt het me volledig aan enige motivatie en concentratie, dus opschieten doet het niet. En zo gaat het al jaren en jaren.![]()
Zeg dat wel. Erg gediciplieerd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
schrijven is een erg gediciplieerd vak.
en wat had je over de rest te zeggen?quote:
Niet veel. Hoezo?quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat had je over de rest te zeggen?
misschien had je behalve dat ene fragment uit mijn quote, nog iets anders te zeggen over de rest van mijn post?quote:
Tot nu toe heb ik de eerste paar hoofdstukken van een kinderboek waar ik mee vastgelopen ben, een tot in hoofdstukken uitgewerkt fantasy verhaal waar ik nog maar anderhalf hoofdstuk van heb uitgeschreven en een nieuw idee voor een thrillerachtig iets.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:08 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Welkom.Je zit in ongeveer hetzelfde schuitje als ik, alleen al iets langer. Ik heb nu even heel weinig tijd maar mijn verhaal telt al 4500 woorden. Gaat goed!
Heb je een idee waarmee je nu bezig bent?
Wat betreft motivatie zit het bij mij wel goed, ik wil het echt graag en weet ook wel waarom, maar de concentratie en het keiharde werken zijn veel lastiger.
Nou nee, niet echt. Maar bedankt voor de aandacht.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien had je behalve dat ene fragment uit mijn quote, nog iets anders te zeggen over de rest van mijn post?
zo niet prima, zo wel, laat horen dan.
Post eens een stukje?quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik de eerste paar hoofdstukken van een kinderboek waar ik mee vastgelopen ben, een tot in hoofdstukken uitgewerkt fantasy verhaal waar ik nog maar anderhalf hoofdstuk van heb uitgeschreven en een nieuw idee voor een thrillerachtig iets.
En verder nog meer losse ideeën en beginnetjes aan dingen waar ik verder nooit wat mee gedaan heb.
Van die dingen waar ik mee bezig ben liever niet.quote:
ik heb een stuk of 80 opzetten voor verhalen. afmaken, dat is het verhaal.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:42 schreef Verbal het volgende:
Ik doe mee. Veel aan de kop, best druk, maar het kan geen kwaad om mij er gewoon toe te gaan zetten. Doe ik dat niet, dan gebeurt er niks. Mijn oog valt trouwens op dit topic, terwijl ik van de week net besloten had mij eraan te gaan zetten. Titel waar ik tevreden over ben heb ik ook al.
En nu aan de slag. Ik heb drie dagen vrij, dus tussen de sollicitatiebrieven door kan een opzet er ook wel vanaf.
V.
Ja, maar dit is niet zozeer een verhaal. En bij mij is het probleem echt het ritme krijgen aan het begin.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb een stuk of 80 opzetten voor verhalen. afmaken, dat is het verhaal.
Dat zijn leuke dingetjes.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:24 schreef JAM het volgende:
Fifty-five fiction..
Mooie tijden! Mooie tijden!
wat dan?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar dit is niet zozeer een verhaal.
V.
Beetje ingewikkeld, maar heeft te maken met een traumatische jeugdervaring die ik inmiddels heb verwerkt. Merk dat daar een groot taboe op rust en ik wil daar op een soort column-achtige wijze een boek over maken, met indien mogelijk humor, mocht dat niet al te misplaatst zijn, gedichten etc.quote:
Dat sluit als een bus.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar ja, jij houdt niet van verhalen.![]()
ik ben erg benieuwd. ook naar alle mensen hier trouwens die een boek gaan schrijven. of al geschreven hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Beetje ingewikkeld, maar heeft te maken met een traumatische jeugdervaring die ik inmiddels heb verwerkt. Merk dat daar een groot taboe op rust en ik wil daar op een soort column-achtige wijze een boek over maken, met indien mogelijk humor, mocht dat niet al te misplaatst zijn, gedichten etc.
V.
of een bestseller en dan laat je je fucking eten bezorgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:30 schreef Moon_Bridge het volgende:
Nou kijk, ik wil best een boek schrijven hoor, maar dan wil ik direct als ik de laatste punt zet doodgaan. Ik wil niet een boek schrijven en al die zwaarmoedige moeite doen, om vervolgens nog naar de Albert Heijn te moeten gaan omdat mijn spruitjes op zijn en mijn maagt knort, snap je?
Ik wil een boek schrijven èn meteen dood zijn, òf me gewoon niet bemoeien met die onzin. Geen gulden middenweg.
Wat moet ik in godsnaam met een bestseller? Een beetje tegen iedereen gaan vertellen hoe zo'n allerleukst boekje ik heb geschreven?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of een bestseller en dan laat je je fucking eten bezorgen.
maw fokkertjes: breng mensen alleen iets als je echt denkt dat je iets te brengen hebt, anders krijg je van die 'kunstenaars' die hun aan de drank gaan, in hun broek poepen en doodgaan.
nee je zal er mondiale kracht van ondervinden. maar dat snap je pas als het zover is.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:37 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Wat moet ik in godsnaam met een bestseller? Een beetje tegen iedereen gaan vertellen hoe zo'n allerleukst boekje ik heb geschreven?
Oh, het is dus zoiets als de hemel? Daar pas ik ook voor.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je zal er mondiale kracht van ondervinden. maar dat snap je pas als het zover is.
wat jij wil. wat doe je dan in dit topic eik?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:40 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Oh, het is dus zoiets als de hemel? Daar pas ik ook voor.
Mijn boek, en daarmee mijn dood aankondigen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat jij wil. wat doe je dan in dit topic eik?
Mooi verwoord, V. Misschien moet je er iets mee gaan doen. Een boek schrijven ofzo.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:46 schreef Verbal het volgende:
Kokketeren met het feit dat hij/zij niet kokketeert.
V.
Ik zal mijn best doen het verhaal erbuiten te houden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:50 schreef Moon_Bridge het volgende:
[..]
Mooi verwoord, V. Misschien moet je er iets mee gaan doen. Een boek schrijven ofzo.
Dronken 'l'artiste' uithangen is er alleen bij voor wie al flink gepubliceerd heeft of het niet meer ziet zitten met het leven, lijkt me. Ik moet studeren en werken en daarnaast wil ik schrijven. Tijd om dronken te worden heb ik dus niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:23 schreef zoalshetis het volgende:
schrijven is een erg gediciplieerd vak. je hebt namelijk alle vrijheid vanaf dat je een leeg vel of scherm voor je hebt.
een verhaal of boek afmaken is een kunst.
nogmaals eerst lezen, dan geloven. niet de hele dag dronken 'les artiste' uithangen. keihard aan de slag.
Misschien is het slim dat je nu iets uitkiest. Wat wil je het liefst afmaken? En maak dan ook afspraken met jezelf die voor jou goed werken. Bijvoorbeeld dat je, buiten opzetjes, geen nieuwe projecten mag beginnen, of dat je elke week minimaal duizend woorden schrijft (zelfs al is het grootste deel waardeloos).quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:35 schreef Biancavia het volgende:
Tot nu toe heb ik de eerste paar hoofdstukken van een kinderboek waar ik mee vastgelopen ben, een tot in hoofdstukken uitgewerkt fantasy verhaal waar ik nog maar anderhalf hoofdstuk van heb uitgeschreven en een nieuw idee voor een thrillerachtig iets.
En verder nog meer losse ideeën en beginnetjes aan dingen waar ik verder nooit wat mee gedaan heb.
Druk, druk, dat is inderdaad het grootste obstakel. Ik hoop dat het je lukt om die opzet af te krijgen de komende drie dagen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:42 schreef Verbal het volgende:
Ik doe mee. Veel aan de kop, best druk, maar het kan geen kwaad om mij er gewoon toe te gaan zetten. Doe ik dat niet, dan gebeurt er niks. Mijn oog valt trouwens op dit topic, terwijl ik van de week net besloten had mij eraan te gaan zetten. Titel waar ik tevreden over ben heb ik ook al.
En nu aan de slag. Ik heb drie dagen vrij, dus tussen de sollicitatiebrieven door kan een opzet er ook wel vanaf.
V.
Ja. Ik zie niet op tegen de dood, zie je. Dus eigenlijk kan ik dat broddelwerkje van me gewoon maar gaan schrijven.quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:56 schreef p-etr-a het volgende:
En Moon_Bridge, als je iets wilt dat er niet is, maak het dan zelf! Dan moet je daarna wel dood, want anders moet je spruiten halen.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:56 schreef p-etr-a het volgende:
Ik moet studeren en werken en daarnaast wil ik schrijven. Tijd om dronken te worden heb ik dus niet.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |