abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49787855
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Het valt mij op dat (hoger-opgeleide) vrouwen ontzettend egocentrisch zijn. Soms krijg ik 't idee dat ze denken dat de hele wereld opgezet is om de dames maar te vermaken en te behagen. En als ze na het nodige gedartel en gedoe dan opeens vinden dat het tijd is voor kinderen, nou, dan moet dat gewoon gebeuren. Prinsesjes krijgen namelijk *altijd* hun zin, dus waarom nu niet? En die man moet niet zeiken; hij mag blij zijn dat-ie daarvoor een keertje mag neuken. Ja, niet te vaak natuurlijk, want anders dan houdt mevrouw geen tijd meer over voor d'r carriere, en d'r gezin.

(paar weken geleden stond daar nog een aardig stukje over in de zaterdageditie van de NRC. Uitemate cynisch, maar wel correct.)
Denk toch dat dit een heel andere discussie is, Gronk.
Veel van die vrouwen gedragen zich als mannen lijkt het. (Zie series als Sex and the City. De anti-climax vond ik toch wel dat de vier vrouwen zich op het eind wel bonden aan een man). Aan de andere kant ben ik heel blij niet in de jaren 50 te leven waarin je status bepaald door de baan van een man. Er wordt in het algemeen ook wel veel van hoger opgeleide vrouwen verwacht. En een carriere èn een gezin èn sekslavin zijn en daarnaast ook nog eens zijn sokken wassen. .

Dat een vrouw het opeens tijd vind voor kinderen en dat ze dat gewoon doet daar heb ik geen moeite mee. Maar wel wanneer een vrouw zo'n beslissing alleen maakt en een man -met heel weinig rechten- ervoor op laat draaien.

zaterdag 26 mei 2007 @ 12:28:26 #242
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49788751
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:54 schreef Stali het volgende:

Denk toch dat dit een heel andere discussie is, Gronk.
Gedeeltelijk. Wat ik bedoel te zeggen is dat vrouwen die zonder overleg even zwanger worden dat soort dingen ook doen op andere terreinen.
quote:
Aan de andere kant ben ik heel blij niet in de jaren 50 te leven waarin je status bepaald door de baan van een man.
Ik vind 't wel typisch dat je nu al de tweede bent die associaties legt met de jaren 50. Gelijkwaardige relaties zijn eerder iets wat ze in de jaren 70 propageerden hoor
quote:
Er wordt in het algemeen ook wel veel van hoger opgeleide vrouwen verwacht. En een carriere èn een gezin èn sekslavin zijn en daarnaast ook nog eens zijn sokken wassen. .
Dat is iets wat vrouwen IMHO zichzelf opleggen. Zat mannen die dat of niet verwachten, of d'r geen moeite mee hebben om samen parttime te werken, of die wel thuis willen blijven als 'huisman'. Maar ik zie onder de nodige collega's met kinderen dat de vrouwen daarbij ontzettende controlfreaks zijn, die hun kind niet toevertrouwen aan hun eigen man. Niet dat ze het zelf zoveel beter doen, maar 't gaat om de illusie van controle.
quote:
Dat een vrouw het opeens tijd vind voor kinderen en dat ze dat gewoon doet daar heb ik geen moeite mee. Maar wel wanneer een vrouw zo'n beslissing alleen maakt en een man -met heel weinig rechten- ervoor op laat draaien.
Ik heb daar wel moeite mee. Als je in een relatie stapt waarin je allebei de insteek hebt 'aan ons lijf geen polonaise, geen kinderen', en na twee jaar gaat de biologische klok van de vrouwelijke helft van 't stel af en moeten er op stel en sprong kinderen komen, want anders is het Te Laat, dan zou ik me goed verneukt voelen. Want je wordt dan opeens voor het blok gezet, en je hebt wel de nodige tijd, moeite en emoties geinvesteerd in een relatie met iemand.

Je kunt (als vrouw zijnde) die hele discussie natuurlijk ook gewoon niet aan durven gaan, omdat je toch al denkt te weten wat eruitkomt. En dan wordt je dus gewoon zwanger, uit lafheid. Want ja, als je het zou vragen dan zou die man van je toch nee zeggen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49789288
mannen zonder of met nog geen kinderwens blijven beter ver uit de buurt van vrouwen tegen de 30 met een sterke kinderwens dus, of trek anders 4 condooms over je pielemoos

je ziet de potentiële "ongelukjes" al van mijlen aankomen soms, een vrouw die niet kan ophouden over babietjes, en kleertjes en sokjes , maar dan ook even vermeldt "ja, alleen nu mijn vriend nog overhalen, want die is nog niet zo enthousiast nog, maar dat gaat me wel lukken, hoor !!!!!!"

grote kans dat zo'n dame of al zwanger is of iig allang de pil niet meer slikt

heren, U is gewaarschuwd.

edit : wie zijn trouwens die 2 zich vandaag geregistreerde frusties
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49790600
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:48 schreef milagro het volgende:
mannen zonder of met nog geen kinderwens blijven beter ver uit de buurt van vrouwen tegen de 30 met een sterke kinderwens dus, of trek anders 4 condooms over je pielemoos

je ziet de potentiële "ongelukjes" al van mijlen aankomen soms, een vrouw die niet kan ophouden over babietjes, en kleertjes en sokjes , maar dan ook even vermeldt "ja, alleen nu mijn vriend nog overhalen, want die is nog niet zo enthousiast nog, maar dat gaat me wel lukken, hoor !!!!!!"

grote kans dat zo'n dame of al zwanger is of iig allang de pil niet meer slikt

heren, U is gewaarschuwd.

edit : wie zijn trouwens die 2 zich vandaag geregistreerde frusties
Een vrouw die me dat flikt, duw ik zonder met de ogen te knipperen van de trap af. Dus vrouwen van 30, wees gewaarschuwd. En dit meen ik bloedserieus. Zoiets gebeurt in volledig overleg of niet. Ongelukjes, daar praat je over en indien 1 van beide het er niet mee eens is, eruit zuigen met dat serpent. Meneer hoeft niet de dupe te zijn van de gevolgen een scheiding noch van 1 van beide ouders die zich er niet om bekommert. Begon ik zo hard, eindig ik toch rechtvaardig, niet?
pi_49790795
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:47 schreef WalkingSolo het volgende:

[..]

Een vrouw die me dat flikt, duw ik zonder met de ogen te knipperen van de trap af. Dus vrouwen van 30, wees gewaarschuwd. En dit meen ik bloedserieus. Zoiets gebeurt in volledig overleg of niet. Ongelukjes, daar praat je over en indien 1 van beide het er niet mee eens is, eruit zuigen met dat serpent. Meneer hoeft niet de dupe te zijn van de gevolgen een scheiding noch van 1 van beide ouders die zich er niet om bekommert. Begon ik zo hard, eindig ik toch rechtvaardig, niet?
nou, ik vind dat een vrouw het dan niet hoeft te laten weghalen, je kan haar sowieso moeilijk dwingen, maar als zij het nodig vond om in haar eentje en complete egoisme zwanger te raken , per ongeluk expres, dan mag ze het ook in haar eentje opvoeden en de finabciele zorg dragen als de man afhaakt.

dus dan ook niet om geld gaan zeuren omdat je het "anders echt niet redt" , dat had je dan maar moeten bedenken voordat je hem voor het blok zette.

als de man er wel wil zijn voor je kind, emotioneel en financieel , is dat een geluk bij een per ongeluk expresje, maar dan heeft de man dus ook echt het recht écht betrokken te zijn, bezoekrecht en al dus.
je kan van een man niet een donor maken zonder hem dat mee te delen en vervolgens hem af te poeieren, als hij er dan , nu het een niet terug te draaien feit is, voor het kind wil zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:00:16 #246
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49790837
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:58 schreef milagro het volgende:

dus dan ook niet om geld gaan zeuren omdat je het "anders echt niet redt" , dat had je dan maar moeten bedenken voordat je hem voor het blok zette.
Tsja, da's een beetje het probleem hier in nederland: de rechter denkt daar anders over.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49791113
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:39 schreef Isegrim het volgende:
Waarom is een condoom erg? Wij gebruiken ze altijd, ik ondervind geen nadelen en mijn vriend geloof ik ook niet.
die rubberlucht, je moet een pauze nemen, knelt als een gek en hij gaat wel eens af.
pi_49791325
Stel dat je ex zwanger is en je bent net uit elkaar maar nooit getrouwd geweest. Wat voor een soort rechtzaak kan ze dan tegen je aanspannen? Dat je mee moet betalen aan het kind of ? Ze kan je toch niet leeg trekken of wel.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:29:56 #249
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49791401
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:26 schreef petersss het volgende:
? Ze kan je toch niet leeg trekken of wel.
Jawel
  Admin zaterdag 26 mei 2007 @ 14:30:50 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49791424
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:58 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, ik vind dat een vrouw het dan niet hoeft te laten weghalen, je kan haar sowieso moeilijk dwingen, maar als zij het nodig vond om in haar eentje en complete egoisme zwanger te raken , per ongeluk expres, dan mag ze het ook in haar eentje opvoeden en de finabciele zorg dragen als de man afhaakt.

Precies, eigen keuze, zelf de consequenties dragen.
Ik vind het zo'n misselijke handelswijze.
En nogmaals, wat geef je je kind mee?!
Ik wil, ik wil, ik wil, is normaal?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 26 mei 2007 @ 14:31:36 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49791441
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Jawel
Eerst voor je sperma en daarna voor je geld.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

zaterdag 26 mei 2007 @ 14:37:17 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49791543
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:31 schreef yvonne het volgende:

Eerst voor je sperma en daarna voor je geld.
[eddie]
Half!
[/eddie]
pi_49791611
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:23 schreef Isegrim het volgende:
Is dat voorbehouden aan hoogopgeleide vrouwen?
Vrouwen met een dik inkomen. Dat kunnen dus ook vrouwen zijn zoals Paris Hilton.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:33:42 #254
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49792758
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:43:11 #255
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49792975
Door dit soort verhalen ga je ineens het knuppelen van zeehondjes in perspectief zien..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:05:42 #256
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49799729
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:25 schreef the_mind het volgende:
Als man heb je trouwens vind ik wel een morele plicht om voor de vrouw en het kind te zorgen, als dat kind inderdaad van jou is.
je vergeet voor het gemak maar even de context van dit topic?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:07:16 #257
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49799783
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef katerwater het volgende:

[..]

Tal van praktische voorbeelden die dit kunnen tegenspreken.
extreem maar wel mogelijk: man masturbeert thuis en zijn lief haalt het gebruikte doekje uit vuilbak en maakt zichzelf zwanger. Zonder zijn medeweten...
Overigens heel extreem geval dat nooit voorkomt, maar je theorie is wel ontkrachtigd
Vriendin steelt sperma man om zwanger te raken

Een Amerikaan heeft zijn ex-vriendin aangeklaagd nadat hij ontdekte dat ze zijn sperma stiekem had gebruikt om een kind te verwekken.

Richard Phillips klaagde Sharon Irons enkele jaren geleden aan. Phillips zei dat zijn ex-vriendin hem had misleid door zijn sperma te stelen, dat ze had bekomen via orale seks. De vrouw gebruikte het sperma stiekem om zwanger te raken. De twee waren op dat moment geen koppel meer en Phillipps wist niets van een baby.

Pas toen Sharon Irons via een rechtzaak maandelijks allimentatiegeld eiste, kwam Phillipps erachter dat hij vader was geworden. Hij zou 800 dollar moeten betalen per maand.

Hij beschuldigde zijn ex-geliefde van een 'berekend, persoonlijk verraad' en eiste een morele schadevergoeding. Irons pleitte onschuldig, want ze had de man niets misdaan. De rechter oordeelde dat 'er geen overeenkomst was gemaakt dat het sperma ooit kon teruggegeven worden' en dat de vrouw geen criminele feiten pleegde aangezien 'de man het sperma vrijwillig had afgestaan.'

bron

q.e.d.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 20:13:59 #258
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_49799969
quote:
ah jij kwam er ook al mee.
pi_49800796
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:05 schreef dr.dunno het volgende:

je vergeet voor het gemak maar even de context van dit topic?
Nee hoor. Hoe kom je daarbij?
pi_49801260
Kijk, dat zo'n vrouw een leugenachtig schepsel is ben ik met iedereen eens hoor.

Maar in alle gevallen die aan bod gekomen zijn, kan de man niet zeggen dat de vrouw het kind geheel buiten hem om verwekt heeft.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het kind er nog minder aan kan doen dan de man, en dat je, als je een kerel bent, dat kind niet in de kou zou moeten laten staan.

Volgens mij had ik dit allemaal ook wel uitgelegd.
pi_49801325
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:56 schreef the_mind het volgende:
Kijk, dat zo'n vrouw een leugenachtig schepsel is ben ik met iedereen eens hoor.

Maar in alle gevallen die aan bod gekomen zijn, kan de man niet zeggen dat de vrouw het kind geheel buiten hem om verwekt heeft.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het kind er nog minder aan kan doen dan de man, en dat je, als je een kerel bent, dat kind niet in de kou zou moeten laten staan.

Volgens mij had ik dit allemaal ook wel uitgelegd.
Jij vindt dat je als man voor het kind moet zorgen, als jouw bijdrage is dat je je hebt laten pijpen?
pi_49801430
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

Jij vindt dat je als man voor het kind moet zorgen, als jouw bijdrage is dat je je hebt laten pijpen?
Dat is wat ik zou doen, als ik zo stom was geweest me door zo'n sloerie te laten pijpen.
pi_49801528
Tenminste, dat denk ik (90% zeker).
pi_49801646
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:02 schreef the_mind het volgende:

[..]

Dat is wat ik zou doen, als ik zo stom was geweest me door zo'n sloerie te laten pijpen.
Ik niet hoor. Daar moet je principieel in zijn, ook in het belang van anderen (je moet nooit zwichten voor chantage).
pi_49801813
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik niet hoor. Daar moet je principieel in zijn, ook in het belang van anderen (je moet nooit zwichten voor chantage).
Tja, het is sowieso vreemd gedrag, dat iemand zichzelf zwanger maakt door sperma op te sparen. Duidelijk een gevolg van wetgeving die misschien wel te ver is doorgeslagen.
pi_49802825
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:55 schreef the_mind het volgende:
Ach, die vrouwen pik je toch zo uit? Ik bedoel, ik zou me daar echt geen zorgen over maken.
Ik zou me daar geen illusies over maken. Ook doodsaaie voor de rest compleet grijzemuisachtige tutta's halen dit nog weleens uit de kast bij mannen die niet willen.

Onlangs nog een dergelijk sappig scheidingsverhaal gehoord: de dame in kwestie was stiekem met de pil gestopt, had een jaar de vermoorde onschuld gespeeld van "gut hoe kan dat nou zomaar zwanger", maar was zo dom geweest haar mammie van haar complot deelgenoot te maken. En toen schoonmamsie toen het kind een maand of drie was de trotse papa (want die man gedroeg zich als een grote vent uiteraard, ging er niet vandoor en hield gewoon van het kind) verklapte wat er nu echt was gebeurd, was het hert nog hoogst verbaasd ook dat de man wilde scheiden. Hij was nu toch om?

Man ziet zijn kind nog steeds, overigens en betaalt keurig alimentatie. Kindje kan er immers niets aan doen dat zijn moeder het vertrouwen op zo'n walgelijke manier heeft geschonden
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:59:22 #267
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49803002
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik zou me daar geen illusies over maken. Ook doodsaaie voor de rest compleet grijzemuisachtige tutta's halen dit nog weleens uit de kast bij mannen die niet willen.
Precies. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, maar mevrouw zal haar zin krijgen.

Overigens, 1 op de 10 vrouwen schijnt geen kinderen te willen, volgens NRC-'etcetera' van vandaag.

de overige 90% dus wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door gronk op 26-05-2007 22:05:03 ]
pi_49811864
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:52 schreef Mwanatabu het volgende:

Het grappige is dat dat precies het soort vrouw is dat ik ervoor zou aanzien dit te doen. Van die vrouwen die verder niet teveel om handen hebben. Uiteraard alles later netjes gerationaliseerd, zoals je beschrijft.
quote:
Man ziet zijn kind nog steeds, overigens en betaalt keurig alimentatie. Kindje kan er immers niets aan doen dat zijn moeder het vertrouwen op zo'n walgelijke manier heeft geschonden
Dat is dan wel weer mooi om te horen.
  zondag 27 mei 2007 @ 10:01:05 #269
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_49812253
Na een relatie waarin mevrouw het ook nodig vond om zwanger te worden (oeps, 3 maanden vergeten de pil te slikken. Ja right ) ben ik inmiddels ook een beetje achterdochtig geworden bij vrouwen

En maar goed ook: Sommige vrouwen blijken zo af en toe een reminder nodig te hebben dat niet zwanger worden echt een goed plan is

Edit: Overigens kan ik niet wachten op de mannenpil. Geen kinderen, EN geen condooms. .

[ Bericht 15% gewijzigd door webspider op 27-05-2007 10:09:37 ]
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  zondag 27 mei 2007 @ 10:04:10 #270
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_49812284
mannen willen evolunistisch gezien niets liever dan zoveel mogelijk van hun kinderen verwekken.
Iig is die ex superdom bezig, want rationeel gezien is dit je reinste achterlijkheid. De vrouwen die kinderen willen zonder te overleggen zijn ook heel erg dom. Maar dat geldt voor veel vrouwen in het algemeen.
Era Vulgaris
pi_49812507
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:04 schreef Vassili_Z het volgende:
mannen willen evolunistisch gezien niets liever dan zoveel mogelijk van hun kinderen verwekken.
Iig is die ex superdom bezig, want rationeel gezien is dit je reinste achterlijkheid. De vrouwen die kinderen willen zonder te overleggen zijn ook heel erg dom. Maar dat geldt voor veel vrouwen in het algemeen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 27 mei 2007 @ 10:31:46 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49812564
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:01 schreef webspider het volgende:
Edit: Overigens kan ik niet wachten op de mannenpil. Geen kinderen, EN geen condooms. .
Laat je steriliseren. Geen kids, geen condooms en omkeerbaar.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 27 mei 2007 @ 10:36:40 #273
162017 LittleMissSunshine
noem me maar LMS!
pi_49812615
Wat raken al die vrouwen-met-gemene-plannen toch makkelijk en snel zwanger hè
  Admin zondag 27 mei 2007 @ 10:41:29 #274
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49812678
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:36 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Die wel ja

pi_49812695
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:36 schreef LittleMissSunshine het volgende:
Je bent wel eerlijk he, dat waardeer ik wel.

*Streept littlemisssunshine door als mogelijke bedpartner*
*Streept Yvonne door als mogelijke bedpartner*

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2007 10:45:50 ]
  zondag 27 mei 2007 @ 10:52:20 #276
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49812844
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:42 schreef SolidasRock het volgende:

*Streept littlemisssunshine door als mogelijke bedpartner*
*Streept Yvonne door als mogelijke bedpartner*
Misschien is steriliseren toch niet zo'n slecht idee?

hoe gaat dat eigenlijk? Je gaat naar het ziekenhuis en je zegt 'joh, doe hier (wijst) eens wat aan?'
  zondag 27 mei 2007 @ 10:54:05 #277
66444 Lord_Vetinari
pi_49812863
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:52 schreef gronk het volgende:

[..]

hoe gaat dat eigenlijk? Je gaat naar het ziekenhuis en je zegt 'joh, doe hier (wijst) eens wat aan?'
Naar je huisarts, zeggen dat je het wilt, krijg je verwijzing, Gaat poliklinisch, dus je hoeft er maaar 1 middagje vrij voor te nemen.
  Admin zondag 27 mei 2007 @ 10:55:13 #278
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49812873
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Naar je huisarts, zeggen dat je het wilt, krijg je verwijzing, Gaat poliklinisch, dus je hoeft er maaar 1 middagje vrij voor te nemen.
En niet met de fiets gaan.

zondag 27 mei 2007 @ 10:55:55 #279
66444 Lord_Vetinari
pi_49812882
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

En niet met de fiets gaan.
Ligfiets
pi_49812939
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vind het wel slecht idee, wil wel later kleine solidasrockjes rond zien lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')